Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 26-Ιουν-2018 08:39

    Οδηγούμε τη νέα C-Class της Mercedes-Benz στο Λουξεμβούργο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    H C-Class είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά μοντέλο της Mercedes-Benz και αυτό δεν είναι τυχαίο. Το 2017 πουλήθηκαν 415.000 saloon και estate ενώ μέρος της τεράστιας επιτυχίας είναι η μεγάλη παλέτα εκδόσεων που περιλαμβάνει και δυο δίπορτες εκδόσεις, την coupe που παρουσιάστηκε το τέλος του 2015, και την cabriolet που είναι διαθέσιμη από το καλοκαίρι του 2016. Σήμερα ταυτόχρονα ανανεώνεται στα σημεία ολόκληρη η γκάμα, δημιουργώντας έτσι μια μοναδική δύναμη πυρός στην κατηγορία. Στα μάτια μας δεν ήταν τόσο αναγκαία μιας και θεωρούμε την τελευταία γενιά της C-Class, που παρουσιάστηκε στην sedan εκδοχή το 2014, ένα από τα πιο αξιόλογα και διαχρονικά μοντέλα της Mercedes-Benz, των τελευταίων δεκαετιών, που ταυτόχρονα ήταν μπροστά από την εποχή.

    MercedesΠερισσότερο μοντέρνο εξωτερικά

    Σε όλες τις εκδόσεις έχουν ανασχεδιαστεί οι προφυλακτήρες, με περισσότερο μοντέρνα αλλά και αθλητική μορφή, όπως μάθαμε κατά την παρουσίαση. Ανάλογα με την έκδοση συναντάμε στη μάσκα μια παράλληλη γραμμή, δυο ή τρεις, με το "αστέρι" σε κάθε περίπτωση να βρίσκεται στο κέντρο. Στο πακέτο εξοπλισμού AMG η εικόνα είναι ακόμα πιο επιθετική απογειώνοντας στα μάτια μας τη C-Class. Περισσότερο άγριοι προφυλακτήρες, με τον πίσω να εφοδιάζεται με διαχύτη, αλλά και τονισμένες εξατμίσεις. Η πιο εξόφθαλμη διαφορά ωστόσο είναι τα νέας τεχνολογίας φωτιστικά σώματα. Ο πελάτης έχει να διαλέξει μεταξύ τριών επιλογών. Οι Saloon και Estate έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό φώτα αλογόνου με LED φώτα ημέρας. Οι εκδόσεις Cabriolet και Coupe έχουν στο στάνταρ εξοπλισμό φώτα LED υψηλής απόδοσης, ενώ ανήκουν στον εξτρά εξοπλισμό των υπόλοιπων εκδόσεων. Τέλος, για πρώτη φορά στη C-Class διατίθενται φώτα MULTIBEAM LED και μεγάλη σκάλα ULTRA RANGE.

    MercedesΕσωτερικό με άποψη και κορυφαία ποιότητα

    Το εσωτερικό της τελευταίας γενιάς C-Class έδωσε μια νέα διάσταση στην κατηγορία και όχι μόνο. Μοναδική σχεδίαση με ουσία και λιτές γραμμές, συνδυασμένες με κορυφαία ποιότητα που θυμίζει τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας. Σήμερα πάμε ένα βήμα πιο πέρα. Νέα υλικά και νέοι πιθανοί χρωματικοί συνδυασμοί μεγαλώνουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης. Η εκκίνηση χωρίς την ανάγκη κλειδιού είναι στάνταρ, ενώ το μπουτόν Start/Stop έχει σχήμα τουρμπίνας.

    MercedesΩστόσο η μεγάλη αλλαγή είναι ο extra ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 in με τρεις επιλογές προβολής "Classic", "Sport" και "Progressive". Νέα είναι και η οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 7in ενώ υπάρχει και η επιλογή μεγαλύτερης οθόνης με διαγώνιο 10,25 in. Εξαιρετική σε ευκρίνεια και με πολλές λειτουργίες, δένει άριστα με το εσωτερικό, ωστόσο θα προτιμούσαμε να έχει και δυνατότητα λειτουργίας αφής. Την πολύ όμορφη εικόνα συμπληρώνει το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι με μπουτόν αφής για την οθόνη πολυμέσων, η οποία ελέγχεται και μέσω του touchpad στην κεντρική κονσόλα. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής συστήματος ήχου της Burmester, που όπως διαπιστώσαμε έχει κορυφαία απόδοση.

    MercedesΝέοι κινητήρες

    Η Mercedes-Benz είναι από τις εταιρίες που πρωτοστατούν στην τεχνολογία των κινητήρων, οπότε δεν θα μπορούσαν να μη δώσουν στη νέα C-Class τα καλύτερα δυνατά σύνολα. Στην γκάμα των εκδόσεων βενζίνης συναντάμε το νέο τετρακύλινδρο των 1,5 lt. με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Πρόκειται για ένα μοναδικό σύνολο στην κατηγορία, το οποίο αποδίδει 184 άλογα στην έκδοση C200 και C200 4Matic. Νέα επίσης είναι η έκδοση C300 , με απόδοση 258 άλογα από δίλιτρο κινητήρα. Τέλος, αναβαθμισμένη είναι η Mercedes-AMG C 43 4MATIC με απόδοση πλέον που φτάνει τα 390 άλογα.

    Στην πλευρά των κινητήρων πετρελαίου οι αλλαγές αφορούν τις C180d και C200d που πλέον έχουν νέο κινητήρα με κυβισμό 1,6lt. Στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 122 άλογα και στη δεύτερη 160 άλογα. Νέα επίσης ήταν και η έκδοση C220d με απόδοση 194 άλογα.

    MercedesΟδηγώντας τέσσερις εκδόσεις

    MercedesΗ εμπειρία μας περιελάμβανε την οδήγηση δυο εκδόσεων πετρελαίου και δυο βενζίνης. Ξεκινήσαμε με την C220d, με αμάξωμα estate. Μπορεί στη χώρα μας να μην είναι τόσο δημοφιλή, αλλά στην κεντρική Ευρώπη έχουν μεγάλη ζήτηση. Αρχοντική, με όμορφες γραμμές είναι η ιδανική περίπτωση αμαξώματος για εκείνους που θέλουν πρακτικότητα. Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό αψεγάδιαστη, ενώ ο νέος πίνακας οργάνων κλέβει την παράσταση. Ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη ώστε να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα. Ήσυχος στις περισσότερες των περιπτώσεων, θα ακουστεί μόνο με το γκάζι στο πάτωμα. Το αυτόματο κιβώτιο έχει πολύ ομαλή λειτουργία, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία.

    MercedesΕίχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την C300d. Εδώ τα δεδομένα είναι κάπως διαφορετικά. Η ροπή είναι πληθωρική και τα σχεδόν 250 άλογα αρκετά για να απογειώσουν το estate αμάξωμα. Θέλαμε σε αυτή την περίπτωση μια πιο σκληρή ανάρτηση και η επιθυμία μας έγινε πραγματικότητα μιας και μέσω τον προφίλ οδήγησης, υπήρχε η δυνατότητα σφιχτότερου set up. Το αποτέλεσμα ήταν παραπάνω από εντυπωσιακό. Ένα πρακτικό αμάξωμα που είχε τη δυνατότητα να κινηθεί με εντυπωσιακό ρυθμό.

    MercedesΠερνώντας στην γκάμα των εκδόσεων βενζίνης, αλλάξαμε ταυτόχρονα και αμάξωμα. Έτσι οδηγήσαμε τη C300 σε έκδοση Cabriolet. Σε λευκή απόχρωση ήταν κάτι παραπάνω από σαγηνευτική. Η ανοικτή έκδοση της C-Class μας άρεσε από την πρώτη στιγμή που την είδαμε και συνεχίζει να μας γοητεύει με τον ίδιο τρόπο. Ο συννεφιασμένος ουρανός δεν μας εμπόδισε στο να ανοίξουμε την οροφή. Η επαφή με το περιβάλλον σου φτιάχνει τη διάθεση. Η C 300 σε εντυπωσιάζει με την προστασία από τον αέρα αλλά και με την ψυχή του δίλιτρου κινητήρα. Στις υψηλές στροφές ακούγεται λίγο παραπάνω αλλά σε ανταμείβει με την απόδοσή του. Έτσι τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 6,2 sec ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 km/h.! Πραγματικά ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς σε επαρχιακό αλλά και ανοιχτό δρόμο.

    MercedesΚάτι παραπάνω από μαγική

    Αν οι "κοινές" εκδόσεις μας κέρδισαν, η Mercedes-AMG C 43 4MATIC Saloon, μας ενθουσίασε. Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση πριν την C63 AMG. Όντας μαγεμένοι από την C63 AMG σκεφτόμασταν πως είναι δύσκολο η μικρότερη έκδοση να μας κερδίσει. Κι όμως το κατάφερε. Ήδη από την εξωτερική εμφάνιση σε βάζει στο κλίμα. Οι φινετσάτες γραμμές συνδυάζονται μοναδικά με άγριες πινελιές. Ξεχωρίζουμε τις δυο διπλές εξατμίσεις στον πίσω προφυλακτήρα, από τις οποίες, μόλις βάλεις μπροστά, εκπέμπεται ένας μοναδικός ήχος. Υπάρχει μάλιστα και μπουτόν για πιο άγριο ήχο, που πλέον θυμίζει περισσότερο αγωνιστική κατασκευή.

    MercedesΚάτω από το καπό ένας τρίλιτρος V6 με απόδοση που πλέον φτάνει τα 390 άλογα είναι ικανός να σε αναστατώσει σε κάθε διαδρομή. Η αύξηση της απόδοσης προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τα μεγαλύτερα turbo που πλέον έχουν μέγιστη πίεση 1,1 bar, ενώ βρίσκονται πιο κοντά στον κινητήρα για πιο άμεση απόκριση. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων αλλά και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το οποίο μεταφέρει σε κανονικές συνθήκες το 69% της ροπής στον πίσω άξονα. Πρόκειται για ένα μαγικό σύνολο που εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις (τα 0-100 km/h σε όλες τις εκδόσεις της C 43 έρχονται σε λιγότερο από 5sec.) αλλά και μοναδικό κράτημα όπως διαπιστώσαμε.

    MercedesΤο εσωτερικό με τα bucket καθίσματα σου φτιάχνει τη διάθεση από την πρώτη στιγμή. Υπέροχος διάκοσμος και ένα τιμόνι με το λογότυπο AMG σε βάζουν στο κλίμα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει μια ειδική για την έκδοση αυτή εκδοχή, με απεικόνιση AMG. Όλα γύρω σου δείχνουν φτιαγμένα με σκοπό να σε βοηθήσουν να απολαύσεις τη διαδρομή. Ποτέ μια τόσο μεγάλη δόση AMG δεν ήταν τόσο προσιτή σε C-Class. Στο δρόμο μας ενθουσίασε. Το κράτημα της ήταν εκπληκτικό με τα περιθώρια πρόσφυσης πρακτικά ανεξάντλητα. Η ανάρτηση είχε άριστη απόδοση κρατώντας μια μοναδική ισορροπία μεταξύ κρατήματος και απόσβεσης. Η τετρακίνηση προσδίδει μεγάλο αίσθημα ασφάλειας μοιράζοντας με μοναδική μαεστρία τη μεγάλη ροπή. Σου κουνάει το μυαλό αυτή η C-Class σε βαθμό που δεν θες κάτι πιο δυνατό…

    MercedesΠαραμένει κορυφαία

    Η C-Class ήταν και παραμένει μια κορυφαία επιλογή. Στο νέο μοντέλο έχουν αλλαχθεί 6.500 τμήματα με σκοπό να γίνει ακόμα καλύτερη. Στην πράξη όλες οι εκδόσεις που οδηγήσαμε ήταν χαρισματικές καλύπτοντας κάθε επιθυμία. Ήταν μάλιστα τόσο μεγάλη η επιλογή που, εξαιρώντας την C 43, όλες έδειχναν το ίδιο ποθητές. Τώρα μένει να οδηγήσουμε το μοντέλο στην Ελλάδα και βέβαια τη C200 με το νέο, πολλά υποσχόμενο κινητήρα βενζίνης των 1,5 lt.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Mercedes

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ