Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Νοε-2017 09:09

    Πατούλης: Δεν μπορεί να υπάρξει δυνατή Ελλάδα χωρίς ισχυρούς δήμους

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πατούλης: Δεν μπορεί να υπάρξει δυνατή Ελλάδα χωρίς ισχυρούς δήμους

    Αύξηση των εσόδων των δήμων από το 3,7% του ΑΕΠ που είναι σήμερα, στο 8%, που είναι ο μέσος όρος της Ευρώπης μέσω μιας ριζικής αλλαγής του υπάρχοντος φορολογικού πλαισίου και την εκχώρηση αρμοδιοτήτων στην Αυτοδιοίκηση, καθιστώντας τους οικονομικά αυτοτελείς, ζητεί ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Γιώργος Πατούλης.

    Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ενόψει του Συνεδρίου της ΚΕΔΕ, οι εργασίες του οποίου ξεκινούν την Πέμπτη, στα Γιάννενα, ο κ. Πατούλης, υπογραμμίζει την ανάγκη για ένα νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας του κράτους, τονίζοντας με έμφαση ότι "δεν μπορεί να υπάρξει δυνατή Ελλάδα χωρίς ισχυρούς δήμους". Επίσης εκφράζει την αντίθεσή του τόσο στη θέσπιση της απλής αναλογικής στις εκλογές της Αυτοδιοίκησης όσο και στην επαναφορά της Δημαρχιακής θητείας στα τέσσερα από τα πέντε χρόνια που είναι σήμερα ενώ σ΄ ότι αφορά τη θέσπιση ορίου θητειών, ζητά ότι ισχύσει, να αφορά και τις βουλευτικές θητείες.

    Το συνέδριο θα απασχολήσουν όλα τα μεγάλα θέματα με τα οποία είναι αντιμέτωπη η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η διοικητική μεταρρύθμιση, τα οικονομικά, η τοπική ανάπτυξη, το κοινωνικό κράτος, ζητήματα που αφορούν το προσωπικό των Δήμων, το εκλογικό σύστημα κ.α.

    Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ χαρακτηρίζει "τραγικό αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας σε επίπεδο γραφειοκρατίας και αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων" αναφερόμενος στις φονικές πλημμύρες της Δυτ. Αττικής, ζητώντας "επανα-οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων" από την κυβέρνηση καθώς, όπως λέει, ο κάθε βαθμός διοίκησης "πρέπει να υπηρετεί το στόχο της πολύ-επίπεδης διακυβέρνησης με βάση τις αρχές της εγγύτητας, της επικουρικότητας και της αποτελεσματικότητας".

    Για τη διαχείριση του προσφυγικού αναφέρει ότι ήταν ευχής έργο να ξεκινήσει η κυβέρνηση μια ουσιαστική συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όχι μόνο με τις ΜΚΟ, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα.

    Ολόκληρη η συνέντευξη του προέδρου της ΚΕΔΕ Γιώργου Πατούλη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είναι η ακόλουθη:

    ΕΡ: Κύριε πρόεδρε την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου ξεκινά στα Ιωάννινα το ετήσιο συνέδριο της ΚΕΔΕ. Ποια είναι τα σημαντικότερα θέματα που θα το απασχολήσουν;

    ΑΠ: H Ελλάδα του σήμερα έχει ανάγκη από ένα νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας του Κράτους. Για να επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος απαιτείται μια εκ βάθρων αναδόμηση, ένα νέο μοντέλο Τοπικής Διακυβέρνησης στο οποίο θα υπάρχει μια ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση. Για να φτάσουμε σε ένα τέτοιο προσδοκώμενο στόχο αλλαγών πρέπει να αλλάξει η διοίκηση και ο τρόπος που εμείς οι ίδιοι αντιμετωπίζουμε μια σειρά από θέματα. Θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας ότι αν δεν αλλάξουμε το Κράτος, δεν θα βγούμε από την κρίση. Επιπλέον θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι δεν μπορεί να υπάρξει δυνατή Ελλάδα χωρίς ισχυρούς δήμους.

    Επιγραμματικά θα σας επισημάνω ότι στο επίκεντρο του Συνεδρίου μας, εκτός από το ζήτημα της μεταρρύθμισης, θα συζητηθούν και θέματα που απασχολούν το σύνολο των αιρετών της χώρας, όπως τα οικονομικά, η ενίσχυση της καταστατικής θέσης του πολιτικού προσωπικού της Αυτοδιοίκησης, η τοπική ανάπτυξη, το κοινωνικό κράτος, ζητήματα που αφορούν το προσωπικό των Δήμων, το εκλογικό σύστημα, κλπ. Ειδικότερα, θα αναπτυχθούν θεματικές ενότητες που σχετίζονται με τα "έξυπνα" συστήματα διαχείρισης στους ΟΤΑ, την κοινωνική πολιτική, την υγεία, την απασχόληση, το μεταναστευτικό ζήτημα, τις προληπτικές μορφές ελέγχου στους ΟΤΑ, το περιβάλλον και την πολιτική προστασία. Επιπρόσθετα θα παρουσιαστούν οι μελέτες που εκπόνησε το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ) για λογαριασμό της ΚΕΔΕ για τα ευρωπαϊκά εκλογικά συστήματα και τη φορολογική αποκέντρωση.

    Τα τελευταία 20 χρόνια επιχειρήθηκε δύο φορές η μεταρρύθμιση της αυτοδιοίκησης. Τα Προγράμματα "Καποδίστριας" και "Καλλικράτης", περιόρισαν μεν τον αριθμό των δήμων, αλλά δεν τους έδωσαν τα απαιτούμενα κονδύλια και τα εργαλεία που θα οδηγούσαν σε μια πραγματική τοπική ανάπτυξη. Θεωρούμε σημαντικό να προσδιοριστεί το εύρος των αλλαγών που επιθυμεί η κυβέρνηση, να ξεκαθαρίσουν οι αρμοδιότητες πρώτου, δεύτερου βαθμού και της κεντρικής διοίκησης, ενώ πρέπει να εξασφαλιστούν και οι αναγκαίοι πόροι για την υλοποίηση ενός σχεδίου.

    ΕΡ: Ορισμένοι συνάδελφοί σας υποστηρίζουν ότι αποκλείονται από τη συζήτηση. Ακόμα και στο πλαίσιο του ετήσιου τακτικού συνεδρίου, επισημαίνουν ότι αδυνατούν να διατυπώσουν τις θέσεις τους και τις προτάσεις τους. Ισχύει κάτι τέτοιο;

    ΑΠ: Κανένας δεν αποκλείει κανέναν. Απλά θα πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι μέσα σε τρεις μέρες και όταν μάλιστα συζητούνται τόσα πολλά θέματα, δεν είναι δυνατόν να μιλήσουν και οι 7.500 αιρετοί της Αυτοδιοίκησης Α' Βαθμού. Ακόμη και τα 500 μέλη της Γενικής Συνέλευσης είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός που δεν έχει όσο χρόνο θα ήθελε για να τοποθετηθεί. Όμως για το λόγο αυτό πριν το Συνέδριο δώσαμε τη δυνατότητα σε όλους να συμμετάσχουν σε έναν ανοιχτό διάλογο, μέσω ενός ερωτηματολογίου που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της ΚΕΔΕ, για να μας καταθέσουν τις απόψεις τους. Στο διάλογο αυτό συμμετείχαν περίπου 2.000 αιρετοί, των οποίων οι θέσεις ελήφθησαν υπόψη στην κατάρτιση του σχεδίου θέσεων που θα συζητηθεί στο Συνέδριο.

    Να υπογραμμίσω ότι πρόκειται για μια καινοτόμο πρωτοβουλία της ΚΕΔΕ μέσω της οποίας τέθηκαν όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν σήμερα το θεσμό της αυτοδιοίκησης Α΄ βαθμού και δόθηκε η δυνατότητα στους αιρετούς και τους πολίτες να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέσω πολλαπλών επιλογών. Τέλος για την εξασφάλιση τοποθέτησης όσο το δυνατόν περισσότερων συνέδρων θα υπάρξει ειδικό χρονόμετρο. 

    ΕΡ: Μ΄ αφορμή και τα τελευταία δραματικά γεγονότα στη Δυτική Αττική, επαναφέρατε το αίτημά σας, για πλήρη διασαφήνιση των αρμοδιοτήτων, τόσο μεταξύ των δυο βαθμών της Αυτοδιοίκησης, όσο και με εκείνες που διατηρεί και εμπλέκεται το κεντρικό κράτος. Ο πρώτος βαθμός της Αυτοδιοίκησης έχει πρόταση με συγκεκριμένες αρμοδιότητες που να διαχειρίζεται; Και ποιες;

    ΑΠ: Είναι τουλάχιστον τραγικό αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας σε επίπεδο γραφειοκρατίας και αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων. Είναι ακόμα τραγικότερο όταν διαπιστώνεις ότι έπρεπε να συμπληρωθούν τρία χρόνια θητείας της κας Δούρου στην περιφέρεια Αττικής και να χαθούν 23 ανθρώπινες ζωές, για να αντιληφθεί τελικά ότι απαιτούνται πάνω από 8 χρόνια για να ολοκληρωθούν μεγάλα έργα, σαν αυτά που αφορούν στην αντιπλημμυρική προστασία. Θα περίμενα από την κα Δούρου να ασκήσει πιέσεις στην κυβέρνηση για να αλλάξει αυτό το καθεστώς. Επιπλέον θα περίμενα από την κεντρική διοίκηση να αποδείξει ότι είναι σε θέση να αλλάξει το αναχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο. Να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον δεύτερο βαθμό Τοπικής αυτοδιοίκησης. Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε μέσα από διάλογο να αναζητήσουμε από κοινού λύσεις στα προβλήματα που μας απασχολούν. Μάλιστα στο επόμενο διάστημα θα πραγματοποιήσουμε και κοινό συνέδριο. Όμως η κυβέρνηση οφείλει και είναι υποχρεωμένη να προβεί σε ένα ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο που θα ξεχωρίζει τα όρια των αρμοδιοτήτων του κάθε βαθμού. Η επανα-οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων πρέπει να υπηρετεί το στόχο της πολύ-επίπεδης διακυβέρνησης με βάση τις αρχές της εγγύτητας, της επικουρικότητας και της αποτελεσματικότητας.

    Επειδή με ρωτάτε για τις αρμοδιότητες που θέλουμε ως πρώτος βαθμός αυτοδιοίκησης, να σας πω ότι το θέμα μας δεν είναι ποσοτικό, αλλά ουσιαστικό. Θα μπορούσα να σας απαριθμήσω ένα ολόκληρο κατάλογο αρμοδιοτήτων που θα έπρεπε να ασκούν οι δήμοι, αλλά αυτό δεν εξυπηρετεί σε τίποτα. Αυτό που εμείς έχουμε να ξεκαθαρίσει σε κάθε περίπτωση είναι ότι οι αρμοδιότητες θα πρέπει να ασκούνται με ένα κεντρικό γνώμονα, την αρχή της εγγύτητας. Επίσης δε μπορεί να μεταφέρονται αρμοδιότητες στους δήμους χωρίς την παράλληλη μεταφορά πόρων. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

    ΕΡ: Πριν μια εβδομάδα κατατέθηκε στην Βουλή ο προϋπολογισμός του κράτους για το 2018. Ποιά είναι η άποψη της ΚΕΔΕ σ΄ ότι αφορά τις προβλέψεις του για την Τοπική Αυτοδιοίκηση;

    ΑΠ: Συχνά πίσω από τους αριθμούς κρύβονται οι αλήθειες τις οποίες η κυβέρνηση δυσκολεύεται να αρθρώσει στον πολιτικό της λόγο. Ξέρετε τι διαπιστώνουμε εμείς πίσω από τον προϋπολογισμό του 2018; Ότι η ευκαιρία για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας πάει περίπατο. Τι κάνουν για άλλη μια φορά; Προχωρούν σε μια οριακή αύξηση των Κ.Α.Π. και ταυτόχρονα ζητούν από τους δήμους την επίτευξη ακόμη μεγαλύτερων πλεονασμάτων. Δε γίνεται καμία αναφορά στην απόδοση των παρακρατηθέντων και τη μεγάλη μείωση των πόρων για δημόσιες επενδύσεις. Η Αυτοδιοίκηση για μια ακόμη χρονιά καλείται να σηκώσει το βάρος της επίτευξης δημοσιονομικών πλεονασμάτων, όταν το υπόλοιπο Κράτος εξακολουθεί να παράγει ελλείμματα. Οι Δήμοι καλούνται να λειτουργήσουν δομές και να προσφέρουν υπηρεσίες στους πολίτες χωρίς να διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους, με δεδομένο ότι έχει γίνει περικοπή κατά 65% στη χρηματοδότησή της από το Κεντρικό Κράτος τα τελευταία οκτώ χρόνια. Οι δαπάνες για επενδύσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προβλέπεται να μειωθούν κατά 335 εκατ. ευρώ. Είναι σημαντικό να καταλάβει η κυβέρνηση ότι οι δήμοι δεν διεκδικούν αυξήσεις, αλλά απαιτούν την εφαρμογή του Συντάγματος και του Ν. 3852/2010, απαιτούν να ξεκινήσει ο διάλογος για τη νέα γενιά παρακρατηθέντων, να μη γίνει καμία περαιτέρω μείωση των ΚΑΠ και να υπάρξει γενναία αύξηση της ΣΑΤΑ.

    ΕΡ: Ζητάτε επίμονα την οικονομική αυτοτέλεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτό πώς μπορεί να γίνει, με την επιβολή νέων φόρων από τους δήμους, την παραχώρηση σ΄ αυτούς κάποιων από τους υπάρχοντες, ποιά ακριβώς είναι η πρότασή σας;

    ΑΠ: Στο Ετήσιο Συνέδριο μας στα Ιωάννινα θα παρουσιαστεί η μελέτη για τα οικονομικά της αυτοδιοίκησης την οποία έχει εκπονήσει το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο επιστημονικός βραχίονας της ΚΕΔΕ. Στη μελέτη αυτή υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι μέσω των οποίων εξασφαλίζεται η οικονομική αυτοτέλεια. Μάλιστα είναι σημαντικό το γεγονός ότι η μελέτη προτείνει την ταυτόχρονη αλλαγή των κριτηρίων κατανομής πόρων διασφαλίζοντας αυξητικές τάσεις σε όλους τους δήμους και ουσιαστικές αυξήσεις στους μικρούς δήμους.

    Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι η οικονομική αυτοτέλεια των δήμων μπορεί να επιτευχθεί με την υιοθέτηση συγκεκριμένων πολιτικών, όπως:

    Προώθηση της Φορολογικής Αποκέντρωσης. Πρώτο βήμα, ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας να αποτελέσει τοπικό φόρο, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε Δήμου, ώστε να προωθεί την τοπική ανάπτυξη.

    Άμεση απόδοση των παρακρατηθέντων της περιόδου 2010-2016, το ύψος των οποίων ξεπερνά τα 13 δις ευρώ.

    Αποκατάσταση των Κ.Α.Π. Και καμία περαιτέρω μείωση των πόρων που αποδίδονται στους Δήμους, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.

    Δημιουργία Αναπτυξιακού Προγράμματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το πρόγραμμα αυτό θα χρηματοδοτηθεί από τις χρηματοροές της νέας γενιάς παρακρατηθέντων, το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το Πράσινο Ταμείο και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

    Αξιοποίηση των πόρων του "Πράσινου Ταμείου" για τη χρηματοδότηση έργων περιβαλλοντικής αποκατάστασης στους Δήμους.

    Πρόσβαση των Δήμων στο ΕΣΠΑ, μέσω ειδικού προγράμματος ύψους 2.000.000.000 ευρώ.

    Μεταφορά ακινήτων του Δημοσίου στους Δήμους.

    Σχεδιασμό κι εφαρμογή ενός Ειδικού Προγράμματος για τους μικρούς ορεινούς και νησιωτικούς Δήμους.

    Απόδοση πόρων που μας αφαιρέθηκαν τα προηγούμενα χρόνια (τέλη χρήσης βοσκότοπων, φόρος ζύθου, πετρελαιοειδή, τέλη παραχωρησιούχων δημοσίου, κλπ).

    Παραχώρηση στους Ο.Τ.Α. του δικαιώματος χρήσης των αιγιαλών και παράλληλη απόδοση μέρους των εσόδων στο Κεντρικό Κράτος.

    Στόχος μας είναι με την ταυτόχρονη μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων, τα ενοποιημένα έσοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να φτάσουν στα επόμενα χρόνια από το 3,7% του ΑΕΠ που είναι σήμερα, στο 8%, που είναι ο μέσος όρος της Ευρώπης.

    ΕΡ: Στο προσφυγικό, η κυβέρνηση φαίνεται να επιθυμεί την ανάληψη ενεργότερου ρόλου από την Αυτοδιοίκηση. Υπάρχουν συζητήσεις σε αυτή την κατεύθυνση και τι αφορούν συγκεκριμένα;

    ΑΠ: Θα ήταν ευχής έργο να ξεκινήσει ένας διάλογος και μια ουσιαστική συνεργασία. Δυστυχώς από την αρχή της προσφυγικής κρίσης, η κεντρική διοίκηση, δεν έδωσε στην Τοπική αυτοδιοίκηση το ρόλο που θα έπρεπε να έχει. Αντίθετα πριμοδότησε ΜΚΟ με συνέπεια μια σειρά από προβλήματα να εξακολουθούν να υφίστανται. Πρόσφατα με επιστολές μου προς το Έλληνα Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους επιτρόπους Δ. Αβραμόπουλο και Χ. Στυλιανίδη, έκρουα το κώδωνα του κινδύνου για το προσφυγικό ζήτημα και ζητούσα να υπάρξει διάλογος. Ο διάλογος αυτός μπορεί να οδηγήσει σε αποφάσεις οι οποίες θα ενισχύσουν και θα διασφαλίσουν την κοινωνική ειρήνη, ενώ θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Οι αυξημένες μεταναστευτικές ροές των τελευταίων μηνών, σε συνδυασμό με τις τεράστιες καθυστερήσεις μετεγκατάστασης και τις ελάχιστες επαναπροωθήσεις διαταράσσουν την κοινωνική συνοχή και τροφοδοτούν σε ορισμένες μειοψηφίες φαινόμενα μισαλλοδοξίας και φανατισμού. Για το λόγο αυτό είναι ανάγκη τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, σε συνεργασία με την Ελληνική Κυβέρνηση, να ξαναδούν άμεσα όλο το πλέγμα των αρμοδιοτήτων και των πόρων. Οι Δήμοι και οι κάτοικοι των νησιών μας δεν μπορούν πια να παραμένουν απαθείς μπροστά σε αυτήν την πανσπερμία αρμοδιοτήτων σε σωρεία εμπλεκομένων φορέων, που οδηγεί σε φοβερές καθυστερήσεις, ιδιαίτερα αν συγκρίνουμε τους ρυθμούς με εκείνους άλλων μεσογειακών χωρών. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να διαταραχθεί η κοινωνική ειρήνη με την επικράτηση ακραίων στοιχείων και απόψεων. Απέναντι στα φαινόμενα αδράνειας, ολιγωρίας και αδυναμίας θα προτάξουμε την υπεύθυνη στάση μας και τις δράσεις μας. Οι Δήμοι στην μεγάλη αυτή προσπάθεια μπορούν να βοηθήσουν καθοριστικά. Χρειάζονται όμως υποστήριξη κι αυτό είναι το ζητούμενο που θα θέλαμε επειγόντως  να συζητήσουμε με τη Κυβέρνηση και τους αρμόδιους Επιτρόπους.

    ΕΡ: Σε ότι αφορά στον "Καλλικράτη" και ειδικότερα στον εκλογικό νόμο της Αυτοδιοίκησης, ποιες είναι οι θέσεις της ΚΕΔΕ;

    ΑΠ: Η Ελληνική κυβέρνηση επιχειρεί να εισάγει μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Πουθενά στον κόσμο δεν συνιστά μεταρρύθμιση από μόνη της η αλλαγή του εκλογικού συστήματος. Θέλουμε απλή λογική στη λειτουργία του Κράτους, και όχι απλή αναλογική στις εκλογές της Αυτοδιοίκησης. Για μας είναι ξεκάθαρο ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητες για να λειτουργήσουν καλύτερα οι Δήμοι μας. Δεν είναι κυρίαρχο ζήτημα η αλλαγή του εκλογικού νόμου, αλλά η ενίσχυση της οικονομικής ανεξαρτησίας και λειτουργικής μας αυτοτέλειας. Για τους πολίτες σημασία έχει να μπορούν οι Δήμοι να κάνουν έργα, να χτίζουν και να συντηρούν σχολεία, να λειτουργούν τους παιδικούς σταθμούς, να συντηρούν τα πάρκα και τις παιδικές τους χαρές. Να εκτελούν αντιπλημμυρικά έργα. Να μπορούν να λειτουργούν τις κοινωνικές τους δομές, οι οποίες κλείνουν από την έλλειψη χρηματοδότησης. Η απλή αναλογική δεν θα μοιράσει περισσότερα χρήματα στους Δήμους. Δεν θα ανακατανέμει δημόσιες εξουσίες, αλλά χάος.

    ΕΡ: Το ενδεχόμενο θέσπισης ορίου θητειών ή μείωσης της θητείας από 5 σε 4 έτη, καθώς και η πιθανότητα να αποσυνδεθούν οι δημοτικές εκλογές από τις ευρωεκλογές, πώς αντιμετωπίζονται από τους δημάρχους;

    ΑΠ: Να ξεκαθαρίσω ότι είμαστε αντίθετοι στη μείωση της θητείας των αιρετών της Αυτοδιοίκησης στα 4 χρόνια. Πιστεύουμε ότι εφόσον μπει όριο στις θητείες των αιρετών της Αυτοδιοίκησης, το ίδιο όριο θα πρέπει να μπει και για τους βουλευτές. Παράλληλα, απαιτούμε την θέσπιση συγκεκριμένων πολιτικών για την ενίσχυση της καταστατικής θέσης των αιρετών και την ισότιμη αντιμετώπιση τους σε σχέση με το υπόλοιπο πολιτικό προσωπικό. Σε όλα τα επίπεδα. Μισθολογικό, συνταξιοδοτικό αλλά και σε δυνατότητες ώστε να μπορούν να διευκολύνονται στο να ασκήσουν τα καθήκοντα τους. Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα θα πρέπει να σας πω ότι οι εκλογές της Αυτοδιοίκησης δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως "κινητή εορτή". Ούτε είναι δυνατόν να αλλάζει ο χρόνος διεξαγωγής τους, ανάλογα με τις όποιες μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

    ΕΡ: Υπάρχουν κάποιες καινοτομίες σ' αυτό το συνέδριο;

    ΑΠ: Να ξεκινήσω από το γεγονός ότι οι εγγραφές των συνέδρων γίνονται ηλεκτρονικά. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπαίνουν από τώρα στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kedke.gr/register και να κάνουν την εγγραφή τους χωρίς να περιμένουν στην ουρά και να ταλαιπωρούνται. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου η ίδια πλατφόρμα θα αξιοποιηθεί και για την διεξαγωγή ενός είδους ψηφοφορίας. Πρόκειται για εφαρμογές ιδιαίτερα διαδεδομένες σε συνέδρια του εξωτερικού και έχει έρθει η ώρα να υλοποιηθούν και στη χώρα μας. Στις καινοτόμες ενέργειές μας εντάσσεται φυσικά και η διαδικασία του διαλόγου που σας προανέφερα όπου οι αιρετοί μέσω ειδικής εφαρμογής που αναπτύχθηκε στην ιστοσελίδα της ΚΕΔΕ απάντησαν στο ερωτηματολόγιο με τίτλο "Η γνώμη σου έχει Αξία". 

    Να σημειώσω ότι για πρώτη φορά, θα υπάρξει θεματική ενότητα που θα απευθύνεται σε διευθυντικά στελέχη δήμων, με στόχο τη  συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού των δήμων, ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στα καθήκοντά τους. Στόχος μας επίσης είναι να υπάρξει ειδικό χρονόμετρο για τη διάρκεια τοποθέτησης των συνέδρων προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι θα μιλήσουν, όσο το δυνατό περισσότεροι.

    Επίσης οι ενδιαφερόμενοι για το συνέδριο και τις εργασίες του θα μπορούν να ενημερώνονται, τόσο από το live streaming, όσο από την ιστοσελίδα www.kedke.gr, καθώς και από την ενημερωτική σελίδα της ΚΕΔΕ www.localit.gr.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ