Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 22-Αυγ-2018 14:19

    Τι υποστηρίζουν οι τελωνειακοί για το τελωνείο Λιμένα Θεσσαλονίκης

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Τι υποστηρίζουν οι τελωνειακοί για το τελωνείο Λιμένα Θεσσαλονίκης

    Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος απαντά στις αντιδράσεις για την απόφαση μείωσης του ωραρίου λειτουργίας του τελωνείου λιμένα Θεσσαλονίκης. 

    Στη σχετική ανακοίνωση που υπογράφεται από τον πρόεδρο της ΟΤΥΕ κ. Δ. Τριμπόνια και τη γγ κα Σ. Κατσικά αναφέρονται τα εξής:
     
     
    Έκπληξη και προβληματισμό προκαλούν οι όψιμες και ετεροχρονισμένες αντιδράσεις που δημοσιοποιούνται μετά την έκδοση της απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ με την οποία ανακαθορίζεται το ωράριο λειτουργίας του Α΄ Τελωνείου Θεσσαλονίκης ως προς τις τελωνειακές διατυπώσεις εξόδου των εμπορευμάτων από 06.00 έως 22.00 σε καθημερινή βάση, με αντίστοιχη λειτουργία της Πύλης 16, που καταδεικνύουν τουλάχιστον έλλειψη ενημέρωσης. Διαπιστώνουμε με θλίψη μας ότι παρά τις επανειλημμένες ανακοινώσεις της ΟΤΥΕ για διάστημα ενός έτους από 16.09.2017 που ξεκίνησε η απεργία στην Πύλη 16 του Α΄ Τελωνείου Θες/νίκης υπάρχουν ακόμη παράγοντες που αν και αξιώνουν να κατατάσσονται μεταξύ των θεσμικών φορέων της πόλης, δεν θέλουν να κατανοήσουν ότι μέχρι τις 15.09.2017 η λειτουργία της Πύλης 16 στερείτο νομικού ερείσματος από τις 19:00 έως 07.30 σε καθημερινή βάση, το Σάββατο και την Κυριακή. Επομένως, η απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. διευρύνει το προβλεπόμενο μέχρι την έκδοσή της ωράριο στην Πύλη 16 της Ε.Ζ. του λιμένα Θεσσαλονίκης από 57,5 ώρες εβδομαδιαίως που προέβλεπε παλιότερη υπουργική απόφαση, σε 112 ώρες εβδομαδιαίως (16 ώρες – 7 ημέρες την εβδομάδα), όταν στο λιμάνι του Πειραιά με πολύ μεγαλύτερη εμπορευματική διακίνηση από αυτό της Θεσσαλονίκης, οι ώρες λειτουργίας της πύλης ανέρχονται σε 73 εβδομαδιαίως.

    Οι φορείς οι οποίοι έχουν πραγματική εικόνα της κατάστασης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ότι το προβλεπόμενο στην ανωτέρω απόφαση του Διοικητή ωράριο λειτουργίας της Πύλης 16 είναι χρόνος υπερδιπλάσιος από τον απαιτούμενο βάσει της εμπορευματικής κίνησης. Πολύ περισσότερο με την ολοκλήρωση της προσωρινής εναπόθεσης το αμέσως επόμενο διάστημα από τη νέα διοίκηση της Ο.Λ.Θ. Α.Ε., η Πύλη 16 θα λειτουργεί σε χρόνο υπερπολλαπλάσιο του απαιτούμενου, αφού η εμπορευματική διακίνηση θα μπορεί να εξυπηρετηθεί με πολύ λιγότερες ώρες ημερησίως. Κατά συνέπεια δεν πλήττεται αλλά ενισχύεται η εξωστρέφεια και η διευκόλυνση του νόμιμου εμπορίου, ενώ πατάσσεται η ανομία και η στρέβλωση του ανταγωνισμού. Διαβάσαμε ότι επικράτησε ο "κρατικισμός" και ο "δημοσιουπαλληλισμός". Απορούμε, γιατί μετά από ένα χρόνο που η Πύλη 16 λειτουργεί εν τοις πράγμασι σε δυο βάρδιες, εντούτοις "κατά ένα μαγικό τρόπο" εξυπηρετήθηκαν όλες οι απαιτήσεις των εξαγωγέων και δεν διαπιστώθηκαν προβλήματα στη λειτουργία του εμπορίου. Να τονίσουμε ότι ο ίδιος φορέας, που ήταν ο βασικός υποκινητής των αντιδράσεων, είχε προβλέψει πριν δέκα περίπου μήνες ότι η "ουρά" που θα σχημάτιζαν τα φορτηγά θα έφθανε ως τα Σκόπια, η Πύλη της Θεσσαλονίκης και η Μακεδονία θα έμεναν από τρόφιμα, οι δε βιοτεχνίες από πρώτες ύλες… Ποια αναγκαιότητα θα καλύψει, λοιπόν, η 24ωρη λειτουργία; Η υποστελεχομένη Τελωνειακή Υπηρεσία θα διαθέτει υπαλλήλους, χωρίς να υφίσταται ουσιαστικός λόγος και θα τους απομακρύνει από την ουσία της αποστολής τους, που συνίσταται στη διενέργεια των προληπτικών και εκ των υστέρων ελέγχων εντός και εκτός του λιμανιού; Πώς υπονομεύεται η αναπτυξιακή πορεία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όταν αυξάνονται οι ώρες νόμιμης λειτουργίας και διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Δημοσίου; Εκτός κι αν επιζητούμε την απορρύθμιση προκειμένου να έχουμε μια "ανοικτή οικονομία" και ένα "ανταγωνιστικό λιμάνι".

    Κανένας από τους επιχειρηματικούς φορείς δεν τοποθετήθηκε μέχρι σήμερα με στοιχεία που να αποδεικνύουν το μέγεθος της εμπορευματικής κίνησης και τα πιθανά προβλήματα αυτής, αν και έγιναν συναντήσεις και συσκέψεις. Σήμερα δηλώνουν ότι αιφνιδιάστηκαν και ότι το λιμάνι θα μετατραπεί σε "μικρό λιμανάκι", ενώ ποτέ δεν μπήκαν στον κόπο να κάνουν μια σοβαρή και εμπεριστατωμένη έρευνα των πραγματικών συνθηκών που επικρατούν στο λιμάνι. Αντιθέτως η Ομοσπονδία με επαναλαμβανόμενα δελτία τύπου, τα οποία ουδείς αμφισβήτησε, ενημέρωσε αναλυτικά τους φορείς και τους πολίτες. Συγκεκριμένα οι εξαγωγές από 1/10/2017 έως 13/6/2018 αυξήθηκαν κατά 17,75% συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα, ενώ οι διατυπώσεις εξόδου αυξήθηκαν κατά 14,58%.

    Ευλόγως γεννάται το ερώτημα, μήπως σήμερα που ο νέος ανάδοχος θα δημιουργήσει επιτέλους χώρους προσωρινής εναπόθεσης, που παρά τις δεσμεύσεις του ο ΟΛΘ δεν έφτιαξε έως τώρα, αναβαθμίζοντας και εκσυγχρονίζοντας το λιμάνι, κάποιοι προσπαθούν απεγνωσμένα να διατηρήσουν τα συμφέροντα των μαντρών και των ιδιοκτητών τους; Μήπως όλος αυτός ο "θόρυβος ανακοινώσεων" αποσκοπεί στην προστασία συντεχνιακών συμφερόντων; Η απεργιακή κινητοποίηση ήταν η αφετηρία της χρήσης της μερικής εναπόθεσης από πλευράς Ο.Λ.Θ., η οποία συμβάλλει στην 24ωρη λειτουργία της ελεύθερης ζώνης. Μήπως θέλουμε να διατηρήσουμε τα κεκτημένα και όχι να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη για το λιμάνι και την πόλη; Οι τελωνειακοί δεν χρειάζονται να νομιμοποιηθούν, όπως κάποιοι υποστήριξαν, άλλοι αναζητούν δεκανίκια. Με την αριθ. Πρωτ. ΔΤΔ Α 1119859/18 (ΦΕΚ Β΄ 3394/10.8.18) απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ επιλύθηκε οριστικά ένα ζήτημα που οδηγούσε σε συνθήκες ζούγκλας στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και προσαρμόζεται στη νομιμότητα το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων στο λιμάνι. Τέλος, συνιστούμε ψυχραιμία προς πάσα κατεύθυνση (κυρίως φωνάζουν δυνατά όσοι έχουν άδικο), αφήνοντας στην άκρη νοοτροπίες του παρελθόντος. Ας λειτουργήσουμε όλοι στο πλαίσιο εφαρμογής των εθνικών και ενωσιακών διατάξεων και ας συμβάλλουμε ο καθένας από τη θέση του στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων