Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 20-Αυγ-2011 00:15

    Τα νέα ψηφιακά πορτοφόλια

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Μια σημαντική τεχνολογική καινοτομία θα δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες της κινητής να κάνουν τις αγορές τους πληρώνοντας με... Το τηλέφωνο τους

    Απόδοση Αναστασία Κυριανίδη - Νικολαΐδη
    anastasia.kyrianidi@capital.gr

    Αποκλειστικό
    Bloomberg Businessweek

    Ο Osama Be dier ετοιμάζεται να αγοράσει ένα μικροσκοπικό τζιν σορτς denim από τα American Eagle Outfitters.

    Ο σωματώδης, αιγυπτιακής καταγωγής αντιπρόεδρος της Google και πρώην μπράβος στο νυχτερινό κέντρο «Roxbury» του Λος Άντζελες αγοράζει το σορτς των 25 δολαρίων για να διαφημίσει έναν νέο τρόπο πληρωμής σε καταστήματα και εστιατόρια, που γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου.

    Στα τέλη Μαΐου, στα γραφεία της Google στη Νέα Υόρκη, μπροστά στα απορημένα μάτια περίπου 200 τραπεζιτών, δημοσιογράφων, στελεχών εταιρειών πιστωτικών καρτών και εργαζομένων της εταιρείας, ο Bedier τοποθετεί ένα smartphone Nexus S μπροστά από μια συσκευή ανάγνωσης πιστωτικών καρτών.

    Η συσκευή παράγει έναν αναγνωριστικό ήχο και συμβαίνουν ταυτόχρονα τρία πράγματα: Το τηλέφωνο καταχωρίζει ένα εκπτωτικό κουπόνι 5 δολαρίων του καταστήματος, ο λογαριασμός του Bedier στη Citibank χρεώνεται με 20 δολάρια για το σορτς και η κάρτα μέλους του καταστήματος ενημερώνεται για την αγορά. «Και ιδού πόσο απλό είναι», λέει ο Bedier, ενώ ορκίζεται πως το σορτς είναι για την κόρη του.

    Εξήντα χρόνια μετά τη δημιουργία της πλαστικής πιστωτικής κάρτας, οι μεγάλες εμπορικές φίρμες στηρίζουν μια νέα τεχνολογική τάση στις πληρωμές -ένα κλικ με το τηλέφωνο αντί της σάρωσης μιας κάρτας. Σχεδόν κάθε μεγάλη τράπεζα, εταιρεία πιστωτικών καρτών, διαχειρίστρια ασύρματων δικτύων αλλά και ένας ικανός αριθμός παικτών της Silicon Valley επιχειρούν να δουν το κινητό τηλέφωνο ως το επόμενο, πανταχού παρόν μέσο για ξόδεμα χρημάτων.

    Εγχειρήματα όπως η εκκολαπτόμενη υπηρεσία της Google «Google Wallet», η οποία ξεκινά δοκιμές αυτό το καλοκαίρι στη Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο, είναι το αποκορύφωμα μιας δεκαετίας αγωνιώδους τεχνολογικής ανάπτυξης, αλλά και μέρος μιας πολυμέτωπης μάχης μεταξύ εταιρειών για τον έλεγχο της παγκόσμιας αγοράς λιανικών συναλλαγών εντός καταστημάτων αξίας 20,5 τρισ. δολ. Τη δημιουργία των δικών τους ψηφιακών πορτοφολιών προωθούν, μεταξύ άλλων, η Visa, η American Express, αλλά και η PayPal.

    Αν αυτή η τεχνολογία απογειωθεί, το κινητό τηλέφωνο μπορεί να εξελιχθεί σε κέντρο ελέγχου όχι μόνο για τα στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών, αλλά και για τα κουπόνια, τους πόντους αγορών και τα στοιχεία των καρτών μέλους, επιτρέποντας σε εταιρείες όπως η Google να δρομολογούν προσφορές προς το κινητό στον κατάλληλο χρόνο και τόπο.

    «Σε δέκα χρόνια από τώρα, ένα σημαντικό κομμάτι του μάρκετινγκ θα χρησιμοποιεί ως διάμεσο αυτό το εξατομικευμένο κανάλι ενημέρωσης», προβλέπει ο Mohammad Khan, ιδρυτής της ViVOtech.

    [[pagebreak]]

    Ποιος βρίσκεται πίσω από την τεχνολογία

    Οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου βασίζονται, ως επί το πλείστον, σε μια τεχνολογία που ονομάζεται Near Field Communication ή NFC.

    Εκτός από το να είναι άλλο ένα δύσκολο ακρωνύμιο της ασύρματης τεχνολογίας που πρέπει να θυμάται κανείς, ένα τσιπ NFC ενσωματώνεται στο τηλέφωνο (ή συνδέεται σε αυτό μέσω μιας θύρας microSD ή μιας θήκης μεταφοράς) και μπορεί να επικοινωνεί με ένα τερματικό πιστωτικών καρτών σε απόσταση μικρότερη των 5 εκατοστών. Το τσιπ αποτελεί σημαντική αναβάθμιση έναντι της μαγνητικής ταινίας της πλαστικής κάρτας - μια τεχνολογία που εφευρέθηκε το 1960 και τώρα είναι, πλέον, εύκολη λεία για παραχαρά-κτες καρτών και άλλων απατεώνων.

    Σχεδόν κάθε κατασκευαστής τηλεφώνων, συμπεριλαμβανομένων της Nokia και της Samsung, δηλώνει ότι προτίθεται να περιλάβει στα επόμενα πακέτα του και τα τσιπ NFC. Η Apple κρατά, προς το παρόν, κλειστά τα χαρτιά της για το τι προτίθεται να κάνει με την τεχνολογία NFC, αλλά, όπως λένε οι ανταγωνιστές της, συζητά με κάθε νέο προμηθευτή NFC -υπάρχουν πολλοί-, διερευνώντας κατά πόσο τη συμφέρει να αγοράσει ή να σχεδιάσει η ίδια την απαραίτητη τεχνολογία. Αναλυτές, όπως ο Richard Doherty του ομίλου Envisioneering, πιστεύουν ότι η Apple θα συμπεριλάβει τα τσιπ NFC σε μια από τις επόμενες εκδόσεις του iPhone, πιθανότατα το ερχόμενο έτος.

    Τα ψηφιακά πορτοφόλια φαντάζουν ως μια λύση που αναζητά το πρόβλημά της. Διότι το να βγάζεις μερικά χαρτονομίσματα ή μια πιστωτική κάρτα από ένα πραγματικό πορτοφόλι δεν είναι, τελικά, και η χειρότερη αγγαρεία. Ωστόσο, οι τράπεζες, οι εταιρείες κινητής και οι κατασκευαστές τηλεφώνων έχουν πολλούς λόγους να θέλουν να προωθήσουν τα smartphones στο επίκεντρο του κόσμου των πληρωμών.

    Οι εταιρείες που υποστηρίζουν την NFC ισχυρίζονται ότι θα κάνει τις οικονομικές συναλλαγές πιο ασφαλείς και οι ουρές στα καταστήματα θα κινούνται πιο γρήγορα, ενώ ήδη τρίβουν τα χέρια τους μπροστά στην προοπτική που ανοίγεται από πλευράς μάρκετινγκ.

    Οι εταιρείες που προσφέρουν τις υπηρεσίες αυτές σχεδιάζουν να ενσωματώσουν στα ψηφιακά πορτοφόλια κάρτες πόντων αγορών και εκπτωτικών κουπονιών, αλλά και προσφορών ημέρας τύπου Groupon. Βασιζόμενη στην τεχνολογία NFC, οι έμποροι λιανικής θα μπορούν να δημιουργήσουν βάσεις με τα πλήρη προφίλ των πελατών τους και να τους «βομβαρδίζουν» με επιπλέον εκπτώσεις και διαφημίσεις στο ταμείο ή όταν βρίσκονται κάπου έξω, περίπου όπως η Amazon και άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα εντοπίζουν τους αγοραστές, όταν σερφάρουν στο Internet.

    Ο Eric Schmidt, εκτελεστικός πρόεδρος της Google -και, προφανώς, όχι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τα ψώνια-περιέγραψε με τον δικό του τρόπο την ευκαιρία που ανοίγεται. «Περπατάτε στον δρόμο», είπε σε ένα συνέδριο κινητής τηλεφωνίας στις αρχές του έτους. «Βρίσκομαι σε σύγχυση, όπως είμαι εγώ συνήθως, και το τηλέφωνό μου θυμάται ότι χρειάζομαι ένα καινούργιο παντελόνι ή κάποιο άλλο προϊόν.

    Γνωρίζει ότι υπάρχουν δύο καταστήματα σε κοντινή απόσταση. Γνωρίζει ότι το ένα από τα δύο θα μου προσφέρει έκπτωση 20%, ενώ το άλλο 30%. Μου δείχνει τις δύο προσφορές και, επειδή εγώ είμαι λίγο "σφιχτός", πάντα διαλέγω το πιο φθηνό. Μπαίνω στο κατάστημα, το κατάστημα γνωρίζει ότι έρχομαι και το παντελόνι είναι έτοιμο στη σακούλα του. Σε δευτερόλεπτα βρίσκομαι έξω από το μαγαζί, κρατώντας το καινούργιο μου παντελόνι».
    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ