Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Μαϊ-2018 08:58

    Οδηγούμε το νέο VW Touareg (vid.)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πέρασαν ήδη 16 χρόνια από την παρουσίαση της 1ης γενιάς Touareg. Ίσως τότε λίγοι θα μάντευαν τη μεγάλη επιτυχία που θα είχε το μοντέλο σε παγκόσμιο επίπεδο. Μετά λοιπόν από αμέτρητες επιτυχίες εμπορικά αλλά και αγωνιστικά, το Touareg περνά στην 3η γενιά. Περισσότερο ώριμο από κάθε άλλη φορά, αλλά και τεχνολογικά προηγμένο έρχεται για να πρωταγωνιστήσει σε αγορές όπως η Ευρώπη, η Κίνα, ενώ δεν θα κυκλοφορήσει στην Αμερική, όπου εκεί υπάρχει το Atlas.

    VW-TouaregΕντυπωσιακό με ένα διακριτικό τρόπο

    Δεν πρόκειται απλώς για ακόμα ένα μοντέλο της VW, αλλά για την κορωνίδα των SUV της μάρκας και όπως διαπιστώσαμε ένα μοντέλο πρωτοποριακό, με εντυπωσιακές νέες τεχνολογίες. Η πρώτη θετική εικόνα έρχεται από τη σχεδίαση του μοντέλου. Καλοδουλεμένες αναλογίες, ρευστές γραμμές και στιβαρό, δίνει το δικό του στίγμα στην κατηγορία. Την παράσταση σε επίπεδο εντυπωσιασμού κλέβει το εμπρός μέρος που θυμίζει κάτι από Arteon και χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα αλλά και τα τελευταίας τεχνολογίας φωτιστικά σώματα. Είναι όμως το πίσω μέρος με τα ντελικάτα μακρόστενα φωτιστικά σώματα που μας κέρδισε. Αν έλειπε το σήμα της VW θα μπορούσε να είναι ένα μοντέλο της Porsche! Το αυξημένο πλάτος και μήκος σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά προσθέτουν σε αρχοντιά αλλά και δυναμισμό.

    VW-TouaregΚαμπίνα από το μέλλον

    Έχοντας κερδίσει το στοίχημα της εξωτερικής σχεδίασης, έρχεται η σειρά της καμπίνας, που μάλλον ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη! Είναι ότι πιο φουτουριστικό έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο παραγωγής και αυτό τα λέει όλα. Λες και βγήκε από το μέλλον, μας δείχνει πώς θα είναι οι καμπίνες στα αυτοκίνητα που θα οδηγούμε σε λίγα χρόνια. Καρδιά του μοντέλου το Innovision Cockpit. Ουσιαστικά ο πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας, αντικαθιστώνται από δυο οθόνες 12 και 15 ιντσών αντίστοιχα. Από τις φωτογραφίες δεν μπορείς να συνειδητοποιήσεις τη μοναδική οπτική που έχει το σύνολο. Ακόμα και ένας πιλότος αεροπλάνου θα ζήλευε αυτή τη θέα. Άψογα γραφικά, που περιλαμβάνουν και τρισδιάστατη απεικόνιση του συστήματος πλοήγησης, δημιουργούν μια μοναδική "αγκαλιά" πληροφορίας. Μόνο η ένωση των δυο οθονών, αν τις δεις υπό γωνία, θα ήθελες να είναι καλύτερη.

    VW-TouaregΟι ρυθμίσεις εξατομίκευσης είναι τόσες, που θα έπρεπε να γράφουμε μέχρι τον ερχόμενο μήνα, ώστε να σας τις αναφέρουμε όλες. Το ίδιο ισχύει και με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Είναι χαρακτηριστική η φωτογραφία, από την παρουσίαση στην Αυστρία, με τα συστήματα να κατακλύζουν την οθόνη. Σαν απόσταγμα, μας κέρδισε η ομαλότητα-φυσικότητα με την οποία επεμβαίνουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το προσαρμοζόμενο cruise control, το οποίο σε συνεργασία με το GPS, ομαλά όριζε την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με τα όρια ταχύτητας του δρόμου. Αισθάνεσαι μια επιπρόσθετη ασφάλεια, η οποία προσφέρεται με έναν πολύ "ευγενικό" τρόπο. Τέλος, οι άνθρωποι της VW διαπίστωσαν πως σχεδόν οι μισοί πελάτες χρησιμοποιούν το Touareg ώστε να σέρνουν τρέιλερ. Για το λόγο αυτό έχουν εξελίξει έναν αναδυόμενο κοτσαδόρο, αλλά και σύστημα που κάνει παιχνιδάκι το παρκάρισμα με τρέιλερ.

    VW-TouaregΈμφαση στους κινητήρες πετρελαίου

    Τον τελευταίο καιρό έχουμε ακούσει πολλά αρνητικά σχόλια για τους κινητήρες πετρελαίου και πως πλησιάζει το τέλος τους. Εδώ στο CapitalAuto, δεν έχουμε σταματήσει να διαπιστώνουμε τα οφέλη των εκδόσεων με κινητήρα πετρελαίου στον τομέα της κατανάλωσης. Όσο καλοί και αν έχουν γίνει οι κινητήρες βενζίνης, δεν μπορούν να φτάσουν στον τομέα της κατανάλωσης τους κινητήρες πετρελαίου, ειδικά υπό φορτίο και σε εφαρμογές με μεγάλο όγκο, όπως το Touareg. Το μόνο που μένει είναι να λυθεί το ζήτημα των ρύπων, ωστόσο όπως μας τόνισε ο Martin Hude κατά την παρουσίαση, είναι κάτι που θα λυθεί.

    VW-TouaregΜε αυτή τη λογική το νέο Touareg θα παράγεται σε 4 εκδόσεις, εκ των οποίων οι 3 είναι με κινητήρα πετρελαίου, ενώ ο κινητήρας βενζίνης θα είναι διαθέσιμος στην αρχή του επόμενου έτους. Στο μέτωπο των κινητήρων πετρελαίου, υπάρχουν δυο εκδόσεις τρίλιτρες V6 με απόδοση 231 και 286 άλογα και μία V8 με απόδοση 421 άλογα. Η έκδοση βενζίνης θα είναι τρίλιτρη V6 με απόδοση 340 άλογα. Διαθέσιμη στην παρουσίαση ήταν ή έκδοση πετρελαίου με τα 286 άλογα.

    VWΣτις Άλπεις

    Αυτή η εποχή είναι μαγική για να βρίσκεσαι στις Άλπεις. Ο τουρισμός είναι λογικός, η θερμοκρασία βιώσιμη και η έλλειψη του χιονιού δημιουργεί ένα υπέροχο και απέραντο πράσινο περιβάλλον. Με την αρωγή του ήλιου, οι συνθήκες για δοκιμή είναι εξαιρετικές. Με τη διάθεση στα ύψη, κρατάμε στα χέρια το κλειδί ενός Touareg με πακέτο εξοπλισμού R-Line, που διακρίνεται από τον πιο έντονο δυναμισμό. Υπάρχουν διαθέσιμα ακόμα δυο επίπεδα εξοπλισμού τα Elegance και Atmosphere. Οι τροχοί πλέον ξεκινούν από τις 18In (στο παρελθόν από 17In) και φτάνουν μέχρι 21 in.

    VW-TouaregΤο εσωτερικό, εκτός από σύγχρονο είναι και πολυτελές. Πολύ καλής ποιότητας υλικά με το δέρμα να συνδυάζεται όμορφα με το καλής ποιότητας πλαστικό, ειδικά από τη βάση της κονσόλας και πάνω. Όμορφη λεπτομέρεια, η ραφή στο πάνω μέρος του ταμπλό, που ξεγελά, δίνοντας την αίσθηση ότι είναι από δέρμα, ενώ είναι πλαστικό. Τα εμπρός καθίσματα έχουν μελετημένη ανατομία και νέο σύστημα μασάζ με 8 προγράμματα. Ο πίσω καναπές θα χωρέσει άνετα 3 επιβάτες, ενώ μετακινείται κατά 160mm για παραπάνω χώρο στα πόδια των επιβατών. Εξαιρετικός και ο χώρος αποσκευών με 810 λίτρα, δηλαδή 113 λίτρα παραπάνω.

    VWΛίγο πριν ξεκινήσουμε, δεν μπορούμε να μην διαπιστώσουμε, πως αν δεν υπήρχε το σήμα της VW θα μπορούσε αυτό το εσωτερικό να ανήκει σε ένα μοντέλο της premium κατηγορίας και αυτό είναι σημαντικό, όταν έχουμε να κάνουμε με αυτή την οικονομική τάξη μεγέθους. Ακόμα και τα διπλά τζάμια στις πόρτες, δείχνουν μια προσοχή στη λεπτομέρεια, που συναντάς μόνο σε πολύ ακριβές κατασκευές.

    VW-TouaregΟ κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου στο ρελαντί και μόνο η ένδειξη στο στροφόμετρο προδίδει ότι είναι αναμμένος. Τα επίπεδα θορύβου παρέμειναν χαμηλά σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις και μόνο με το γκάζι στο πάτωμα και υψηλές στροφές ακούσαμε τον κινητήρα. Ο τελευταίος έχει εξαιρετική απόδοση και εντυπωσιακή ροπή. Στο πλευρό του συνόλου και το άριστο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

    VW-TouaregΑυτό όμως που σε κερδίζει, είναι η συμπαγής αίσθηση και η ομοιογένεια του συνόλου. Σαν ένα συμπαγές κομμάτι, αλλάζει πορεία με μοναδική ευκολία, δείχνοντας πολύ ελαφρύτερο από τα 1995 κιλά που ανακοινώνει η VW. Όλα τα χειριστήρια έχουν πολύ "φυσική" αίσθηση και η οδήγηση γίνεται μια εύκολη άνετη και ευχάριστη διαδικασία. Έχει γίνει τεράστια πρόοδος στην κατηγορία, αλλά και στο Touareg ειδικώς. Η ανάρτηση δουλεύει άψογα. Καταφέρνει να ελέγχει άψογα το αμάξωμα, προσφέροντας ταυτόχρονα πολύ υψηλό επίπεδο άνεσης, χωρίς κραδασμούς σε ανωμαλίες. Εκτός λοιπόν από το σαλόνι, premium είναι και η αίσθηση οδήγησης. Στα παραπάνω βοηθούν το σύστημα τετραδιεύθυνσης αλλά και η εξελιγμένη αερανάρτηση. Μαζί του μπορείς άνετα να γυρίσεις την Ευρώπη. Για μια στιγμή σκεφτήκαμε μάλιστα να γυρίσουμε οδικώς, μιας και με το Touareg θα ήμασταν καλύτερα από την business class του αεροπλάνου!

    VW-TouaregΔεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στα "μαγικά φώτα" "IQ.Light-LED matrix headlights”, ειδικά αν συνδυαστούν με το σύστημα night vision. Πρόκειται για ένα "σκεπτόμενο" σύστημα φωτισμού που μπορεί να συνδυαστεί με θερμική κάμερα νυκτός. Χρησιμοποιεί τη μεγάλη σκάλα, ακόμα και αν έρχονται από το απέναντι ρεύμα αυτοκίνητα, χωρίς να τυφλώνει τους οδηγούς, ενώ η θερμική κάμερα αναγνωρίζει ανθρώπους και ζώα. Στην περίπτωση των ανθρώπων, έχει τη δυνατότητα να προειδοποιήσει τον οδηγό, αν το σύστημα κρίνει πως κινείται σε πορεία σύγκρουσης με το αυτοκίνητο. Είχαμε την ευκαιρία να το δούμε στην πράξη και πραγματικά είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει σε επίπεδο νυκτερινής οδήγησης.

    To πιο premium μοντέλο της VW

    VW-TouaregΕίναι αλήθεια πως το νέο Touareg είναι ό,τι πιο premium έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια η εταιρία σε κάθε τομέα. Κορυφαία τεχνολογία, εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο, εντυπωσιακό ταμπλό αλλά και ενδιαφέρουσα εξωτερική σχεδίαση συνθέτουν ένα εντυπωσιακό πακέτο. Αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ