Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Απρ-2018 16:53

    Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μπορεί η κατηγορία των SUV να έχει απογειωθεί εμπορικά, ωστόσο, στα μικρά και μεσαία αμαξώματα, η πλειοψηφία των εκδόσεων έχουν την κίνηση στον εμπρός άξονα. Αυτό στα δικά μας μάτι σημαίνει πως φτάνεις στην πηγή και τελικά δεν πίνεις νερό. Πιστεύουμε πως ένα SUV είναι πιο ολοκληρωμένο, όταν έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, ώστε να φτάνει μακριά, όταν τελειώνει η άσφαλτος, αλλά και να προσφέρει αυξημένη ενεργητική ασφάλεια. Μια τέτοια ιδανική περίπτωση φαντάζει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

    Renault KadjarΤο Kadjar είναι η απάντηση της Renault στη μεσαία κατηγορία των SUV. Η Renault μελέτησε καλά τον ανταγωνισμό, οπότε έβγαλε στην παραγωγή ένα μοντέλο ικανό να τον κοιτάξει στα μάτια. Δανείστηκε βέβαια τεχνογνωσία από την Nissan, που πρωταγωνιστεί στην κατηγορία με τα Qashqai και X-Trail. Έτσι χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του ομίλου Renault-Nissan CMF C/D καθώς και κοινά μηχανικά μέρη, όπως ο κινητήρας αλλά και η εξελιγμένη μετάδοση σε όλους τους τροχούς του αυτοκινήτου μας.

    Renault KadjarΞεχωριστό και φρέσκο εξωτερικά, προσελκύει τα βλέμματα με ένα δικό του τρόπο. Αποτελεί σχεδιαστική έκφραση της φιλοσοφίας της Renault σε SUV και με δεδομένο ότι κάτι τέτοιο δεν υπήρχε στο παρελθόν (το Koleos δεν ήταν τόσο τολμηρή κίνηση), εντυπωσιάζει. Χαρακτηριστικά στοιχεία, τα μακρόστενα εμπρός φωτιστικά, αλλά και τα φουσκωμένα φτερά, που προσδίδουν έναν "αρρενωπό" χαρακτήρα.

    Renault KadjarΧώροι και design

    Ένα SUV αυτής της κατηγορίας επιλέγεται κυρίως από οικογενειάρχες. Το Kadjar κρατά μια μοναδική ισορροπία στην αναλογία διαστάσεων-χώρων. Οριακά κάτω από τα 4,5 m, μήκους θα βολέψει 5 επιβάτες με άνεση καθώς και τις αποσκευές τους στα 472 lt του χώρου αποσκευών. Η πρόσβαση είναι εύκολη και το περιβάλλον ευχάριστο. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας, όπως και η συναρμογή. Η σχεδίαση του ταμπλό δίνει μια "αρχοντική" διάσταση, μεταφέροντας την εικόνα ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Μας αρέσει η "ψηλή" κεντρική κονσόλα, που προσθέτει ένα δυναμισμό, αλλά και λεπτομέρειες, όπως η δερματοντυμένη χειρολαβή για το συνοδηγό στην κάτω πλευρά της κονσόλας. Την απαραίτητη δόση τεχνολογίας, δίνει η μεγάλη οθόνη αφής των 7in στο πάνω μέρος της κονσόλας, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Σε φτιάχνει το δερμάτινο τιμόνι, με το ανατομικό πιάσιμο για τα χέρια και τις λευκές εξωτερικές ραφές, αλλά και τα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη και τις ποιοτικές επενδύσεις.

    Renault KadjarΔιαλεχτά μηχανικά μέρη

    Κινητήρας και μετάδοση είναι από τα καλύτερα σύνολα στην κατηγορία, με πολλές εφαρμογές και πολύ θετικές κριτικές. Ο κινητήρας έχει κυβισμό 1,6 lt. και απόδοση 130 άλογα στις 4000 rpm. Την απόδοση συνοδεύει η εντυπωσιακή ροπή των 32,6 kg.m στις 1750 rpm. Ακολουθεί το πολύ σαφές εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και η εξελιγμένη τετρακίνηση. Μέσω του περιστροφικού διακόπτη, στη βάση της κονσόλας, ο οδηγός έχει να διαλέξει μεταξύ τριών επιλογών :

    •            2WD: η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Σε οδόστρωμα με καλή πρόσφυση βελτιστοποιείται η κατανάλωσή σας.

    •            Auto: το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς. Βέλτιστη οδήγηση και ασφάλεια.

    •            Lock: η κατανομή της ροπής κατά 50/50 μεταξύ μπροστινών και πίσω τροχών διατηρείται σταθερή μέχρι τα 40 km/h σε ανώμαλες επιφάνειες (χώμα, άμμος, λάσπη, χιόνι).

    Renault KadjarΙκανό και ασφαλές

    Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είχαμε επιλέξει την ρύθμιση "Auto", η οποία ανάλογα με τις συνθήκες μεταφέρει τη ροπή στον εμπρός ή στον πίσω άξονα. Μέσω του υπολογιστή ταξιδίου έχεις την δυνατότητα να βλέπει την κατανομή. Στις περισσότερες των περιπτώσεων το μεγαλύτερο ποσοστό μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, ενώ η μεταφορά στους πίσω τροχούς είναι τόσο άμεση που ακόμα και όταν προσπαθήσαμε να εκθέσουμε τη μετάδοση δεν τα καταφέραμε. Αυτό σημαίνει πως ποτέ δεν είχαμε απώλεια πρόσφυσης ή φαινόμενο torque steer στο τιμόνι.

    Renault KadjarΌντας μοντέλο της Renault, δεν θα μπορούσε να υστερεί στον οδηγικό τομέα. Ασφαλές και ευχάριστο θα σε μεταφέρει απρόσκοπτα όπου του ζητήσεις. Η ανάρτηση δουλεύει πολύ καλά, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά τους ελληνικούς δρόμους. Τιμόνι-πλαίσιο-ανάρτηση δημιουργούν μια συμπαγή αίσθηση, ενώ το αμάξωμα αλλάζει πολύ εύκολα και άμεσα κατεύθυνση. Σοφή η επιλογή των τροχών 17 in, μιας και το παχύ προφίλ των ελαστικών φροντίζει για την απόλυτη άνεση. Το μόνο που θα θέλαμε είναι λιγότερο αεροδυναμικοί θόρυβοι, στον ανοικτό δρόμο, τουλάχιστον από το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας. Το Kadjar εκτός από ικανό αποδείχτηκε και οικονομικό με μέση τιμή για τη δοκιμή μας τα 6,7 lt/100km. Εκπληκτική επίδοση με βάση τον όγκο αλλά και το γεγονός πως πρόκειται για τετρακίνητη έκδοση.

    Ένας δυνατός παίχτης

    Renault KadjarΤο Kadjar πίσω από τη μοντέρνα του σχεδίαση, κρύβει ένα στιβαρό και ικανό SUV. Με δοκιμασμένα μηχανικά μέρη, που φημίζονται για την αποτελεσματικότητά τους καταφέρνει να συνδυάζει ταυτόχρονα πολλά χαρακτηριστικά. Ένα αυτοκίνητο, που ειδικά στην έκδοσή μας μόνο σαν πλήρες μπορεί να χαρακτηριστεί, αλλά και ιδανικό για τη χώρα μας.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.449/1.836/1.607 mm

    Βάρος : 1536 kg

    Κινητήρας : 1598 cc

    Ιπποδύναμη : 130 PS/ 4000 rpm

    Ροπή : 32,6 kg.m/ 1.750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 181 km/h

    0-100 km/h : 11,9 sec

    Kατανάλωση δοκιμής : 8 lt/100km

    0-100 km/h : 6,3 sec

    Ρύποι CO2 : 126 g/km

    Τιμή : € 27.510

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ