Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Μαϊ-2018 08:01

    BMW i3: Εντυπωσιακό όπως την πρώτη φορά

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Υπάρχουν κάποια μοντέλα που η πρώτη επαφή μαζί τους σου μένει για πάντα χαραγμένη στο μυαλό, τα πρώτα χιλιόμετρα, οι πρώτες εντυπώσεις. Συνήθως είναι γρήγορα, δυνατά, με μεγάλους κινητήρες και προκλητική σχεδίαση. Υπάρχει όμως μια λαμπρή εξαίρεση στον κανόνα. Πρόκειται για το i3 της BMW. Μας εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή που το οδηγήσαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Ολλανδία, μας εντυπωσίασε όταν το οδηγήσαμε στην Ελλάδα, ενώ εντυπωσίασε και όποιον μπήκε ή το οδήγησε. Τίποτα όμως δεν είναι τυχαίο και υπάρχει εξήγηση. Το i3 είναι ένα ολοκληρωμένο concept, που σε βάζει με τον καλύτερο τρόπο στον κόσμο των ηλεκτροκίνητων. Φουτουριστικό σχεδιαστικά, υψηλή τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα και βέβαια η μαγική αίσθηση οδήγησης ενός ηλεκτροκίνητου.

    bmwΣήμερα έχουμε στα χέρια μας τα κλειδιά της ανανεωμένης έκδοσης του i3. Σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά οι διαφορές δεν είναι τεράστιες. Ξεχωρίζει από τα νέα εμπρός φωτιστικά LED, τους νέας σχεδίασης προφυλακτήρες, τα δυο νέα χρώματα, τα νέα οριζόντια φλας, ενώ πλέον υπάρχει και διχρωμία στα τόξα της οροφής. Εσωτερικά η μεγαλύτερη διαφορά έχει να κάνει με την οθόνη πολυμέσων των 10,25in με νέο λογισμικό multimedia, αυξημένες λειτουργίες συνδεσιμότητας, νέες απεικονίσεις και live mode στο βασικό μενού. Επίσης υπάρχει νέα απόχρωση καθισμάτων στην έκδοση Lodge (φυσικό μαλλί & δέρμα).

    bmwΔιαχρονικό και μοντέρνο

    Το σχήμα είναι γνώριμο και όπως την πρώτη φορά, έτσι και τώρα, μας αρέσει. Με έναν όμορφο τρόπο σου δίνει να καταλάβεις πως μέσα του κρύβει κάτι σύγχρονο, ενώ από αρκετές γωνίες είναι αναγνωρίσιμο σαν BMW. Στη σκούρα μπλε απόχρωση του αυτοκινήτου μας, είχε και μια ξεχωριστή φινέτσα, μακριά από τα πιο συνηθισμένα λευκά, μαύρα, γκρι.

    Το εσωτερικό παραμένει με τη σειρά του ξεχωριστό και φρέσκο. Λες και έχει βγει από το μέλλον, σε μεταφέρει με τις πινελιές του. Τα παράξενα υλικά, η αιωρούμενη οθόνη πολυμέσων και η ιδιαίτερη εργονομία συνθέτουν μια μοναδική εικόνα. Ακόμα και το μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα καθώς και η επιλογή του κιβωτίου είναι σε ανορθόδοξο σημείο, που όμως συνηθίζεις αμέσως και με κάποιο τρόπο το "αγαπάς" μιας και σου θυμίζει το i3!

    bmwΕυχάριστο στο δρόμο

    Εκεί όμως που μαγεύεσαι είναι στο δρόμο. Όπως και παλιότερα, έτσι και σήμερα, όποιος μπήκε ή οδήγησε το i3, απλά μαγεύτηκε. Ήταν θέμα 5 λεπτών να αρχίσουν ερωτήσεις του τύπου, πόσο κοστίζει, πόσο καίει, που μπορώ να το αγοράσω, γίνεται να το αποκτήσω με leasing; Μια ευχάριστη επανάληψη, μιας συζήτησης που επαναλήφθηκε, όσες φορές μπήκε κάποιος για πρώτη φορά. Αυτό που ενθουσιάζει, είναι η αδιάκοπη επιτάχυνση, η απουσία θορύβου από τον κινητήρα, η απουσία κραδασμών αλλά και η πολύ γεμάτη επιτάχυνση που εγγυάται ο ηλεκτροκινητήρας. Μόνο το σφύριγμα του ηλεκτροκινητήρα, που σε πολλούς θύμισε κινητήρα αεροπλάνου, σου θυμίζει ότι κινείσαι. Όλοι μπαίνουν υποψιασμένοι και όλοι βγαίνουν περισσότερο εντυπωσιασμένοι από αυτό που περίμεναν. Εμείς γελάγαμε πριν και μετά, γνωρίζοντας το αποτέλεσμα.

    bmwΣε επίπεδο οδήγησης μας κέρδισε για ακόμα μια φορά. Σε προκαλεί να πας το γκάζι, σε προκαλεί να κινηθείς σβέλτα και να νιώσεις σε κάθε ευκαιρία τη μοναδική επιτάχυνση του ηλεκτροκινητήρα. Τα χειριστήρια έχουν καλή αίσθηση, ενώ παρά το γεγονός πως η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν πολύ γραμμικά και διακριτικά, περιορίζοντας με μαγικό τρόπο τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Από εκεί και πέρα το μόνο που πρέπει να υπολογίσεις είναι πως δεν πρόκειται για σπορ αυτοκίνητο. Σαφώς και έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, αλλά τα σχετικά στενά ελαστικά, θα θέσουν τα όρια. Σε κάθε περίπτωση όμως μπορεί να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα απ'όσο πιστεύεις.

    bmwΦτάνοντας ίσως στον μεγαλύτερο προβληματισμό, που είναι η αυτονομία, πρέπει να παραδεχθούμε πως πλέον με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 94 Αh, η αυτονομία είναι 200 πραγματικά χιλιόμετρα, ενώ αν είσαι προσεκτικός, μπορεί να αυξηθεί ελαφρά. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως κινείσαι άνετα από και προς την εργασία, ενώ ακόμα και μια παράκαμψη από το συνηθισμένο δρομολόγιο είναι εφικτή. Σαφώς και δεν φτάνει για να πας από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, αλλά το i3 είναι περισσότερο ένα αυτοκίνητο για αστική μετακίνηση. Από εκεί και πέρα η μέση κατανάλωση των 13,4 kWh/100km σημαίνει πως για κάθε 100 km χρειαζόμαστε περίπου €1,2 σε ρεύμα!

    bmwΤο μέλλον στο σπίτι μας

    Για ακόμα μια φορά ίδια συναισθήματα μετά την οδήγηση του i3. Ένας άλλος κόσμος, που νομίζεις ότι ήρθε από το μέλλον, μια μοναδική οδηγική εμπειρία, χαμόγελο σε κάθε διαδρομή και διαπίστωση πως τελικά δεν είναι άσχημα να κινείσαι με ρεύμα. Οι αισθητικές βελτιώσεις είναι εδώ απλώς για να βοηθήσουν το i3 στη συνέχεια της εμπορικής του πορείας, ενώ η μπαταρία των 94 Αh είναι παραπάνω από καλοδεχούμενη.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 3.999/1.775/1.578 mm

    Χώρος αποσκευών : 260 lt

    Βάρος : 1300 kg

    Ιπποδύναμη : 170 Ps

    Ροπή : 25,4 kg.m

    Τελική ταχύτητα : 150 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 13,4 kWh/100km

    0-100 km/h : 7,3 sec

    Τιμή : € 39.350

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    Ροή Ειδήσεων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ