Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Μαρ-2019 16:37

    Hyundai I30 N: Δεν είναι αυτό που νομίζεις

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Hyundai έχει παγκοσμίως πολύ καλό όνομα, που μάλιστα συνεχώς αναπτύσσεται. Το καλό όνομα προέρχεται από την αξιοπιστία, τις ανταγωνιστικές τιμές ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί οι πολύ καλοί κινητήρες, η σχεδίαση και τα οδηγικά χαρακτηριστικά. Με το i30 N η Hyundai θέλησε να προσθέσει ένα ακόμα στοιχείο στον χαρακτήρα της, αυτό της οδικής απόλαυσης μέσα από ένα hatchback. Πρόκειται για μια κατηγορία ιδιαίτερα απαιτητική και ιδιαίτερα δημοφιλή σε Ευρώπη και Ιαπωνία. Αρκετές εταιρίες έχουν επενδύσει εδώ, και το μόνο σίγουρο είναι πως το επίπεδο τα τελευταία χρόνια έχει ανέβει πολύ. Αυτό σημαίνει πως η Hyundai πήρε ένα ρίσκο παρουσιάζοντας το πρώτο hot hatch στην ιστορία της.

    Η πρώτη μας επαφή έγινε στην πίστα των Μεγάρων. Εκεί κατάφερε να μας εντυπωσιάσει, ωστόσο οι πίστες έχουν άλλες απαιτήσεις. Δεν είναι δύσκολο ένα αυτοκίνητο που κολακεύεται στην πίστα να χάνει όταν το οδηγείς στον δρόμο και το αντίθετο. Μπορεί από τότε να πέρασε αρκετός καιρός, ωστόσο η επιθυμία μας να το οδηγήσουμε ήταν αμείωτη, αποτέλεσμα της πολύ καλής αρχικής εικόνας.

    Hyundai i30 NΛίγη Ιστορία

    Η σειρά N γεννήθηκε στο Namyang της N. Κορέας και ολοκληρώθηκε στη πίστα του Nürburgring. Το 'N' (που εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος) αντιπροσωπεύει την ουσία της εξέλιξης των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motor. Σκοπός λοιπόν δεν ήταν οι απόλυτες επιδόσεις στην ευθεία αλλά η μέγιστη ικανότητα στις στροφές. Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα, η Hyundai προσέλαβε τον Albert Biermann, ο οποίος κατέχει τη θέση του Executive Vice President Performance Development and High Performance Vehicle Division και που στο παρελθόν ανήκε στο δυναμικό του M division της BMW!

    HyundaiΣε εξιτάρει

    Η σχεδίαση είναι αντικειμενικό στοιχείο, ωστόσο το i30 N είναι όμορφο. Μπορεί το μοντέλο της δοκιμής μας να προκαλεί λίγο παραπάνω με το μεγάλο "Ν" στις πόρτες και την γαλάζια βαφή, ωστόσο μπορεί να μετατραπεί σε ένα διακριτικό σπορ αυτοκίνητο με την κατάλληλη βαφή. Σε σύγκριση με τις απλούστερες εκδόσεις φαίνεται η διαφορά, χωρίς να γίνεται κραυγαλέο με μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα και αεραγωγούς. Νέος προφυλακτήρας, περισσότερο αεροδυναμικός, με μεγαλύτερους αεραγωγούς αλλά και μαύρο φόντο στα φωτιστικά συμπληρώνονται από τη νέα μάσκα στο εμπρός μέρος. Στο πίσω μέρος, το τριγωνικό τρίτο φως φρένων, η νέα γυαλιστερή μαύρη αεροτομή και η διπλή εξάτμιση ολοκληρώνουν την εικόνα το i30 N. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε και το Performance Package που περιλαμβάνει αποκλειστικά ελαστικά Hyundai N 19 ιντσών Pirelli P-Zero υψηλής αντοχής, διακριτικές κόκκινες δαγκάνες φρένων N και μεγαλύτερους δίσκους φρένων (μπροστά 18 ιντσών, 17 ιντσών πίσω). Το σύστημα ηλεκτρονικής περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) και το σύστημα μεταβλητής βαλβίδας εξαγωγής είναι πρόσθετα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στο πακέτο επιδόσεων για να παρέχουν την βέλτιστη εμπειρία.

    Δυνατή Καρδία

    HyundaiΚαρδιά του μοντέλου είναι ένας δίλιτρος turbo κινητήρας. Στην έκδοσή μας αποδίδει 275 άλογα ενώ η ροπή φτάνει τα 353 Nm. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 250 km/h ενώ επιταχύνει στα 100 km/h σε 6,1 δευτερόλεπτα. Η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε λειτουργίες οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N και N με προσαρμοσμένες ρυθμίσεις, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν χρησιμοποιώντας τα δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι. Οι διαφορετικοί τρόποι μεταβάλλουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας τις παραμέτρους του κινητήρα, τις αποσβέσεις, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία Rev. Στη λειτουργία N Custom, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν από τις ρυθμίσεις Eco, Normal, Sport και Sport + για κάθε εξάρτημα υψηλής απόδοσης που ταιριάζει με τις προτιμήσεις οδήγησης και τις οδικές συνθήκες.

    HyundaiΕσωτερικό που σε προετοιμάζει

    Στο εσωτερικό του i30 N η μεγαλύτερη εμφανής διαφορά είναι τα εμπρός καθίσματα με την βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Στηρίζουν σωστά το σώμα, χωρίς να ενοχλούν στην είσοδο-έξοδο, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν άνετα ακόμα και μετά από αρκετή ώρα πίσω από το τιμόνι. Το τελευταίο ξεχωρίζει κυρίως από τα δυο γαλάζια μπουτόν, από τα οποία γίνεται η επιλογή των προφίλ οδήγησης. Εδώ φαίνεται και η αγωνιστική εμπειρία της μάρκας. Είναι εξαιρετικά πρακτικά και σου επιτρέπουν πολύ άμεσα και χωρίς να αποσπάσεις την προσοχή σου από τον δρόμο να "μεταμορφώσεις" το αυτοκίνητο. Στην αριστερή πλευρά τα Eco, Normal και Sport και στην δεξιά το Ν και Ν Custom. Ο πίνακας οργάνων είναι ακόμα ένα σημείο που σου θυμίζει ότι βρίσκεσαι σε ένα εκρηκτικό μοντέλο, με το κοντέρ να γράφει μέχρι τα 300 Km/h. Αισθανθήκαμε, μικρά παιδιά όταν κοιτάζαμε την τελική ένδειξη στο κοντέρ των αυτοκινήτων για να καταλάβουμε αν είναι γρήγορα!

    hyundaiΦτιαγμένο να σε αναστατώνει

    Ξεκινάμε την συμβίωση με το i30 N διαλέγοντας ήρεμο ρυθμό. Θέλουμε άλλωστε να ζεσταθεί πρώτα καλά ο κινητήρας. Ωστόσο από την πρώτη στιγμή σε τσιγκλάει. Κάθε κομμάτι του συνόλου σου ψιθυρίζει ότι περιμένει να το πιέσεις. Πλαίσιο, ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης και κινητήρας είναι τα μεγαλύτερα "διαβολάκια" της ιστορίας. Ο ήχος από την εξάτμιση διακριτικά παίζει τον ρόλο του. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή και παρά το γεγονός ότι συνδυάζεται με ελαστικά χαμηλού προφίλ δεν περνά κραδασμό στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Τα χειριστήρια έχουν τόσο βάρος ώστε να μην ενοχλούν στην καθημερινή οδήγηση. Μπορείς λοιπόν μαζί του να πηγαίνεις κάθε μέρα στην δουλειά και το Σαββατοκύριακο στην πίστα!

    Κάθε μέρα όμως η ίδια σκέψη στριφογύριζε στο μυαλό μας. Μόλις ζεσταινόταν το i30 N ψάχναμε ευκαιρία-δικαιολογία να πατήσουμε το δεξί μπουτόν με την καρό σημαία που ανοίγει την πόρτα της κόλασης! Ο ήχος σε πορώνει. Εκτός από την αυξημένη ένταση είναι και τα σκασίματα στο άφημα του γκαζιού. Η απόκριση του κινητήρα γίνεται πιο άμεση ενώ σκληραίνει και η ανάρτηση. Για τα δικά μας γούστα η ανάρτηση είναι υπερβολικά σκληρή για χρήση δρόμου, οπότε πατάμε μια ακόμα φορά το μπουτόν για να μεταφερθούμε στην ρύθμιση N Custom, όπου εκεί έχουμε την δυνατότητα επιλογής σκληρότητας. Κρατάμε όλα τα υπόλοιπα που σε ντοπάρουν όμορφα και επιλέγουμε την normal ανάρτηση.

    Hyundai i30 NΗ εμπειρία είναι εξαιρετική. Το grip είναι πολύ καλό και οι εμπρός τροχοί δυσκολεύονται να περάσουν την δύναμη στον δόμο μόνο σε πολύ γλιστερή άσφαλτο και με 1η-2η σχέση στο κιβώτιο. Ακόμα και τότε όμως επιταχύνει δυνατά χωρίς η μούρη να ψαρεύει αριστερά και δεξιά. Γενικά σε κερδίζει πως παρά το γεγονός ότι αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση δεν έχει νευρικές αντιδράσεις. Αυτή η "ηρεμία" σε βοηθάει να αυξήσεις ρυθμό και όσο πιέζεις τόσο ανακαλύπτεις πως αυτό το Hyundai έχει τσαγανό. Το εμπρός μέρος ακολουθεί πειθήνια τις εντολές σου και το πίσω σε στηρίζει μιας και παραμένει σταθερό ακόμα και αν πατήσεις φρένο μέσα στην στροφή. Εντυπωσιακό αποτέλεσμα που σε κερδίζει κάθε στιγμή κάθε λεπτό που οδηγείς γρήγορα.

    Δεν είναι αυτό που νομίζεις

    hyundaiΑν σταθείς απλά στο όνομα Hyundai τότε έχεις χάσει. Πρέπει τουλάχιστον να προσθέσεις τις επιτυχίες της μάρκας στο WRC για να έρθεις πιο κοντά στο i30 N. Η Hyundai αποφάσισε να γράψει το όνομα της στην λίστα με τα καλύτερα hot hatch και τα κατάφερε. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή τιμή αλλά και την δεδομένη αξιοπιστία που συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση, το i30 N είναι μια προσπάθεια που αξίζει πολλά συγχαρητήρια.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Hyundai i30 NΤεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.335 mm/1.795 mm/1.451 mm

    Βάρος : 1504 kg

    Κινητήρας θερμικός : 1998 cc

    Ιπποδύναμη : 275 Ps/ 6000 rpm

    Ροπή : 36 kg.m/ 1.450-4.700 rpm

    Τελική Ταχύτητα : 250 km/h

    0-100 km/h : 6,1 sec

    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 11,5 lt/100km

    Ρύποι CO2 : 155 g/km

    Τιμή : €28.750

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ