Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 29-Ιουν-2018 16:54

    Μ-οναδική εμπειρία με την υπογραφή της BMW

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Είναι κάποιες στιγμές που μένουν, που θα τις θυμόμαστε για πάντα. Γεμάτες "χρώμα", ένταση, συναίσθημα και εικόνες μαζεμένες σε μια μέρα, ικανές να βάλουν στην άκρη εμπειρίες μηνών. Η BMW είναι μια από εκείνες τις λίγες εταιρίες που ξέρουν πολύ καλά τον τρόπο να προφέρουν στους πελάτες αλλά και στους δημοσιογράφους συμπυκνωμένες δόσεις χαράς. Την έχουμε αγαπήσει αυτή την εταιρία για αυτές τις στιγμές που όσο και να θες δεν ξεθωριάζουν από το μυαλό. Τις περισσότερες φορές συνδυάζονται με τρία χρώματα. Γαλάζιο, μπλε σκούρο και κόκκινο. Πρόκειται για τα τρία χρώματα της Μ, του τμήματος εκείνου που φροντίζει να απογειώσει τα μοντέλα της BMW. Ξεκίνησε το 1972 και από τότε αναπτύσσεται, διατηρώντας το κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις και ανάγκες της κάθε εποχής.

    BMWΗ BMW όμως είναι εξωστρεφής. Όποτε θέλει να παρουσιάσει τον "πλούτο" της με τον καλύτερο τρόπο και για ακόμα μια φορά τα κατάφερε. Η πίστα των Σερρών είναι ένας αγαπημένος τόπος, που μεταμορφώνεται σε επίγειο παράδεισο, βλέποντας παραταγμένα τα μοντέλα της Μ. Σύντομα θα έχουμε την τιμή να οδηγήσουμε τις Μ2, Μ4 και Μ5 και να εξερευνήσουμε, μέχρι ενός σημείου, τις δυνατότητές τους στο ασφαλές περιβάλλον μιας πίστας. Ο περιορισμός προκύπτει από το γεγονός πως δεν μας επιτρέπεται να απενεργοποιήσουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα των αυτοκινήτων. Αυτό είναι κάτι που συνηθίζεται σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις και παρά το γεγονός πως αφαιρεί από τη χαρά οδήγησης ενός μοντέλου με την κίνηση στον πίσω άξονα, εγγυάται σε ένα μεγάλο μέρος την ακεραιότητα των αυτοκινήτων και των πληρωμάτων.

    BMWΜ2

    Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πολλή οδήγηση και στην περίπτωσή μας ξεκινά με τις Μ2 και Μ4. Τον ρυθμό σε κάθε περίπτωση δίνουν οι εκπαιδευτές της BMW. Αυτοί ορίζουν το ρυθμό κάθε group, ενώ μέσω ενός cb δίνουν οδηγίες και συμβουλές στα πληρώματα. Έτσι μπορείς να νοιώσεις τη δύναμη, τα κράτημα και τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, κινούμενος με σωστές γραμμές και γρήγορο ρυθμό.

    BMWΤο μόνο που μας χωρίζει πλέον από την πίστα είναι το briefing από τους εκπαιδευτές. Με μεγάλη χαρά ακούμε τις οδηγίες στα ελληνικά. Ο Θωμάς Παπαπάσχος και ο Νικόλας Παπαπάσχος θα είναι υπεύθυνοι στις δυο εκ των τριών διαδικασιών. Είναι μεγάλη η χαρά να βλέπεις Έλληνες εκπαιδευτές με τα χρώματα της BMW. Έχοντας λοιπόν εξασφαλίσει ιδανικό περιβάλλον επιβιβαζόμαστε στην Μ2. Είναι το μικρότερο μοντέλο της γκάμας αλλά αυτό δεν σημαίνει πως υπάρχει συμβιβασμός στην απόλαυση. Την έχουμε οδηγήσει στην πίστα του Hungaroring, στο δρόμο αλλά το γνώριμο περιβάλλον της πίστας των Σερρών θα ολοκληρώσει την εικόνα μας για αυτή.

    BMWΗ εμφάνισή της είναι απολαυστικά προκλητική, χωρίς να γίνεται χρήση ακραίων αεροδυναμικών βοηθημάτων. Τα φουσκωμένα φτερά, οι μεγάλοι αεραγωγοί, οι τέσσερις εξατμίσεις σε συνδυασμό με το κοντό και φαρδύ αμάξωμα δημιουργούν ένα εκρηκτικό σύνολο. Τις μεγάλες προσδοκίες έρχονται να ικανοποιήσουν ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με τα 370 άλογα και η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα μέσω επτατάχυτου κιβώτιου με διπλό συμπλέκτη, που διατίθεται προαιρετικά αλλά είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 4,3 sec, ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Είναι προφανές, πως αν και είναι ο Βενιαμίν της οικογένειας, πρόκειται για ένα πραγματικά γρήγορο αυτοκίνητο.

    BMWΒγαίνοντας από τη γραμμή των pits το πόδι βυθίζει το γκάζι στο πάτωμα. Με συνοπτικές διαδικασίες και με έναν υπέροχο ήχο η Μ2 πετάγεται μπροστά. Αν μάλιστα πατήσεις λίγο νωρίτερα το γκάζι, βλέπεις πως η Μ4, που βρίσκεται μπροστά σου, δεν μπορεί να πάρει ανάσα. Πάντα όμως, στο τέλος μιας ευθείας υπάρχει μια στροφή. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αλλά όντας συμβατικά κουράζονται ίσως λίγο πιο εύκολα. Η ανάρτηση είναι αποτελεσματική, ωστόσο σε υψηλό ρυθμό νιώθεις κάποιες κλίσεις. Το grip είναι υψηλό, αλλά στην έξοδο των στροφών νιώθεις τα ηλεκτρονικά να παρεμβαίνουν στο γκάζι, ώστε να μείνει η Μ2 στην πορεία της. Τα ηλεκτρονικά οριοθετούν την κατάσταση και στο έντονο φρενάρισμα στην είσοδο στροφών όπου οι εμπρός τροχοί βρίσκονται υπό γωνία. Χωρίς να ιδρώσει ο οδηγός, η Μ2 κινείται γρήγορα, ενώ το σχετικά χαμηλό της βάρος δεν φθείρει υπερβολικά τα ελαστικά. Ο κινητήρας είναι μελωδικός και αποδίδει πολύ καλά σε όλο το εύρος των στροφών.

    BMWΜ4 Competition

    Εδώ τα πράγματα σοβαρεύουν. Η M4 είναι από μόνη της ένα εντυπωσιακό μοντέλο, ωστόσο εδώ έχουμε να κάνουμε με την έκδοση Competition που έχει αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με τη βασική έκδοση. Στο εξωτερικό, το πακέτο M Competition δημιουργεί εντυπώσεις με τις σφυρήλατες και στιλβωμένες ζάντες ελαφρού κράματος 20" M με αστεροειδείς ακτίνες 666 M και ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων μπροστά και πίσω. Το γυαλιστερό Shadow Line BMW Individual με εκτεταμένα στοιχεία δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στον αθλητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, περιλαμβάνοντας το γυαλιστερό μαύρο χρώμα για την μπροστινή μάσκα ψυγείου, τις πλευρικές εισαγωγές αέρα και την επιγραφή μοντέλου, αλλά και τις απολήξεις της εξάτμισης σε μαύρο χρώμιο.

    BMWΩστόσο οι διαφορές συνεχίζονται και κάτω από τις γυαλιστερές λαμαρίνες. Η ισχύς του εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα βενζίνης M TwinPower Turbo έχει αυξηθεί στα 450 άλογα. H σπορ εξάτμιση M αποδίδει έναν ιδιαίτερο και δυναμικό ήχο που προκαλεί ανατριχίλα. Τα σπορ καθίσματα M διαθέτουν πλάτες με ρυθμιζόμενο πλάτος και κάθετα ανοίγματα. Οι ζώνες ασφαλείας των μπροστινών καθισμάτων διαθέτουν λεπτή ρίγα M. Τέλος, η ειδικά ρυθμισμένη προσαρμοζόμενη ανάρτηση M έχει πιο σφιχτές ρυθμίσεις.

    BMWΣτην περίπτωσή μας την εικόνα απογειώνει η πράσινη απόχρωση. Αποτελεί στοιχείο από την απέραντη λίστα του τμήματος Individual, στο οποίο μπορείς να παραγγείλεις το χρώμα της αρεσκείας σου. Κάπως ασυνήθιστο αλλά και ιδιαίτερα ταιριαστό για την περίστασηή μας. Ταιριάζουν τα έντονα χρώματα στο περιβάλλον της πίστας, θυμίζοντας κάτι από αγώνες ενώ ταυτόχρονα σου φτιάχνουν ακόμα περισσότερο τη διάθεση.

    BMWΤο εσωτερικό συνεχίζει την εξωτερική διάθεση, με πράσινες λεπτομέρειες αλλά και αρκετές δόσεις carbon. Μεγαλύτερη, φαρδύτερη αλλά και πιο "πλούσια" σε κάθε σημείο η Μ4 από την Μ2. Το κάθισμα προσφέρει πολύ καλή στήριξη και κυριολεκτικά σε βιδώνει στο αυτοκίνητο. Ίσως θα θέλαμε να ρυθμίζεται σε ακόμα χαμηλότερη θέση. Ο ήχος από την εξάτμιση σε ανατριχιάζει, ενώ υπάρχει και μπουτόν για ακόμα πιο δυνατή χροιά. Οι προϋποθέσεις δείχνουν ιδανικές.

    BMWΑπό την πρώτη στιγμή δείχνει πιο δυνατή από την Μ2. Τα δυο turbo αλλά και τα συνολικά 450 άλογα σε ξεγελούν και θα έβαζες στοίχημα πως τα δυο μοντέλα έχουν διαφορά στον κυβισμό. Στην πραγματικότητα όμως, ο κυβισμός είναι ίδιος! Το αυτόματο κιβώτιο έχει παρόμοια λειτουργία αλλά είναι ακόμα πιο γρήγορο. Τα φρένα έχουν καλύτερη απόδοση ενώ και το μπροστινό σύστημα δείχνει πιο συγκροτημένο κατά το φρενάρισμα. Έτσι παρά το μεγαλύτερο βάρος, η Μ4 φρενάρει σε μικρότερες αποστάσεις. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ακόμα μικρότερο. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο δίνει μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν λιγότερο κυρίως λόγω του καλύτερου συνολικά grip και όχι επειδή αφήνουν το αυτοκίνητο να γλιστρήσει. Η σύγκριση με την Μ2 ίσως αδικεί την Μ2, ωστόσο τη χρησιμοποιούμε σαν μέτρο σύγκρισης μιας και τη θεωρούμε ένα πολύ αξιόλογο μοντέλο.

    BMWΜ5

    Για το τέλος της οδήγησης στην πίστα, υπήρχε η Μ5. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της γκάμας και ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα με το σήμα "Μ". Πρόκειται για την 6η γενιά, η οποία είναι μακράν πιο εξελιγμένη από τις υπόλοιπες. Τα κύρια χαρακτηριστικά παραμένουν. Δηλαδή συνδυάζει τη δύναμη, τις επιδόσεις, τον ήχο, το χαμηλό βάρος με την άνεση, την ασφάλεια, τους χώρους αλλά και τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης. Ωστόσο η μεγάλη είδηση δεν αφορά τον πληθωρικό κινητήρα V8, που με την βοήθεια δυο turbo αποδίδει 600 άλογα, αλλά τη μετάδοση, που για πρώτη φορά γίνεται στους τέσσερις τροχούς. Το σύστημα όμως Μ xDrive έχει τη δυνατότητα λειτουργίας επιπλέον σαν 4WD Sport αλλά και 2WD, μεταδίδοντας την κίνηση αποκλειστικά στον πίσω άξονα. Είναι ίσως η μόνη λύση, σε ένα κόσμο που οι ιπποδυνάμεις συνεχώς αυξάνονται. Έτσι πέρα από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, που προσφέρουν μια ασπίδα ασφάλειας, ο οδηγός επιλέγοντας τη μετάδοση έχει τη δυνατότητα ρύθμισης του επιπέδου πρόσφυσης. Δυστυχώς όμως στη συγκεκριμένη διαδικασία, με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα, δεν είχαμε τη δυνατότητα να δούμε τις διαφορές στην επιλογή μετάδοσης.

    BMWΣαφώς πιο ευρύχωρη και πολυτελής από τα μικρά της αδερφάκια, η Μ5 είναι μια γνήσια λιμουζίνα. Όλα τα διαθέσιμα μοντέλα έχουν ιδιαίτερους χρωματισμούς που απογειώνουν την συνολική εικόνα. Αν και μας γοήτευσαν οι μπλε αποχρώσεις, καταλήξαμε σε μια Μ5 με εξωτερική βαφή, που η BMW την ονομάζει Zanzibar. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ανατριχιαστικό. Αεριζόμενα καθίσματα, δέρμα άριστης ποιότητας, μέχρι και οθόνες για τους πίσω επιβάτες. Μαζί της είναι βέβαιο πως μπορείς να γυρίσεις άνετα τον πλανήτη, καθισμένος σε οποιοδήποτε από τα διαθέσιμα καθίσματα. Αρκεί βέβαια να βάλεις τον κινητήρα μπροστά για να αποζητήσεις περισσότερο το κάθισμα του οδηγού! Εντυπωσιακός πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων, είναι αυτά που παρατηρήσαμε πριν ξεκινήσουμε.

    BMWΜόλις 11,1 δευτερόλεπτα αρκούν για να ταξιδεύεις με 200 km/h! Η Μ5 είναι πολύ γρήγορη και το καταλαβαίνει ευθύς αμέσως. Η δύναμη περνά χωρίς παρατράγουδα στο δρόμο. Ο εκπαιδευτής στο μπροστινό αυτοκίνητο μας παροτρύνει να κινηθούμε συντηρητικά μέχρι την έξοδο της στροφής και στην έξοδο να απολαύσουμε τη δύναμη του κινητήρα. Λογικό, μιας και η Μ5 με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα και με την τετρακίνηση αν την πιέσεις πολύ, αρχίζει να υποστρέφει. Πολύ ασφαλής και εντυπωσιακή στην έξοδο, αλλά μας έλειψε η "αλήτικη πλευρά" που έχουμε συνηθίσει με κάθε Μ5.

    BMWParkour Challenge

    Κερασάκι στην τούρτα, η χρονομετρημένη διαδικασία του Parkour. Εκεί με μια Μ2 αλλά και μια Μ4, οι δημοσιογράφοι, αναμετρήθηκαν με μοναδικό δικαστή τα χρονόμετρα. Σε αυτή την διαδικασία εκτιμήσαμε την ευελιξία της Μ2 αλλά και τα πολύ αποτελεσματικά φρένα της Μ4. Διασκεδαστική άσκηση, την οποία θα μπορούσαμε να επαναλάβουμε πολλές φορές ακόμα.

    Μ-αγεία

    BMWΉταν μια μέρα μαγική. Επιστρέψαμε στην Αθήνα με "γεμάτες τις τσέπες" από όμορφες στιγμές. Τα Μ μοντέλα της BMW κατάφεραν να μας εντυπωσιάσουν στον ιδανικό τόπο, την πίστα των Σερρών. Σε όποιο μοντέλο και αν μπήκαμε αισθανθήκαμε υπέροχα. Παρά το γεγονός πως πρόκειται για αυτοκίνητα προορισμένα να χρησιμοποιηθούν στον δρόμο, απέδειξαν την αντοχή τους αλλά και τις ικανότητες τους στο σκληρό περιβάλλον μιας πίστας. Αν έπρεπε να διαλέξουμε μια, θα ήταν η Μ4 Competition. Το στήσιμο της αλλά και τα τεχνικά της χαρακτηριστικά μας ταίριαξαν περισσότερο. Λεπτομέρεια, μπροστά σε μια Μ-αγική μέρα!

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    BMW

    Ακολουθεί video απο το ίδιο event στην Σλοβακία:

     

     

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ