Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 20-Απρ-2018 16:46

    Διανύουμε πάνω από 1000km με τη νέα BMW 630i GT

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Προσπαθούμε κάθε φορά να διανύουμε αρκετά km με τα αυτοκίνητα των δοκιμών. Σαφώς και έχεις μια πολύ καλή εικόνα από τις πρώτες εκατοντάδες χιλιομέτρων, ωστόσο είναι αλήθεια πως κάπου κοντά στα 1000 km έχεις μια πολύ καλύτερη εικόνα. Ανακαλύπτεις λεπτομέρειες που με μια πρώτη ματιά διαφεύγουν, δοκιμάζεις τις διάφορες ρυθμίσεις, σε πολλές συνθήκες και τελικά έχεις μια πιο "στιβαρή" εικόνα για το μοντέλο. Μια τέτοια ευκαιρία μας δίνεται κάθε χρόνο, το Πάσχα. Οι ρυθμοί πέφτουν λίγο, οπότε έχουμε την ευκαιρία να ζήσουμε πιο κοντά στο αυτοκίνητο που εκείνες τις μέρες έχουμε στα χέρια μας. Φέτος είχαμε τη χαρά να "ζήσουμε" αυτό το διάστημα με ένα από τα τελευταία δημιουργήματα της BMW. Πρόκειται για την 630i Gran Turismo, ένα μοντέλο που για πρώτη φορά οδηγήσαμε και σας παρουσιάσαμε στα μέσα Δεκεμβρίου. Τότε μας είχε κάνει πολύ καλή εντύπωση η ικανότητά του να καταπίνει τις αποστάσεις, οπότε θα ήταν ότι καλύτερο, για να διανύσουμε μαζί του πάνω από 1000 km σε μια εβδομάδα.

    BMW-630i-GTΣτην οικογένεια των 6 series

    Όταν κοιτάς τον μεσαίο καθρέφτη και πίσω σου βλέπεις την Αθήνα και την μπάρα των διοδίων να πέφτει, αυτόματα η διάθεσή σου αλλάζει. Η απόδραση έχει άλλη χάρη και πάντα οι μέρες που "τραβάς την πρίζα των υποχρεώσεων" είναι ευεργετικές. Καθαρότερη σκέψη, θα μας βοηθήσει να διεισδύσουμε περισσότερο στην 630i GT. Στην πράξη πρόκειται για τον αντικαταστάτη της σειράς 5 GT. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έδειχνε κάπως ξένο σχεδιαστικά, στα ευρωπαϊκά δεδομένα, στοχεύοντας περισσότερο σε αγορές όπως αυτή της Κίνας αλλά και της Αμερικής. Ο αντικαταστάτης του όμως είναι τόσο αναβαθμισμένος σε όλους τους τομείς, που άξια έχει "ανέβει" κλίμακα στην γκάμα της BMW, συνοδευόμενος από το νούμερο "6".

    BMW-630i-GTΤο νέο μοντέλο βασίζεται στο πάτωμα της σειράς 7, οπότε έχει εξωτερικό μήκος αυξημένο κατά 87mm συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο (5.091 mm), το πλάτος μένει ίδιο στα 1.902 mm, ενώ το ύψος της έχει μειωθεί κατά 21 mm στα 1.538 mm. Η κυριότερη διαφοροποίηση, από τις πιο "βατές" σειρές 5 και 7, είναι η ρέουσα γραμμή της οροφής που σβήνει στο πίσω μέρος, θυμίζοντας coupe. Ωστόσο σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα που θέλουν να μοιάσουν σε coupe, τα πλαϊνά παράθυρα δεν είναι μικρά, ούτε και το συνολικό ύψος, διαφοροποιώντας έτσι την GT. Coupe θυμίζουν οι πόρτες, που δεν έχουν πλαίσιο στα παράθυρα. Βλέποντας την 6 GT κατά πρόσωπο, αλλά και στο πίσω μέρος, ακολουθεί την πεπατημένη της μάρκας σε επίπεδο σχεδιαστικών επιλογών, δηλώνοντας με πάθος ότι είναι μια BMW. Αναμφίβολα ένα μοντέλο με προσωπικότητα, που στη δεύτερη γενιά μαζεύει πολλά κολακευτικά σχόλια, εντυπωσιάζοντας με την παρουσία του.

    BMW 6 GTΜας κακομαθαίνει

    Αν κάποιους μας ρωτούσε σε τι περιβάλλον βρεθήκαμε το Πάσχα, τότε η σωστή απάντηση είναι σε ένα μικρό παλάτι. Όσο ζούσαμε με το αυτοκίνητο τόσο σαγηνευόμασταν από την πολυτέλεια, την άνεση και τον εξοπλισμό της καμπίνας του. Ανεβαίνει η διάθεσή σου σε όποιο σημείο της καμπίνας και αν κάτσεις. Ο οδηγός έχει ένα πολύ ωραίο περιβάλλον, με τα περισσότερα χειριστήρια να είναι αφιερωμένα σε αυτόν. Υπέροχος ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων στο πάνω μέρος της κονσόλας με διάσταση 10,25in. Ψηφιακή είναι και η οθόνη κλιματισμού με χειριστήρια αλλά και δυνατότητα αρωματισμού του χώρου! Η προσοχή στη λεπτομέρεια θυμίζει περισσότερο χειροποίητη κατασκευή και όχι μοντέλο μαζικής παραγωγής. Μας κέρδισε η ραφή που διατρέχει το ταμπλό, η πλούσια κάλυψη της καμπίνας από δέρμα άριστης ποιότητας αλλά και ο γενικότερος διάκοσμος με προσεγμένα υλικά και ζεστό περιβάλλον που περιλαμβάνει μέχρι και κρυφό φωτισμό. Σε σύγκριση με μια λιμουζίνα οι επιβάτες κάθονται πιο ψηλά. Αυτό κάνει την επιβίβαση πιο εύκολη ενώ δίνει μια αίσθηση μεγαλύτερου έλεγχου του περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά τεράστιοι, οπότε 5 άτομα θα βολευτούν με ευκολία. Ο χώρος για τα πόδια είναι τόσος που ακόμα και ομάδα μπάσκετ θα χωρούσε στην καμπίνα της 6 GT! Αντίστοιχα μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών με 610 λίτρα, ενώ η πέμπτη πόρτα, που είναι και ηλεκτρικά ανοιγόμενη, τονίζει την πρακτικότητα, ενώ η χωρητικότητά του μπορεί να φτάσει τα 1800 λίτρα!

    BMW 6 GTΜεγάλο όνομα, μικρός κινητήρας!

    Όταν βλέπεις ένα θηρίο με μήκος 5 μέτρα και το νούμερο 630i, βάζεις στοίχημα πως κάτω από το καπό βρίσκεται κάποιος τρίλιτρος εξακύλινδρος κινητήρας. Ακόμα και αν βάλεις μπροστά, η ησυχία και η απουσία κραδασμών θα σε αφήσουν με την ίδια άποψη. Στο δρόμο πάλι θα έχεις την ίδια άποψη. Σβέλτο όταν το ζητήσεις, πρόθυμο να ανεβάσει στροφές και με πολύ καλή ηχομόνωση, είναι παραπάνω από επαρκές για τα 1720 κιλά του αμαξώματος (παρά την αύξηση των διαστάσεων το βάρος έχει μειωθεί, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά κατά 150 κιλά!). Στην πραγματικότητα όμως κάτω από το καπό βρίσκεται ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας, που με τη βοήθεια ενός turbo αποδίδει 258 άλογα. Αν δεν το ζήσεις δεν το πιστεύεις πώς ένας δίλιτρος κινητήρας κινεί με τόση χάρη ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα! Στο πλευρό του βέβαια το πολύ καλό κιβώτιο 8 σχέσεων αλλά και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών οδηγικών προφίλ.

    BMW 6 GTΌταν λοιπόν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα, επιλέγεις τη ρύθμιση sport και η 630 GT συντονίζεται διαφορετικά. Ο κινητήρας ζωντανεύει, ενισχύεται η πλευρική στήριξη στα εμπρός καθίσματα και σφίγγει η ανάρτηση. Πολλές φορές η ρύθμιση sport έγινε η επιλογή μας, ειδικά για την ανάρτηση. Στη ρύθμιση comfort δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην άνεση, η οποία πραγματικά είναι κορυφαία. Ελάχιστες φορές μας έχει τύχει να ακούσουμε τόσο θετικά σχόλια από τους πίσω επιβάτες. Όσοι βρέθηκαν σε αυτές τις θέσεις, πραγματικά δεν ήθελαν να αποχωριστούν την 630 GT. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τις εμπρός θέσεις, μιας και τα extra καθίσματα comfort του αυτοκινήτου της δοκιμής μας έχουν πολλές ρυθμίσεις όπως μασάζ, ενώ εκτός από θερμαινόμενα είναι και αεριζόμενα! Πραγματικά το ταξίδι μαζί του ήταν σαν παραμύθι! Να σημειωθεί πως υπάρχει και δυνατότητα ανύψωσης του αμαξώματος, για τις περιπτώσεις που η αρκετή απόσταση από το έδαφος δεν επαρκή. Σε συνδυασμό με τη00 δυνατότητα επιλογής του αυτοκινήτου, με τους μεγαλύτερους κινητήρες, σαν τετρακίνητο, δίνει μια διαφορετική διάσταση στην GT.

    BMW-630i-GTΤα επίπεδα θορύβου είναι πάντα χαμηλά και οι αποστάσεις μειώνονται μαζί του. Ωστόσο εκτός από άνεση έχει αποστολή να σε προστατέψει κιόλας. Έτσι τα συστήματα ασφαλείας είναι κορυφαία και μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν το εξελιγμένο Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, Steering και lane control assistant, το σύστημα προειδοποιήσεων παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), το σύστημα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Change Warning) και πλευρικής σύγκρουσης (Side Collision Warning), το Evasion Aid για αποφυγή εμποδίων, οι προειδοποιήσεις διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Crossing traffic warning system), το σύστημα προτεραιότητας (Priority warning) και λάθους κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο (Wrong-way warning system), καθώς και προειδοποίηση κινδύνου μέσω σύνδεσης με άλλα οχήματα BMW.

    Κάτι διαφορετικό

    BMW-630i-GTΔεν είναι μια συνηθισμένη λιμουζίνα παρά το γεγονός πως έχει την πολυτέλειά της. Δεν είναι ένα κοινό πεντάπορτο coupe μιας και παραμένει ιδιαίτερα πρακτικό και ευρύχωρο. Σαφώς καλύτερο σε κάθε τομέα από τον προκάτοχό του, έχει το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή του αλλά και με τα χαρακτηριστικά, ενώ χάρη στο δίλιτρο διαμάντι δεν προκαλεί το Υπουργείο Οικονομικών αλλά και την τσέπη (μέση κατανάλωση δοκιμής 10,1 lt/100km) προσδίδοντας παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις. Ίσως τα πιο εύκολα και άνετα 1000 χιλιόμετρα των τελευταίων ετών και αυτό δεν είναι κάτι αμελητέο.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 5.091/1.902/1.538 mm

    Βάρος : 1720 kg

    Κινητήρας : 1998 cc

    Ιπποδύναμη : 258 PS/ 5000-6.500 rpm

    Ροπή : 40,5 kg.m/ 1.550-4.400 rpm

    Τελική ταχύτητα : 250 km/h

    Kατανάλωση δοκιμής : 10,1 lt/100km

    0-100 km/h : 6,3 sec

    Ρύποι CO2 : 142 g/km

    Τιμή : € 88.750

     

     

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ