Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 21-Νοε-2018 18:23

    Ξεκινάει η υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στα Σεπόλια

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ξεκινάει η υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στα Σεπόλια

    Σε τεσσεράμιση χρόνια αναμένεται να ολοκληρωθεί το σύνθετο κατασκευαστικά έργο, αρχικού προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, της  υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου στην περιοχή των Σεπολίων με ανάδοχο την κοινοπραξία εταιρειών Intrakat-Σιδηροδρομικά έργα. 

    Σήμερα η ΕΡΓΟΣΕ, ως ο Κύριος του Έργου, παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών Θάνου Βούρδα, σε συνέντευξη Τύπου παρουσίασε το project που αφορά την "κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων". 

    Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181), στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

    "Διασφαλίσαμε τα χρήματα από το CEF (το χρηματοδοτικό εργαλείο Συνδέοντας την Ευρώπη), την περασμένη εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση και τα έργα ξεκινούν" ανέφερε. Σημείωσε ωστόσο πως πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο καθώς βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, με τη γραμμή να παραμένει σε λειτουργία, ενώ περνά από τη σήραγγα του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια-Αττική και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ.

    Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη και πρόσθεσε πως θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αφού ο τετραπλός πια διάδρομος θα δώσει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια, εάν και για τουλάχιστον δύο χρόνια εξαιτίας των εργασιών το υφιστάμενο δίκτυο θα μονοδρομηθεί. 

    Λόγω της υπογειοποίησης, πάγιο αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, θα επέλθουν οικιστικές παρεμβάσεις, αφού οι σημερινές γραμμές, οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής, (δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου 30 στρεμμάτων που θα περιλαμβάνει πεζόδρομο 1,8 μέτρων, πράσινο και χώρους αναψυχής) ενώ εκατέρωθεν θα λειτουργούν κανονικά οι υφιστάμενοι δρόμοι. Επίσης, θα ελαχιστοποιηθεί και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.

    Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια - Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.

    Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής, η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

    Σε ότι αφορά τη διαδικασία του διαγωνισμού, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ επεσήμανε πως πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122 εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, έδωσε έκπτωση 45,6%.

     

    Τα χαρακτηριστικά του έργου

     

    Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181), στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

    Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

    Η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά - πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.

    Συνοπτικά στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται:

    -Το τεχνικό υπογειοποίησης - τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός - Ανατολικός Διάδρομος).

    -Tα προσωρινά υδραυλικά έργα.

    -Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης-αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων).

    -Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση -αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.

    -Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).

    -Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.

    -Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.

    -Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

    -Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.

     

    Το έργο θα συμβάλλει την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω:

    -Της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού, που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το "φράγμα" του σιδηροδρόμου.

    -Της απόδοσης μιας κεντρικής πράσινης νησίδας στην γειτονιά.

    -Της ελαχιστοποίησης της όχλησης του θορύβου.

    -Της βελτίωσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας.

    Με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων