Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Δεκ-2017 15:08

    Σαουδάραβας Πρίγκιπας ο μυστηριώδης αγοραστής του "Salvator Mundi"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Σαουδάραβας Πρίγκιπας ο μυστηριώδης αγοραστής του "Salvator Mundi"

    Είναι ένας ελάχιστα γνωστός Σαουδάραβας πρίγκιπας από ένα απομακρυσμένο "κλαδί" της βασιλικής οικογένειας, χωρίς ιστορικό μεγάλου συλλέκτη έργων τέχνης. Ο λόγος για τον πρίγκιπα Bader bin Abdullah bin Mohammed bin Farhan που είναι ο μυστηριώδης αγοραστής του πίνακα του Leonardo Da Vinci, "Salvator Mundi", που συγκέντρωσε το ποσό-ρεκόρ των 450,3 εκατ. δολαρίων σε δημοπρασία τον περασμένο μήνα.

    Η αποκάλυψη ότι ο Πρίγκιπας Bader είναι ο αγοραστής, σύμφωνα με έγγραφα που περιήλθαν στην κατοχή των New York Times, συνδέει ένα από τα πιο γοητευτικά μυστήρια του κόσμου της τέχνης με την ίντριγκα του παλατιού της Σαουδικής Αραβίας. Ο Πρίγκιπας Bader έδωσε το ποσό-μαμούθ για να αγοράσει το αμφιλεγόμενο και αποφασιστικά αντιισλαμικό πορτρέτο του Ιησού σε μια περίοδο που τα περισσότερα μέλη της σαουδαραβικής ελίτ, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων μελών της βασιλικής οικογένειας, έχουν πιαστεί στο "δόκανο" της σαρωτικής καταπολέμησης της διαφθοράς.

    Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι ο Πρίγκιπας Bader είναι φίλος και συνεργάτης του ιθύνοντα νου της "εκκαθάρισης", του 32χρονου διαδόχου του θρόνου, Πρίγκιπα Mohammed bin Salman.

    H αγορά των 450,3 εκατ. δολαρίων είναι η πιο σαφής ένδειξη της επιλεκτικής φύσης της πάταξης. Οι υποστηρικτές του bin Salman τον παρουσιάζουν ως μεταρρυθμιστή, αλλά η άνευ προηγουμένου εκστρατεία εξωδικαστικών συλλήψεων, έχει προκαλέσει ανησυχία στις δυτικές κυβερνήσεις για την πολιτική σταθερότητα στην μεγαλύτερη παραγωγό πετρελαίου του κόσμου.

    Ο "Salvator Mundi" είναι ένας ελκυστικός πίνακας, με το αδρά ζωγραφισμένο χέρι του Ιησού που ευλογεί να τραβάει την προσοχή του θεατή από τα πρώτα δευτερόλεπτα και το θαμπό, υπνωτικό βλέμμα να μαγνητίζει τελικά τον θεατή. Είναι μια καθηλωτική εμπειρία. Ο πίνακας βρίθει από αριστοτεχνικά φτιαγμένες ζωντανές λεπτομέρειες που σε συνεπαίρνουν όταν απαγκιστρωθείς από το καθηλωτικό βλέμμα. Και ο κόσμος δεν έχει ακούσει ακόμα την ιστορία του -την προέλευση του αισθητικού κανόνα, την ανάθεση του έργου από τη γαλλική βασιλική οικογένεια, την επίπονη ταυτοποίηση, τον Ρώσο ολιγάρχη και την εμμονή του με την υψηλή τέχνη. Ας προστεθεί σε αυτά το στοιχείο της καινοτομίας και της προσέλκυσης τεράστιων ποσών χρημάτων και τότε έχουμε το κεντρικό κομμάτι για ένα φιλόδοξο μουσείο που στοχεύει στην κορυφή, ένα άλλο Λούβρο.

    Ο πίνακας που κατείχε προηγουμένως το ρεκόρ ως του πιο ακριβού στον κόσμο, οι "Γυναίκες του Αλγερίου" του Πικάσο, πωλήθηκε αντί 179 εκατ. δολ. το 2015, δεν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τον ίδιο σκοπό. Δεν είχε τον αέρα αυτής της εξαιρετικής σπανιότητας, ενώ μπορούσε κανείς να θαυμάσει καλύτερη δουλειά του ιδιαίτερα δραστήριου Πικάσο σε άλλα έργα του.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων