Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 23-Δεκ-2018 09:14

    Τζ. Ντόλτσι: Γιατί η ΙΜΑΧ ήρθε στην Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Τζ. Ντόλτσι: Γιατί η ΙΜΑΧ ήρθε στην Ελλάδα

    Και μόνο η προσμονή της πρεμιέρας της επόμενης ταινίας "Star Wars" αρκεί για να ενθουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της επικής διαστημικής ιστορίας, που οι σινεφίλ συχνά χαρακτηρίζουν ως "space opera". Αν μετά το τέλος της ταινίας είχαν και τη δυνατότητα να μετατραπούν για λίγο σε ...Τζεντάι, μέσα από μια διαδραστική εμπειρία Εικονικής Πραγματικότητας (VR), ο ενθουσιασμός για τους πιο φανατικούς από αυτούς θα έφτανε πιθανώς...στα άστρα! Η σημερινή τεχνολογία στον κινηματογράφο επιτρέπει στον θεατή να βιώσει μια ταινία πιο έντονα από ποτέ. Η αλματώδης εξέλιξη της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας (VR και AR) όμως, εκτιμάται ότι μπορεί όχι απλά να βελτιώσει αλλά και να επεκτείνει την κινηματογραφική εμπειρία στα επόμενα χρόνια.

    Πώς θα γίνεται αισθητή στο κοντινό μέλλον, π.χ, το 2030, η εμπειρία της παρακολούθησης μιας ταινίας σε μια εξελιγμένη κινηματογραφική αίθουσα; Πώς θα την επηρεάσουν τεχνολογικές εξελίξεις όπως η τεχνητή νοημοσύνη, το VR και το AR; "Βλέπουμε την εικονική πραγματικότητα και την επαυξημένη πραγματικότητα ως πιθανές επεκτάσεις της κινηματογραφικής εμπειρίας και ως ευκαιρίες για να φέρουμε το κοινό ακόμη πιο "μέσα" στις ιστορίες με νέους τρόπους. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να δείτε την τελευταία ταινία "Star Wars" σε μια αίθουσα ΙΜΑΧ και στη συνέχεια να έχετε την ευκαιρία να γίνετε ένας Τζεντάι μέσω μιας διαδραστικής εμπειρίας VR" λέει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Τζιοβάνι Ντόλτσι (Giovanni Dolci), διευθύνων σύμβουλος της IMAX Europe & Africa και προσθέτει ότι ενώ είναι δύσκολο να προβλεφθεί πώς ακριβώς θα μοιάζει η κινηματογραφική εμπειρία σε δέκα χρόνια από σήμερα, είναι βέβαιος ότι η ποιότητα και το επίπεδο "εμβύθισης" (σ.σ. immersion, όρος στην τεχνολογία, που εκφράζει την ταυτόχρονη διέγερση πολλών ανθρώπινων αισθήσεων) του θεατή δεν θα μοιάζουν με τίποτα από όσα έχουν βιώσει μέχρι σήμερα οι σινεφίλ.

    "Η αγορά της Ελλάδας βρισκόταν στο "ραντάρ" μας καιρό τώρα"

    Ο κ. Ντόλτσι, που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη με την ευκαιρία των εγκαινίων της πρώτης αίθουσας ΙΜΑΧ στην Ελλάδα, στον πολυκινηματογράφο CINEPLEXX, στο εμπορικό κέντρο OneSalonica, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και για την ελληνική αγορά. Ερωτηθείς πώς η ΙΜΑΧ αποφάσισε να επενδύσει στην Ελλάδα, μια χώρα που τώρα εξέρχεται από μια πολυετή οικονομική κρίση, ο κ.Ντόλτσι απαντά ότι "με την οικονομία να ανακάμπτει και τη ζήτηση για ψυχαγωγία να αυξάνεται, πιστεύουμε ότι αυτός ο νέος χώρος ΙΜΑΧ θα βοηθήσει να "συστήσουμε" την "Εμπειρία ΙΜΑΧ" στο ελληνικό κοινό, αλλά και θα ανοίξει τις πόρτες για τη μελλοντική ανάπτυξη της αγοράς. Με πληθυσμό 11 εκατ. ανθρώπων, σαφώς βλέπουμε μια ευκαιρία (στην Ελλάδα) και μας ενθουσιάζει (η προοπτική) να φέρουμε μια νέα εποχή κινηματογράφου σε μεγαλύτερο κοινό στη χώρα".

    'Οπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, "η Ελλάδα βρισκόταν στο "ραντάρ" της ΙΜΑΧ για αρκετό καιρό τώρα". 'Ομως, μέρος της φιλοσοφίας της ΙΜΑΧ για την επέκτασή της σε νέες αγορές "είναι να βεβαιωθούμε ότι όλες οι σωστές παράμετροι έχουν διασφαλιστεί, προτού εγκαινιάσουμε τον πρώτο μας κινηματογράφο και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται η επιλογή του σωστού εταίρου, η σωστή αγορά και η σωστή τοποθεσία. Με τον Αυστριακό εταίρο μας, τη "Cineplexx", να ξεκινά τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα, έχοντας αποκτήσει τον μόλις ανακαινισμένο χώρο στο εμπορικό κέντρο "One Salonica", στη Θεσσαλονίκη, πιστέψαμε ότι αυτή ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για να λανσάρουμε το IMAX στην Ελλάδα, λαμβανομένης υπόψη της σπουδαιότητας και του μεγέθους του αμφιθεάτρου, αλλά και της μεγάλης όρεξης για premium εμπειρίες, που βλέπουμε εδώ στη Θεσσαλονίκη".

    Από διεθνείς δραστηριότητες το 70% των εσόδων της ΙΜΑΧ, με χιλιάδες αίθουσες

    O κ. Ντόλτσι, που είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη του δικτύου κινηματογραφικών αιθουσών ΙΜΑΧ σε δύο ηπείρους, την Ευρώπη και την Αφρική, επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η εταιρεία γνωρίζει ισχυρή ανάπτυξη τα τελευταία αρκετά χρόνια, ιδίως στο μέτωπο των διεθνών της δραστηριοτήτων, οι οποίες αποδίδουν πλέον περίπου το 70% των εσόδων της. "Προσθέτουμε περί τις 150-160 κινηματογραφικές αίθουσες ετησίως στο δίκτυό μας τα τελευταία αρκετά χρόνια και αναμένουμε ότι αυτή η ανάπτυξη θα συνεχιστεί. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2018 λειτουργούσαν 1.443 αίθουσες ΙΜΑΧ σε 79 χώρες και άλλες 635 είχαν συμβασιοποιηθεί και τελούσαν εν αναμονή για να ανοίξουν" τονίζει, ενώ ερωτηθείς πώς αποφασίζει η ΙΜΑΧ σε ποιες περιοχές θα δημιουργήσει νέες αίθουσες, απαντά: "όταν αναζητούμε νέες πιθανές περιοχές, κάνουμε ανάλυση και εξετάζουμε αρκετούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του αριθμού εισιτηρίων που κόβονται διαχρονικά (box office), των συνηθειών των καταναλωτών ως προς την επίσκεψη σε κινηματογράφους, της πληθυσμιακής πυκνότητας, του μέσου εισοδήματος κτλ, προκειμένου να αποφασίσουμε αν μια περιοχή μπορεί να υποστηρίξει έναν κινηματογράφο ΙΜΑΧ".

    Δουλεύοντας μαζί με τους κινηματογραφιστές, μεταξύ άλλων με τις κάμερες με την υψηλότερη ανάλυση παγκοσμίως

    Πολλοί σινεφίλ ανά τον κόσμο χαρακτηρίζουν την εμπειρία ΙΜΑΧ "καθηλωτική", οπότε το επόμενο ερώτημα προς τον κ. Ντόλτσι έρχεται σχεδόν αυθόρμητα: "Κατά ποιους τρόπους διαφέρει μια κινηματογραφική αίθουσα ΙΜΑΧ από άλλες τεχνολογικά προηγμένες αίθουσες;". "Δεν είναι μόνο ένα πράγμα που κάνει το ΙΜΑΧ την πιο "εμβυθιστική" κινηματογραφική εμπειρία στον κόσμο. Είναι ένας συνδυασμός πολλών πατενταρισμένων τεχνολογιών και αρχιτεκτονικών, τις οποίες αποκαλούμε "The IMAX Experience" ("Η Εμπειρία ΙΜΑΧ"). Η ΙΜΑΧ πραγματικά συμμετέχει στη δημιουργική διαδικασία μαζί με τους κινηματογραφιστές -είτε παρέχοντάς τους τη "σουΐτα" καμερών ΙΜΑΧ, τις κάμερες δηλαδή με την υψηλότερη ανάλυση παγκοσμίως είτε αξιοποιώντας την ψηφιακή διαδικασία επεξεργασίας (digital remastering- IMAX DMR), στο πλαίσιο της οποίας δουλεύουμε μαζί με τους σκηνοθέτες στη μετα-παραγωγή (post-production), προκειμένου να βελτιωθούν η εικόνα και ο ήχος της ταινίας, αποκλειστικά για τις αίθουσες ΙΜΑΧ" λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εξηγεί ότι ο ίδιος ο σχεδιασμός της αίθουσας είναι κατοχυρωμένος με ευρεσιτεχνίες, ώστε η οθόνη, που αναπτύσσεται από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι και από τοίχο σε τοίχο, να "έρθει πιο κοντά" στον/στην θεατή, "γεμίζοντας" και την περιφερειακή του/της όραση, βάζοντας το κοινό "μέσα" στη δράση. Χρησιμοποιείται επίσης ηχομόνωση ανώτατου επιπέδου, "ώστε να βεβαιωθούμε ότι έχουμε πλήρη έλεγχο του ηχητικού περιβάλλοντος".

    Χαρακτηρίζοντας ως "επαναστατικό" το σύστημα προβολής της ΙΜΑΧ, που συνδυάζει την ισχύ δύο projectors, ο κ.Ντόλτσι επισημαίνει ότι αυτό διασφαλίζει πιο διαυγείς εικόνες στη μεγάλη οθόνη, με 60% μεγαλύτερη φωτεινότητα και 30% μεγαλύτερη αντίθεση, σε σχέση με τις συμβατικές αίθουσες. Επιπρόσθετα, το ηχητικό σύστημα της εταιρείας χρησιμοποιεί ηχεία ευθυγραμμισμένα με λέιζερ (laser-aligned), που διαχέουν εξαιρετικά ισχυρό και ακριβή ήχο στο αμφιθέατρο και διαθέτουν πολύ μεγαλύτερο εύρος από τα συμβατικά ηχητικά συστήματα -αυτό σημαίνει ότι μπορούν να "χτυπήσουν" ...υψηλότερα υψηλά, αλλά και μια ολόκληρη οκτάβα χαμηλότερα, για ήχο που δεν τον ακούς απλά, αλλά τον αισθάνεσαι στο σώμα σου...

    "Ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας σχετικά με την "IMAX Experience" είναι η συνεχής δέσμευσή μας στην ποιότητα. Γιατί είναι ένα πράγμα να διασφαλίζεις τις υψηλότερα τεχνικές προδιαγραφές, που ένα σύστημα μπορεί να προσφέρει κι άλλο να διασφαλίζεις ότι το επιθυμητό αποτέλεσμα θα υπάρχει σε κάθε προβολή σε κάθε αίθουσα" λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εξηγεί ότι η ΙΜΑΧ χρησιμοποιεί built-in σύστημα παρακολούθησης των αιθουσών της, που αξιολογεί ανά πάσα στιγμή κάθε αμφιθέατρό της ανά την υφήλιο, 24 ώρες το 24ωρο, επτά μέρες εβδομαδιαίως, 365 μέρες τον χρόνο...

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων