Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 08-Μαϊ-2018 08:42

    Οδηγούμε στην πίστα των Μεγάρων το Hyundai i30N (vid.)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Hyundai έχει αλλάξει. Δεν είναι η μάρκα που είχαμε στο μυαλό μας. Δεν είναι μια εταιρία "συντηρητική", αλλά πρωταγωνιστής και αυτό δεν αφορά μόνο τις πωλήσεις, που ούτως ή άλλος πήγαινε πολύ καλά. Έχει απογειωθεί σε όλους τους τομείς και με το i30 N έρχεται να χτυπήσει την πόρτα του συναισθήματος στην κατηγορία των hot hatchback. Πρόκειται για μια δύσκολη κατηγορία, μιας και ο ανταγωνισμός εξελίσσεται εδώ και πολλές δεκαετίες. Η εμπειρία δεν καλύπτεται εύκολα, ωστόσο η Hyundai αποφάσισε να πρωταγωνιστήσει και σε αυτή την κατηγορία.

    HyundaiΠρώτο μοντέλο "Ν"

    Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, το μοντέλο χαρακτηρίζεται από το γράμμα "Ν". Είναι το πρώτο μοντέλο μιας σειράς που θα ακολουθήσει, κατασκευασμένο για να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Στην παρουσίαση, επί ελληνικού εδάφους, μάθαμε πως σύντομα θα ακολουθήσει και το i30 Fastback σε έκδοση Ν, ενώ θα έχει ενδιαφέρον να δούμε και το i20 σε μια τέτοια έκδοση, μιας και το ονειρευόμαστε ήδη βλέποντας την αγωνιστική έκδοση να πρωταγωνιστεί στο WRC.

    HyundaiΓια να φτάσουμε στην παρουσίαση του πρώτου μοντέλου, ο δρόμος ήταν μακρύς. Η σειρά N γεννήθηκε στο Namyang της N. Κορέας και ολοκληρώθηκε στη πίστα του Nürburgring. Το 'N' (που εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος) αντιπροσωπεύει την ουσία της εξέλιξης των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motor. Σκοπός λοιπόν δεν ήταν οι απόλυτες επιδόσεις στην ευθεία αλλά η μέγιστη ικανότητα στις στροφές. Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα, η Hyundai προσέλαβε τον ο Albert Biermann, ο οποίος κατέχει τη θέση του Executive Vice President Performance Development and High Performance Vehicle Division και που στο παρελθόν ανήκε στο δυναμικό του M division της BMW!

    HyundaiΕστιασμένο στη οδηγική απόλαυση

    Το i30 N έχει αναπτυχθεί με βάση τρεις πυλώνες που εστιάζουν στο πλαίσιο "Fun to Drive": Corner Rascal, Everyday Sports Car και Race Track Capability. Το i30 N έχει σχεδιαστεί για να κάνει την καρδιά του οδηγού να χτυπά πιο γρήγορα όταν εκείνος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος έχουν εξελιχθεί νέα μηχανικά μέρη. Το μόνο που έμεινε σχεδόν ίδιο είναι το πλαίσιο. Η ακαμψία του είναι τόσο υψηλή, που αρκούσαν μικρής έκτασης ενισχύσεις για αυτή την έκδοση! Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει.

    HyundaiΚαρδιά του μοντέλου είναι ένας δίλιτρος turbo κινητήρας. Στη βασική έκδοση αποδίδει 250 άλογα ενώ στην έκδοση Performance Package αποδίδει 275 άλογα. Και οι δύο επιλογές παρέχουν μέγιστη ροπή 353 Nm και φτάνουν σε μέγιστη ταχύτητα 250 km/h. Η έκδοση των 250 PS επιταχύνει στα 100 km/h σε 6,4 δευτερόλεπτα και αντίστοιχα η έκδοση 275 PS σε 6,1 δευτερόλεπτα. Η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Το i30 N με πακέτο Performance Package περιλαμβάνει αποκλειστικά ελαστικά Hyundai N 19 ιντσών Pirelli P-Zero υψηλής αντοχής, διακριτικές κόκκινες δαγκάνες φρένων N και μεγαλύτερους δίσκους φρένων (μπροστά 18 ιντσών, 17 ιντσών πίσω). Το σύστημα ηλεκτρονικής περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) και το σύστημα μεταβλητής βαλβίδας εξαγωγής είναι πρόσθετα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στο πακέτο επιδόσεων για να παρέχουν την βέλτιστη εμπειρία.

    HyundaiΔοκιμασμένο σε σκληρές συνθήκες

    Στην εξέλιξη του οχήματος, η αντοχή και οι αγωνιστικές επιδόσεις ήταν βασικά στοιχεία. Το i30 N έχει διανύσει 10.000 χλμ οδήγησης στο Nordschleife στην πίστα Nürburgring πραγματοποιώντας δοκιμές ανθεκτικότητας. Το αυτοκίνητο συμμετείχε επίσης δύο φορές στην πιο σκληρή δοκιμή αντοχής στον κόσμο, τον 24-ωρο αγώνα ADAC στην πίστα Nürburgring. Ο κινητήρας και τα εξαρτήματά του έχουν δοκιμαστεί για τη συνολική αξιολόγηση του οχήματος το 2016 και για την επιβεβαίωση της συνολικής αγωνιστικής του ικανότητας το 2017. Τα φρένα του έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια διαθέτοντας μια πρόσθετη λειτουργία ψύξης μέσω των αεραγωγών στον μπροστινό προφυλακτήρα. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το i30 N ώστε να ταιριάζει καλύτερα στις απαιτήσεις της αγωνιστικής διαδρομής. Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος αυξάνεται από τη ράβδο ακαμψίας στο πίσω μέρος που βρίσκεται πίσω από τα πίσω καθίσματα.

    HyundaiΛειτουργίες οδήγησης

    Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε λειτουργίες οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N και N με προσαρμοσμένες ρυθμίσεις, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν χρησιμοποιώντας τα δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι. Οι διαφορετικοί τρόποι μεταβάλλουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας τις παραμέτρους του κινητήρα, τις αποσβέσεις, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία Rev. Στη λειτουργία N Custom, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν από τις ρυθμίσεις Eco, Normal, Sport και Sport + για κάθε εξάρτημα υψηλής απόδοσης που ταιριάζει με τις προτιμήσεις οδήγησης και τις οδικές συνθήκες.

    HyundaiΕξωτερική σχεδίαση

    Είναι άγριο, χωρίς να γίνεται ακραίο. Το ήδη μοντέρνο και ευχάριστο αμάξωμα του i30 δέχεται τις περιποιήσεις του τμήματος αεροδυναμικής, ώστε να γίνει πιο αποδοτικό, σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις.  Νέος προφυλακτήρας, περισσότερο αεροδυναμικός, με μεγαλύτερους αεραγωγούς αλλά και μαύρο φόντο στα φωτιστικά. Διαθέτει αυξημένα τόξα στους τροχούς με ζάντες 18 ιντσών ή τροχούς 19 ιντσών που φέρουν το λογότυπο N. Σε σύγκριση με την 5-θυρη έκδοση, το i30 N είναι χαμηλότερο 4 χιλιοστά με ζάντες 18 ιντσών και χαμηλότερο 8 χιλιοστά με ζάντες 19 ιντσών. Η υπογραφή N διακρίνεται και στις εντυπωσιακές κόκκινες δαγκάνες φρένων, καθώς και στη μάσκα Cascading στο μπροστινό μέρος. Δείχνει σαφώς από πού προέρχεται το μοντέλο και αυξάνει την αίσθηση των υψηλών επιδόσεων. Στο πίσω μέρος, το τριγωνικό τρίτο φως φρένων στη νέα γυαλιστερή μαύρη αεροτομή και η διπλή εξάτμιση υπογραμμίζουν την εντυπωσιακή εμφάνιση του σπορ hatchback.

    HyundaiΣτην πίστα

    Είναι γεγονός πως μας εντυπωσίασε η τεχνολογία του i30 Ν και κυρίως το τεράστιο εύρος παραμετροποίησης. Μόνο σε ακριβές κατασκευές συναντάς τέτοιες δυνατότητες. Ο χρόνος μας μαζί του συγκεκριμένος, μιας και θα το οδηγούσαμε για 3 γύρους. Είναι αρκετά για να πάρεις μια εικόνα, αλλά σίγουρα θα έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα όταν το οδηγήσουμε και στο δρόμο.

    Από το τιμόνι πατάμε το μπουτόν "Ν". Όλες οι επιμέρους ρυθμίσεις, πλέον είναι στην πιο επιθετική τους εκδοχή. Ο κινητήρας τραβάει πολύ θετικά ήδη από τις χαμηλές στροφές ενώ τα σκασίματα από την εξάτμιση σε προκαλούν να επιτεθείς. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση, όπως και γενικά όλο το σύνολο. Οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι ελάχιστες. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά όχι ξερή. Το πλαίσιο δείχνει βράχος και θα μπορούσε να διαχειριστεί μεγαλύτερη δύναμη. Το grip από τα ελαστικά είναι επίσης πολύ καλό. Μας γεμίζει εμπιστοσύνη, οπότε ανεβάζουμε ρυθμό. Το i30 N παραμένει, συμπαγές και δομημένο. Η δουλειά που έχει γίνει είναι αξιοθαύμαστη. Σε σύγκριση με άλλα δυνατότερα προσθιοκίνητα δεν δείχνει να καταπονεί το μπροστινό σύστημα, οπότε ο ρυθμός μένει υψηλός. Σοφή επιλογή η συγκεκριμένη απόδοση. Σε συνεχή πίεση, τα φρένα ίσως φανούν οριακά, ωστόσο δεν πρόκειται για έλλειψη. Με αυτό το hatchback, μπορείς να γράψεις πολλούς γύρους απροβλημάτιστα και με γρήγορο ρυθμό, χωρίς να δείχνει έτοιμο να σε δαγκώσει σε πιθανό λάθος. Δεν δείχνει ρυθμίσιμο, όπως κάποιες περισσότερο απόλυτες κατασκευές αλλά έχει τον τρόπο του να σε εμπνεύσει.

    Τελικά αξίζει;

    HyundaiΈχοντας στο μυαλό μας όλη αυτή την εικόνα, πιστεύαμε πως η τιμή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου θα ξεπερνούσε τα €30.000. Μόλις όμως ανακοινώθηκε η τιμή των €26.990 για την έκδοση των 250 ίππων και τα €28.750 για την έκδοση των 275 ίππων εντυπωσιαστήκαμε. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις σε αυτή την κατηγορία. Αν συνυπολογίσουμε και την εξαιρετική απόδοση του αυτοκινήτου αλλά και τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, έχουμε ένα εξαιρετικό πακέτο που βάζει φωτιά στην κατηγορία.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ