Παρασκευή, 15-Δεκ-2017 10:59

Πώς η Google βοήθησε τη NASA να ανακαλύψει ένα νέο πλανήτη, τον Kepler 90i

Οι χθεσινές ανακοινώσεις της NASA απογοήτευσαν όσους περίμεναν να ακούσουν για την ύπαρξη εξωγήινης ζωής ή για ένα καινούργιο σύμπαν.

Αυτό που ανακοίνωσε τελικά η NASA κατά την έκτακτη συνέντευξη Τύπου ήταν ότι το ηλιακό μας σύστημα "ισοφαρίστηκε" στον αριθμό των περισσότερων πλανητών γύρω από ένα μοναδικό αστέρι, μετά την ανακάλυψη του όγδοου πλανήτη γύρω από το Kepler-40, ένα αστέρι που μοιάζει με τον Ήλιο, 2.545 έτη φωτός μακριά από τη Γη.

Oι ανακαλύψεις αυτές ήρθαν στο φως όταν οι ερευνητές Christopher Shallue και Andrew Vanderburg κατάφεραν με την χρήση μηχανικής μάθησης της Google να εκπαιδεύσουν έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο πώς να εντοπίζει τους εξωπλανήτες από τα στοιχεία που συλλέγει το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler.

Με έμπνευση από τον τρόπο  με τον οποίο οι νευρώνες συνδέονται με τον ανθρώπινο εγκέφαλο, αυτό το τεχνητό "νευρωνικό δίκτυο" ουσιαστικά "κοσκινίζει" τα δεδομένα του Kepler.

Παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν έχουν χρησιμοποιηθεί αντίστοιχα ηλεκτρονικά συστήματα στις αναζητήσεις της βάσης δεδομένωn του Kepler, η πρόσφατη έρευνα αποδεικνύει ότι το "νευρωνικό δίκτυο" αποτελεί ένα πολύ υποσχόμενο εργαλείο για τον εντοπισμό μερικών αδύναμων σημάτων από απομακρυσμένους κόσμους.

Τα στάδια

Το πρώτο στάδιο περιελάμβανε την εκπαίδευση του νευρωνικού δικτύου για τον εντοπισμό εξωπλανητών, χρησιμοποιώντας ένα σύνολο 15.000 εξακριβωμένων σημάτων από τον κατάλογο των εξωπλανητών Kepler. Στο πρώτο τεστ αναγνώρισε σωστά τους πραγματικούς πλανήτες από τους μη.

Στη συνέχεια οι επιστήμονες δοκίμασαν το δίκτυο με πιο αδύναμα σήματα σε συστήματα 670 αστέρων που με πολλούς ήδη γνωστούς πλανήτες. Το συμπέρασμα ήταν ότι τα συστήματα πολλαπλών πλανητών αποτελούν την καλύτερη λύση για την αναζήτηση περισσότερων εξωπλανητών.

H NASA δεν αποκλείει μετά την επιτυχία των νέων τεχνολογιών, την ανακάλυψη περισσότερων πλανητών, οι οποίοι πιθανότατα δίνουν μεγαλύτερη υπόσχεση για την ύπαρξη ζωής από ό,τι το Kepler-90.

Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων