Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 15-Αυγ-2018 12:48

    Γένοβα: Ποιος ευθύνεται για τους ελλιπείς ελέγχους στη γέφυρα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Γένοβα: Ποιος ευθύνεται για τους ελλιπείς ελέγχους στη γέφυρα

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 14:40

    Ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης, Λουίτζι Ντι Μάιο θεωρεί ότι η συντήρηση που έπρεπε να γίνει από την εταιρεία αυτοκινητοδρόμων, ήταν ελλιπής, και ότι οι υπεύθυνοί τους θα πρέπει να παραιτηθούν. Υπενθύμισε, δε, ότι βάσει νόμου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο μέχρι και 150 εκατομμύρια ευρώ.

    Από την μεριά της, η εταιρεία Atlantia, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων, απαντά στην ιταλική κυβέρνηση ότι "δεν προκύπτει η γέφυρα αυτή να ήταν επικίνδυνη, και ούτε ότι θα έπρεπε να έχει απαγορευθεί η διέλευση των αυτοκινήτων".

    Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τζοβάνι Καστελούτσι, τονίζει ότι "η Atlantis συνεχίζει να κάνει τις πρέπουσες επενδύσεις", με αναφορά στην ασφάλεια του οδικού δικτύου.

    Η μετοχή της Αtlantia, όμως, χθες έχασε στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, μέχρι και το 10% της συνολικής της αξίας.

    Ξεκινά η έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας 

    Σημειώνεται ότι εισαγγελία της Γένοβας ξεκίνησε έρευνα για εξ αμελείας ανθρωποκτονία και καταστροφή, χωρίς να υποδεικνύεται, προς το παρόν, κάποιος υπεύθυνος. "Πρόκειται για μια τεράστια και παράλογη τραγωδία", δήλωσε ο εισαγγελέας της Γένοβας, Φραντσεσκο Κότσι.

    Η εισαγγελική έρευνα που ξεκινά σήμερα πρέπει να εξακριβώσει αν έγιναν οι αναγκαίες παρεμβάσεις, αν διατέθηκαν όλα τα χρήματα που απαιτούνταν για την προστασία της ασφάλειας των πολιτών.

    Προς το παρόν η εταιρία της οικογένειας Μπενετόν, που αγόρασε τους αυτοκινητόδρομους, δίνει έμφαση στο ότι η γέφυρα ήταν πολύ παλιά δηλαδή του 1967. Και υπενθυμίζει ότι και την περίοδο αυτή συνεχίζονταν τα έργα συντήρησης.

    Αλλά σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε η δημόσια τηλεόραση της Rai υπάρχει και κάτι άλλο. Σχετικά πρόσφατα ενώσεις πολιτών είχαν καταγγείλει ότι πολλές ρίζες των δέντρων δημιουργούσαν προβλήματα στα θεμέλια της γέφυρας. Παράλληλα αυτόπτες μάρτυρες δήλωσαν στον ιταλικό τύπο ότι λίγο πριν την κατάρρευση είδαν έναν κεραυνό να χτυπά πυλώνα της οδογέφυρας του αυτοκινητοδρόμου A10. Μπορεί να είναι αυτή η αιτία της κατάρρευσης; Ή πρόκειται για μια σειρά από δομικά προβλήματα που επιδεινώθηκαν λόγω των καιρικών φαινομένων;

    Συνεχίζει να αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών

    Στο μεταξύ συνεχίζει να αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από την τραγωδία της Γένοβας. Σύμφωνα με τον τελευταίο, προσωρινό απολογισμό, οι νεκροί είναι τριάντα εννέα. Οι υπεύθυνοι της Πολιτικής Προστασίας, τόνισαν και πάλι ότι η εξεύρεση τυχόν επιζώντων αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα.

    Ο δε περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάνι Τότι, δήλωσε ότι "υπάρχουν ελπίδες να μπορέσουν να σωθούν οι περισσότεροι τραυματίες" και επιβεβαίωσε ότι "αναζητώνται ακόμη πολλοί αγνοούμενοι, κάτω από τη γέφυρα".

    Όπως μεταδίδουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ανάμεσα στους νεκρούς, υπάρχουν και τρία μικρά παιδιά οκτώ, δώδεκα και δεκατριών ετών.

    Μεταξύ των νεκρών περιλαμβάνονται επίσης ένας άνδρας από τη Χιλή και τέσσερις Γάλλοι, όπως ανακοίνωσε σήμερα το γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών.

    "Παραμένουμε σε επαφή με τις ιταλικές αρχές προκειμένου να προσδιορίσουμε τυχόν παρουσία και άλλων Γάλλων μεταξύ των θυμάτων", προστίθεται στην ανακοίνωση.

    Πηγές της Πολιτικής Προστασίας της Ιταλίας, παράλληλα, αναφέρουν ότι είναι πιθανό, στο τέλος, ο απολογισμός των νεκρών, να φτάσει τους σαράντα.

    Κόντε: Μια τραγωδία που θέτει σε όλους ερωτήματα

    Ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε μετέβη στην Γένοβα και ακύρωσε όλο το υπόλοιπο πρόγραμμά του. "Είναι μια τραγωδία που θέτει σε όλους μας ερωτήματα. Όλες οι αρμόδιες αρχές, όπως και όσοι έχουν κάποια ευθύνη, θα πρέπει να προβληματισθούν βαθύτατα" δήλωσε στους δημοσιογράφους.

    Η κυβέρνηση στην Ιταλία έχει και την ευθύνη για την επίβλεψη του οδικού δικτύου. Θεωρείται βέβαιο πάντως ότι μετά την χθεσινή τραγωδία πρόκειται να κατεδαφιστεί και το υπόλοιπο τμήμα της τεράστιας αυτής γέφυρας για να προστατευθεί η ακεραιότητα των πολιτών.

    Πολλοί αρχιτέκτονες και πολιτικοί μηχανικοί, τέλος, τονίζουν ότι σε μια μεγάλη χώρα σαν την Ιταλία οι γέφυρες δεν  πρέπει να είναι τόσο παλιές με μισό αιώνα στην πλάτη τους. Είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσει σύντομα ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα δημόσια κτήρια και τις υποδομές, η διεξαγωγή του οποίου είχε αποφασιστεί στην πραγματικότητα ήδη μετά τον σεισμό του Αματρίτσε το 2016.

    Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Deutsche Welle

    Διαβάστε ακόμη: 

    Τουλάχιστον 35 είναι οι νεκροί από την κατάρρευση της οδογέφυρας στη Γένοβα

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων