Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Αυγ-2018 16:15

    Volvo XC90 T8 R-Design

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Έχουμε δοκιμάσει το XC90, σε όλες του τις εκδόσεις μέχρι σήμερα, εκτός από την κορυφαία Τ8! Πρόκειται για την κορωνίδα στην γκάμα της Volvo με εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά που σε πρώτη ανάγνωση δείχνουν αταίριαστα μεταξύ τους. Πρόκειται για ένα τεράστιο SUV, με μήκος 4,95 μέτρα και πλάτος 2 μέτρα. Η συνολική ιπποδύναμη φτάνει τα 400 άλογα και οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 5,3 sec. Με τέτοιο συνδυασμό επιδόσεων και διαστάσεων θα περίμενες υψηλά νούμερα κατανάλωσης και ρύπων. Οι τιμές όμως που ανακοινώνει η Volvo είναι στο άλλο άκρο. Μέση τυποποιημένη κατανάλωση 2,8 lt/100km και ρύποι CO2 59 g/km. Αναμφίβολα μαγικό!

    volvo xc90Το μυστικό της επιτυχίας

    Πώς γίνεται όμως να συνδυάζονται τόσο ακραίες εικόνες; Από τη μια ένα πληθωρικό SUV με επτά θέσεις που επιταχύνει με ρυθμούς σπορ μοντέλου και από την άλλη νούμερα καταναλώσεων που αντιστοιχούν σε scooter! Το μυστικό βρίσκεται κάτω από τις γυαλιστερές λαμαρίνες. Εκεί εδράζεται το υβριδικό σύστημα κίνησης του μοντέλου. Ο κινητήρας Drive-E του XC90 T8 ενισχύεται με ένα διπλό σύστημα υπερπλήρωσης υπερσυμπιεστή και turbo που επιτυγχάνει συνολική ισχύ 318 ίππων και ροπή 400 Nm. Επιπρόσθετα, αποδίδοντας ιπποδύναμη 82 ίππων και ροπή 240 Nm, ο μεγάλος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς κατά τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης και την υβριδική λειτουργία. Η τοποθέτηση πίσω είναι σημαντική γιατί επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη χρήση στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. Η θέση αυτή επιτρέπει επίσης πιο αποτελεσματική τετρακίνηση, αφού κάθε άξονας έχει τον δικό του κινητήρα.

    volvo xc90Η μπαταρία υψηλής τάσης 270 – 400 V, με απόδοση ισχύος 65 kW, είναι ένα ακόμα παράδειγμα των επιτευγμάτων που ενσωματώνει η Volvo στο Νέο XC90 T8. Η Volvo τοποθέτησε τη μπαταρία κεντρικά, κατά μήκος του αυτοκινήτου. Η θέση αυτή παρέχει πολλά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, η μπαταρία δεν επηρεάζει το διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει χώρος για τρεις σειρές καθισμάτων – πλούσιος χώρος για ανθρώπους και αποσκευές. Επιπλέον, η θέση αυτής της μπαταρίας εξασφαλίζει στο SUV χαμηλό κέντρο βάρους στο κέντρο του αυτοκινήτου, καθιστώντας το XC90 T8 ευκολότερο στο χειρισμό και ασφαλέστερο στην οδήγηση.

    volvo xc90Το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει και αυτό προσαρμοστεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα. Έτσι η τεχνολογία shift-by-wire επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει το κιβώτιο ταχυτήτων ηλεκτρονικά (με τον πολυτελέστατο επιλογέα ταχυτήτων, κατασκευασμένο από χειροποίητο σουηδικό κρύσταλλο). Η αντλία λαδιού είναι μεγαλύτερη για να εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση κατά την ηλεκτροκίνηση και να επιτρέπει ταχύτερη ανάπτυξη πίεσης για την απρόσκοπτη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση στη λειτουργία με μηχανή εσωτερικής καύσης.

    volvo xc90Τέλος, η ενιαία μονάδα γεννήτριας υψηλής ισχύος και μίζας (CISG - Crankshaft-mounted Integrated Starter Generator) τοποθετημένη στον στροφαλοφόρο άξονα, ανάμεσα σε κινητήρα εσωτερικής καύσης και κιβώτιο ταχυτήτων, εκτελεί τρεις σημαντικές λειτουργίες: είναι μία ισχυρή μίζα 34 kW που επιτρέπει την ταχεία εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για απρόσκοπτη μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση, ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ως μια ενιαία στη λειτουργία της μονάδα. Παράλληλα λειτουργεί ως μια ισχυρή ηλεκτρογεννήτρια. Και τέλος, λειτουργεί ως ηλεκτρική μονάδα ενίσχυσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με τον υπερσυμπιεστή και το turbo υπερπλήρωσης του κινητήρα, όταν απαιτείται μεγαλύτερη ιπποδύναμη, παρέχοντας έως και 150 Nm επιπλέον ροπή. Όλα τα παραπάνω είναι δεμένα, στην πλατφόρμα Μεταβλητής Αρχιτεκτονικής Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA) της Volvo, στην οποία βασίζονται και τα S90 και V90.

    volvo xc90Λίγο πριν την κρίση

    Πριν σχολιάσουμε το κομμάτι της οδήγησης, δεν μπορούμε να μη γράψουμε δυο λόγια για την εικόνα του XC90. Όπως και όταν το είχαμε δει για πρώτη φορά, έτσι και τώρα μας εντυπωσιάζει με τον όγκο του. Ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα με μία όμως μοναδική αρμονία. Πρέπει να το συγκρίνεις με ένα καθημερινό μεσαίο αυτοκίνητο για να καταλάβεις τη διαφορά. Το εκπληκτικό όμως είναι η χάρη του παρά τον όγκο του. Δύσκολο επίτευγμα που όμως έχει γίνει πραγματικότητα στη Volvo.

    volvo xc90Ο εξωτερικός όγκος αντανακλάται και στο εσωτερικό. Εντυπωσιακό εσωτερικό πλάτος και τρεις σειρές καθίσματα που θα μεταφέρουν με μοναδική άνεση 7 επιβάτες. Αχανής και ο χώρος αποσκευών που θα καλύψει κάθε επιθυμία. Ο διάκοσμος είναι κορυφαίος με εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια αλλά και πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Για ακόμα μια φορά μας κέρδισε η ευκολία χειρισμού του συστήματος infotainment αλλά και το σύστημα ήχου της Bowers & Wilkins με 19 μεγάφωνα. Εξαιρετικά τα καθίσματα σε ανατομία αλλά και πλευρική στήριξη.

    volvo xc90Η ώρα της αλήθειας

    Όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές τα υβριδικά μοντέλα και ειδικά τα plug-in, όπως το T8, επηρεάζονται πολύ από τον κύκλο διαδρομών που κάνει ο οδηγός. Το Τ8, λοιπόν, με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη έχει τη δυνατότητα να διανύσει πλήρως ηλεκτρικά 40 km. Εμείς λοιπόν φορτίζοντας το βράδυ το μοντέλο, είχαμε τη δυνατότητα να πάμε έως τη δουλεία πλήρως ηλεκτρικά μιας και ήταν μέσα στην επιθυμητή ακτίνα. Αν μάλιστα φορτίζαμε ξανά εκεί το T8 θα είχαμε τη δυνατότητα να γυρίσουμε στο σπίτι πάλι εντελώς ηλεκτρικά! Όταν εξαντληθεί η μπαταρία, αναλαμβάνει το υβριδικό σύστημα για την κίνηση, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παίζει το ρόλο του. Η μέση κατανάλωση που εμείς πετύχαμε ήταν 7,9 lt/100km, επίδοση που τη θεωρούμε εξαιρετικά εντυπωσιακή. Αυτό το νούμερο έχει δυνατότητα ελάττωσης αλλά και αύξησης, ανάλογα με την απόσταση αλλά και το ύφος οδήγησης. Αν ο οδηγός αναζητά συνεχώς τη συνολική ιπποδύναμη η τιμή θα αυξηθεί. Από εκεί και πέρα, μεταβάλλεται το ύφος και με βάση τα διαθέσιμα οδηγικά προγράμματα που έχουν ως εξής :

    volvo xc90Hybrid: Αυτό είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα, κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Στο πρόγραμμα αυτό, το αυτοκίνητο εναλλάσσεται αυτόματα ανάμεσα στον δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης Drive-E και τον ηλεκτροκινητήρα, έτσι ώστε να επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου.

    Pure : Σε αυτό το πρόγραμμα, όταν η μπαταρία υψηλής τάσης του αυτοκινήτου είναι πλήρως φορτισμένη, χρησιμοποιείται ως αποκλειστική πηγή ενέργειας για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα. Το Νέο XC90 T8 έχει εμβέλεια πάνω από 40 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, καλύπτοντας τη συνολική απόσταση που ο περισσότερος κόσμος διανύει στην καθημερινότητά του. Χάρη μάλιστα, στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, το πρόγραμμα αυτό είναι ιδιαίτερα οικονομικό στην καθημερινή κυκλοφορία της πόλης όπου το αυτοκίνητο σταματά και ξεκινά συνεχώς. Αν απαιτείται περισσότερη ενέργεια, τίθεται αυτόματα σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης Drive-E.

    Power : Στο πρόγραμμα αυτό, ο οδηγός απολαμβάνει τη συνδυασμένη απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα. Κατά την εκκίνηση, το SUV εκμεταλλεύεται την ανώτερη απόκριση και ακαριαία ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μέχρι να ανεβάσει στροφές ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές, αντίστοιχη ενός κινητήρα μεγάλου κυβισμού όπως ο V8.

    AWD : Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει συνεχή κίνηση στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες. Το πλεονέκτημα της δυνατότητας χειροκίνητης επιλογής τετρακίνησης είναι ότι ο οδηγός μπορεί να τη χρησιμοποιήσει όταν χρειάζεται κατά την κρίση του ή να επιλέξει να εξοικονομήσει ενέργεια για τη συνέχεια.

    Off Road : Ιδανικό για οδήγηση εκτός δρόμου. Η απόσταση από το έδαφος μεγιστοποιείται, το σύστημα διεύθυνσης ελαφρώνει, η τετρακίνηση και το Hill Descend ενεργοποιούνται και μια πυξίδα καθώς και ένδειξη υψομέτρου εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων. Η ενεργοποίησή του γίνεται μόνο σε χαμηλές ταχύτητες.

    Individual : Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώσει το μοντέλο σύμφωνα με τα δικά του γούστα. Μπορεί να μεταβάλει την απόδοση του κινητήρα, τη σκληρότητα του συστήματος διεύθυνσης και πολλά άλλα.

    Εμείς εντυπωσιαστήκαμε από την πολύ ομαλή λειτουργία όντας στη λειτουργία Hybrid αλλά και την πολύ καλή απόσβεση της ανάρτησης, η οποία ωστόσο κάποιες στιγμές έδειχνε αρκετά μαλακή. Στη ρύθμιση Power είναι εντυπωσιακή η δυναμική του μοντέλου, όπως και ο μηδενισμός των κλίσεων στις στροφές. Τέλος, στη λειτουργία Pure απολαύσαμε την ήσυχη και οικολογική οδήγηση με την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία.

    Ένα εργοστάσιο τεχνολογίας

    volvo xc90Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό δείγμα τεχνολογίας σε ένα εντυπωσιακό SUV με δυνατότητα πολυτελούς μεταφοράς 7 ατόμων. Το XC90 Τ8 κατάφερε να μας εντυπωσιάσει με τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του, με την οικονομία του, τη δύναμή του και βέβαια με την ποιότητά του σε κάθε επίπεδο. Όλα τα παραπάνω σε ένα μοντέλο με εξαιρετικά συστήματα ασφαλείας αλλά και μια σχεδίαση που αποδεικνύεται διαχρονική!

    volvo xc90

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.950/2.009 /1.775 mm

    Βάρος : 2299 kg

    Κινητήρας : 1969 cc

    Συνδυαστική Ιπποδύναμη : 400 PS

    Ροπή : 637 Νm

    Τελική ταχύτητα : 230 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,9 lt/100km

    0-100 km/h : 5,6 sec

    Ρύποι CO2 : 59 g/km

    Τιμή : € 95.000

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ