Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 30-Μαρ-2018 17:24

    Περήφανοι για την εθνική τους καταγωγή οι Έλληνες της διασποράς

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οικονομικά ενεργοί, μεσαίας και ανώτερης τάξης, οικονομικά εύρωστοι, και τεχνολογικά καταρτισμένοι είναι στην πλειονότητά τους οι Έλληνες της διασποράς, σύμφωνα με έρευνα της Kappa Research σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, που παρουσιάστηκε την Πέμπτη στις ΗΠΑ. 

    Το προφίλ τους συμπληρώνουν οι διαπιστώσεις πως είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή τους και αισιόδοξοι για το μέλλον, θρησκευόμενοι και σχετικά κοντά στην Εκκλησία, υπέρ της Δύσης (ΗΠΑ-ΝΑΤΟ), της ελεύθερης αγοράς, κεντρώοι και κοινωνικά φιλελεύθεροι.

    Είναι επίσης νομοταγείς πολίτες, δείχνοντας υψηλή εμπιστοσύνη στους θεσμούς της χώρας διαμονής τους. 

    Τους Έλληνες ανά τον κόσμο ενώνει η πολιτιστική κληρονομιά, η Ιστορία και η φυσική ομορφιά, η εθνική υπερηφάνεια και ένα βαθύ αίσθημα του ανήκειν στον Ελληνισμό, όπως επίσης η γλώσσα – συχνή χρήση των ελληνικών.

    Συγκεκριμένα, το 82% το εκφράζει η φράση "είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας", ενώ στην ερώτηση ποιο συναίσθημα σας προκαλεί η λέξη "Έλληνας", το 62% απαντά περηφάνια, το 7% ελπίδα, το 10% υπευθυνότητα, το 4% αδιαφορία, το 11% απογοήτευση, το 3% θυμό, και το 2% αίσθηση βάρους.

    Τους ενώνει ακόμη η οικογένεια – διατήρηση της γλώσσας, της Ιστορίας και της ελληνικής κουλτούρας ανάμεσα στις γενιές, η Ορθοδοξία, η ελληνική κουζίνα, καθώς και η ελληνική οικονομική κρίση, που προκαλεί ένα αίσθημα ανησυχίας και ευθύνης να βοηθήσουν. 

    erevna

    Σε ό,τι αφορά το κομμάτι της έρευνας για τις λέξεις που περιγράφουν τον ελληνισμό σήμερα, και συγκεκριμένα το ερώτημα ποιες είναι οι τρεις πρώτες λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό όταν σκέφτονται την Ελλάδα, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η οικογένεια, και ακολουθούν κατά σειρά η θάλασσα, η πατρίδα, οι διακοπές, ο ήλιος, ο διαφθορά, ο πολιτισμός, η νοσταλγία, η θρησκεία και οι φίλοι. 

    Ειδικότερα, στο ερώτημα τι είναι αυτό που σας λείπει περισσότερο από την Ελλάδα, το 46% απαντά η οικογένεια, το 32% ο καιρός (ήλιος, υψηλές θερμοκρασίες), το 32% το καλοκαίρι και το 19% οι φίλοι. 

    Σύμφωνα με την έρευνα, υπάρχουν κάποιες διαδεδομένες αντιλήψεις που αμφισβητούνται από τα στοιχεία:

    1. "Ο Ελληνισμός έχει αποδυναμωθεί από την οικονομική κρίση" 

    Τα στοιχεία δείχνουν πως ο Ελληνισμός, ένα από τα πιο δυνατά brand name στον κόσμο, με τεράστια αντοχή σαν να είναι πάνω από κρίσεις και οικονομικών και πολιτικών συστημάτων. Ταλαιπωρείται από βάσανα αλλά δεν κινδυνεύει από αφανισμό και καταστροφή.

    Επίσης, διαπιστώνεται πως ένας συμπαγής και φανταστικά ανθεκτικός μύθος ενώνει τους Έλληνες. Ο Παρθενώνας με τη Θάλασσα και τον Οδυσσέα, η Θρησκεία με την Οικογένεια τους Ήρωες και τη Φιλοσοφία, συγκροτούν έναν ταυτόχρονα υψηλό ΚΑΙ λαϊκό ελληνικό πολιτισμό. 

    2. "Το τελευταίο κύμα μετανάστευσης Ελλήνων στο εξωτερικό (2010-2017) αποτελεί εθνική καταστροφή"

    Ο ίδιος ο όρος brain-drain υπονοεί "πληγή ανοιχτή". Υποτιμάται έτσι το γεγονός ότι η ελληνική ιστορία είναι στενά συνυφασμένη με το φαινόμενο της διασποράς: η έμφυτη ανάγκη του έθνους για επιβίωση  - ατομική και συλλογική - δημιουργεί διασπορά.

    Ακόμη και εκείνοι που έφυγαν από τη χώρα μετά το 2010 παραμένουν περήφανοι Έλληνες, αισιόδοξοι, προσαρμοστικοί, ανταγωνιστικοί, σέβονται και συνδιαλέγονται με τους τοπικούς πληθυσμούς - διατηρώντας ωστόσο τη μοναδική εθνική τους ταυτότητα.

    3.  "Η παγκοσμιοποίηση διαβρώνει την εθνική ταυτότητα"

    Η τεχνολογική άνοιξη, η επανάσταση σε επικοινωνίες και μεταφορές – όλα εν πολλοίς αποτελέσματα των παγκοσμιοποιημένων οικονομιών – επιδρούν περισσότερο ως μέσα διατήρησης και συνοχής των κατακερματισμένων εθνικών ταυτοτήτων παρά ως μέρη ενός ευρύτερου διαβρωτικού ρεύματος.

    Η έρευνα διεξήχθη σε δύο στάδια: το καλοκαίρι του 2016, καθώς και από τον Μάρτιο του 2017 έως τον Μάρτιο του 2018.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ