Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Μαϊ-2018 16:27

    Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Karoq

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το πρώτο δυνατό χτύπημα ήρθε με το Kodiaq. Μας άρεσε όταν το είδαμε αλλά και όταν το οδηγήσαμε. Ένα μοντέλο με προσωπικότητα αλλά και άποψη, που ταυτόχρονα αντιπροσωπεύει άριστα το DNA της μάρκας. Η φυσική του συνέχεια στη μικρότερη κατηγορία είναι το Karoq. Συνήθως, σε μια συνέχεια, ειδικά όταν πρόκειται για ένα μικρότερο μοντέλο, ο ενθουσιασμός μειώνεται. Στη Skoda όμως ξεπέρασαν τα στερεότυπα και το "μικρό" SUV έχει τη δική του έντονη προσωπικότητα. Μας κέρδισε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση, όπου το οδηγήσαμε σε διάφορες εκδόσεις. Σήμερα ολοκληρώνεται η εικόνα μας, οδηγώντας το στην Ελλάδα για μια εβδομάδα. Εφοδιασμένο με τον κινητήρα βενζίνης τον TSI των 1,0lt. δεν είναι το Karoq που ονειρεύεσαι, είναι όμως το μοντέλο που θα κληθεί να σηκώσει ένα μεγάλο φορτίο, σε εμπορικό επίπεδο.

    SkodaΠλέον έχουν καταχωρηθεί στην database του CapitalAuto πολλά SUV, μιας και αποτελούν το trend της εποχής. Το Karoq γεννήθηκε για τα δύσκολα. Σε μια κατηγορία με πολύ δυνατό ανταγωνισμό και με πολλές απαιτήσεις. Πρόκειται για μεσαία σε μέγεθος μοντέλα, που πλέον έχουν εκτοπίσει κλασσικές κατηγορίες, όπως τα hatchback, και που καλούνται να ικανοποιήσουν ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού, που συνήθως έχει και οικογενειακές ανάγκες.

    SkodaΈχοντας πλέον κακομάθει από τα αυτοκίνητα, τα θέλουμε όλα σε ένα αυτοκίνητο και μάλιστα σε λογική τιμή. Ξεκινώντας από το τέλος, το Karoq έχει κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα ήδη από τα αποδυτήρια μιας και η τιμή του σε κάθε έκδοση είναι πολύ καλή. Ξεκινά από τα €19.900 για τη βασική έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) ενώ και οι αμέσως επόμενες εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης 1,5lt. και πετρελαίου 1,6lt. ξεκινούν από τα €21.900, τιμή επίσης πολύ συμφέρουσα. Κινείται στη βάση της κατηγορίας, οπότε ασυναίσθητα κάποιος μπορεί να περιμένει παραχωρήσεις στην ποιότητα, μιας και ισχύει το "ό,τι πληρώνεις παίρνεις". Όχι όμως στην περίπτωση του Karoq. Είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.

    SkodaΣε πρώτη επαφή σε κερδίζει με την προσεγμένη εξωτερική του σχεδίαση αλλά και την ποιότητα που αποπνέει η βαφή, η προσοχή στους αρμούς, ακόμα και ο ήχος από το κλείσιμο της πόρτας. Καταφέρνει επίσης και κρατά μια μοναδική ισορροπία. Καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μοντέλο της Skoda, ενώ ταυτόχρονα στα μάτια μας δείχνει πιο ισορροπημένο από το μεγάλο του αδερφό το Kodiaq. Στα μάτια μας πρόκειται για ένα από τα πιο ευχάριστα σχήματα στην κατηγορία και αυτό είναι το δεύτερο στοίχημα που κερδίζει το Karoq.

    SkodaΕυρύχωρο αλλά και compact

    Οι εξωτερικές του διαστάσεις δεν προδίδουν σε πρώτη ματιά τους μεγάλους χώρους που έχει το Karoq. Τις μέρες που το είχαμε στα χέρια μας κατάφερε να καλύψει κάθε λογική μεταφορική ανάγκη. Αρκετός "αέρας" από το εσωτερικό ύψος της καμπίνας, παραπάνω από ικανοποιητικό πλάτος, είναι αρκετά για να μεταφερθούν 5 επιβάτες αλλά και οι αποσκευές τους στα παραπάνω από αρκετά 521 λίτρα του χώρου αποσκευών.

    SkodaΕυχάριστα όμως σε εκπλήσσει η ποιότητα των υλικών αλλά και συναρμογής. Σκέφτεσαι πως κάποιο λάθος έχει γίνει και κατά λάθος μπήκαν τα λογότυπα της Skoda σε μοντέλο της VW! Μαλακά πλαστικά, ευχάριστος διάκοσμος αλλά και πλούσιος εξοπλισμός είναι τα κύρια χαρακτηριστικά, ενός πολύ ευχάριστου περιβάλλοντος. Μας κέρδισε η σχεδίαση της κονσόλας και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο έχει προσαρμοστεί η οθόνη αφής, πολυμέσων. Σχεδιαστικά, μην περιμένετε κάτι ρηξικέλευθο, ωστόσο είναι βέβαιο πως δεν θα σας κουράσει σε βάθος χρόνου.

    SkodaΗ θέση οδήγησης θα προσαρμοστεί σε κάθε σωματότυπο με τα καλά σε στήριξη καθίσματα να κερδίζουν την παράσταση. Ο μικρός σε κυβισμό κινητήρας καταφέρνει με μαεστρία να κρύβει το μπόι του. Σε αυτό βοηθά και το σοφά κλιμακωμένο και με σωστή αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Για εκείνους που δίνουν ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην άνεμελη οδήγηση, υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο DSG. Η ανάρτηση φροντίζει να ελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα, αλλά είναι ξεκάθαρο πως δίνει έμφαση στην άνεση. Τα φρένα είναι πολύ αποτελεσματικά, ενώ σε κερδίζει και το σύστημα διεύθυνσης με την αμεσότητά του. Το πλαίσιο είναι υπόδειγμα ακαμψίας, οπότε κάπου εδώ αρχίζεις και ζητάς περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα. Ο χιλιάρης καλύπτει με αξιοπρέπεια μια τυπική χρήση, αλλά είναι εμφανές πως για τους περισσότερο ανήσυχους, είναι οι ισχυρότερες εκδόσεις που θα παίξουν τον κύριο ρόλο. Πάντως εκτός από την πολιτισμένη λειτουργία πρέπει να τονίσουμε και την οικονομία σε καύσιμο που προσφέρει στο μεγάλο αμάξωμα.

    SkodaΤο Karoq με μοναδική μαεστρία καταφέρνει να κερδίζει στους περισσότερους τομείς άριστη βαθμολογία, για τα μέτρα της κατηγορίας. Πολύ ελκυστικό σε επίπεδο τιμής, αποδεικνύεται και πολύ ποιοτικό στους υπόλοιπους τομείς. Τελικά η θεωρεία πως ό,τι πληρώνεις παίρνεις, βρήκε μια λαμπρή εξαίρεση.

     

    Δημήτρης Χατζητόλιος

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.382/1.841/1.605 mm

    Βάρος : 1340 kg

    Κινητήρας : 999 cc

    Ιπποδύναμη : 116 PS/ 5000-5500 rpm

    Ροπή : 20,5 kg.m/ 2.000-3.500 rpm

    Τελική ταχύτητα : 187 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 6,5 lt/100km

    0-100 km/h : 10,6 sec

    Ρύποι CO2 : 117 g/km

    Τιμή : € 19.900

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ