Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 11-Μαϊ-2018 16:54

    Ο ταλαντούχος κύριος Compass

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Υπάρχει μια μάρκα που έχει δώσει το όνομα της σε μια ολόκληρη κατηγορία οχημάτων και αυτό δεν είναι τυχαίο. Πριν γίνουν μόδα τα SUV, η Jeep μας μύησε στα οχήματα που μπορούν να σε πάνε ακόμα και εκεί που η άσφαλτος σταματάει. Σήμερα τα δεδομένα είναι διαφορετικά και η Jeep έχει προσαρμοστεί, χωρίς όμως να χάνει την ταυτότητα και τον έντονο χαρακτήρα της. Δεν είναι τυχαίο πως το Renegade πουλάει δυνατά, ενώ προς τιμήν της εξελίσσει ακόμα μοντέλα όπως το Wrangler, που απευθύνονται σε ένα σκληροπυρηνικό κοινό.

    JeepΤο κοινό πλέον δίνει μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια, στην οικονομία, στην ποιότητα κατασκευής, στην οδική συμπεριφορά αλλά και στις μαζεμένες διαστάσεις χωρίς θυσίες στους χώρους. Θέλει όμως να γνωρίζει πως αν το ζητήσει θα μπορέσει να βγει και εκτός δρόμου. Στο τελευταίο, η εμπειρία της Jeep είναι αδιαπραγμάτευτη, στα παραπάνω η απάντηση ονομάζεται Compass και το δοκιμάζουμε σε μια πολύ ολοκληρωμένη έκδοση. Πρόκειται για την πρόταση της Jeep στην "καρδιά" της κατηγορίας των SUV και όπως θα διαβάσετε παρακάτω, πρόκειται για μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις.

    JeepΣχεδίαση με άποψη

    Τα μοντέλα της Jeep έχουν σχεδιαστική ταυτότητα. Συνήθως καταλαβαίνεις από μακριά πως δεν πρόκειται για κάτι συνηθισμένο. Το Compass τιμά αυτή τη φιλοσοφία. Δεν θα το μπερδέψεις με κανένα άλλο μοντέλο στο δρόμο. Ίσως σου θυμίσει το Grand Cherokee, αλλά αυτό μόνο σαν θετικό μπορεί να εκληφθεί. Μυώδες, με σύγχρονες γραμμές αλλά ταυτόχρονα και κλασικό θα κερδίσει τον φανατικό της μάρκας αλλά και τον οπαδό του μοντέρνου. Εμάς πάντως μας κέρδισε. Σου φτιάχνει τη διάθεση και μόνο που το βλέπεις. Αποπνέει έναν αέρα premium, ενώ ταυτόχρονα τα 21,5 cm απόστασης από το έδαφος τιμούν την παράδοση για εκτός δρόμου δυνατότητες. Οι νίκελ γρίλιες στη μάσκα αλλά και οι χρωμιομένες ζάντες έδιναν την επιπρόσθετη πληθωρική εικόνα που περιμένεις από ένα μοντέλο της Jeep.

    JeepΠολυτέλεια και υψηλή ποιότητα

    Η πολύ θετική εντύπωση διατηρείται και στο εσωτερικό. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας όπως και η συναρμογή. Η αρχοντιά είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό του. Ποιοτικές επενδύσεις σε συνδυασμό ύφασμα-δέρμα στα καθίσματα, πλούσιος εξοπλισμός και εύστοχη σχεδίαση είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του. Δεν ξεχνάς που βρίσκεσαι με το μεγαλύτερο λογότυπο να βρίσκεται στο τιμόνι, ενώ δεν λείπουν και οι όμορφες εργονομικές λεπτομέρειες, όπως τις έχουμε γνωρίσει στο παρελθόν σε μοντέλα της μάρκας. Για παράδειγμα οι "κρυφοί" διακόπτες για το ηχοσύστημα στα μπράτσα του τιμονιού. Βολεύουν πολύ, περισσότερο από κάποιους περισσότερο μοντέρνους, στην πρόσοψη του τιμονιού! Η οθόνη πολυμέσων είναι πολύ όμορφα εντοιχισμένη στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας με πολλές και χρήσιμες λειτουργίες. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν περισσότερο από το συνηθισμένο διακόπτες, ωστόσο είναι προτιμότερο από το να ψάχνεις μέσα σε κάποιο μενού της οθόνης, για να πραγματοποιήσεις κάποια λειτουργία, όπως συμβαίνει σε κάποια πιο minimal μοντέλα. Εντυπωσιακό αποδείχθηκε σε απόδοση και το σύστημα ήχου. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ο περιστροφικός διακόπτης, για την επιλογή προφίλ οδήγησης αλλά και την επιλογή μπλοκαρίσματος της τετρακίνησης. Με τη βοήθειά τους αλλά και με κατάλληλα ελαστικά είναι βέβαιο πως θα φτάσετε πολύ μακριά…

    JeepΤαιριαστά μηχανικά μέρη

    Το ιδανικό πακέτο, για εμάς, σε ένα μεσαίο SUV, είναι ένας καλός κινητήρας πετρελαίου, αυτόματο κιβώτιο αλλά και τετρακίνηση. Το Compass της δοκιμής μας τα έχει όλα, αντανακλώντας ολοκληρωμένα το concept, χωρίς συμβιβασμούς. Έτσι κάτω από το καπό βρίσκεται ένας εξελιγμένος δίλιτρος κινητήρας με απόδοση 140 ίππων και 35,7 kg.m ροπής. Στην χώρα μας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων αλλά και μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς

    jeepΣτην πράξη, είναι άριστο για το σκοπό που έχει φτιαχτεί. Μεταξένια λειτουργία στην ήρεμη οδήγηση αλλά και σε σβέλτο ρυθμό. Μαζεύει km/h, ενώ το κιβώτιο είναι πολύ ομαλό στις αλλαγές σχέσεων, τόσο που δεν μπορείς να καταλάβεις τι σχέση έχει το κιβώτιο κάθε στιγμή. Μόλις ανοίξει ο δρόμος, συνειδητοποιείς πως χωρίς να το καταλάβεις, κινήσαι με περισσότερα km/h, απ'όσο φανταζόσουν. Σε αυτό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το πολύ καλά ρυθμισμένο πλαίσιο, η πολύ αποδοτική ανάρτηση, αλλά και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ο θόρυβος από τον αέρα και το δρόμο είναι ελάχιστος, ένας τομέας που γενικώς τα SUV πονάνε. Χωρίς να το καταλάβεις πιάνεις τον εαυτό σου να ταξιδεύει σταθερά με 140-150 km/h με ένα απόλυτο αίσθημα άνεσης και ασφάλειας. Τέτοια εικόνα θα ζήλευε ακόμα και ένα Grand Cherokee πριν λίγα χρόνια. Ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου, ενώ το κιβώτιο φροντίζει ώστε οι στροφές να μένουν πολύ χαμηλά καθώς και η κατανάλωση. Για την ιστορία, η μέση κατανάλωση σταμάτησε στα 8,5 lt/100km, αν και σε κάποιες περιπτώσεις έπεσε και στα 8 lt/100km. Αν από εκεί και πέρα αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα θα σταθεί στο πλευρό σου. Θα ήθελες βέβαια τα παραπάνω άλογα της μεγαλύτερης έκδοσης (170 Ps) και μια δυνατότητα για περισσότερο σπορ ρύθμιση του κιβωτίου.

    JeepΤο Compass όμως δεν μένει στην πολύ καλή επίδοση στην άσφαλτο. Έχει τα κατάλληλα εφόδια και για εκτός δρόμου χρήση. Μεγάλη απόσταση από το έδαφος με 21,5 cm, μικροί πρόβολοι αλλά και κοντή 1η στο κιβώτιο. Από εκεί και πέρα είναι το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που κάνει το Compass ξεχωριστό. Το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain® έχει σχεδιαστεί για απόλυτο έλεγχο και αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Επεμβαίνει ηλεκτρονικά και βελτιστοποιεί μέχρι και 12 υποσυστήματα, προσφέροντας ενισχυμένο έλεγχο του οχήματος σε κάθε έδαφος, σε κάθε επιφάνεια. Εκτός από την αυτόματη κατανομή της ροπής έχει ακόμα τέσσερα προγράμματα άσφαλτο, λάσπη, άμμο και χιόνι ενώ υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος του πολύδισκου συμπλέκτη.

    Ένας σκληρός μαχητής

    JeepΜετά το εντυπωσιακό Renegade, τι καλύτερο μπορούσε να παρουσιάσει η Jeep; Με το Compass κατάφερε να μας κερδίσει για ακόμα μια φορά. Με χαρακτήρα, με μια δική του premium άποψη, με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας αλλά και άνεσης, καθώς και "ολοκληρωμένο" μηχανικά, είναι μια πολύ καλή επιλογή, για εκείνους που θέλουν τα πάντα από ένα SUV. Με όλα τα παραπάνω, τα €37.100 της έκδοσης Limited δείχνουν τουλάχιστον δίκαια.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    JeepΤεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.394/1.819/1.647 mm

    Βάρος : 1650 kg

    Κινητήρας : 1965 cc

    Ιπποδύναμη : 140 PS/ 4000 rpm

    Ροπή : 35,7 kg.m/ 1.750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 192 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 8,5 lt/100km

    0-100 km/h : 10,1 sec

    Ρύποι CO2 : 148 g/km

    Τιμή : € 37.100

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ