Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 05-Δεκ-2018 11:26

    22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics: Εξαγγελίες για χρηματοδότηση Clusters

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με την προσέλευση 400 και πλέον συνέδρων, αλλά και με την καταγραφή σημαντικών συμπερασμάτων για την Εφοδιαστική Αλυσίδα στη χώρα μας, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 22ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics, "Logistics on the move, Greece in the fast lane", της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, το οποίο τέλεσε υπό την αιγίδα των υπουργείων Οικονομίας & Ανάπτυξης, Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, του ΣΕΒ, του ΣΒΕΕ, του ΕΒΕΑ και του ΕΒΕΠ.

    Το Workshop με τον ΟΗΕ 

    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι εργασίες του συνεδρίου ξεκίνησαν στις 29 Νοεμβρίου, στο Ζάππειο Μέγαρο, με το workshop "Capacity Building on Strengthening Regional Rail Transport Connectivity” το οποίο συνδιοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics με την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη των Ηνωμένων Εθνών. Την πλευρά της Ελληνικής Κυβέρνησης εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, o οποίος συμμετείχε στις εργασίες του κυβερνητικού μέρους του workshop, ενώ από την αξιωματική αντιπολίτευση παραβρέθηκε ο Κώστας Καραμανλής, Τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας.

    Μέσα από τις γόνιμες συζητήσεις του workshop έγινε σαφές πως είναι επιτακτικός ο κοινός σχεδιασμός για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στις χώρες των Βαλκανίων, όχι μεμονωμένα, αλλά ως μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με προσανατολισμό στις υποδομές, στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας και της διατροπικότητας, αλλά και στη μείωση των σημείων συμφόρησης στα σύνορα. Τονίστηκε πως είναι απαραίτητες οι συνέργειες και η υιοθέτηση μιας νέας νοοτροπίας συνεργασίας μεταξύ των Βαλκανικών χωρών, για την επίτευξη ενός αδιάλειπτου και βιώσιμου διατροπικού σιδηροδρομικού διαδρόμου που θα ενσωματωθεί αποτελεσματικά στο δίκτυο ΤΕΝ-Τ.

    Οι εργασίες του workshop ολοκληρώθηκαν με την Ελληνική Εταιρεία Logistics να προτείνει τη δημιουργία του πρώτου Βαλκανικού Logistics Federation για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.

    πιν

    Αποτελέσματα της 4ης Πανελλήνιας Έρευνας για την Εφοδιαστική Αλυσίδα

    Κατά τη διάρκεια του επίσημου δείπνου του 22ου Πανελληνίου Συνεδρίου έγινε η επίσημη πρώτη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της 4ης Πανελλήνιας Έρευνας, που διεξήγαγε για την Ελληνική Εταιρεία Logistics το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, από τους καθηγητές Ιωάννη Μίνη και Βασίλη Ζεϊμπέκη.

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 2016 η συνεισφορά του τομέα των logistics στο ΑΕΠ της χώρας ανήλθε σε €15,7 δισ. ή 9,02%, όπου η παροχή υπηρεσιών logistics ήταν €9,7 δισ. (5,57%), τα In-house logistics εμπορίου και μεταποίησης €3,6 δισ. (2,1%) και  τα In-house logistics λοιπών κλάδων €2,4 δισ. (1,35%). Γίνεται σαφές ότι ο Τομέας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης δείχνει μια σημαντική ανθεκτικότητα. Σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχουν σημάδια βελτίωσης της αγοράς τα οποία είναι ενθαρρυντικά. Παρατηρείται αυξημένη ζήτηση για ποιοτικούς αποθηκευτικούς χώρους. Οι οδικές μεταφορές αποτελούν βασικό μέσο εμπορευματικών μεταφορών και πρέπει να υποστηριχθούν κατάλληλα  – οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν σημαντική προοπτική ανάπτυξης, ενώ απαιτείται να ρυθμιστούν οι νομοθετικές εκκρεμότητες  για την εύρυθμη λειτουργία του τομέα.

    Οσον αφορά στις μελλοντικές τάσεις, εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικά εμπόδια με έμφαση σε θέματα χρηματοδότησης επενδύσεων και μη σταθερού φορολογικού πλαισίου.

    Logistics on the move

    Μετά την ολοκλήρωση του workshop και την επίσημη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της 4ης Πανελλήνιας Έρευνας, το λόγο πήρε η αγορά και οι θεσμικοί παράγοντες στο κεντρικό μέρος του 22ου Πανελληνίου Συνεδρίου το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στις 30 Νοεμβρίου και  την 1η Δεκεμβρίου. Κατά την έναρξη των εργασιών χαιρετισμό απηύθυναν ο Κωστής Χατζηδάκης, Αντιπρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης –Νέας Δημοκρατίας, ο καθ. Γιάννης Μανιάτης, τ. Υπουργός, Βουλευτής ΚΙΝΑΛ και ο Μιχάλης Μασουράκης Chief Economist του ΣΕΒ.

    Το πρώτο πάνελ ήταν οι: "Εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές και ο ρόλος των block trains", όπου τονίστηκε για μία ακόμα φορά η δυναμική και οι προοπτικές ανάπτυξης του σιδηροδρόμου μέσα από την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών. Το επόμενο πάνελ ήταν το "Time for clusters –Maritime Hellas, Supply Chain & Logistics Clusters", όπου σημειώθηκαν τα οφέλη μέσα από την ανάπτυξη συνεργατικών συστάδων με έμφαση στην αύξηση της παραγωγικότητας και του επιπέδου εξυπηρέτησης πελατών, την αξιοποίηση των ερευνητικών δυνατοτήτων που προσφέρει ένα cluster, αλλά και την απαραίτητη συμμετοχή Πανεπιστημίων προκειμένου να συνδεθεί η επιστήμη με την πραγματική οικονομία προς όφελος της επιχειρηματικότητας και της ενίσχυσης των θέσεων εργασίας.

    Κατά τη διάρκεια του πάνελ ανακοινώθηκε και η χρηματοδότηση των Clusters μέσα από τις υπηρεσίες του ΕΣΠΑ χωρίς όμως να αναφερθεί το νούμερο, που όμως σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, Δημήτρη Αυλωνίτη, προσδιορίζεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ.

    Ακολούθησε το πάνελ "Αgrologistics key enabler των agribusiness", όπου τέθηκαν βασικά ζητήματα για το ρόλο των κέντρων logistics στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, προκειμένου να αποκτήσουμε εύκολη πρόσβαση στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης. Σημειώθηκε η δυναμική αύξηση των εξαγωγών φρούτων κατά 15% με τη βοήθεια οργανωμένων logistics, ενώ τονίστηκε η ανάγκη για ποσότητες και ποικιλία στα προϊόντα που παράγουμε προκειμένου να έχουμε σταθερή εξαγωγική δύναμη και προοπτική. Ακολούθησε το πάνελ της ναυτιλίας με τίτλο: "Λιμάνια, υποδομές, διασυνδέσεις", όπου τέθηκε το ζήτημα της διαχείρισης των λιμένων και του καλύτερου δυνατού τρόπου για την αξιοποίησή τους. Τονίστηκαν οι διαφορετικότητες  που εντοπίζονται σε κάθε λιμάνι, κυρίως όσον αφορά στην αξιοποίησή τους σε σχέση με τις γείτονες χώρες και των υπηρεσιών που παρέχουν μέσω των δικών τους λιμένων τις οποίες θα πρέπει να ανταγωνιστούμε.

    Η πρώτη μέρα του συνεδρίου ολοκληρώθηκε με την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μελέτη: "Repositioning του ρόλου και των αποδοχών του έλληνα logistician: Έρευνα για το πως από Commodity θα ξαναγίνουμε branded”, που παρουσίασε ο Σταμάτης Ανδριανόπουλος, Executive Consultant, Planning.

    Greece in the fast lane

    Η τελευταία μέρα του 22ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics είχε τρία κεντρικά πάνελς. Το πρώτο ήταν η "Βιομηχανία: Προμήθειες, Παραγωγή, Διάθεση", όπου έγινε σαφές πως οι ρυθμοί ανάπτυξης του Τομέα της Εφοδιαστικής είναι μεγαλύτεροι από αυτούς με τους οποίους κινείται η υπόλοιπη οικονομία στη χώρα μας. Σημειώθηκε δε πως οι βιομηχανικές επιχειρήσεις επιλέγουν να διαχειρίζονται σε μεγάλο βαθμό τα logistics τους δίνοντας outsourcing μόνο το 13%, όταν σε άλλες προηγμένες χώρες του Βορρά και στις ΗΠΑ το ποσοστό αυτό φτάνει στο 70%. Στην ενότητα του Digital Transformation που ακολούθησε τονίστηκε πως είναι επιτακτική ανάγκη η υιοθέτηση διαδικασιών ψηφιακού μετασχηματισμού με έμφαση στην αυτοματοποίηση του invoicing, στην ηλεκτρονική ενημέρωση της καρτέλας πελάτη, στη συνεργασία των ηλεκτρονικών συστημάτων των πελατών και των προμηθευτών με στόχο πάντα την καλύτερη διαχείριση. Τονίστηκε πως με την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας μειώνεται η γραφειοκρατία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό των τελωνείων. Ενώ έγινε απόλυτα αποδεκτό πως η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα συνδράμει στη βελτίωση όλων των διαδικασιών.

    Το πάνελ με θέμα την χωροταξία ήταν το τρίτο κατά σειρά τη δεύτερη μέρα του συνεδρίου, όπου φάνηκε ξεκάθαρα το τεράστιο θέμα των χρήσεων γης. Είναι βασική προϋπόθεση για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και για την  ασφάλειά τους οι εταιρείες logistics της χώρας μας να εγκατασταθούν σε οργανωμένους χώρους που θα τους παρέχουν ένα σύνολο υποδομών, αποσαφηνίστηκε δε πως δεν υπάρχει χωροταξικός σχεδιασμός για τον τομέα της Εφοδιαστικής αλλά αναγκαστικά πορεύεται με βάση το χωροταξικό σχέδιο της βιομηχανίας, το οποίο δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του κλάδου. Τονίστηκε μάλιστα ότι τα επιχειρηματικά πάρκα είναι κλειδί για τη βιομηχανική ανασυγκρότηση με βασικό εργαλείο τα logistics.

    Το τελευταίο πάνελ ήταν αυτό της "επόμενης μέρας" στο οποίο συμμετείχαν: ο αν. Υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο Χρίστος Δήμας, Βουλευτής Κορινθίας ΝΔ, ο Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος ΕΒΕΠ και ο Μανώλης Μπαλτάς, Ειδικός Συνεργάτης ΚΕΕΕ ο οποίος εκπροσώπησε τον κ. Κωνσταντίνο Μίχαλο. Το συντονισμό του πάνελ είναι ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Νικόλαος Ροδόπουλος. Από τα πιο γόνιμα συμπεράσματα της συζήτησης ήταν η σύμπνοια όλων των μερών για τον κομβικό ρόλο που έχει η Εφοδιαστική Αλυσίδα στην ανάπτυξη της χώρας, κάτι που μπορεί να αντικατοπτριστεί μέσα από τη δημιουργία Γενικής Γραμματείας Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

    Keynote Speakers του συνεδρίου ήταν οι Luiza Velardi, ex. Strategy Director of Trenitalia, Thorsten Huelsmann, Managing Director of EffizientCluster Managerment, Menexia Tsoubeli, Vice President R&D Campell Fresh-A Division of Campell Soup Company και ο Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Chief Transport Facilitation and Economics Section, Sustainable Transport Division, UNITED NATIONS ECΕ.

    Την κυβέρνηση εκπροσώπησαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ως ομιλητές στα πάνελς οι κκ: Στέργιος Πιτσιόρλας, αν. Υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης, Θάνος Βούρδας, ΓΓ Μεταφορών & Υποδομών, Δημήτρης Αυλωνίτης, ΓΓ Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Νίκος Αντώνογλου, ΓΓ Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, Χρήστος Λαμπρίδης, Γενικός Γραμματέας Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής και Ειρήνη Πιτταρά εκ μέρους του Απόστολου Μακρυκώστα, ΓΓ Βιομηχανίας.
      
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων