Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Ιουν-2018 17:09

    Volvo XC40: Κάτι παραπάνω από ποθητό

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ήταν τέλος του 2017 όταν οδηγήσαμε για πρώτη φορά το XC40. Είχαμε εντυπωσιαστεί και τότε προσπαθήσαμε να σας το μεταφέρουμε μέσα από το κείμενο. Σήμερα, κάποιους μήνες μετά, το XC40 έχει ήδη πετύχει πολύ υψηλή αναγνωσιμότητα. Τα θετικά σχόλια του ειδικού τύπου έχουν συμπληρωθεί από πολλά βραβεία. Τώρα ήρθε η στιγμή να ζήσουμε μαζί του σε βάθος. Στην Ελλάδα, με την κορυφαία έκδοση πετρελαίου D4, για μια εβδομάδα και περίπου 1000 χιλιόμετρα. Μας αρέσει να διανύουμε πολλά χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε, μιας και μόνο τότε μπορείς να έχεις ολοκληρωμένη άποψη. Έτσι με το XC40, εκτός από τις δεδομένες διαδρομές εντός Αττικής, ταξιδέψαμε μέχρι την υπέροχη Κύμη.

    Volvo XC40Ιδανική παρέα

    Ήδη από τις πρώτες στιγμές πίσω από το τιμόνι σε προκαλεί να ξεφύγεις. Να αποδράσεις, να κάνεις αποστάσεις, να γνωρίσεις καινούργια μέρη. Λίγα αυτοκίνητα σου δημιουργούν τέτοια επιθυμία, και αυτό δεν είναι τυχαίο. Η πετυχημένη εξωτερική σχεδίαση απλά κάνει την αρχή. Στη Volvo κατάφεραν να κινηθούν σε μια πολύ λεπτή γραμμή. Διατήρησαν την οικογενειακή ταυτότητα, σε ένα σχήμα που δείχνει φρέσκο και μοντέρνο, με ταυτόχρονα ξεκάθαρο SUV χαρακτήρα. Έτσι ξεχωρίζει από όλο τον ανταγωνισμό αλλά και από τα μεγαλύτερα του αδέρφια, τα XC60 και XC90. Αρμονία στις διαστάσεις, εντυπωσιακή μάσκα, όμορφα φωτιστικά και μεγάλοι τροχοί είναι κάποια από τα κυριότερα χαρακτηριστικά. Οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει επίσης να προσδώσουν μια πληθωρική αίσθηση, σε ένα αμάξωμα που δεν έχει μεγάλες διαστάσεις (μήκος 4.425mm). Σίγουρα ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

    Volvo XC40Αυτό που μας έκανε εντύπωση στην πολυήμερη συμβίωση με το μοντέλο, αναφορικά με το εσωτερικό, είναι τελικά η μεγάλη του ευρυχωρία. Εκτός λοιπόν από πληθωρική εξωτερική εμφάνιση έχει και χώρους. Πέντε επιβάτες θα χωρέσουν άνετα, μιας και είναι πολύ ικανοποιητικό το εσωτερικό ύψος αλλά και το πλάτος. Ο χώρος αποσκευών είναι και αυτός με τη σειρά του πολύ ικανοποιητικός με χωρητικότητα 460 λίτρα. Δεν είναι όμως μόνο οι μεγάλοι αναλογικά χώροι που σε κερδίζουν. Είναι και η ποιότητα των υλικών σε κάθε σημείο, η προσεγμένη συναρμογή και βέβαια η φιλοσοφία σχεδίασης που ήδη έχουμε γνωρίσει στις σειρές 90 και 60. Κύριοι πρωταγωνιστές η οθόνη πολυμέσων Sensus στο πάνω μέρος του ταμπλό αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 in. Αμφότερα ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, προσδίδοντας ένα μοναδικό αέρα τεχνολογίας. Οι πληροφορίες έχουν πολύ προσεγμένη απεικόνιση και η λειτουργία τους αποδεικνύεται πολύ απλή για τον χρήστη.

    Volvo XC40Ποιότητα κύλισης που κλέβει την παράσταση

    Στη Volvo φημίζονται για τα ανατομικά καθίσματα. Στο XC40 δεν θα μπορούσαν να λείπουν. Βρίσκεις άνετα την επιθυμητή θέση οδήγησης και το μόνο που μένει είναι να μετακινήσεις τον λεβιέ που θυμίζει joystick ώστε να ξεκινήσεις. Κάθεσαι ψηλά και αυτό συμπληρώνει την εικόνα ενός SUV. Στα χέρια μας έχουμε την έκδοση D4, το οποίο σημαίνει δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου με απόδοση 190 ίππων σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο. Αυτή είναι η κορυφαία έκδοση πετρελαίου και κοστίζει €49.511 στην έκδοση Momentun της δοκιμής μας. Με μια πρώτη ματιά φαίνεται κάπως ακριβό, αλλά πρόκειται για ένα μοντέλο που πρακτικά δεν του λείπει τίποτα, οπότε δικαιολογεί απόλυτα το κόστος.

    Volvo XC40Στο δρόμο αυτό που κλέβει την παράσταση είναι η ποιότητα κύλισης του μοντέλου. Παρά το γεγονός πως οι τροχοί έχουν εντυπωσιακή διάμετρο με ζάντες 19in, οι ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων απορροφούνται με μοναδική άνεση. Περνά με μια μοναδική αίσθηση επιβολής, χωρίς να μεταφέρει κανένα κραδασμό στο εσωτερικό. Την ίδια όμως στιγμή αποδεικνύεται πολύ συμπαγές και συγκροτημένο, χωρίς να πλέει. Ακόμα και αν συναντήσεις ανωμαλία πάνω σε στροφή, η ανάρτηση ελέγχει με περισσή ευκολία το αμάξωμα. Στον ανοικτό δρόμο άνετα κινείσαι με υψηλές ταχύτητες και μεγάλο αίσθημα ασφάλειας, με τις κλίσεις να μένουν πάντα σε λογικά επίπεδα. Φαίνεται πως η πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) έχει πολλά χαρίσματα. Ακόμα και σε εκτός δρόμου κίνηση το XC40 πείθει με τα 211 mm απόστασης από το έδαφος αλλά και την πολύ εξελιγμένη τετρακίνηση. Το μόνο που θα θέλαμε είναι πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Αυτό ωστόσο βελτιώνεται αρκετά όταν επιλεγεί το οδηγικό προφίλ Dynamic. Τέλος, να αναφέρουμε πως η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια ολόκληρης της δοκιμής έμεινε στα 7,8 lt/100km, νούμερο παραπάνω από καλό με βάση τον όγκο του μοντέλου.

    Volvo XC40Είχαμε την ευκαιρία για δυο μέρες να οδηγήσουμε το ίδιο μοντέλο σε έκδοση R-Design, που δείχνει περισσότερο νεανικό και σπορτίφ. Χαρακτηρίζεται από τη λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση, αλλά και τους τροχούς των 20 in. Παρά το χαμηλότερο προφίλ των ελαστικών, και εδώ η ποιότητα κύλισης ήταν αξιοθαύμαστη. Επίσης μας άρεσε και το σαλόνι που ήταν συνδυασμός δέρματος-αλκαντάρα, προσφέροντας καλύτερο κράτημα στο σώμα.

    Volvo XC40Δεθήκαμε με το XC40. Κάθε μέρα που περνούσε το εκτιμούσαμε ακόμα περισσότερο. Ταξιδέψαμε μακριά από την Αθήνα, σε διαδρομές απαιτητικές. Σε καμία περίπτωση δεν μας πρόδωσε και πάντα ήταν στο πλευρό μας, ακόμα και όταν το πιέσαμε. Με τη δοκιμή του μοντέλου, πλέον δεν έχουμε καμία αμφιβολία για τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του XC40.

     

    Volvo XC40Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.425/1.863/1.652 mm

    Βάρος : 1770 kg

    Κινητήρας : 1969 cc

    Ιπποδύναμη : 190 PS/ 4000 rpm

    Ροπή : 40,8 kg.m/ 1.750-2500 rpm

    Τελική ταχύτητα : 210 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,8 lt/100km

    0-100 km/h : 8,5 sec

    Ρύποι CO2 : 135 g/km

    Τιμή : € 49.352

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ