Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 20-Ιουλ-2018 16:45

    Mercedes-Benz A-Class: Ένα αστέρι γεννιέται

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μια τρανή απόδειξη ότι ένα αυτοκίνητο μας αρέσει, είναι όταν κατά την επιστροφή του έχουμε μαζέψει πολλά χιλιόμετρα μαζί του. Μια τέτοια περίπτωση είναι η νέα Α-Class. Μαζί της λοιπόν διανύσαμε σχεδόν 1000 Km μέσα σε μια εβδομάδα, χωρίς να το καταλάβουμε!

    Mercedes-BenzΤην είδαμε πρώτη φορά στην Παγκόσμια στατική παρουσίαση του μοντέλου στην Ολλανδία. Στην έκθεση της Γενεύης, ήταν ακόμα μια συνάντηση και σήμερα ήρθε η στιγμή να την οδηγήσουμε στην Ελλάδα, στους δύσκολους και αφιλόξενους δρόμους μας. Εδώ εμφανίζεται κάθε ατέλεια ενός μοντέλου, ειδικά στους τομείς που αφορούν την απόσβεση και το κράτημα σε γλιστερούς δρόμους. Στην περίπτωσή μας έχουμε τη "βασική" έκδοση πετρελαίου. Ο κινητήρας έχει κυβισμό 1,5 lt. και βασίζεται στο μοτέρ που κινούσε και την προηγούμενη γενιά. Έχουν γίνει όμως πολλές βελτιώσεις με αποτέλεσμα την καλύτερη απόδοση αλλά και την πιο ομαλή λειτουργία. Σήμερα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ στο άμεσο μέλλον θα προκύψει και χειροκίνητη έκδοση. Με τιμή εκκίνησης τα €32.338, δεν είναι φτηνή, ωστόσο οι μέχρι τώρα κριτικές μιλούν για το καλύτερο μοντέλο στην κατηγορία, οπότε πριν κρίνουμε πρέπει να οδηγήσουμε. Να σημειώσουμε πως πλέον υπάρχει και η Α180, με κινητήρα βενζίνης και τιμή από € 27.860.

    MercedesΣτη Mercedes-Benz έχουν ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια τη δική τους επανάσταση και ένα κομβικό σημείο ήταν η παρουσίαση της προηγούμενης γενιάς A-Class πίσω στο 2012. Πήραν ένα μεγάλο ρίσκο, αλλάζοντας εντελώς φιλοσοφία στη συγκεκριμένη κατηγορία και τελικά δικαιώθηκαν. Σήμερα με τη νέα γενιά θέλουν να ανεβάσουν ακόμα ψηλότερα τον πήχη της κατηγορίας και να μιλούν όλοι για αυτή. Μέχρι σήμερα το έχουν καταφέρει μιας και η νέα A-Class έχει κάνει μεγάλη αίσθηση.

    MercedesΠροσωπικότητα

    Από την πρώτη στιγμή κάνει αισθητή την premium καταγωγή της. Η σχεδίασή της είναι προσεγμένη στην κάθε λεπτομέρεια, δίνοντας βαρύτητα στο συναίσθημα. Το εμπρός μέρος είναι το πρώτο κομμάτι που σε μαγνητίζει. Τα μακρόστενα φωτιστικά με εντυπωσιακά LED φώτα ημέρας συνδυάζονται με μια μακρόστενη μάσκα, που στο κέντρο έχει το αστέρι. Το καπό είναι μακρόστενο, ενώ έχουν μειωθεί οι ακμές και οι γραμμές. Τελικά απ’ όπου και αν τη δεις σε γοητεύει με ένα δικό της μοναδικό τρόπο. Ακόμα πάντως και χωρίς το πακέτο AMG Line, έχει αρκετή αγριάδα, στοιχείο που σε κερδίζει. Στην περίπτωσή μας την κολακεύουν και οι τροχοί των 18in με ελαστικά 225/45 που προσδίδουν επιπρόσθετο δυναμισμό. Στο τεχνικό κομμάτι, το αμάξωμα είναι πλέον κατά 12 cm μεγαλύτερο σε μήκος και έχει 3cm μεγαλύτερο μεταξόνιο. Ταυτόχρονα είναι δομικά πιο άκαμπτο και 20 κιλά ελαφρύτερο. Τέλος, ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει βελτιωθεί φτάνοντας το εκπληκτικό νούμερο Cd=0,25.

    MercedesΣτο εσωτερικό η εικόνα είναι αντίστοιχα καλή, ίσως και καλύτερη! Την παράσταση κλέβει το πάνω μέρος του ταμπλό. Εκεί συναντάμε τη νέα φιλοσοφία της Mercedes-Benz για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Πρόκειται στην ουσία για δυο οθόνες ενωμένες που δημιουργούν ένα σύνολο, πρακτικό, εντυπωσιακό και ευκρινέστατο. Στις βασικές εκδόσεις οι δυο οθόνες έχουν η κάθε μια διαγώνιο 7in ενώ στις πιο πλούσιες, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας 10,25in. Μάλιστα η οθόνη των πολυμέσων έχει και λειτουργία αφής, κάτι που δεν συνηθίζει η Mercedes-Benz. Το πνεύμα ανανέωσης συνεχίζεται και στο υπόλοιπο ταμπλό. Εντυπωσιακό στοιχείο αποτελούν οι 5 αεραγωγοί σε σχήμα τουρμπίνας, σε ένα κατά τα άλλα λιτό σύνολο, στο οποίο έχουμε λίγα μπουτόν, κυρίως για τον κλιματισμό. Ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων γίνεται και από ένα touchpad στη μέση της κεντρικής κονσόλας. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, όπως και η ποιότητα συναρμολόγησης.

    MercedesΗ συνολική εικόνα είναι από τις πιο ευχάριστες που έχουμε συναντήσει τον τελευταίο καιρό. Η επιπρόσθετη δυνατότητα να αλλάξεις την απεικόνιση στον πίνακα οργάνων θα σας κάνει να αργήσετε πολύ να τον βαρεθείτε. Αν πάντως ήμασταν σε θέση να παραγγείλουμε το αυτοκίνητο θα θέλαμε κάποιες επιφάνειες να μην είναι μαύρες μιας και στο δικό μας από την μοκέτα μέχρι την οροφή κυριαρχούσε το μαύρο. Ωστόσο οφείλουμε να παραδεχθούμε πως υπάρχει διαφορά στην ορατότητα, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Το κλειστοφοβικό αίσθημα έχει εξαλειφτεί και αξίζουν συγχαρητήρια στους σχεδιαστές της Mercedes-Benz, μιας και το πέτυχαν χωρίς να χαλάσουν τη γραμμή του αυτοκινήτου. Οι εσωτερικοί χώροι έχουν αυξηθεί, όπως και ο χώρος αποσκευών που από τα 341 λίτρα έχει φτάσει τα 370.

    MercedesΕξαιρετική και στο δρόμο

    MercedesΤα στατικά vibes είναι παραπάνω από θετικά, οπότε μένει να αποδείξει και στο δρόμο τις χάρες της. Αρχικά πρέπει να υπογραμμίσουμε την ανυπαρξία κροταλίσματος από τον κινητήρα πετρελαίου! Είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε αυτοκίνητο με κινητήρα diesel και απουσιάζει το ενοχλητικό κροτάλισμα, ακόμα και με τις στροφές του κινητήρα κοντά στο όριο. Στο ταξίδι ούτε λόγος, μιας και εκεί οι στροφές μένουν συνήθως χαμηλά χάρη στο σχετικά μακρύ κιβώτιο. Κινητήρας και κιβώτιο συνδυάζονται με εξαιρετικό τρόπο. Ποτέ δεν αισθάνεσαι έλλειψη δύναμης παρά το γεγονός πως δεν βάζει φωτιά στο δρόμο. Κινείται πάντα άνετα και ευχάριστα ακόμα και φορτωμένο με τον κλιματισμό στο τέρμα, στην καλοκαιρινή Ελλάδα, ακόμα και όταν του ζητήσαμε να ανέβει τα βουνά της Εύβοιας. Είναι τόσο άνετο και ξεκούραστο που πραγματικά ψάχνεις ευκαιρία για απόδραση. Βοηθούν σε αυτό και η ανάλαφρη αίσθηση, το άκαμπτο πλαίσιο, η πολύ καλή σε λειτουργία ανάρτηση καθώς και το άμεσο σύστημα διεύθυνσης με το ισορροπημένο βάρος. Στην περίπτωσή μας βοηθούσαν και τα φώτα τεχνολογίας LED του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και την εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Στα σχεδόν 900 Km που διανύσαμε, κάψαμε κατά μέσο όρο 5,4 lt/100km, μια εντυπωσιακή επίδοση.

    MercedesΣτην κορυφή

    Είναι υπέροχο το αίσθημα, ένα αυτοκίνητο να σε καλύπτει. Να χαίρεσαι τη διαδρομή μαζί του, άσχετα με το λόγο και τελικά να το θεωρείς προέκτασή σου. Ονειρικό στην καθημερινή χρήση, θα καλύψει άριστα όλες τις λογικές ανάγκες ενός σύγχρονου αστού. Χωρίς να έχουμε οδηγήσει την έκδοση βενζίνης, η έκδοση πετρελαίου μας κέρδισε σε βαθμό που δύσκολα θα το ξεπεράσει η έκδοση βενζίνης, αν συνυπολογίσουμε την πολύ χαμηλή κατανάλωση αλλά και την ανυπαρξία κροταλίσματος από τον κινητήρα. Ο ανταγωνισμός πρέπει να έχασε τον ύπνο του.

    MercedesΔημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.419/1.796/1.440 mm

    Βάρος : 1346 kg

    Κινητήρας : 1461 cc

    Ιπποδύναμη : 116 PS/ 4000 rpm

    Ροπή : 26,6 kg.m/ 1.750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 202 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 5,3 lt/100km

    0-100 km/h : 10,5 sec

    Ρύποι CO2 : 108 g/km

    Τιμή : € 32.338

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ