Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 11-Μαϊ-2018 14:29

    Τι κερδίσαμε από το άνοιγμα της αγοράς

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την εποχή που η εγκατάσταση µιας νέας γραµµής τηλεφώνου χρειαζόταν µήνες, κόπο και χρήµα. Ο λογαριασµός του τηλεφώνου ήταν πανάκριβος και οι υπηρεσίες κακές. Το άνοιγµα της αγοράς, σε συνδυασµό µε τις τεχνολογικές εξελίξεις, έφερε τα πάνω κάτω. Μπορεί το ίδιο να συµβεί και στην αγορά ρεύµατος. Αν και ακόµη δεν µπορούµε να µιλάµε για πλήρως απελευθερωµένη αγορά, ήδη τα πρώτα δείγµατα τον τελευταίο ενάµιση χρόνο είναι θετικά. Καλύτερες τιµές και υπηρεσίες, καινοτοµία και εξυπηρέτηση αρχίζουν να αντικαθιστούν τις κακές συνήθειες του µονοπωλίου. Ποια είναι, όµως, µέχρι τώρα τα οφέλη αυτά;

    1. Μείωση κόστους

    Η απλή λογική λέει ότι ο ανταγωνισµός φέρνει καλύτερες τιµές για τον καταναλωτή. Πράγµατι, το ίδιο ισχύει και στην ελληνική αγορά, παρότι τα οφέλη εξαιτίας ακριβώς των δειλών βηµάτων που γίνονται είναι περιορισµένα. Για παράδειγµα, στο διάστηµα του 1,5 έτους που η αγορά έχει ανοίξει µε τις δηµοπρασίες ΝΟΜΕ, για πρώτη φορά στην ιστορία της, προχώρησε σε έκπτωση συνέπειας 15% ακόµα και η ΔΕΗ. Ανάλογα µε το προφίλ του κάθε καταναλωτή, το όφελος ξεκινά από τα 30 ευρώ και µπορεί να φτάσει έως και τα 180 ευρώ ετησίως (για καταναλώσεις πάνω από τις 2.200 κιλοβατώρες). Εάν διορθωθούν οι στρεβλώσεις και υπάρξει περισσότερος ανταγωνισµός σε όλα τα στάδια της αγοράς, τα οφέλη µπορούν να διευρυνθούν ακόµα περισσότερο. Στο κόστος ενέργειας, εκτιµάται ότι οι µειώσεις µπορούν να φτάσουν το 40%. Καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και δυνατότητες περαιτέρω µειώσεων θα φέρει η εισαγωγή των λεγόµενων έξυπνων µετρητών, που θα διευρύνουν περισσότερο τους ορίζοντες της αγοράς. Ήδη το άνοιγµα της αγοράς προµήθειας ασκεί πιέσεις προς τον διαχειριστή, τις εποπτικές Αρχές και τη διοίκηση για επίσπευση των διαδικασιών για το µεγάλο αυτό έργο. 

    2. Καλύτερη οικονοµική διαχείριση 

    Άλλη μια "νίκη" του ανταγωνισµού είναι ότι ακόµα και η ΔΕΗ αναγκάστηκε από φέτος να δώσει στους πελάτες της τη δυνατότητα µηνιαίων λογαριασµών. Στην αγορά υπάρχουν εταιρείες που προσφέρουν δύο επιλογές: µηνιαίοι εκκαθαριστικοί (ο καταναλωτής στέλνει φωτογραφία µε την κατανάλωση και εκδίδεται ο λογαριασµός) ή µηνιαίοι έναντι (µε βάση το ιστορικό της κατανάλωσης, εκδίδονται τρεις έναντι λογαριασµοί και ένας εκκαθαριστικός στο τέλος του τετραµήνου). Οι µηνιαίοι λογαριασµοί βοηθούν στην καλύτερη διαχείριση και µειώνουν την επιβάρυνση για τον οικογενειακό προϋπολογισµό. Για ένα µέσο νοικοκυριό, άλλωστε, το κόστος ενέργειας είναι πολύ µικρότερο από το κόστος για την τηλεφωνία και το Ιnternet σε µηνιαία βάση.

    3. Εξυπηρέτηση καταναλωτή - διαφάνεια

    Ένα από τα σηµεία διαφοροποίησης των νέων παρόχων είναι η έµφαση που δίνουν στην εξυπηρέτηση πελατών. Είτε αυτή γίνεται από τα τµήµατα εξυπηρέτησης τηλεφωνικά είτε µέσω Ιnternet, από τις πλατφόρµες εξυπηρέτησης πελατών, κατά το πρότυπο των εταιρειών τηλεφωνίας. Πλέον, ο καταναλωτής µπορεί να έχει µια πιο διαφανή και σφαιρική εικόνα για τις χρεώσεις που καλείται να πληρώσει, όχι µόνο για την ενέργεια που καταναλώνει, αλλά και για τις άλλες δαπάνες που σχετίζονται µε την ενέργεια (δίκτυο µεταφοράς, διανοµής, ΕΤΜΕΑΡ, ΥΚΩ, φόροι και τέλη), καθώς και για τα δηµοτικά τέλη και την ΕΡΤ. Μέσα από εφαρµογές για έξυπνα κινητά, αυτές οι πληροφορίες είναι άµεσα διαθέσιµες ανά πάσα στιγµή. Να σηµειωθεί ότι η πίεση του ανταγωνισµού έχει οδηγήσει και τη ΔΕΗ να βελτιώσει και εκείνη τόσο τις πλατφόρµες εξυπηρέτησης πελατών όσο και να εκσυγχρονιστεί ως εταιρεία στις υπηρεσίες collect call. Άλλωστε, το γεγονός ότι ο κυρίαρχος πάροχος ουσιαστικά δεν είχε αποτελεσµατική πολιτική απέναντι στους ασυνεπείς πελάτες ήταν ένας σηµαντικός ανασταλτικός παράγοντας για το άνοιγµα της αγοράς.

    κινητό

    4. Νέες υπηρεσίες, καινοτοµία, προσφορές

    Οι περισσότερες ιδιωτικές εταιρείες, ακόµα και χωρίς τους έξυπνους µετρητές, που θα ανοίξουν τον δρόµο για ακόµα πιο πολλές υπηρεσίες και δυνατότητες, προσφέρουν στους πελάτες τους µια σειρά από καινοτόµες δυνατότητες. Για παράδειγµα, υπάρχουν online πλατφόρµες και εφαρµογές κινητών για την παρακολούθηση και ανάλυση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας από τον πελάτη. Οι πλατφόρµες αυτές συνήθως προσφέρουν πρακτικές συµβουλές εξοικονόµησης ενέργειας, ανάλογα µε το προφίλ του καταναλωτή. Κάποιες εταιρείες έχουν προχωρήσει σε gamefication του ενεργειακού προφίλ του πελάτη, κάνοντας πιο φιλική και προσιτή την έννοια της εξοικονόµησης. Από τις νέες υπηρεσίες που έφερε στην αγορά ο ανταγωνισµός ξεχωρίζουν, επίσης, τα συνδυαστικά πακέτα ηλεκτρισµού και φυσικού αερίου, που πολλαπλασιάζουν τα οφέλη για τους καταναλωτές. Τέλος, το δυναµικό µάρκετινγκ των νέων παρόχων έχει φέρει δελεαστικά πακέτα προσφορών, που περιλαµβάνουν υπηρεσίες για το σπίτι (ασφάλιση, επισκευαστικές εργασίες κ.λπ.), κάρτες υγείας για την οικογένεια, προγράµµατα επιβράβευσης και άλλα.

    5. Έξυπνο σπίτι

    Όλο και περισσότεροι πάροχοι προσφέρουν στους πελάτες τους υπηρεσίες Ιnternet of Τhings (ΙοΤ) και κάνουν πιο προσιτό για τον Έλληνα καταναλωτή το λεγόµενο έξυπνο σπίτι. Πρόκειται για υπηρεσίες που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή στο σπίτι, βοηθούν στον έλεγχο της κατανάλωσης και στην ασφάλεια και προσφέρουν υψηλό επίπεδο ποιότητας ζωής. Ρύθµιση θερµοστάτη, άνοιγµα φώτων, έλεγχος ασφάλειας, έλεγχος διαρροής υδάτων, άνοιγµα ή σβήσιµο ηλεκτρικών συσκευών, έλεγχος του ηλεκτρικού πίνακα είναι µερικές από τις υπηρεσίες τού αύριο που είναι διαθέσιµες σήµερα. Στην αγορά υπάρχουν διαθέσιµα πακέτα που περιλαµβάνουν αυτές τις υπηρεσίες ή ακόµα και τον εξοπλισµό που απαιτείται (πρίζες, λαµπτήρες, ανιχνευτές κίνησης κ.λπ.).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων