Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Ιουν-2018 16:42

    Peugeot 2008 με βενζίνη ή πετρέλαιο;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τα τελευταία χρόνια, o δημοφιλέστερος προβληματισμός του Έλληνα καταναλωτή έχει να κάνει με την επιλογή έκδοσης πετρελαίου ή βενζίνης για το αυτοκίνητο που θα αγοράσει. Είναι πλέον γνωστό πως αν διανύεις λιγότερα από 10.000 Km το χρόνο, δεν αξίζει να καταφύγεις στη λύση του πετρελαίου. Από την άλλη, το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί και ανά περίπτωση, μιας και δεν είναι όλες οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις καλές όσο οι βενζινοκίνητες, και το αντίστροφο. Από τη στιγμή που οδηγήσαμε back to back το 2008 σε βενζινοκίνητη και πετρελαιοκίνητη έκδοση καθώς και με αυτόματο αλλά και χειροκινήτο κιβώτιο, σκεφτήκαμε πως θα ήταν πιο ωραίο να κάναμε μια παράλληλη παρουσίαση, υπογραμμίζοντας τα θετικά και αρνητικά της κάθε έκδοσης.

    Peugeot-2008Peugeot 2008

    Ας γνωριστούμε όμως με το 2008, που για πρώτη φορά φιλοξενούμε στη στήλη των δοκιμών. Πρόκειται για ένα crossover που βασίζεται στο πάτωμα του 208. Οι μετρημένες διαστάσεις του σε συνδυασμό με τους μικρούς σε κυβισμό κινητήρες το έχουν κάνει πολύ δημοφιλές στο κοινό. Αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση σε μια κατηγορία που προσελκύει όλο και μεγαλύτερο κοινό.

    Peugeot-2008Παρά το γεγονός πως δεν είναι ένα καινούργιο μοντέλο, η πετυχημένη του σχεδίαση το κάνει να δείχνει ακόμα φρέσκο και επίκαιρο. Το 2016 δέχθηκε ένα φρεσκάρισμα με αλλαγές στα φωτιστικά αλλά τη μάσκα, που μας θυμίζει πλέον το πολύ πετυχημένο 3008. Επίσης αυξήθηκε ελαφρά η απόσταση από το έδαφος, που πλέον είναι 16,5 cm, σε αντίθεση με το παρελθόν που ήταν 16 cm. Τον περιπετειώδη χαρακτήρα συμπληρώνουν τα μαύρα φρύδια στους θόλους των τροχών αλλά και οι άβαφες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες. Η έκδοση πετρελαίου ήταν στην πολύ κολακευτική απόχρωση "Spirit Grey”, ενώ η έκδοση βενζίνης σε περισσότερο λιτή, λευκή απόχρωση. Σε κάθε περίπτωση είχαμε να κάνουμε με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Allure, το οποίο ξεχωρίζει από το νίκελ περίγραμμα στα παράθυρα, την αεροτομή στο πίσω τζάμι, την ποδιά στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, τις μπάρες οροφής στο χρώμα του αλουμινίου αλλά και τους τροχούς των 16in.

    Peugeot-2008Κομψό και μοντέρνο εσωτερικό

    Η Peugeot έχει αποφασίσει να προσφέρει ένα ξεχωριστό περιβάλλον στο εσωτερικό των μοντέλων της και τα έχει καταφέρει. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα, αλλά αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το i-Cockpit. Είναι κάτι που εφαρμόζει μόνο η Peugeot και δεν κρύβουμε τη συμπάθειά μας. Η συνταγή περιλαμβάνει πολύ μικρό σε διάμετρο τιμόνι και πίνακα οργάνων, που βρίσκεται ουσιαστικά πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού. Εκτός από το ξεχωριστό αποτέλεσμα σημειώνεται και μια αυξημένη πρακτικότητα στην επιβίβαση και αποβίβαση, μιας και το τιμόνι σε καμία περίπτωση δεν θα βρει στα πόδια σας. Σε κάποιους βέβαια συνδυασμούς ύψους τιμονιού-ύψους καθίσματος, μπορεί να μην είναι αναγνώσιμες κάποιες ενδείξεις. Μας άρεσε επίσης το φωτεινό περίγραμμα στα όργανα, όπως και οι εγχάρακτες γραμμές LED στην οροφή. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει το σύστημα Navigation με νέα οθόνη αφής 7’’, Mirror Screen, με 6 ηχεία, θύρα USB και Jack, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι. Εκτός από αυξημένη ευκολία, καλύπτει πλήρως τις αυξημένες απαιτήσεις του σημερινού κοινού.

    Peugeot-2008Η έκδοση πετρελαίου

    Peugeot-2008Ξεκινήσαμε την επαφή μας με την έκδοση πετρελαίου. Στα χέρια μας είχαμε την κορυφαία έκδοση με απόδοση 120 άλογα και Start&Stop. Παράγεται επίσης με απόδοση 75 ίππων αλλά και 100 ίππων. Ενώ όμως οι πιο αδύναμες εκδόσεις έχουν κιβώτιο 5 σχέσεων, η έκδοση με τα 120 άλογα συνοδεύεται από το σαφές κιβώτιο 6 σχέσεων του group. Αυτό σίγουρα αποτελεί ένα λόγο για να επιλέξεις την δυνατότερη έκδοση. Ακόμα ένας όμως είναι η απόδοση. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο μαζεμένο αμάξωμα είναι κορυφαίες για το είδος. Σημειώστε πως εκτός από τα 120 άλογα, ήδη στις 1750 rpm υπάρχουν διαθέσιμα 300 Nm ροπής. Αυτό συνεπάγεται τελική ταχύτητα 190 Km/h αλλά και 0-100 km/h σε 9,6 sec. Τα παραπάνω συνδυάζονται με 96 g/km Co2 και μια μέση πραγματική κατανάλωση στη δοκιμή μας που κυμάνθηκε στα 5,7 lt/100km. Σε συνδυασμό με το πολύ σαφές κιβώτιο μπορείς να εκμεταλλευτείς τον πολύ καλό κινητήρα και να κινηθείς πολύ σβέλτα.

    Peugeot-2008Στο οδηγικό κομμάτι η συμπεριφορά του μοντέλου είναι ασφαλής, ωστόσο το εμπρός μέρος δείχνει λίγο πιο βαρύ, προφανώς λόγω του πετρελαιοκινητήρα που ζυγίζει περισσότερο από έναν κινητήρα βενζίνης. Ίσως έφταιγαν στην περίπτωσή μας και τα ελαφρώς φθαρμένα εμπρός ελαστικά που ήταν Μ+S (Mud+Snow). Από την άλλη, η ανάρτηση απορροφά πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, ενώ θετική εντύπωση προκαλεί το άμεσο σύστημα διεύθυνσης.

    Peugeot-2008Η έκδοση βενζίνης

    Κάτω από το καπό του λευκού 2008 βρισκόταν ο γνωστός τρικύλινδρος του group με κυβισμό 1,2 lt. Χάρη στη βοήθεια του άμεσου ψεκασμού αλλά και ενός turbo αποδίδει 110 άλογα και 205 Nm ροπής στις 1750 rpm. Είναι ο μοναδικός κινητήρας στην γκάμα του μοντέλου που διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (υπάρχει και έκδοση με 5 σχέσεις αλλά με κινητήρα 82 άλογα). Οι ρύποι CO2 βρίσκονται στα 110 g/km, ενώ η τελική φτάνει τα 188 km/h και τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,3 sec.

    Peugeot-2008Στην πράξη είναι πιο αθόρυβος και με λιγότερους κραδασμούς. Το αυτόματο κιβώτιο απλουστεύει την καθημερινή χρήση, λύνοντας τα χέρια του οδηγού. Ευχάριστο στη λειτουργία, συνδυάζεται άψογα με τον κινητήρα. Στην πράξη δείχνει παρόμοια σβέλτο με την έκδοση πετρελαίου, αν και οι τελευταία προσφέρει πιο πλούσιες επιταχύνσεις στις μεσαίες στροφές, με μικρότερη όμως διάρκεια. Διαφορά υπάρχει και στην κατανάλωση μιας και η μέση τιμή βρέθηκε στα 7,7 lt/100km.

    Peugeot-2008Στον οδηγικό τομέα η έκδοση βενζίνης έδειξε περισσότερο ισορροπημένη. Το άμεσο τιμόνι παραμένει, ενώ η ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους είναι καλύτερη. Γραπωμένος στα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη, μπορείς να κινηθείς σε ρυθμό που θυμίζει περισσότερο καλό hatchback παρά SUV. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγαλύτερα μιας και απουσιάζουν τα ελαστικά Μ+S. Μαζί απουσιάζει και το grip control, που προσδίδει μεγαλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες στην έκδοση πετρελαίου, που το είχε.

    Μικτά συναισθήματα

    Peugeot-2008Αρκεί να οδηγήσεις λίγες ώρες τα δυο μοντέλα για να καταλάβεις πως το καθένα έχει το δικό του χαρακτήρα και πως είναι αντίστοιχα καλά. Από εκεί και πέρα καλύπτουν καλύτερα διαφορετικές ανάγκες. Η έκδοση πετρελαίου συνδυάζει μοναδικά τη σβέλτη μετακίνηση με πολύ χαμηλή κατανάλωση, που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Η έκδοση βενζίνης είναι πιο εύχρηστη στην αστική μετακίνηση, ενώ σε κερδίζει με τη συμπεριφορά της υπό πίεση. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει η όμορφη σχεδίαση αλλά και το προσεγμένο εσωτερικό, συνοδευόμενα από υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, σε ένα μέγεθος που θα βολέψει μια οικογένεια.

    Peugeot-2008

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά 2008 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6/ 1.2 PureTech 110 S&S EAT6

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.159/1.739/1.570 mm

    Βάρος : 1310 kg / 1220 kg

    Κινητήρας : 1560 cc / 1199cc

    Ιπποδύναμη : 120 Ps/ 3500rpm / 110 PS/ 5.500 rpm

    Ροπή : 30,6 kg.m/ 1.750 rpm / 20,9/1750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 190 / 188 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 5,7 /7,7 lt/100km

    0-100 km/h : 9,6 / 10,3 sec

    Ρύποι CO2 : 96/110 g/km

    Τιμή : € 21.600/21.300

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ