Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Ιαν-2018 16:43

    Η Google δαπάνησε το 2017 τα περισσότερα χρήματα για λόμπινγκ στην Ουάσινγκτον

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η Google δαπάνησε το 2017 τα περισσότερα χρήματα για λόμπινγκ στην Ουάσινγκτον

    Για πρώτη χρονιά το 2017 η Google δαπάνησε περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, πάνω από 18 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 17% έναντι του 2016), για να επηρεάσει μέσω λόμπινγκ τις αποφάσεις της Ουάσινγκτον.

    Είναι επίσης η πρώτη φορά που μια τεχνολογική εταιρεία έδωσε τα περισσότερα χρήματα για λόμπινγκ από το 1998 που άρχισε η επίσημη καταγραφή των σχετικών δαπανών από μεμονωμένες εταιρείες. Παραδοσιακά το πιο έντονο επιχειρηματικό λόμπινγκ έκαναν πάντα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και άμυνας. Οι AΤ&T, Boeing και Comcast συμπλήρωσαν την κορυφαία τετράδα του λόμπινγκ πέρυσι.

    Η Google μοίρασε χρήματα αριστερά-δεξιά για να διαμορφώσει προς το συμφέρον της τις αποφάσεις του Λευκού Οίκου, του Κογκρέσου και των ομοσπονδιακών υπηρεσιών σε διάφορα θέματα, από τη μετανάστευση και τη φορολογία έως την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία και τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.

    Τα σχετικά στοιχεία του αρμόδιου Γραφείου της Γερουσίας των ΗΠΑ, που καταγράφει τις δαπάνες για λόμπινγκ, σύμφωνα με την "Ουάσιγκτον Ποστ", δείχνουν ότι η Google δεν είναι η μόνη τεχνολογική εταιρεία που, κατά τον πρώτο χρόνο της προεδρίας Τραμπ, αύξησε σημαντικά τις σχετικές δαπάνες για την άσκηση παρασκηνιακής πίεσης και επιρροής.

    Το Facebook αύξησε τις δαπάνες λόμπινγκ κατά 32% πέρυσι (σε πάνω από 11 εκατ. δολάρια) έναντι του 2016, η Amazon κατά 16% (σε σχεδόν 13 εκατ. δολάρια), ενώ η Apple κατά 51% (λίγο πάνω από τα 7 εκατ. δολ). Οι τέσσερις εταιρείες Google, Facebook, Apple και Amazon έδωσαν συνολικά περίπου 50 εκατ. δολάρια για λόμπινγκ.

    Οι εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ και οι επικεφαλής τους συγκρούσθηκαν το 2017 με τον Ντόναλντ Τραμπ για διάφορα "καυτά" ζητήματα όπως ο περιορισμός της μετανάστευσης και η κλιματική αλλαγή, ενώ ειδικότερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κ.α.) βρέθηκαν -και συνεχίζουν να βρίσκονται- κατ' εξοχήν στο στόχαστρο, επειδή θεωρήθηκαν "οχήματα" της ρωσικής προπαγάνδας.

    Οι τεχνολογικές εταιρείες ακόμη αντιμετώπισαν κοινωνική κατακραυγή λόγω διαφόρων περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης, εξάπλωσης της ρητορικής μίσους κ.α.

    Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων