Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Μαρ-2012 17:16

    Η Alstom με τις J&P Άβαξ και Ghella υπογράφει το έργο επέκτασης του Μετρό

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην υπογραφή σύμβασης με την εταιρεία «Αττικό Μετρό Α.Ε.», για την ανάληψη του έργου «Επέκταση Της Γραμμής 3 Τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς», προχώρησε σήμερα Πέμπτη 1/3 η κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Alstom Transport S.A, της ελληνικής J&P Άβαξ Α.Ε. και της ιταλικής Ghella S.p.A.

    Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 515 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανόμενου ΦΠΑ) και χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», καθώς επίσης και από δάνειο της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το έργο αφορά την επέκταση της υπάρχουσας Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας με την κατασκευή σήραγγας μήκους 7,6 χλμ. και τη δημιουργία 6 νέων σταθμών και προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2017.

    Η Alstom Transport S.A. αναλαμβάνει την εκπόνηση της μελέτης εφαρμογής, προμήθειας, εγκατάστασης, δοκιμών και θέσης σε λειτουργία του συστήματος ισχύος έλξης των συρμών περιλαμβανομένης της ηλεκτροφόρου ράγας, του δικτύου παροχής μέσης τάσης και του δικτύου διανομής χαμηλής τάσης.

    «Η υπογραφή της εν λόγω σύμβασης αποτελεί μία ακόμη επιβεβαίωση της τεχνογνωσίας που διαθέτει η Alstom Transport στον τομέα των υποδομών την οποία παρείχε ήδη κατά την κατασκευή του πρώτου έργου του Μετρό της Αθήνας. Αυτό το έργο θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, εξασφαλίζοντας την άνετη  μετακίνηση επιβατών και τουριστών από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προς το λιμάνι του Πειραιά», δήλωσε σχετικά ο Σταύρος Βλάχος, Managing Director της Alstom Transport στην Ελλάδα.

    Σε δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της σχετικής εκδήλωσης ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μαυρουδής Βορίδης, επεσήμανε:

    «Γνωρίζετε πόσο δύσκολα περνά ο τόπος. Γνωρίζετε επίσης ότι συνέπεια της αναγκαίας δημοσιονομικής πολιτικής που εφαρμόζεται, είναι η ύφεση. Οι συνέπειες της υφέσεως είναι εφιαλτικές αφού αφορούν την απώλεια θέσεων εργασίας. Ποια είναι η απάντηση σε αυτό το πρόβλημα; Αφενός η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και αφετέρου η ενίσχυση της ανάπτυξης. Ενίσχυση ανταγωνιστικότητας σημαίνει διάφορες μεταρρυθμίσεις και επομένως σημαίνει τη διαμόρφωση ενός άλλου περιβάλλοντος για το επιχειρείν. Κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να σημαίνει, πρωτίστως και κυρίως, έργα υποδομής. Διότι τα έργα υποδομής διαμορφώνον προϋποθέσεις ανταγωνιστικότητας, τα έργα υποδομής προϋποθέτουν τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος που καθιστούν επενδύσιμη την ελληνική οικονομία. Και αυτή είναι η δουλειά μας, τα έργα υποδομής. Εκείνο λοιπόν το οποίο προσπαθούμε να κάνουμε – και θεωρώ ότι σε ένα ορισμένο βαθμό υπάρχουν θετικές ενδείξεις - είναι να βάλουμε τα έργα υποδομής μπροστά. Και διότι δημιουργούν θέσεις εργασίας αλλά και διότι δημιουργούν τις προϋποθέσεις, όπως είπα, για τη δημιουργία επενδύσιμου και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Αυτό χρειάζεται μία χώρα.»

    Η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου έθεσε από την πρώτη στιγμή, από τις προγραμματικές δηλώσεις, ως πρώτο στόχο την ανάπτυξη. Και εδώ είναι το μεγάλο βάρος το οποίο φέρει το συγκεκριμένο υπουργείο. Θέλω από τη θέση αυτή, σε αυτό το σύντομο διάστημα της θητείας μου, των τρεισήμισι μηνών, να ευχαριστήσω τον κ. Υφυπουργό για μια άψογη συνεργασία και γιατί έκανε με τις δυνάμεις του ό,τι μπόρεσε και κάνει ό,τι μπορεί για να επισπεύσει αυτή τη διαδικασία. Να ευχαριστήσω τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου διότι και αυτοί ανάλωσαν και αναλώνουν εαυτόν στην προσπάθεια αυτή.

    Να ευχαριστήσω τους γενικούς διευθυντές και τα στελέχη του Υπουργείου γενικότερα και να πω πόσο συμμερίζομαι την παρατήρηση την οποία έκανε ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ότι υπάρχουν και εταιρείες στο ελληνικό Δημόσιο τις οποίες δεν πρέπει να μεταχειριζόμαστε με τους γενικούς όρους με τους οποίους μεταχειριζόμαστε το σύνολο του Δημοσίου. Διότι υπάρχουν εταιρείες υψηλής τεχνογνωσίας, υπάρχουν εταιρείες οι οποίες έχουν εξαιρετικά ικανά στελέχη, υπάρχουν εταιρείες οι οποίες με κόπο και πολύ χρήμα απέκτησαν αυτή την τεχνογνωσία και οφείλω να σας πω – επειδή είμαι απόλυτα αισιόδοξος για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στην Ελλάδα – ότι η ελληνική οικονομία θα επανεκκινήσει, οι ελληνικές εταιρείες, οι τεχνικές εταιρείες, οι εργοληπτικές εταιρείες θα ξαναπάρουν μπροστά δυναμικά. Και τότε αν δεν υπάρχουν ειδικές πολιτικές για τα στελέχη που έχουν αποκτήσει αυτή την τεχνογνωσία μέσα στο δημόσιο, αυτά θα αναζητήσουν εργασία αλλού. Επομένως ναι, συμφωνώ απόλυτα, χρειαζόμαστε εξαιρετικές πολιτικές σε μισθολογικό επίπεδο για ορισμένες εξαιρετικές εταιρείες. Και μια τέτοια είναι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

    Θέλω να ευχαριστήσω από το βήμα αυτό τον κ. Πρωθυπουργό για τις προσπάθειες που καταβάλλει όλο αυτό το χρονικό διάστημα, να ανοίξουν και να αντιμετωπιστούν τα χρηματοδοτικά κενά που υπάρχουν σε μια σειρά από έργα. Αλλά να ευχαριστήσω και τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά γιατί χθες έκανε μια εξαιρετικά χρήσιμη παρέμβαση προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης του χρηματοδοτικού προβλήματος. Και σήμερα το πρωί είχα επικοινωνία με τον κ. Ράιχενμπαχ – αφού έστειλα χθες ορισμένα οικονομικά στοιχεία τα οποία ζητήθηκαν - διότι νομίζω ότι γίνεται μια γενικότερη προσπάθεια μέσα στην Ένωση προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα της χρηματοδότησης για μια σειρά από μεγάλα έργα.

    Πρέπει να ευχαριστήσουμε όσους χρηματοδοτούν αυτά τα έργα. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βοήθησε και βοηθά στο να μπορέσουν να φτιαχτούν αυτά τα έργα. Το γεγονός αυτό είναι και μια απάντηση σε όλες αυτές τις φωνές οι οποίες σήμερα λένε «δεν θέλουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση», «δεν θέλουμε το ευρώ», ή «θέλουμε να βγούμε από το ευρώ», ή «δεν μας ενδιαφέρει» ή «θέλουμε να καταγγείλουμε τα πάντα» ή «δεν θέλουμε να χρηματοδοτηθεί η ελληνική οικονομία». Αυτές οι φωνές θα πρέπει να μας πουν πως θα χρηματοδοτούντο όλα αυτά τα έργα, πως θα υλοποιούντο αυτά τα έργα και ποιες θα ήταν οι δυναμικές της οποιασδήποτε ανάπτυξης χωρίς αυτές τις συγκεκριμένες βοήθειες.

    Θέλω ακόμη να ευχαριστήσω τις εταιρείες οι οποίες συμμετέχουν στην εκτέλεση των έργων. Και συμμετέχουν βεβαίως μέσα από μια διαδικασία ανοικτή, διαφανή, καθαρή, έντιμη, της οποίας όλα τα στοιχεία έχουν τεθεί στο ελληνικό Κοινοβούλιο αλλά και στη δημοσιότητα. Σε αυτόν τον τόπο κάποια στιγμή η επιχειρηματικότητα θα πρέπει να απενοχοποιηθεί και θα πρέπει να αποδίδουμε σε αυτούς που αξίζουν αυτά που αξίζουν. Δεν είναι λοιπόν εχθροί του λαού ούτε το χρηματοδοτικό κεφάλαιο, ούτε οι εταιρείες οι οποίες υλοποιούν τα έργα. Είναι αντισυμβαλλόμενοι του ελληνικού Δημοσίου. Το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να διαφυλάττει το δημόσιο συμφέρον, πρέπει να το κάνει με αποτελεσματικότητα, με επάρκεια με αυστηρότητα εκεί που χρειάζεται, αλλά πάντως είναι αντισυμβαλλόμενοι του ελληνικού Δημοσίου και όχι εχθροί.

    Εκείνο λοιπόν το οποίο κάνουμε αυτό το χρονικό διάστημα είναι να προσπαθούμε να επιταχύνουμε αυτά τα μεγάλα έργα. Ένα πρώτο τέτοιο παράδειγμα είναι η σημερινή σύμβαση . Επίσης οφείλω να πω ότι μαζί με αυτή τη σύμβαση το διοικητικό συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ πήρε απόφαση και έχει καλέσει την εταιρεία Ζήμενς προκειμένου εντός του επομένου δεκαπενθημέρου όπως προβλέπουν οι όροι, να υπογράψει τη σύμβαση για την ενεργοποίηση της σηματοδότησης των υπολοίπων σταθμών. Και επομένως απεμπλέκουμε και αυτό το μεγάλο κομμάτι .

    Θέλω να πιστεύω ότι μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα μπορέσουμε να αρχίσουμε να απεμπλέκουμε και το μεγάλο ζήτημα των οδικών έργων. Ένα σύνθετο θέμα στο οποίο όμως το Υπουργείο έχει δουλέψει πολύ και νομίζω θα φτάσει σε επιθυμητά αποτελέσματα.

    Παράλληλα να τονίσω ότι για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα προβλήματα της ύφεσης δεν έχουμε παρά ένα τρόπο: να επιμείνουμε στην ανάπτυξη, να επιμείνουμε στην υλοποίηση των μεγάλων έργων, να δώσουμε απαντήσεις και λύσεις, οι οποίες νομίζω ότι θα μπορέσουν να ανατρέψουν το συνολικό οικονομικό και πολιτικό κλίμα και να μας οδηγήσουν σε μια διαφορετική πορεία».

    Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης ανέφερε τα εξής:

    «Θέλω να αναφέρω μερικές χαρακτηριστικές ημερομηνίες για να καταδείξω ότι τα μεγάλα και σημαντικά έργα όπως αυτό, χρειάζονται διαχρονική υποστήριξη, γιατί ξεπερνούν τη θητεία μιας κυβέρνησης.

    Το 2002 ξεκίνησαν οι πρώτες μελέτες και το 2008 έγινε η δεύτερη τελική δημοπράτηση. Στις 18/4/11 έγινε το άνοιγμα των προσφορών των κοινοπραξίων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Σήμερα 1/3/2012 υπογράφεται η σύμβαση και η επόμενη, η πιο σημαντική ημερομηνία ελπίζω να είναι σε 5,5 περίπου χρόνια, με την παράδοση σε χρήση του metro, όπως ορίζει η σύμβαση. Είναι γεγονός ότι κάποια χρόνια χάθηκαν λόγω μη καλής προετοιμασίας αλλά κυρίως λόγω των αλλεπάλληλων δικαστικών προσφυγών μεταξύ των κοινοπραξιών. Είναι σημαντικό ότι τόσο τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και της Ελληνικής Πολιτείας και φυσικά η διοίκηση της Αττικό Μετρό και τα στελέχη της δουλεύοντας μέσα στο κοινοτικό και εθνικό νομικό πλαίσιο με αποφασιστικότητα συνέβαλαν για να φτάσουμε στη σημερινή μέρα.

    Θέλω ακόμη να σημειώσω ότι λόγω αυτών των δικαστικών εμπλοκών και των καθυστερήσεων, το έργο μέχρι και τις αρχές του 2011 εθεωρείτο «νεκρό» και πολλοί ζητούσαν την απένταξή του για να μη χαθούν οι κοινοτικοί πόροι.

    Η υπογραφή της σύμβασης σήμερα δείχνει τη σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά που έγινε τα τελευταία χρόνια και επειδή βρίσκομαι από τις αρχές του 2009 στη θέση αυτή θα ήθελα να τονίσω τη συμβολή του κ. Ρέππα, του κ. Ραγκούση και του κ. Οικονομίδη. Επειδή γίνεται μεγάλη συζήτηση για τις οφειλές του Υπουργείου προς μελετητές και κατασκευαστικές θα ήθελα να σημειώσω ότι:

    Τον Οκτώβριο του 2009 οι οφειλές του ΥΠΙΜΕΔΥ ήταν 1,2 δις € , προσθέστε πάνω από 1,5 δις € πιστοποιημένες εργασίες μέχρι τον Δεκέμβριο του 2011 και κρατήστε ότι στο τέλος του 2011 οι οφειλές του Υπουργείου ήταν μόνο 85 εκ. €.

    Παρ’ όλη την οικονομική κρίση το ΥΠΙΜΕΔΥ το 2010 δημοπράτησε συνολικά έργα ύψους 275 εκ. €. Το 2011 1,9 δις € και για το 2012 έχουμε μελετητική ωριμότητα για να δημοπρατήσουμε έργα 2,4 δις €, το 50% των οποίων δημοπρατήθηκε ήδη στο πρώτο δίμηνο του 2012. Η θεαματική αύξηση των δημοπρατήσεων κατά το 2011 και 2012 σε σχέση με το 2010 οφείλεται στην επιτάχυνση της ωρίμανσης και της ένταξης στο ΕΣΠΑ των έργων την περίοδο αυτή.

    Τέλος αναφερόμενος ο Υφυπουργός στους αυτοκινητοδρόμους που κατασκευάζονται με το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης σημείωσε: Εάν δεν είχαν σταματήσει οι τράπεζες την χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων τότε θα είχαμε 1% αύξηση του ΑΕΠ κάθε χρόνο, μερικές δεκάδες χιλιάδες θέσεων απασχόλησης και φυσικά αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πόρους από το ΕΣΠΑ.

    Οι χθεσινές ανακοινώσεις του κ. Παπαδήμου και του κ. Μπαρόζο ενισχύουν την αισιοδοξία μας πως υιοθετήθηκε τελικά, από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η πρόταση που είχαμε διατυπώσει το καλοκαίρι του 2011 στον επίτροπο κ. Χάαν και στον επικεφαλή της TASK FORCE κ. Ραιχενμπάχ. Με την καλή συνεργασία με τους ευρωβουλευτές όλων των ελληνικών κομμάτων και τη βοήθεια του κ.Χάαν και κ. Ραιχενμπάχ πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του Μάρτη θα έχει ψηφισθεί στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο η αλλαγή του κανονισμού του ΕΣΠΑ για να βοηθηθεί η χρηματοδότηση των έργων.

    Η σημερινή μέρα είναι μια μέρα αισιοδοξίας όπως αντίστοιχες ήταν και προηγούμενες μέρες κατά τις οποίες υπεγράφησαν συμβάσεις έργων, από το καλοκαίρι του 2011 μέχρι σήμερα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δις €.

    Το ΥΠΙΜΕΔΥ, με τις δημόσιες αναπτυξιακές υποδομές, μπορεί να αποτελέσει την ατμομηχανή για την έξοδο της χώρας από την κρίση, αφού είναι γνωστό ότι τα Δημόσια Έργα, για κάθε εκατομμύριο ευρώ που επενδύεται παρουσιάζουν το μεγαλύτερο δείκτη απόδοσης όσο στην δημιουργία ονομαστικού ΑΕΠ όσο και στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

    Για την κατασκευή της επέκτασης του metro προς Πειραιά θα δημιουργηθούν περίπου 2000 θέσεις απασχόλησης.»

    Ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας δήλωσε μεταξύ άλλων:

    «Μετά την υπογραφή της σύμβασης επέκτασης του μετρό στον Πειραιά, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ μπορεί να αποτελέσει την ατμομηχανή των αναπτυξιακών έργων υποδομής της χώρας, που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο απλός πολίτης αυτής της χώρας, όπως έχει με έργα αποδείξει κατά το παρελθόν αλλά και σήμερα».

    Σημαντικά χαρακτηριστικά του έργου

    Σήμερα στην Αθήνα λειτουργούν 33 σταθμοί Μετρό σε 31 χλμ. δικτύου, που εξυπηρετούν καθημερινά περί τους 770.000 επιβάτες. Η επένδυση αυτή στοίχησε συνολικά 3,5 δισ. €.

    Οι υπό κατασκευή προεκτάσεις προς Ανθούπολη, Χαϊδάρι και Ελληνικό περιλαμβάνουν 7 νέους σταθμούς, και θα εξυπηρετούν 160.000 επιπλέον επιβάτες, ανεβάζοντας το εξυπηρετούμενο επιβατικό κοινό κοντά στο ένα εκατομμύριο και ελαφρύνοντας την κυκλοφορία από 30.000 αυτοκίνητα. Το ύψος της επενδύσεως αυτής υπολογίζεται στα 700 εκ. Ευρώ, ενώ το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο επόμενο δωδεκάμηνο.

    Με την σύμβαση επέκτασης που υπεγράφη σήμερα, προστίθενται στο δίκτυο του μετρό άλλοι 6 σταθμοί που θα οδηγήσουν την Γραμμή 3 που ξεκινάει από το αεροδρόμιο στο λιμάνι του Πειραιώς, με τερματικό σταθμό το Δημοτικό Θέατρο. Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 660 εκ. Ευρώ και ξεκινώντας εντός του τρέχοντος μηνός αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός 5,5 ετών. Ο αριθμός των πολιτών που θα εξυπηρετούνται ημερησίως ανέρχονται στους 132.000, ανεβάζοντας το σύνολο των εξυπηρετουμένων επιβατών στους 1.060.000.

    Στον σταθμό του Πειραιώς θα δημιουργηθεί με αυτόν τον τρόπο ένας κεντρικός συγκοινωνιακός κόμβος, που θα συνδέει την Γραμμή του ΗΣΑΠ με το ΜΕΤΡΟ, το ΤΡΑΜ, που αναμένεται να διέλθει και αυτό από το σημείο, και με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Παράλληλα, αναμένεται να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας κατά 2.000 περίπου.

    Το έργο αυτό, πέραν της τεράστιας συμβολής που θα έχει στην ανάπτυξη της οικονομίας μας θα παράσχει και περιβαλλοντικό όφελος, καθώς θα ελαφρύνει την κυκλοφορία κατά 23.000 αυτοκίνητα ημερησίως και θα συμπεριλάβει την ουσιαστική αναβάθμιση του περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιώς.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων