Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Φεβ-2019 16:32

    Οδηγούμε το φαινόμενο Suzuki Jimny

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ζούμε την εποχή που η κατηγορία των SUV γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται για μοντέλα χορταστικά στο μάτι, που όμως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχουν ιδιαίτερες ικανότητες για κίνηση εκτός δρόμου. Οι εποχές που τα SUV ήταν ταυτόχρονα και τετρακίνητα έχουν περάσει προ πολλού. Σε αυτή την τάση υπάρχει ένα μοντέλο που δείχνει να μην υποκύπτει. Πρόκειται για το νέο Suzuki Jimny, ένα μοντέλο που οι οπαδοί του off road περίμεναν καιρό. Η Suzuki όμως δεν κράτησε μόνο το όνομα αλλά και ολόκληρη την φιλοσοφία, όπως την γνωρίσαμε 20 χρόνια πριν, στην 1η γενιά του μοντέλου, το οποίο ήταν ένας άξιος συνεχιστής της παράδοσης που έχει η Suzuki στα μικρά εκτός δρόμου.

    suzuki jimnyΈχοντας γευτεί στο παρελθόν τις ικανότητες του Jimny, περιμέναμε με ανυπομονησία το νέο μοντέλο. Οι προδιαγραφές του αφήνουν μεγάλες υποσχέσεις. Το πλαίσιο παραμένει τύπου σκάλας, οι άκαμπτοι άξονες παραμένουν, παραμένουν οι κοντές σχέσεις στο κιβώτιο αλλά και ένας λιτός-αξιόπιστος ατμοσφαιρικός κινητήρας. Ένα "καθαρόαιμο" διανθισμένο με τεχνολογίες του σήμερα. Αυτό σημαίνει πως βρίσκεις σύστημα ελέγχουν πρόσφυσης, Brake assist, αυτόματη λειτουργία φώτων, θερμαινόμενα καθίσματα, πολυλειτουργικό τιμόνι με cruise control και στην έκδοση GLX της δοκιμής μας οθόνη πολυμέσων αφής 7in, φώτα τεχνολογίας LED και σύστημα πλοήγησης!

    Suzuki JimnyΤο αμάξωμα δείχνει μεγαλύτερο σε σύγκριση με το παρελθόν. Στην πραγματικότητα είναι 2 cm κοντύτερο, αλλά 4,5 cm φαρδύτερο και 2 cm ψηλότερο. Το μεταξόνιο μένει ίδιο με την προηγούμενη γενιά στα 2,25m, ενώ έχουν μεγαλώσει τα μετατρόχια κατά 4 cm. Οι πολλά υποσχόμενες εκτός δρόμου ικανότητες φαίνονται από τα 21 cm απόστασης από το έδαφος αλλά και από και από τις γωνίες προσέγγισης, ράµπας και αποχώρησης 37, 28 και 49 µοίρες αντίστοιχα. Το πλαίσιο είναι ενισχυμένο με δυο χιαστή τραβέρσες, ενώ οι άκαμπτοι άξονες έχουν τρία σημεία στήριξης και βελτιωμένη στιβαρότητα.

    Suzuki JimnyΑρέσει πολύ

    Δεν ξέρουμε αν κατά την σχεδίαση του μοντέλου είχαν υπολογίσει ότι το αποτέλεσμα θα άρεσε τόσο πολύ στον κόσμο. Το Jimny έχει αναπάντεχη πέραση σε άντρες και γυναίκες. Είναι ελκυστικό με ένα δικό του μοναδικό τρόπο, έχοντας ταυτόχρονα ρετρό επιρροές. Δεν είναι τυχαίο πως σε πολλές περιπτώσεις το έχουμε δει να συγκρίνεται σχεδιαστικά με το G-Class της Mercedes-Benz αλλά και το Wrangler της Jeep. Στην πραγματικότητα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ανήκει στην ίδια σχεδιαστική οικογένεια, όντας όμως πολύ πιο μαζεμένο! Σε κάθε περίπτωση όμως, μόλις πέσουν τα κλειδιά του στα χέρια σου αρχίζεις να ονειρεύεσαι εκτός δρόμου οδήγηση.

    Suzuki JimnyΗ πόρτα είναι τετράγωνη και σχετικά λεπτή με βάση τα σημερινά δεδομένα. Σκαρφαλώνεις στην καμπίνα και πλέον βρίσκεσαι σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καμπίνα. Από την μια πινελιές τεχνολογίας και από την άλλη ρετρό επιρροές. Τα σκληρά πλαστικά δεν σε ενοχλούν μιας και έχεις μπει σε μια διαφορετική προσέγγιση. Το βλέπεις σαν ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά και δεν σου πάει καρδιά να το κατηγορήσεις! Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι άριστη με πλήρη απουσία τριγμών ακόμα και σε εκτός δρόμου οδήγηση. Η εργονομία έχει τα μυστικά της. Οι διακόπτες των παραθύρων βρίσκονται στην βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ για ποτηροθήκες το χέρι θα πρέπει να φτάσει πίσω από το χειρόφρενο. Υπάρχει επίσης λεβιές για τις κοντές σχέσεις ακριβώς πίσω από τον μακρύ λεβιέ του πεντατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Ο πίνακας οργάνων είναι ένα μείγμα ρετρό σχεδίασης που συμπληρώνεται ιδανικά από τον πληρέστατο υπολογιστή ταξιδίου. Σύγχρονο και το πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήρια για τον ήχο, την ανοικτή ακρόαση αλλά και το cruise control. Όμορφη λεπτομέρεια η χειρολαβή εμπρός από τον συνοδηγό. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για 4 άτομα ή για δυο άτομα και αποσκευές. Η χωρητικότητα με τα καθίσματα σε κανονική θέση βρίσκεται στα 85 λίτρα ενώ δεν υπάρχει και εταζέρα. Αυτό σημαίνει πως τα αντικείμενα στο εσωτερικό είναι ορατά απ’ έξω κάτι που μειώνει την ασφάλεια, όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο σε εξωτερικό χώρο.

    Suzuki JimnyΚάτω από το καπό, σωστά κατά την γνώμη μας, βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας με κυβισμό 1,5lt. Μπορεί η Suzuki να έχει στο ράφι της πολύ καλούς κινητήρες βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και turbo, ωστόσο σε ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για εκτός δρόμου χρήση η αξιοπιστία είναι προτεραιότητα. Αποδίδει 102 άλογα και 13,3 κιλά ροπής. Τα νούμερα απόδοσης δεν είναι εντυπωσιακά αλλά είναι αρκετά για να κινήσουν τα 1090 κιλά του αμαξώματος με αξιοπρέπεια. Σε αυτό βοηθά και η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου που κάνει το Jimny να δείχνει ζωντανό. Ο κινητήρας πάντως χαρακτηρίζεται από γραμμική απόδοση και οικονομία στο καύσιμο μιας και η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής έμεινε στα 7,5 lt/100km.

    Suzuki JimnyΣτον δρόμο αυτό που βιώνεις είναι εντελώς διαφορετικό αν έχεις βγει από ένα συμβατικό αυτοκίνητο, αλλά ταυτόχρονα μια ολιστικά βελτιωμένη εκδοχή του προηγούμενου Jimny. Κάθεσαι ψηλά με πολύ καλή ορατότητα σε κάθε κατεύθυνση. Στον δρόμο το σύστημα διεύθυνσης με τα επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια είναι αδρανές γύρω από την ευθεία. Ωστόσο γρήγορα το συνηθίζεις. Οι άκαμπτοι άξονες απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες ενώ σε σύγκριση με το παρελθόν έχει μειωθεί αρκετά το "κούνημα". Πάντως βιώνεις μια διαφορετική προσέγγιση στην απόσβεση και αυτό έχει πλάκα! Όταν το συνηθίσεις συνειδητοποιείς πως τα περιθώρια πρόσφυσης στο στεγνό είναι πολύ υψηλά ενώ στο βρεγμένο είναι πολύ φιλικό, συν ότι υπάρχει πάντα ο φύλακας άγγελος που ονομάζεται ESP. Μέχρι τα 110 km/h τα επίπεδα θορύβου είναι λογικά και δεν σε κουράζουν. Από εκεί και πάνω ωστόσο, η κοντή κυρίως κλιμάκωση δεν το κολακεύει. Ο αεροδυναμικός θόρυβος δεν είναι έντονος όμως ακούγεται ελαφρά η μετάδοση και το νερό στα πίσω φτερά, όταν βρέχει! Ας μην ξεχνάμε πως όλα αυτά αποτελούν μέρος του χαρακτήρα του Jimny.

    Suzuki JimnyΘα ήταν κρίμα να έχουμε στα χέρια μας το Jimny και να μην κινηθούμε εκτός δρόμου. Ήταν λοιπόν μια εξαιρετική ευκαιρία να επισκεφτούμε τα βουνά της Πελοποννήσου. Η παρατεταμένη κακοκαιρία δυσκόλευε τις διαδρομές με αρκετή λάσπη, ωστόσο το Jimny μας απέδειξε πως εξακολουθεί να έχει εντυπωσιακές δυνατότητες. Πρέπει να πληρώσεις πολλαπλάσια χρήματα για να αποκτήσεις σήμερα ένα αυτοκίνητο με καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες. Περνά με ευκολία πάνω από τις ανωμαλίες, θα βρει πολύ δύσκολα κάτω, το τιμόνι δεν μεταφέρει κραδασμούς, ενώ οι κοντές σχέσεις σου δίνουν ένα μεγάλο όπλο στις κακοτοπιές. Χάρη στο Jimny ήρθαμε κοντά στην φύση και περάσαμε από σημεία μοναδικής ομορφιάς. Είναι ένα δώρο που δύσκολα σου κάνει ένα αυτοκίνητο σήμερα.

    Suzuki JimnyΤο Jimny είναι μια "ειδική" περίπτωση. Κάτι αντίστοιχο με ένα roadster! Ένα μπιμπελό, που αρχικά σε αναστατώνει με την "τυπίστικη" εμφάνιση του. Στην καθημερινή οδήγηση αποδείχθηκε φιλικό και ικανό με την προϋπόθεση ότι δεν θέλετε να κινείστε συνεχώς με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 120 km/h. Η συμπεριφορά του είναι βελτιωμένη σε κάθε τομέα σε σύγκριση με το παρελθόν ενώ ο έντονος χαρακτήρας σε διασκεδάζει. Ωστόσο είναι στις εκτός δρόμου διαδρομές που κάνει την διαφορά σε σύγκριση με οτιδήποτε σε αυτή την ακτίνα χρημάτων. Θα σε πάει σε μέρη μοναδικά με μια ξεχωριστή αίσθηση ρώμης και σιγουριάς. Τίποτα δεν τρίζει, τίποτα δεν δείχνει να κουράζεται ή να ζορίζεται. Οι χώροι είναι περιορισμένοι αλλά είναι επαρκείς για ένα ζευγάρι με τις αποσκευές τους ή για 4 άτομα χωρίς πολλά αντικείμενα. Υποκλινόμαστε στην Suzuki που δεν δίστασε να βγάλει στην παραγωγή κάτι ξεχωριστό και διαφορετικό σε μια οικονομική κλίμακα που απευθύνεται σε μια μεγάλη κατηγορία κοινού. Η εξαιρετική ανταπόκριση του κόσμου παγκοσμίως αποδεικνύει πως η επιλογή ήταν σοφή. Εμείς πάντως το συμπαθήσαμε στα χαρτιά και το αγαπήσαμε στην πράξη!

    Suzuki Jimny

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 3.645 /1.645 /1.725 mm

    Βάρος : 1090 kg

    Κινητήρας : 1462 cc

    Ιπποδύναμη : 102 PS/ 6000 rpm

    Ροπή : 13,3 kg.m/ 4.000 rpm

    Τελική ταχύτητα : 145 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,5 lt/100km

    Ρύποι CO2 : 154 g/km

    Τιμή : € 16.270

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ