Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Αυγ-2018 09:11

    Ακολουθούμε τα πρώτα αγωνιστικά βήματα του Πάνου Ισμαήλου στο χώμα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι αγώνες είναι μια ξεχωριστή έκφραση της ωμής αγάπης για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και για τον τρόπο ζωής που τον περιβάλλει. Όσο τα χρόνια περνούν και οι τεχνολογικές εξελίξεις τρέχουν με ιλιγγιώδη ρυθμό, πολλά εργοστάσια βρίσκουν στους αγώνες αυτοκινήτων ένα ιδανικό πεδίο δοκιμών. Μπορεί πριν κάποιες μέρες ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να κέρδισε τη δημοφιλέστερη ανάβαση στον πλανήτη, όμως στον κόσμο των ράλλυ τα πράγματα παραμένουν πιο brutal. To χώμα είναι μια επιφάνεια που πάντοτε ξεχώριζε τόσο στις καρδιές των θεατών όσο και σε αυτές των οδηγών. Λίγο το θέαμα, λίγο η παραπάνω πλαγιολίσθηση, λίγο η οδηγική φαντασία που απαιτείται για να κινηθείς γρήγορα συνθέτουν ένα μείγμα μαγικό.

    IsmailosΕμείς είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε μια μέρα, στα πλαίσια της προετοιμασίας του Πάνου Ισμαήλου για τον πρώτο χωμάτινο αγώνα του θεσμού του Κυπέλλου Χώματος του 2018. Το ραντεβού μας ήταν στην Κινέττα, σε κομμάτι διαδρομής που έχει χρησιμοποιηθεί σε παλαιότερα ράλλυ Ακρόπολις. Μαζί του αισθανόμαστε οικεία αφού πολλές φορές μας έχει ‘ξεναγήσει’ σε μαγικές διαδρομές για την φωτογράφιση, συνήθως, κάποιας αντίκας από αυτές που ανακατασκευάζει η Ismailos Classics. Η αλήθεια είναι πως η αγάπη του για οτιδήποτε 4τροχο είναι έκδηλη, ενώ μόλις αρχίζεις να συζητάς μαζί του για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, καταλαβαίνεις εύκολα πως είναι αυτό που τον ‘τραβάει’ περισσότερο!

    IsmailosΤο EVO IX είναι ίσως το τελευταίο αυτοκίνητο παραγωγής που γνωρίζει τόσο μεγάλης απήχησης από τους λάτρης της αγωνιστικής οδήγησης. Μόνο τυχαίες δεν είναι άλλωστε οι επιτυχίες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου στον κόσμο των ράλλυ. Στη χώρα μας υπάρχουν ακόμα αρκετά αγωνιστικά ΜΙTSUBISHI EVO IX,τα λεγόμενα GROUP N. Στην περίπτωσή μας ο Πάνος οδηγεί ένα άψογο EVO που φέρει την υπογραφή της EVOLUTION MOTOR CAR, μιας εταιρίας που ξεχωρίζει στους ελληνικούς αγώνες. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μάλιστα είναι ένα από τα πολύ λίγα αγωνιστικά εννιάρια που φέρουν τις αναβαθμίσεις της έκδοσης R4. Η τελευταία είναι το upgrade που έγινε στην τελευταία εξέλιξη για να δώσει το κάτι παραπάνω στις ιαπωνικές φτερούγες, αυτό που κάνει τη διαφορά στις ειδικές διαδρομές!

    IsmailosΤο πλήρωμα των Πάνου Ισμαήλου-Χρήστου Μπακλώρη δένεται στο αυτοκίνητο, ενώ λαμβάνουν κάποιες τελευταίες οδηγίες από το μηχανικό τους, τον Κώστα Σπύρου. Για εμάς είναι η ώρα που παίρνουμε θέση μέσα στο κομμάτι που έχει επιλεχθεί για τις δοκιμές, σαν παρατηρητές! Ο ήχος του αυτοκινήτου είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακός, ενώ ο τρόπος που τοποθετείται και στρίβει, αψηφώντας τις ανωμαλίες του δρόμου είναι εντυπωσιακός! Επίσης παρά τη μικρή εμπειρία του οδηγού στο χώμα, η εξοικείωσή του με τη διαδρομή, κάνει τα περάσματα μετά από 3-4 πάνω κάτω να γίνονται αρκετά εντυπωσιακά!

    IsmailosΈρχεται η ώρα που θα μπούμε στο αυτοκίνητο για βόλτα και εμείς, καθισμένοι στο δεξί bucket! Άλλωστε αυτό που έχουμε δει απ’έξω μας προκαλεί το ενδιαφέρον, ενώ η βόλτα με ένα αγωνιστικό πάντα είναι μια ξεχωριστή εμπειρία. Η είσοδος στο bucket γίνεται με χαμόγελο, ενώ οι άνθρωποι της ομάδας  μας βοηθούν στο δέσιμο με τις ζώνες των 5 σημείων! Ο Πάνος μας κάνει μια σύντομη ξενάγηση στο εσωτερικό! Τα πάντα είναι απλά και λειτουργικά. Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη από την οποία ελέγχεις σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου! Ο οδηγός στα αριστερά του έχει μόνο τη δυνατότητα να ρυθμίσει το πρόγραμμα των διαφορικών, ενώ κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχουν λίγοι διακόπτες. Είναι το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, ο γενικός διακόπτης ρεύματος, ο διακόπτης που ανοίγεις την προβολιέρα (σε περίπτωση που ο αγώνας έχει νυχτερινή ειδική) και ο διακόπτης που ενεργοποιεί το ALS (Anti-Lag System). H ώρα να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα έχει φτάσει!

    ismΟ Πάνος ανοίγει το γενικό διακόπτη, περιμένει μερικά δευτερόλεπτα και πατάει το μπουτόν εκκίνησης. Ο κινητήρας παίρνει μπρος, ενώ το αυτοκίνητο από τα πρώτα δευτερόλεπτα λειτουργίας του κάνει σαφές το λόγο για τον οποίο έχει φτιαχτεί. Στα αμέσως επόμενα δευτερόλεπτα, αφού κάνουμε λίγα μέτρα και φτάσουμε στη γραμμή εκκίνησης κρατώντας το χειρόφρενο, ο οδηγός ενεργοποιεί το ALS και το EVO εκσφενδονίζεται στην εκκίνηση. Τα χιλιόμετρα που μαζεύει είναι πάρα πολλά, ενώ ο χρόνος που μεσολαβεί από την μία στροφή στην άλλη είναι εντυπωσιακά μικρός. Τα λαμπάκια για να ανεβάσει την επόμενη σχέση ανάβουν συνεχώς και το αυτοκίνητο έχει ήδη αρχίσει να δείχνει τις αρετές του. Η ανάρτησή του είναι στοιχείο που ξεχωρίζει αφού οι όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι στοιχείο αδιάφορο τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για τον οδηγό. Μπορεί του Πάνου να του αρέσει να το τοποθετεί στις εισόδους των στροφών και το αυτοκίνητο να βρίσκεται υπό μεγάλη γωνία μέσα στην στροφή, όμως η δύναμη του κινητήρα, η ροπή, και η λειτουργία των έξυπνων διαφορικών σε βγάζει με τους τροχούς ίσια στη έξοδο. Το σημάδι για την επόμενη στροφή είναι η επόμενη φυσική διαδικασία! Διαδικασία που εκτυλίσσεται τόσο γρήγορα που σε κάνει να εκτιμάς αυτή τη μορφή αγώνων ακόμα περισσότερο.

    ismailosΓια να μπορέσει κανείς να κινηθεί γρήγορα και πάνω από όλα σωστά, χρειάζεται μεγάλη εξοικείωση με το αυτοκίνητο. Το να σου εμπνέει ασφάλεια το στήσιμο του αυτοκινήτου και να είναι προβλέψιμες οι αντιδράσεις του είναι το Α και το Ω για κάθε αγωνιστικό. Η προσαρμογή του στησίματος στα μέτρα του οδηγού είναι ένα από τα κομμάτια του παζλ. Από εκεί και πέρα, τόσο ο εξοπλισμός ενός αυτοκινήτου όσο και η κατασκευή του είναι στοιχεία που μπορούν να δώσουν το παραπάνω δευτερόλεπτο σε σχέση με το συναγωνισμό.

    ismailosΟ παράγοντας άνθρωπος έρχεται να συμπληρώσει και να χειριστεί όλα τα παραπάνω. Το πλήρωμα πρέπει να είναι δεμένο και να λειτουργεί με αυτοματισμούς, ενώ η ομάδα να είναι ‘σεταρισμένη΄ πάνω στις ανάγκες του οδηγού. Εμείς είδαμε έναν άρτιο μηχανισμό σε κάθε επίπεδο. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, έναν ικανότατο οδηγό με μέλλον αλλά και μια ομάδα που μπορεί να υποστηρίξει το εγχείρημα.

    Από εκεί και πέρα ρωτήσαμε και μάθαμε πολλά από αυτά που μας έκαναν εντύπωση, τόσο από το πλήρωμα όσο και από τους μηχανικούς και το αυτοκίνητο.

     ismailosO Πάνος Ισμαήλος μας μιλά για το νέο εγχείρημα

    Μπορεί να είναι ‘μαγεμένος’ από τη στιγμή, αφού τον εκφράζει απόλυτα η αγωνιστική οδήγηση, όμως δεν σταματάει λεπτό να σκέφτεται τη δουλεία, γεγονός που σταματάει πολλές φορές τη συζήτησή μας. O ίδιος μας εξομολογείται: "Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι αυτό που πάντα μου κέντριζε το ενδιαφέρον! Ήμουν τυχερός βέβαια, γιατί ο πατέρας μου πάντοτε αφιέρωνε πολύ χρόνο για να με πηγαίνει να βλέπω από κοντά σε διάφορους αγώνες τα αυτοκίνητα αυτά! Παράλληλα πάντα μου τόνιζε πώς πρέπει να δουλεύω για να μπορέσω κάποτε να οδηγήσω και εγώ ένα τέτοιο αυτοκίνητο! Αυτό ήταν κάτι που χωρίς να το καταλαβαίνω τότε δημιουργούσε μόνο του ένα μείγμα ισορροπίας ανάμεσα στην ευχαρίστηση και τη λογική που πρέπει να έχει κανείς’’. Μπορεί το ράλλυ να είναι πολύ εντυπωσιακό για τον θεατή, είναι όμως ένα άθλημα που απαιτεί πειθαρχία και προσήλωση στο 100%, για να μπορέσει κανείς να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Χαρακτηριστικά ο Πάνος μας ανέφερε: "Όταν έκανα τον πρώτο μου αγώνα ήμουν 21 ετών, τότε είχα μια λίγο διαφορετική προσέγγιση, σκεφτόμουν τι έπρεπε να κάνω, έβαζα το κεφάλι κάτω και απλά προσπαθούσα να το εκτελέσω! Τώρα παρότι είμαι μόλις 26 είναι λίγο διαφορετικό γιατί το βάρος "της φανέλας μου" είναι μεγάλο, καθώς έχω την ευθύνη για πολλά πράγματα και δεν επιτρέπεται να παίρνω τα ρίσκα που έπαιρνα στο παρελθόν".

    IsmailosΤο στοιχείο της ωριμότητας είναι ένα χαρακτηριστικό που χρειάζεται κάθε οδηγός, ενώ η εξέλιξη έρχεται με πολλούς τρόπους. Μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα και ταυτόχρονα με ασφάλεια. Αυτό είναι κάτι που απαιτεί πλάνο, μέθοδο και χρονικό ορίζοντα αγωνιστικής εμπλοκής. Χαρακτηριστικά από τη συζήτησή μας προέκυψε το εξής: "Ο συνοδηγός, το αυτοκίνητο και η ομάδα πρέπει να είναι σταθερός παράγοντας, μόνο πάνω σε αυτό το μοντέλο και αφού κάνεις 4-5 αγώνες, μπορείς να περάσεις στη φάση της ώριμης οδηγικής εξέλιξης… και να πας γρήγορα, και να πιέσεις... αφού όλοι για αυτό τρέχουμε!".

    ismailos

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ