Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 02-Απρ-2018 08:20

    Πρώτη επαφή με το νέο Citroën C4 Cactus

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το C4 Cactus 1ης γενιάς, όταν παρουσιάστηκε το 2014, ήταν ίσως το μοντέλο που έβαλε τα θεμέλια μιας διαφορετικής πορείας για τη Citroen. Πρωτοποριακή σχεδίαση και μια φιλοσοφία λιτής κατασκευής που είχε μεγάλα οφέλη στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, της κατανάλωσης και των επιδόσεων. Θυμόμαστε μάλιστα, όταν το είχαμε δοκιμάσει, οι εντυπώσεις μας ήταν πολύ θετικές. Από τότε η φιλοσοφία του C4 Cactus αναπτύχθηκε και πέρασε σε μοντέλα όπως το νέο C3 αλλά και το C3 Aircross.

    Το C4 Cactus 2ης γενιάς παρουσιάστηκε στην έκθεση Γενεύης, όπου και το θαυμάσαμε, και μόλις την προηγούμενη εβδομάδα έφτασε στη χώρα μας, όπου είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε στην πολύ όμορφη παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας. Ο κ.Καβούρης και η ομάδα του είχαν προσέξει την κάθε λεπτομέρεια, ενώ τη μεγάλη βαρύτητα για το μοντέλο υπογράμμισε το γεγονός πως υπήρχαν διαθέσιμα για δοκιμή 19 αυτοκίνητα. Το παρόν έδωσε και ο Πρόεδρος του Ομίλου Συγγελίδη, Πολυχρόνης Συγγελίδης, υπογραμμίζοντας τη βαρύτητα του μοντέλου στη χώρα μας.

    Citroen C4Αλλαγή στρατοπέδου

    Το νέο C4 Cactus σκοπό έχει να συνεχίσει την πολύ καλή πορεία του μοντέλου 1ης γενιάς, διαδραματίζοντας όμως και ένα διαφορετικό ρόλο στην γκάμα της εταιρίας. Με δεδομένη την ύπαρξη του C3 Aircross, τοποθετείται πλέον στην κατηγορία των hatchback, βλέποντας πλέον σαν αντιπάλους του μοντέλα όπως το VW Golf και το Ford Focus και αντικαθιστώντας το πολύ πετυχημένο C4. Εδώ εξηγείται και το μεγάλο ενδιαφέρον για το νέο μοντέλο από την αντιπροσωπεία αλλά και από το κοινό, μιας και πλέον έχει να αντιμετωπίσει περισσότερο δύσκολους αντιπάλους. Για το λόγο αυτό έχει πολλά εφόδια. Μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης (9 εξωτερικά χρώματα, 4 χρωματικά πακέτα, 31 συνδυασμοί και 5 πακέτα για το εσωτερικό) - με την κορυφαία για την κατηγορία άνεση που χαρακτηρίζει το C4, αλλά και υψηλού επιπέδου τεχνολογία, με 12 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, 3 τεχνολογίες συνδεσιμότητας και υπερσύγχρονους βραβευμένους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά κινητήρες τελευταίας γενιάς, ισχύος έως 130 ίππων.

    Citroen C4Μοντέρνο εξωτερικά

    Το νέο μοντέλο δείχνει λοιπόν τώρα πιο πλατύ, με τα φώτα "δύο επιπέδων” στο εμπρός τμήμα του, να εναρμονίζονται με τη σχεδιαστική ταυτότητα της Citroën και με τα νέα, μεγαλύτερου πλάτους, πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας 3D LED να ενισχύουν με τον τρόπο τους το τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου. Από την άλλη μεριά, τα νέας σχεδίασης AIRBUMP® είναι πλέον χαμηλά τοποθετημένα στις πόρτες και τις προστατεύουν από μικροσυγκρούσεις, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκίνητου, ενώ ταυτοχρόνως κάνουν το νέο χάτσμπακ της Citroën να δείχνει πιο πολιτισμένο. Η εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση του νέου C4 Cactus ολοκληρώνεται από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τα μαύρα διακοσμητικά στις κολώνες που δημιουργούν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται πάνω από το αμάξωμα.

    Citroen C4Στιλάτο εσωτερικό

    Το εσωτερικό του διατηρεί όλα τα σχεδιαστικά πλεονεκτήματα του C4 Cactus, που αποτέλεσε τον προπομπό για το design του εσωτερικού των αυτοκινήτων της Citroën και χαρακτηρίζεται από στοιχεία που παραπέμπουν στη λαμπρή ιστορία της εταιρίας, όπως οι ιμάντες στις πόρτες και το ανάγλυφο μοτίβο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Πάνω στο κατασκευασμένο από μαλακό, ποιοτικό υλικό ταμπλό, είναι τοποθετημένη η κεντρική οθόνη αφής και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που δημιουργούν ένα ευάερο κόκπιτ με 100% ψηφιακό interface και χειριστήρια που ομαδοποιούνται γύρω από την 7 ιντσών οθόνη αφής. Τα εμπρός καθίσματα του νέου C4 Cactus διαθέτουν γέμιση με νέο αφρό υψηλής πυκνότητας που προσφέρει βέλτιστη άνεση αποτρέποντας οποιαδήποτε καθίζηση μετά από πολλές ώρες στο τιμόνι, όπως επίσης αποτρέπει και τη γήρανση του καθίσματος μετά από πολυετή χρήση.

    Η ευφυής σχεδίαση χαρακτηρίζει την ευρύχωρη καμπίνα του μοντέλου. Η τοποθέτηση του αερόσακου στην οροφή απελευθερώνει χώρο για τον συνοδηγό, ενώ το ταμπλό και οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων απελευθερώνουν χώρο για τα γόνατα, για όλους τους επιβάτες. Ο χώρος για τους αγκώνες έχει επίσης αυξηθεί χάρη στις επενδύσεις των θυρών.

    Κατά τ’ άλλα το εσωτερικό είναι πρακτικά διαμορφωμένο και φιλοξενεί μια σειρά από έξυπνους, λειτουργικούς και καλά σχεδιασμένους χώρους αποθήκευσης, όπως το μεγάλης χωρητικότητας ντουλαπάκι συνοδηγού, οι μεγάλες θήκες στις πόρτες που μπορούν χωρέσουν αρκετές φιάλες του 1,5 λίτρου, θέση για smartphone στην κεντρική κονσόλα, ποτηροθήκες κλπ.

    Citroen C4Ιδιαίτερη άνεση στο δρόμο

    Το Νέο C4 Cactus είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που διαθέτει ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions ™ (PHC), μία ακόμα καινοτομία της Citroën που θα δούμε να τοποθετείται στο μέλλον και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας. Περίπου 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατοχυρώθηκαν κατά την ανάπτυξη της νέας ανάρτησης, τα αμορτισέρ της οποίας διαθέτουν δύο υδραυλικά στοπ (ένα για τη συμπίεση και ένα για την αποσυμπίεση) που εξαλείφουν το "τράνταγμα" που δημιουργείται όταν μια συμβατική ανάρτηση φτάνει στο τέλος της διαδρομής της. Έτσι, το νέο C4 Cactus σκοπεύει να συμπεριφέρεται σαν "μαγικό χαλί", χωρίς από την άλλη να στερείται ο οδηγός κάτι από τη δυνατότητα ελέγχου του αυτοκινήτου και την απόλαυση της οδήγησης.

    Citroen C4Εξελιγμένοι κινητήρες

    Το Νέο C4 Cactus εφοδιάζεται με τους πολυβραβευμένους 3-κύλινδρους βενζινοκινητήρες PureTech ("Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς” 2015, 2016 και 2017) και κινητήρες πετρελαίου BlueHDi που συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση με την οδηγική ευχαρίστηση και το σεβασμό στο περιβάλλον.

    Βενζίνη: Η υψηλότερης απόδοσης έκδοση του νέου C4 Cactus είναι διαθέσιμη με τον υπερτροφοδοτούμενο PureTech 130 S&S. Ακολουθούν οι εκδόσεις: ο PureTech 110, επίσης υπερτροφοδοτούμενος, διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο (έκδοση "PureTech 110 S&S manual”) ή με το 6 σχέσεων αυτόματο "EAT6” για μέγιστη οδηγική ευχαρίστηση και άνεση (έκδοση "PureTech 110 S&S EAT6”). Η βασική έκδοση του μοντέλου κινείται από τον PureTech 82, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

    Πετρέλαιο: Το νέο C4 Cactus είναι διαθέσιμο με τον BlueHDi 100 manual και τον BlueHDi 100 S&S manual. Το φθινόπωρο του 2018, θα διατίθεται με έναν ακόμη κινητήρα πετρελαίου συνδυασμένο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ΕΑΤ6, τον BlueHDi 120 S&S EAT6, για τους οδηγούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα και προτιμούν τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

    Citroen C4Στο δρόμο

    Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο C4 Cactus στην έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου. Εξωτερικά μας αρέσει πολύ το νέο μοντέλο γιατί είναι ξεχωριστό, φρέσκο και νεανικό. Προσφέρει μια διαφορετική οπτική στην κατηγορία, αν και εμείς θα το κατατάσσαμε στην κατηγορία των crossover, που είναι και ιδιαίτερα δημοφιλής και αγαπητή. Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τις μοντέρνες γραμμές, αν και θα θέλαμε περισσότερες επιφάνειες με μαλακά πλαστικά.

    Στο δρόμο είναι ευχάριστο και κινείται σβέλτα. Σε κερδίζουν τα πολύ άνετα καθίσματα, αλλά και η άνεση από την ανάρτηση. Ο κινητήρας καθαρίζει με τη ροπή του, ενώ η κατανάλωση έμεινε κάτω από τα 6 lt/100km. Το μόνο που μας έλειψε ήταν ένα κιβώτιο με μικρότερες διαδρομές.

    Citroen C4Μοντέρνο και ξεχωριστό

    Η έκδοση βενζίνης ξεκινά από τα €14.850, ενώ η έκδοση πετρελαίου από τα €16.800. Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό πως σε αυτή την κλίμακα χρημάτων έχουμε ένα από τα πιο προσιτά μοντέλα της κατηγορίας με έντονο χαρακτήρα, πετυχημένη σχεδίαση, άνεση αλλά και κινητήρες που δένουν με την εποχή μας. Ανυπομονούμε τώρα για την πλήρη δοκιμή του μοντέλου!

    Κείμενο : Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Σπύρος Κανατάς

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ