Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 27-Φεβ-2018 08:47

    Ο Πειραιάς υποδέχθηκε το καμάρι της Cosco

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ο Πειραιάς υποδέχθηκε το καμάρι της Cosco

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσε χθες το μεγαλύτερο φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Κίνα. Πρόκειται για το γιγαντιαίο πλοίο Cosco Shipping Taurus χωρητικότητας 20.000 TEUs, με μήκος 400 μέτρα και πλάτος 58,6 μέτρα που κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο της Σαγκάης Waigaoqiao.

    Το συγκεκριμένο πλοίο που ανήκει στην κατηγορία Giga Carrier πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι από το λιμάνι της Σαγκάης με προορισμό το λιμάνι του Ρότερνταμ. Το Cosco Shipping Taurus, όπως και το αδελφό του πλοίο Cosco Shipping Aries, θα πραγματοποιούν το δρομολόγιο του νέου θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού που ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη. Λόγω μεγέθους το συγκεκριμένο πλοίο μπορεί να εξυπηρετηθεί από λίγα λιμάνια στην Ευρώπη.

    Μάλιστα με αφορμή την υποδοχή του πλοίου που είναι ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η Cosco ανακοίνωσε την επιτάχυνση των σχεδίων της για αύξηση της δυναμικότητας του λιμανιού του Πειραιά, με στόχο να αναδειχθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου

    Στρατηγικός σχεδιασμός

    Ο δυτικός προβλήτας ΙΙΙ που υποδέχθηκε χθες το Taurus αποτελεί μέρος της επένδυσης 230 εκατ. ευρώ που ολοκληρώνει η ΣΕΠ επιπλέον των επενδύσεων ύψους 300 εκατ. ευρώ που έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει ο ΟΛΠ έως το 2021. Εξυπηρετείται αυτή τη στιγμή από 5 Super Post Panamax γερανογέφυρες, οι οποίες μέσα στο 2018 θα αυξηθούν σε 8. Με την επέκταση του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ η χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ θα φτάσει τα 6,2 εκατ. Teu από 5,5 εκατ. σήμερα ενώ εάν προστεθεί και το 1 εκατ. TEUs του προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ ο Πειραιάς θα μπορεί να ξεπεράσει τα δύο μεγαλύτερα Ισπανικά λιμάνια της Μεσογείου της Αλχεθίρας και της Βαλένθιας.

    Αύξηση

    Ήδη από πέρυσι πάντως το λιμάνι του Πειραιά εμφανίζει σημαντική αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων:  στον ΟΛΠ από 265.716 TEUs το 2016 έφτασε τα 453.264 TEUs  (70,6%) ενώ η ΣΕΠ έφτασε τα 3,691 εκ. TEUs  έναντι 3,471 εκ. TEUs το 2016 ( 6,4%).

    Όπως έχει τονίσει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ cpt Fu Chengqiu στόχος είναι ο Πειραιάς να αναδειχθεί σε κεντρική πύλη του ευρασιατικού εμπορίου. Ήδη από πέρυσι το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι έχει ανέβει 6 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμανιών του Lloyd’s List (38η θέση από 44η)  και βρίσκεται στην τρίτη θέση μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων