Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Ιουν-2018 09:01

    Πρώτη επαφή με το Κοna, το μεγάλο στοίχημα της Hyundai

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Hyundai τα τελευταία χρόνια ακολουθεί μια ιδιαίτερα επιθετική πολιτική. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως στόχο της είναι να καταστεί η Νο1 ασιατική μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη έως το 2021. Το νέο Kona έρχεται να επιβεβαιώσει αυτή τη στρατηγική, όπως καταλάβαμε στην παρουσίαση του μοντέλου στην Ελλάδα, που έγινε μόλις χθες. Η Hyundai έχει τη διάθεση και τα μέσα να τα βάλει με τους ισχυρότερους αυτού του πλανήτη και αυτή η "μάχη" έχει ξεκινήσει!

    Τί είναι το Kona;

    HyundaiΗ κατηγορία των SUV κατηγορίας Β έχει ένα ποσοστό 13% αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά και μια τεράστια δυναμική με συνεχή ανάπτυξη. Σύμφωνα μάλιστα με τον άριστα κατατοπισμένο, σε θέματα αγοράς, κ.Ανδρέα Χριστοφορίδη, Γενικό Διευθυντή Kia & Hyundai, η κατηγορία θα φτάσει το 20%! Σε αυτή την τόσο σημαντική κατηγορία ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος με 20 συνολικά προτάσεις πολύ υψηλού επιπέδου. Ο 20ος αυτής της παρέας είναι το Kona, ένα μοντέλο που η Hyundai θέλησε να προικίσει τόσο που έβαλε το όνομά του μπροστά από το δικό της! Έτσι η επίσημη ονομασία είναι : "Kona by Hyundai”. Αναμφίβολα μια απόφαση που δείχνει τη βαρύτητα του μοντέλου για τη μάρκα, που σηματοδοτεί μια σοβαρή προϊοντική αναβάθμιση.

    HyundaiΠροσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια

    Ένα αυτοκίνητο πρέπει να σε εμπνέει, με το που το βλέπεις και αυτό είχαν στο μυαλό τους οι σχεδιαστές της Hyundai όταν δημιουργούσαν το Kona. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα μοντέλο που πηγαίνει τη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας ένα σκαλί παραπάνω. Το εμπρός τμήμα του είναι εκφραστικό και ισχυρό, υιοθετώντας τη νέα οικογενειακή ταυτότητα της Hyundai Motor, τη μάσκα Cascading, η σχεδίαση της οποίας εμπνέεται από τη ροή του καυτού χάλυβα λίγο πριν πάρει τη μορφή αυτοκινήτου. Οι νέοι διπλοί προβολείς ενισχύουν την οπτική επίδραση καθώς τα LED φώτα ημέρας τοποθετούνται πάνω από τους προβολείς LED. Το τολμηρό εμπρός και πίσω μέρος τονίζεται από το εύρος και τον όγκο του οχήματος επιδεικνύοντας το επιθετικό στυλ του αμαξώματος. Σε γενικές γραμμές το Kona κερδίζει το στοίχημα της εμφάνισης, προκαλώντας σε να το οδηγήσεις.

    HyundaiΔιαστάσεις που ξεγελούν

    Η αίσθηση ευρυχωρίας που έχεις όταν μπεις στο αυτοκίνητο με τα ψυχρά νούμερα έχουν μια απόσταση. Το συνολικό μήκος των 4,16m αντανακλά ένα μοντέλο με compact διστάσεις. Στην πράξη όμως το μεταξόνιο των 2,6 m αλλά και το πλάτος των 1,8 m κλέβουν την παράσταση, με αποτέλεσμα οι χώροι να θυμίζουν μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το ύψος, τέλος, με 1,55 m προσφέρει μια κομψή, νεανική γραμμή. Ο χώρος αποσκευών είναι συνολικής χωρητικότητας 361 λίτρων και προσφέρει άνεση και ευελιξία για τις καθημερινές ανάγκες. Τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (διαχωρισμός 60:40) επιτρέπουν την ευέλικτη μεταφορά φορτίων μεγάλου μεγέθους, προσφέροντας 1.143 λίτρα.

    HyundaiΤεχνολογία και άποψη

    Σε μια τόσο σημαντική προσπάθεια δεν θα μπορούσε να λείψει ο εμπνευσμένος εσωτερικός σχεδιασμός. Αίσθηση premium, με όμορφα χειριστήρια, εργονομικά τοποθετημένα με προσεγμένους χρωματισμούς και αισθητική με ευρωπαϊκό αέρα. Η οθόνη πολυμέσων κλέβει την παράσταση με άριστα γραφικά και πολλές δυνατότητες. Η σύνδεση μεταξύ των χρωμάτων του αμαξώματος και της αντίστοιχης ραφής στα καθίσματα και στο τιμόνι αναδεικνύει την προσοχή που δόθηκε στη λεπτομέρεια του εκλεπτυσμένου εσωτερικού του αυτοκινήτου. Το μόνο που μας έλειψε ήταν επιφάνειες με μαλακά πλαστικά.

    HyundaiΓια πρώτη φορά σε ένα Hyundai, η οθόνη αφής προσφέρει οδηγικές πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού και παράλληλα με head-up display σε ειδική διάφανη επιφάνεια που ανασηκώνεται πίσω από το κάλυμμα του πίνακα οργάνων, μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας. Η κορυφαία φωτεινότητά της που φθάνει τα 10.000 cd / m2 και το μέγεθος των 8-ιντσών δεν επιτρέπουν μόνο την αβίαστη ορατότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και την ταχύτερη επεξεργασία των πληροφοριών, διατηρώντας παράλληλα προσηλωμένη την προσοχή του οδηγού στο δρόμο.

    HyundaiΠροηγμένοι τεχνολογικά κινητήρες και τετρακίνηση

    Το Kona διαθέτει δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης: ένα T-GDI 1.0-λίτρων με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και 120 ίππους και έναν 1.6-λίτρων με 177 ίππους και τετρακίνηση. Η προαιρετική τετρακίνηση, εξυπηρετεί τους οδηγούς σε όλα τα είδη οδήγησης με ροπή μέχρι 50% στους πίσω τροχούς, π.χ. σε χιόνι, χαλίκι και φυσικά σε κανονικές οδικές επιφάνειες. Οι τετρακίνητες εκδόσεις διατίθενται με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Το καλοκαίρι του 2018, η Hyundai θα λανσάρει την επόμενη γενιά κινητήρων Diesel 1.6-λίτρων για το Νέο Kona, που θα διατίθεται με 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ή 7-DCT κιβώτιο ταχυτήτων, με προαιρετική τετρακίνηση. Η εντελώς νέα πλατφόρμα του Kona επιτρέπει την προαιρετική τετρακίνηση και καθιστά το Kona ικανό να φιλοξενήσει και ηλεκτρoκίνηση με ένα βελτιστοποιημένο υπόστρωμα.

    Ανταγωνιστικές τιμές

    HyundaiΉδη από τη βασική έκδοση Style, το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό, περιλαμβάνοντας παραπάνω από τα αυτονόητα. Οι τιμές ξεκινούν από τα €16.590 για την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα των 120 ίππων. Στις εκδόσεις βενζίνης υπάρχει μια ακόμα επιλογή με κινητήρα 1,6 lt, απόδοση 177 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και τετρακίνηση. Η τιμή για αυτή την έκδοση είναι €21.990. Στο πεδίο των πετρελαιοκίνητων, υπάρχουν τρεις εκδόσεις. Η βασική με τον 1,6 και απόδοση 115 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με τιμή €19.290. Ακολουθεί η έκδοση με απόδοση 136 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, με τιμή €21.290. Τέλος, η κορυφαία έκδοση έχει επιπλέον σύστημα τετρακίνησης και τιμή €23.990. Υπάρχουν δυο ακόμα επίπεδα εξοπλισμού τα Premium και Distinctive, για εκείνους που θέλουν ένα παραπάνω από πλήρες πακέτο.

    HyundaiΠρώτη εντύπωση από το Kona

    Στο πλαίσιο της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την βενζινοκίνητη έκδοση των 120 ίππων, με κίνηση στον εμπρός άξονα και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ήταν με το επίπεδο εξοπλισμού Premium, οπότε η τιμή διαμορφώνεται στα €17.590. Σε μια πολύ έντονη κόκκινη απόχρωση άφηνε απροκάλυπτα να φανούν όλες οι όμορφες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Βρίσκουμε εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης και ξεκινάμε. Η ζέστη αρκετή, οπότε ο κλιματισμός δούλεψε σε υπερωρίες. Ο κινητήρας κάνει πολύ καλή εντύπωση με την απόδοσή του, λίγο πάνω από τις στροφές του ρελαντί, μέχρι και το όριο των στροφών. Το κιβώτιο είναι εύχρηστο και με σωστή κλιμάκωση. Χωρίς να το καταλάβεις ο ρυθμός ανεβαίνει εύκολα και αβίαστα. Το τιμόνι σαφές και άμεσο, κατευθύνει το αμάξωμα με την πολύ καλή ακαμψία (24% παραπάνω ακαμψία από το μέσο όρο της κατηγορίας). Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά κάτι στο οποίο παίζει σημαντικό ρόλο το μεγάλο πλάτος. Το μεγάλο προφίλ των ελαστικών (205/60/16) βοηθά στην απορρόφηση των ανωμαλιών, όπως και η ανάρτηση. Η τελευταία έχει προσανατολισμό την άνεση, κάτι που καταλαβαίνεις όταν πιέσεις το Kona. Πάντα ασφαλές, θα σε ειδοποιήσει με τον τρόπο του πως δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή. Δεν διστάσαμε να βγούμε και εκτός δρόμου. Εκεί τα 17 εκ. απόστασης από το έδαφος (17,8 εκ. στις τετρακίνητες εκδόσεις), σε συνδυασμός με τους μικρούς προβόλους, αποδείχθηκαν αρκετά για να περάσουμε από δύσκολα σημεία. Θετικό ρόλο έπαιξε και η ανάρτηση που κυριολεκτικά ρουφούσε κάθε ανωμαλία.

    Υψηλές προσδοκίες

    HyundaiΤο Kona δεν είναι απλά ένα ακόμα μοντέλο στην γκάμα της Hyundai. Είναι μια μεγάλη επένδυση, που βασίζεται στη μεγάλη εμπειρία της εταιρίας (1,5 εκ. SUV έχει πουλήσει η Hyundai από το 2001) αλλά και το πάθος της να βγάλει στην αγορά ένα μοντέλο που κατευθείαν θα κοιτάξει την κορυφή. Είναι μια από τις καλύτερες εκφράσεις του "προσιτού premium" που έχει βάλει σαν στόχο η εταιρία. Οι τιμές είναι πολύ ανταγωνιστικές, η σχεδίαση φρέσκια, οι χώροι κορυφαίοι με βάση τις διαστάσεις και τα μηχανικά σύνολα ιδανικά για τη χώρα μας. Αναμένουμε την εκτενέστερη οδήγηση του μοντέλου.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Hyundai

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ