Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 18-Απρ-2018 16:17

    Υπόθεση Σκριπάλ: Έρευνα της Ofcom για παραβιάσεις "αμεροληψίας" από το ρωσικό RT News

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Ofcom, η ρυθμιστική αρχή των ραδιοτηλεοπτικών μέσων στη Βρετανία, ανακοίνωσε σήμερα ότι ξεκινά έρευνες για την "αμεροληψία" του ρωσικού ειδησεογραφικού δικτύου RT, όσον αφορά την κάλυψη από το μέσο αυτό της υπόθεσης της δηλητηρίασης ενός Ρώσου πρώην πράκτορα στην Αγγλία.

    "Μετά τα γεγονότα στο Σάλσμπερι, παρατηρήσαμε μια σημαντική αύξηση στον αριθμό των προγραμμάτων του RT που απαιτεί τη διενέργεια έρευνας για πιθανές παραβιάσεις του Κώδικα Ραδιοτηλεοπτικής Μετάδοσης της Ofcom", αναφέρει σε ανακοίνωσή της η υπηρεσία.

    Κατά συνέπεια, η "Ofcom ξεκίνησε σήμερα επτά νέες έρευνες για την αμεροληψία ειδησεογραφικών προγραμμάτων του καναλιού RT News".

    Στις 4 Μαρτίου, ένας Ρώσος πρώην διπλός πράκτορας, ο Σεργκέι Σκριπάλ, και η κόρη του βρέθηκαν δηλητηριασμένοι στο Σάλσμπερι, στη νοτιοδυτική Αγγλία. Η βρετανική κυβέρνηση έσπευσε να κατηγορήσει τη Μόσχα ότι ευθύνεται για την απόπειρα δολοφονίας των Σκριπάλ, κατηγορία την οποία οι ρωσικές αρχές απορρίπτουν.

    Οι βρετανικές αρχές έχουν υιοθετήσει διπλωματικές κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας, μεταξύ των οποίων η απέλαση 23 διπλωματών.

    Στις 12 Μαρτίου η Ofcom είχε ανακοινώσει ότι θα εξετάσει τις επιπτώσεις (της κάλυψης της υπόθεσης) στις άδειες εκπομπής των RT (News) και RT Europe, ιδιοκτησίας του ομίλου TV Novosti, που χρηματοδοτείται από τη Ρωσία.

    "Μέχρι πρόσφατα, συνολικά, η συμμόρφωση του TV Novosti [με τον κώδικα δεοντολογίας της Ofcom] δεν ήταν ουσιωδώς διαφορετική από εκείνην άλλων ραδιοτηλεοπτικών μέσων", διευκρινίζει η Ofcom, η οποία κατέγραψε 15 "παραβιάσεις" από τις 4 Μαΐου 2012.

    Η αρχή θα διεξαγάγει έρευνα για επτά προγράμματα που μεταδόθηκαν από το RT News, μια διαδικασία που μπορεί να οδηγήσει στην επιβολή οικονομικών ποινών ή, στην εσχάτη των περιπτώσεων, σε αφαίρεση της άδειας εκπομπής.

    Σχολιάζοντας την ανακοίνωση της Ofcom, το RT ανέφερε πως η δημοσιογραφική προσέγγισή του δεν έχει αλλάξει μετά τη δηλητηρίαση του Σκριπάλ.

    "Η δημοσιογραφική μας προσέγγιση δεν έχει αλλάξει μετά τα γεγονότα στο Σάλσμπερι, και θα συζητήσουμε το θέμα αυτό απευθείας με τη ρυθμιστική αρχή", ανέφερε σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η Άννα Μπερκίνα, εκπρόσωπος του RT.

    Η Ofcom ανέφερε πως η συνολική συμμόρφωση του TV Novosti με τον κώδικα δεοντολογίας της δεν ήταν ουσιωδώς διαφορετική από εκείνην άλλων ραδιοτηλεοτπικών μέσων, αλλά μετά την επίθεση στο Σάλσμπερι το περιεχόμενο ορισμένων προγραμμάτων απαιτεί διερεύνηση.

    "Βλέπουμε με ικανοποίηση πως η Ofcom αναγνωρίζει πως η συμμόρφωση της RT δεν είναι διαφορετική από εκείνη άλλων ραδιοτηλεοπτικών μέσων – θέτοντας τέλος σε οποιαδήποτε αισχρές πολιτικές δηλώσεις και προκλήσεις εναντίον του καναλιού μας", ανέφερε η Μπελκίνα.

    Από την πλευρά της, η διευθύντρια σύνταξης του RT, Μαργκαρίτα Σιμονιάν, σε ανάρτησή της στο Twitter περιέγραψε την έρευνα της βρετανικής ρυθμιστικής αρχής των ραδιοτηλεοπτικών μέσων και πρόσθεσε: "Απαντώ αμέσως: για τη γάτα, δεν φταίμε εμείς".

    Φαίνεται να είναι μια αναφορά στη γάτα του Σκριπάλ, που θανατώθηκε από τις βρετανικές αρχές στο σπίτι του στο Σάλσμπερι.

    Η Σιμονιάν χρησιμοποιεί συχνά σαρδόνιο χιούμορ για να απαντήσει τις κατηγορίες δυτικών κυβερνήσεων για την αμεροληψία του τηλεοπτικού δικτύου.

    Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Ροή Ειδήσεων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ