Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 05-Ιουλ-2018 08:51

    Η βασίλισσα των ράλι

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Lancia Delta Integrale έχει καταφέρει κάτι μοναδικό στην ιστορία των αυτοκινήτων παραγωγής, που πέρασαν από τις ειδικές διαδρομές των αγώνων. Παρά το γεγονός πως η παραγωγή της τελείωσε το 1994, η φήμη της και η αγάπη του κοινού ακόμα μεγαλώνει. Όπως δείχνει η ιστορία είναι το πιο δημοφιλές και θρυλικό αυτοκίνητο στην ιστορία των αγώνων ράλι. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως οι τιμές στα γνήσια κομμάτια, που βρίσκονται σε καλή κατάσταση, συνεχώς ανεβαίνει. Αυτοκίνητα σε καλή κατάσταση πωλούνται στο εξωτερικό πάνω από €100.000! Με τη βοήθεια της Ismailos Classics, πραγματοποιήσαμε ένα όνειρο που μέχρι σήμερα δεν είχαμε την ευκαιρία. Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι μιας Lancia HF Integrale EVO II, η οποία βρίσκεται σε μοναδική κατάσταση. Πιθανώς μια από τις πιο καλοδιατηρημένες στον πλανήτη και με πολύ λίγα km στο κοντέρ. Όπως θα δείτε στις φωτογραφίες, υπάρχουν ακόμα οι ζελατίνες στις επενδύσεις των πίσω θυρών αλλά και στην μοκέτα του πατώματος!

    IsmailosΤο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι η μεγάλη αγάπη του Πάνου Ισμαήλου και αυτό δεν είναι τυχαίο. Εμείς από την άλλη αισθανθήκαμε πολύ τυχεροί που είχαμε την ευκαιρία σε μια υπέροχη στριφτερή διαδρομή, χωρίς κίνηση, να την οδηγήσουμε, στα πλαίσια του Ismailos Classic Tour 2018. Ιδανικό περιβάλλον για ένα μοντέλο που έχει συνδέσει το όνομά του με ειδικές διαδρομές σε αγώνες ολόκληρου του πλανήτη.

    Λίγη ιστορία

    IsmailosΠιστεύουμε πως όταν οι τεχνικοί της Lancia έπιασαν στα χέρια τους την Integrale, με σκοπό να την εξελίξουν ώστε να προκύψει η Deltona, δεν είχαν φανταστεί την τεράστια επιτυχία που θα είχε το μοντέλο στην καρδία των απανταχού petrolhead σήμερα. Με σκοπό να γίνει το μοντέλο πιο ανταγωνιστικό στο WRC, δημιούργησαν ένα θρύλο. Εκτός λοιπόν από τα πρωταθλήματα ήρθε και η λατρεία. Σαν βάση χρησιμοποιήθηκε η Lancia Delta, ένα hatchback που πρωταγωνιστούσε στην αγορά από τα μέσα της δεκαετίας των 80s. Η πρώτη τετρακίνητη έκδοση παρουσιάστηκε το 1987 αλλά ήταν η HF Integrale 16v που έβαλε το πρώτο λιθαράκι στην αναστάτωση του κόσμου αλλά και των ειδικών διαδρομών. Μάλιστα σχετικά πρόσφατα οδηγήσαμε μια σε άψογη κατάσταση, χάρη στην Ismailos Classics.

    IsmailosΤα πρωταθλήματα ερχόντουσαν το ένα μετά το άλλο, οπότε η Lancia συνέχισε την εξέλιξη του αγωνιστικού, που έπρεπε όμως να βασίζεται σύμφωνα με τους κανονισμούς σε μοντέλο παραγωγής. Έτσι γεννήθηκε η HF Integrale EVO, που έμεινε στην ιστορία με το παρατσούκλι "Deltona”. Ξεχωρίζει από την περισσότερο πληθωρική και μυώδη όψη της. Τα φαρδύτερα φτερά, ο εμπρός προφυλακτήρας με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, τα διπλά στρογγυλά ισομεγέθη φωτιστικά, η μεγάλη ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, το φουσκωμένο καπό και οι μεγαλύτεροι τροχοί αρκούσαν για να δημιουργηθεί το εκρηκτικό σύνολο. Μια τέλεια ισορροπία, που δεν εκτίθεται ακόμα και στο προκλητικό κίτρινο χρώμα, του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

    IsmailosΩστόσο οι αλλαγές έγιναν για λόγους ουσίας. Έτσι τα μεγαλύτερα φτερά προέκυψαν λόγω της αύξησης των μετατροχίων, οι αεραγωγοί και το τονισμένο καπό για την αποτελεσματικότερη ψύξη και η πίσω αεροτομή για τη μεγαλύτερη αρνητική άντωση στον πίσω άξονα. Οι αλλαγές όμως δεν έμειναν σε αυτά που φαίνονται με γυμνό μάτι. Ενισχύθηκε το σασί για καλύτερη στρεπτική ακαμψία. Η ανάρτηση άλλαξε ριζικά με αμορτισέρ μεγαλύτερης διαδρομής, σκληρότερα ελατήρια, ενισχυμένους βραχίονες και νέες αντιστρεπτικές.

    IsmailosΒελτιώσεις έγιναν και στον κινητήρα. Η ισχύς αυξήθηκε κατά 10 άλογα, φτάνοντας τα 210 άλογα, χωρίς να αλλάξει η συμπίεση ή το μέγεθος του turbo. Η EVO II, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είχε διαφορετικό σύστημα ψεκασμού και νέα ηλεκτρονική διαχείριση ενώ πλέον διέθετε καταλύτη. Η συνολική απόδοση αυξήθηκε κατά 5 άλογα φτάνοντας τα 215 άλογα. Το νούμερο μπορεί στις μέρες μας να δείχνει λογικό, ωστόσο, πίσω στο 1993 ήταν μια εντυπωσιακή απόδοση για δίλιτρο κινητήρα.

    IsmailosΣτο πιλοτήριο

    Ανοίγουμε την πόρτα και σε πρώτη φάση εντυπωσιαζόμαστε από την κατάσταση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Λες και μόλις βγήκε από το εργοστάσιο. Νιώθουμε ξαφνικά σαν δημοσιογράφοι αυτοκινήτου, πίσω στο 1993. Τότε και εκείνοι είχαν αντικρίσει ένα αντίστοιχο εσωτερικό. Το κοντέρ προδίδει την αιτία. Το αυτοκίνητο έχει μόλις 14.000km, τα οποία προφανώς και έχουν γίνει από ανθρώπους με ιδιαίτερη στοργή. Η αλκαντάρα στα καθίσματα δείχνει σαν καινούργια, ενώ στις επενδύσεις των πίσω θυρών, αλλά και στη μοκέτα του πατώματος υπάρχουν ακόμα οι ζελατίνες, όπως όταν βγήκε από το εργοστάσιο. Το μηχανοστάσιο, ο χώρος αποσκευών, όλα γυαλίζουν καλύτερα και από τα δημοσιογραφικά που οδηγούμε καθημερινά.

    IsmailosΞεπερνώντας την κατάσταση εντυπωσιάζεσαι από τον προσεγμένο διάκοσμο και το ανεξίτηλο γούστο των Ιταλών. Τίποτα δεν είναι τυχαίο και είναι προφανές πως ήθελαν το μοντέλο παραγωγής να δείχνει προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια. Ακριβά για την εποχή υλικά, πετυχημένοι χρωματικοί συνδυασμοί, περιποιημένες ραφές, σε ένα πολεμικό αλλά και κλασσάτο περιβάλλον. Ο πίνακας οργάνων σοκάρει. Μόνο σε αεροπλάνο μπορείς να συναντήσεις περισσότερες ενδείξεις. Νιώθεις πραγματικά πιλότος, έχοντας τρομερή εποπτεία της κατάστασης του κινητήρα. Τα καθίσματα δείχνουν πολλά υποσχόμενα, στον τομέα της στήριξης, και στην πράξη δεν σε απογοητεύουν. Αγκαλιάζουν το σώμα πολύ αποτελεσματικά, ένας τομέας που η Integrale 16V που είχαμε οδηγήσει, υστερούσε. Από εκεί και πέρα έχουν γραφτεί διάφορα για τη θέση οδήγησης, με τα πεντάλ να είναι έκκεντρα τοποθετημένα και το τιμόνι σχετικά οριζόντιο και χωρίς δυνατότητα ρύθμισης. Στην πράξη εμείς βολευτήκαμε χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Ίσως παίζει ρόλο ο σωματότυπος, ίσως η επιθυμία για οδήγηση ενός θρύλου.

    IsmailosΓυρνάμε το κλειδί και ο πίνακας οργάνων φωτίζεται. Όλα δουλεύουν στην εντέλεια. Όμορφη λεπτομέρεια οι δείκτες που ξεκινούν από κάθετη θέση. Ο ήχος από τον κινητήρα δεν σε αναστατώνει, όπως κάνει το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας δεν ενθουσιάζει στις χαμηλές rpm, ωστόσο δεν δημιουργεί και πρόβλημα. Βλέπετε, τότε τα αυτοκίνητα μπορεί να μην είχαν τη σημερινή τεχνολογία, αλλά είχαν και χαμηλότερο βάρος. Η "Deltona” έτσι ζύγιζε μόλις 1340 κιλά. Μόλις ανέβει λίγο ο ρυθμός εκτιμάς την ανάρτηση. Νιώθεις το αυξημένο πάτημα σε σύγκριση με την Integrale 16V που αυξάνει τα περιθώρια πρόσφυσης αλλά και το αίσθημα σιγουριάς. Ανεβάζεις ρυθμό και ανακαλύπτεις πως μέχρι τα 8/10 είναι πολύ φιλική επιτρέποντάς σου να κινηθείς γρήγορα, αν βέβαια κρατάς τον κινητήρα στο ωφέλιμο εύρος στροφών που βρίσκεται μετά τις 2500 rpm και περίπου μέχρι τις 6000rpm. Η διαφορά με ένα σύγχρονο hatchback είναι οι μεγαλύτερες κλίσεις, που όμως σε προειδοποιούν και για το επερχόμενο όριο. Εκεί στο όριο θέλει πιο ειδικό χειρισμό. Αν απλά την στραμπουλίξεις, θα υποστρέψει και αν το παρακάνεις θα πρέπει να θυμάσαι πως δεν υπάρχουν συστήματα ευστάθειας για να σε μαζέψουν. Αν πάλι πας με τα νερά της, μπορείς να την τοποθετήσεις πριν τη στροφή και εκμεταλλευόμενος την τετρακίνηση να διαγράψεις τη στροφή γρήγορα και με ένα μοναδικό αίσθημα συμμετοχής, που λείπει από τα σημερινά αυτοκίνητα. Αυτό είναι και ένα μέρος της γοητείας της Deltona.

    IsmailosΟ θρύλος ζει

    IsmailosΚάναμε ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο. Αισθανθήκαμε με τον καλύτερο τρόπο την αύρα των Group A σε ένα αυτοκίνητο με πινακίδες, που μάλιστα ήταν λες και μόλις βγήκε από την παραγωγή. Σε υπέροχες διαδρομές νιώσαμε στο πετσί μας λίγο από το θρύλο που ονομάζεται Deltona. Ευχαριστηθήκαμε την οδήγηση μαζί της αλλά και την ώρα που τη χαζεύαμε ακίνητη. Υπέροχη σε κάθε της σημείο, βγάζει μια μοναδική ένταση ακόμα και όταν είναι σταματημένη. Δεν είναι τυχαίο πως η τιμή της συνεχώς αυξάνεται. Τυχεροί εμείς που χάρη στην Ismailos Classics αλλά και τον Πάνο Ισμαήλο είχαμε τη χαρά να την οδηγήσουμε.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε πλάνα από την εποχή που οι Delta κυριαρχούσαν στις ειδικές διαδρομές, χτίζοντας έτσι τον θρύλο που τις συνοδεύει μέχρι σήμερα.

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ