Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 30-Αυγ-2018 08:38

    Πυρκαγιά στο Ελ. Βενιζέλος: Το χρονικό μιας παρ᾽ ολίγον ναυτικής τραγωδίας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πυρκαγιά στο Ελ. Βενιζέλος: Το χρονικό μιας παρ᾽ ολίγον ναυτικής τραγωδίας

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Μνήμες τρόμου ξύπνησαν το βράδυ της Τρίτης όταν έγινε γνωστό ότι έχει ξεσπάσει πυρκαγιά στο γεμάτο με επιβάτες και οχήματα Ελευθέριος Βενιζέλος λίγο μετά τον απόπλου του για τα Χανιά. Το ρολόι έδειχνε 23:45 και αμέσως μόλις έγινε γνωστό το συμβάν, σήμανε κινητοποίηση όλων των αρχών. 

    Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και στην κοντινή Ύδρα, ειδοποιήθηκαν από το λιμενικό, ιδιοκτήτες ιδιωτικών σκαφών να είναι stand by σε περίπτωση που χρειαστεί να υπάρξει επιχείρηση διάσωσης. Ευτυχώς δε χρειάστηκε.

    Το πλοίο είχε αποπλεύσει στις 10 το βράδυ από τον Πειραιά με 1015 επιβάτες και  πλήρωμα ενώ μετέφερε 80 φορτηγά και 152 ΙΧ, με προορισμό τα Χανιά. Η πυρκαγιά φέρεται να εκδηλώθηκε στο γκαράζ νούμερο 3 το οποίο προορίζεται για τα φορτηγά, ενώ κάποιες πρώτες πληροφορίες μιλούν για βραχυκύκλωμα σε φορτηγό. Επιπλέον, η φωτιά πήρε γρήγορα διαστάσεις αφού στο ίδιο πάρκινγκ βρισκόταν φορτηγό που μετέφερε εύλεκτα υλικά (ξυλεία νοβοπάν). 

    Το λιμενικό ενημερώθηκε για το συμβάν στις 12:03, την ώρα που το πλοίο βρισκόταν στα ανοιχτά της Ύδρας και αμέσως κινητοποιήθηκαν τα κατά τόπους λιμεναρχεία ενώ επιτόπου έσπευσαν 11 σκάφη του λιμενικού, η μονάδα υποβρύχιων αποστολών του ΛΣ ενώ δεσμεύτηκαν για βοήθεια 4 οχηματαγωγά και 7 φορτηγά. Επίσης στην περιοχή έσπευσε η Φρεγάτα"ΛΗΜΝΟΣ", 9 ρυμουλκά πλοία, 13 ιδιωτικά σκάφη καθώς και  2 πλοία της Πυροσβεστικής. 

    Ωστόσο με απόφαση του πλοιάρχου, κρίθηκε ότι το πλοίο μπορεί να επιστρέψει στον Πειραιά, αφού προηγουμένως οι επιβάτες παρέμειναν στους σταθμούς συγκέντρωσης φορώντας σωσίβια. Πράγματι, το πλοίο έφτασε στον Πειραιά στις 4:05 ενώ η αποβίβαση έγινε χωρίς προβλήματα με σκάλα αεροπορικού τύπου, με τη συνδρομή της πυροσβεστικής (στο λιμάνι βρίσκονταν 30 πυροσβέστες, διασώστες της ΕΜΑΚ και 7 ασθενοφόρα με μία κινητή μονάδα) και του λιμενικού. Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών, η επιχείρηση παρά την ανησυχία που λογικά επικράτησε, κύλησε ομαλά. 

    Στη συνέχεια και αφού διασφαλίστηκε ότι αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στο έργο της κατάσβεσης το οποίο είχε μεγάλες δυσκολίες, παρά το γεγονός ότι λειτούργησε το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης, που εκτιμάται ότι συνετέλεσε καθοριστικά ώστε το συμβάν να μην πάρει απειλητικές διαστάσεις. 

    Γεγονός είναι πάντως ότι τα νερά που έριξε η πυροσβεστική οδήγησαν ώστε το πλοίο να πάρει κλίση με αποτέλεσμα να αποφασιστεί να ανοίξουν τρύπες στο πλοίο καθώς εκτιμάται ότι η φωτιά μπορεί να συνεχίσει να καίει για αρκετές ώρες. Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με αρμόδιες εκτιμήσεις η κλίση του πλοίου είναι διαχειρίσιμη και δεν φαίνεται πιθανό το ενδεχόμενο να υπάρξουν σοβαρότερα προβλήματα από πιθανή βύθιση του πλοίου στο σημείο που βρίσκεται κοντά στην είσοδο του λιμανιού. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων