Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Μαϊ-2018 11:01

    Αυτοδιοικητικό Κίνημα:  Το νομοσχέδιο Σκουρλέτη στην θεσμική αποσύνθεση των ΟΤΑ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Αυτοδιοικητικό Κίνημα:  Το νομοσχέδιο Σκουρλέτη στην θεσμική αποσύνθεση των ΟΤΑ

    Δριμεία κριτική στο νομοσχέδιο για τους ΟΤΑ που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Εσωτερικών ασκεί ο κος. Απόστολος Κοιμήσης (Δήμαρχος Αμφιλοχίας, εκπρόσωπος "Αυτοδιοικητικού Κινήματος” που στηρίζεται από το Κίνημα Αλλαγής). 

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Κοιμήση:

    Το ν/σ του Υπ.Εσ., που ετέθη σε δημόσια διαβούλευση την Παρασκευή στις 21:55, υπερέβη τα πλέον ευφάνταστα σενάρια μικροπολιτικών παρακμιακών δολοπλοκιών που θα μπορούσαν να επινοηθούν, περιφρονώντας την τοπική αυτοδιοίκηση, τις ανάγκες των πολιτών και της χώρας.

     Και για να τελειώνουμε με τα διαδικαστικά, δύο επισημάνσεις:

     -     Χρόνος Διαβούλευσης:  Ο ελάχιστος χρόνος διάρκειας της διαβούλευσης στον επίσημο δικτυακό χώρο διαβουλεύσεων της Ελληνικής Κυβέρνησης www.opengov.gr  δεν επαφίεται στην κρίση κανενός Υπουργού.  Ορίζεται σε ισχύοντα νόμο, στην παρ.2 του αρ.6 "Διαβούλευση” του ν.4048/2012 και είναι προφανές ότι εν προκειμένω έχει τελεστεί παραβίαση του νόμου, από εκείνους που κατά τη συνταγματική τάξη οφείλουν πρώτοι να τον σέβονται και εφαρμόζουν.

     -  Το ανέκδοτο περί εκτενούς ν/σ Κλεισθένης Ι : "Πρόγραμμα Κλεισθένης”, πολυετές, με συνδυαστικά μέτρα πολιτικής, μετά από συνεργασία της τότε ΚΕΔΚΕ (Πρ. Δ. Αβραμόπουλος), της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ (Υπ.Εσ. Αλ. Παπαδόπουλος) και της ΕΕΤΑΑ (Πρ. & Δ/νων Σ. ο γράφων) και μάλιστα απολύτως επιτυχημένο, έχει ήδη υλοποιηθεί, όπως έχουμε επισημάνει στους νεόκοπους "μεταρρυθμιστές”, στα πλαίσια του Β´ ΚΠΣ για να στηρίξει την πρώτη ισχυροποίηση των Δήμων και των Κοινοτήτων με το Πρόγραμμα "Ι. Καποδίστριας”.

    -     Το παρόν που επικοινωνιακά πλασάρεται ως πόνημα 324 σελίδων, είναι απλά μια εκτενέστατη αντιγραφή ισχυόντων άρθρων του "Καλλικράτη” (ναι, αυτού που θα καταργούσαν), με βεβιασμένες όμως και νομοτεχνικά προβληματικές προσθήκες, που αν συγκρίνεις με τα ισχύοντα, βλέπεις ότι είναι ίδια, με αλλαγές μεμονωμένων  λέξεων εδώ και εκεί, άνευ ουσίας, συν τις άκρως δόλιες και  προβληματικές εκλογικές διατάξεις, που δεν έχουν καμία σχέση με την απλή και άδολη αναλογική, που όμως μετά την πολιτική τους μετάλλαξη, την επικαλούνται  μόνο από λόγους πολιτικής σκοπιμότητας ή ιδεολογικής νοσταλγίας.

    Η κρισιμότητα του ν/σ

    Η κατάσταση όμως δεν είναι μόνο για χωρατά, όπως προδήλως δείχνει. Οι αλλαγές είναι μεν λίγες, μέσα στο χάος των Σελίδων που δημοσιεύθηκαν, αλλά απόλυτα στοχευμένες και επαρκείς για να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους. 

    Στοιχισμένες σε συγκεκριμένη κατεύθυνση, υφαίνουν έναν διακριτό ιστό, που επιχειρεί να αποσυνθέσει την υφιστάμενη θεσμική υπόσταση των Δήμων και των Περιφερειών.

    Πέραν δε της μικροπολιτικής στόχευσης, δυστυχώς υπερβαίνει τη σφαίρα της πολιτικής.  Η σύνταξη και η νοηματική εκφορά, καθιστά εμφανές ότι ο συντάκτης διακατέχεται από έντονη εμπάθεια απέναντι στο θεσμό, στους Δήμους και στους πολίτες, που δημοκρατικά επέλεξαν τους εκπροσώπους τους νυν Αιρετούς.

    Οι αλλαγές είναι σαν να έχουν γραφτεί από άνθρωπο που, μετά από χρόνια αυτοδιοικητικών αυτοδιαψεύσεων, επιχαίρει να καταστρέψει, να διαλύσει, να ευτελίσει όσους ο λαός έχει σήμερα επιλέξει ως υπηρέτες του στη λειτουργία της τοπικής δημοκρατίας, αλλά και όσους ο λαός θα τιμήσει με εντολή διακυβέρνησης αύριο.

    Βρισκόμαστε ενώπιον επιχείρησης πλήρους θεσμικής αποδόμησης των παρατάξεων και των προσώπων που η λαϊκή βούληση θα χρήσει νικητές στις επόμενες εκλογές, γιατί η θητεία τους με αυτό το τερατούργημα είναι πλήρως υπονομευμένη, από τον εκβιασμό των μειοψηφιών.

    Παραδείγματα ευρείας επίθεσης

    Δεν μπορούν να εξηγηθούν μόνον πολιτικά οι διάσπαρτες εμμονικές επιθέσεις, όπως:

    ·   Το κώλυμα εκλογιμότητας για τους Γενικούς Γραμματείς των Δήμων και τους επιστημονικούς συνεργάτες των Δημάρχων (παρ.2α αρ.10, σελ.11).  Κώλυμα που υπήρχε σήμερα, αλλά ήρετο εάν παραιτούνταν πριν την ανακήρυξη των υποψηφίων.  Μιλάμε για εκατοντάδες ανθρώπους, στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά με εξειδικευμένες σπουδές, που προσφέρουν στους Δήμους χωρίς να γνωρίζουν ωράρια, σαββατοκύριακα και αργίες, κατέχοντας όσο ελάχιστοι τα θέματα της Αυτοδιοίκησης.

    Ποιός αποφάσισε να στερήσει από όλους αυτούς το δικαίωμα του εκλέγεσθαι;  Να εμποδίσει δηλαδή να τεθούν την κρίση του λαού, προφανώς γνωρίζοντας ότι οι δημότες στις μικρές κοινωνίες επιβραβεύουν την προσφορά και την αξιοσύνη και θα τους επιλέξουν, ενάντια στη φθηνή μικροπολιτική και στα ψέματα.

    ·   Στην ίδια κατεύθυνση, η διευκόλυνση της θέσης των Αιρετών σε αργία (αρ.126 σελ.167).  Σε συνδυασμό μάλιστα με το γεγονός ότι ο Επόπτης ΟΤΑ στο τελικό στάδιο θα επιλέγεται από τον Υπουργό, με τη διαδικασία που επιλέγονται οι δεκάδες επιπλέον Γραμματείς με τους οποίους γεμίζουν τα Υπουργεία (παρ.4 αρ.216 ν.3852/2010, όπως αντικαθίσταται με το αρ.107, σελ. 145).  

    Ο συντάκτης σχεδιάζει να ξεφορτωθεί, να βγάλει από τη μέση, σε κάθε περίπτωση να εκφοβίσει όσους ο λαός προτίμησε και εξέλεξε αντί των ημετέρων.

     Η νέα καθημερινότητα, η κινούμενη άμμος

    Ο ιστός αποσταθεροποίησης και θεσμικής αποσύνθεσης της λειτουργίας των πόλεων υφαίνεται όμως, ιδίως, στη νέα καθημερινότητα Διοίκησης των Δήμων που προκαλούν οι συγκεκριμένες διατάξεις περί εκλογικού συστήματος.

    Επιχειρείται η αποσύνδεση των εννοιών "Δήμαρχος” και "Παράταξη πλειοψηφίας”.  Επί παραδείγματι (όπως, ενδεικτικώς, φροντίζει να μας αναφέρει το αρ.71) Δήμαρχος μπορεί να εκλεγεί στη 2η Κυριακή αυτός που η Παράταξή του στην 1η Κυριακή ήρθε δεύτερη.  Έτσι, θα έχει μεν τον τίτλο, αλλά στο Δημοτικό Συμβούλιο η Παράταξή του θα είναι μειοψηφία.   Ακόμη όμως και 1η να είναι, δεν θα διαθέτει σταθερή πλειοψηφία, αφού ο οιοσδήποτε θα μπορεί να μετακινείται παρακινούμενος, από το νόμο, οπουδήποτε και οποτεδήποτε, ακυρώνοντας ψήφους επιλογής, προγράμματα και συνέπεια.

    Με σωρεία διατάξεων που εισάγει το ν/σ, η επίτευξη πλειοψηφίας (δηλαδή η δυνατότητα λήψης Αποφάσεων για δράσεις και έργα στην πόλη) δεν θα είναι δεδομένη, αλλά θα πρέπει να εκλιπαρείται διαρκώς.

    "Αλισβερίσι”, συνδιαλλαγή, "δούναι και λαβείν”, υποσχέσεις και υποχωρήσεις, σε κάθε Συνεδρίαση κάθε Δημοτικού Οργάνου για κάθε θέμα, τόσο στην κατεύθυνση επίτευξης συμφωνιών με άλλους, όσο και στην κατεύθυνση συγκράτησης των δυνάμεων κάθε Παράταξης, τη διάλυση των οποίων το ν/σ διευκολύνει.

    Μια κινούμενη άμμος, με απόλυτους ρυθμιστές εκείνους που ο λαός δεν εμπιστεύτηκε, δίνοντάς τους ελάχιστα ποσοστά.

    Αυτό δεν συνεπάγεται παρά διαρκή αβεβαιότητα για τον πολίτη, αλλά και τους συμβεβλημένους με το Δήμο, για το παραμικρό έργο/δράση. Το απόλυτο τέλμα.

    ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗΣ, ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΙΚΩΝ

    Για να μην μιλάμε θεωρητικά, παραθέτω - απολύτως ενδεικτικά - ορισμένες μόνο διατάξεις αποδόμησης (επιπλέον των διατάξεων περί εκλογών) :

    -        Αρ.182 (σελ. 227-230) : καθορισμός και ψήφιση ανταποδοτικών τελών

    -        Αρ.186 (σελ.234 – 240) : ψήφιση δημοτικού προϋπολογισμού

    -        Αρ.188 (σελ. 247 -248) : ψήφιση τεχνικού προγράμματος με ψηφοφορία και εναλλακτικές προτάσεις ανά έργο

    -        Αρ.68 παρ.1 (σελ. 73) : Οι Αντιδήμαρχοι δεν θα είναι πλέον σύμβουλοι της πλειοψηφίας (απαλείφονται οι λέξεις "της πλειοψηφίας” και η φράση μένει "Αντιδήμαρχοι είναι οι σύμβουλοι που ορίζει ο Δήμαρχος”)

    -        Αρ.73 (σελ.82) & Αρ.76 παρ.8 (σελ.91) : Ανεξαρτητοποιήσεις δημοτικών συμβούλων, με δικαίωμα πλέον να εντάσσονται σε άλλη Παράταξη, αλλά και να γίνουν ξανά Αντιδήμαρχοι στη διάρκεια της θητείας

    -        Ενίσχυση της ανευθυνότητας και της αποφυγής έκφρασης θέσης επί σημαντικών ζητημάτων, με την αλλαγή του αποτελέσματος της άρνησης ψήφου και της λευκής ψήφου (Δημοτικό Συμβούλιο αρ.74 παρ.10 σελ.87 / Οικονομική & Ποιότητας στην παρ.10 του αρ.77 σελ.94 / Συμβούλιο Κοινότητας παρ.4 αρ.89, σελ.116).  Η άρνηση ψήφου και η λευκή ψήφος πλέον δεν θα προστίθενται στις αρνητικές, δεν θα υπολογίζονται στην καταμέτρηση θετικών και αρνητικών, θα λογίζονται ως "παρών” μόνο για το σχηματισμό της απαρτίας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων