Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 09-Μαρ-2018 17:10

    Il piu bellο SUV

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το parking είναι γεμάτο ακριβά αυτοκίνητα σε ένα μαγαζί που βρίσκεται στη Βουλιαγμένη. Ο παρκαδόρος εκεί έχει σίγουρα δει πολλά ακριβά αυτοκίνητα. Ψάχνοντας τα κλειδιά της Stelvio γυρίζει και σχεδόν συνωμοτικά μας λέει ποσό κουκλάρα είναι. Δεν ξέρουμε αν ο Έλληνας έχει μια μόνιμη υποβόσκουσα αγάπη για την Alfa Romeo, αλλά είναι από τις λίγες φορές που ακούσαμε τόσα πολλά κολακευτικά σχόλια για ένα μοντέλο που δοκιμάζουμε και ίσως η πρώτη που αφορά ένα SUV.

    Alfa RomeoΚακά τα ψέματα, είναι ωραίο αίσθημα να οδηγάς ένα αυτοκίνητο που σου αρέσει και αυτό οι Ιταλοί έχουν ένα μοναδικό τρόπο να το πετυχαίνουν. Πριν λίγο καιρό ήταν η Giulia, αλλά αναλογικά η Stelvio καταφέρνει κάτι πιο δύσκολο. Είναι το πρώτο SUV της Alfa Romeo και μπαίνει σε μια δύσκολη και απαιτητική κατηγορία με γκολ από τα αποδυτήρια. Στέκεται με μαεστρία ανάμεσα στην κατηγορία των "συμβατικών SUV" και εκείνης των Coupe SUV. Η οροφή καμπυλώνει στο πίσω μέρος, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό ώστε να περιορίζεται η πρακτικότητα.

    Alfa RomeoΗ συγγένεια με την Giulia στο εμπρός μέρος είναι εμφανής, αλλά οι Ιταλοί σχεδιαστές κατάφεραν, παρά τον μεγαλύτερο όγκο της Stelvio, να διατηρήσουν τη χάρη. Ο όγκος, από την άλλη, δημιουργεί και ένα πιο macho σύνολο, που θα βρει πολλούς οπαδούς. Τα μακρόστενα φωτιστικά με τα μεγάλα φώτα ημέρας, είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό σημείο. Στο κέντρο στέκεται με υπερηφάνεια η χαρακτηριστική μάσκα της Alfa Romeo. Στο πίσω μέρος παραμένει χαρακτηριστική, ωστόσο εδώ οι γραμμές είναι περισσότερο ήπιες. Ίσως μόνο οι μεγάλες μπούκες των εξατμίσεων ξεφεύγουν από αυτή την εικόνα. Από εκεί και πέρα η Stelvio κρύβει με μαεστρία τις διαστάσεις της, μέσα από την πετυχημένη σχεδίαση, οι οποίες δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες.

    Alfa RomeoΚαταφέρνει επίσης να βγάζει ένα δυναμισμό και αυτό σου ανοίγει την όρεξη. Αυτή η διάθεση συντηρείται και από το εσωτερικό. Απλές και ψαγμένες γραμμές, λιτό αλλά και ουσιώδες, καταφέρνει να σε ταξιδέψει θυμίζοντας ακόμα και Ferrari σε λεπτομέρειες. Το μπουτόν εκκίνησης πάνω στο τιμόνι αλλά και τα μεγάλα paddles αλλαγών ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι είναι στοιχεία που δεν συναντάς συχνά. Η οθόνη πολυμέσων βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας και διακρίνεται μόνο όταν την ανάψεις, λεπτομέρεια που προσθέτει σε φινέτσα. Στην περίπτωσή μας υπήρχε η μικρή οθόνη των 6,5in, η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Magneti Marelli. Ελέγχεται από το ειδικό περιστρεφόμενο Pad και το μενού της info-τηλεματικής είναι εμπλουτισμένο με apps που έχουν δημιουργηθεί ειδικά από την Alfa Romeo. Ο πίνακας οργάνων έχει όμορφη γραμματοσειρά και ευκρινέστατο υπολογιστή ταξιδίου με οθόνη TFT 3,5in. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, αν και η πλευρική στήριξη των δερμάτινων καθισμάτων θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι πλούσιοι, με το μεγάλο πλάτος να παίζει το ρόλο του. Πολύ καλός και άριστα εκμεταλλεύσιμος ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 525 λίτρα. Πρακτικό και το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών, που ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει ο όμορφος λεβιές του αυτόματου κιβωτίου και το περιστροφικό χειριστήριο της επιλογής οδηγικού προφίλ.

    Alfa RomeoΣαφώς και θα θέλαμε το αυτοκίνητο δοκιμής να πρόκειται για την έκδοση Quadrifolio με τα 510 άλογα, μιας και η Stelvio καταφέρνει να σε βάζει σε τέτοιες σκέψεις, ωστόσο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο για την ώρα. Έστω την έκδοση βενζίνης με τα 280 άλογα. Στα χέρια μας όμως έχουμε την τετρακίνητη έκδοση πετρελαίου, που ίσως είναι η πιο ρεαλιστική περίπτωση, για εκείνους που διανύουν αρκετά χιλιόμετρα μέσα στο χρόνο. Έχει κυβισμό 2143cc και αποδίδει 210 άλογα και 47,9 κιλά ροπής, απόδοση παραπάνω από ικανοποιητική. Η κίνηση μεταδίδεται κυρίως στον πίσω άξονα και μέχρι 50% στον εμπρός άξονα, όταν υπάρξει ανάγκη. Αυτή η φιλοσοφία συναντάται σπανιότερα μιας και οι περισσότεροι κατασκευαστές για λόγους οικονομίας επιλέγουν το αντίθετο. Εμείς πάντως προτιμούμε τη λύση της Alfa Romeo, η οποία έχει περισσότερο σπορ προσανατολισμό. To κιβώτιο είναι 8 σχέσεων αυτόματο της ΖF, ενώ να υπογραμμίσουμε ότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την Giulia, που ονομάζεται Giorgio.

    Alfa RomeoΒάζοντας τον κινητήρα μπροστά το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των diesel δεν λείπει, με το παράθυρο ή την πόρτα ανοιχτή. Κλεισμένος στην καμπίνα, η μόνωση κάνει αποτελεσματικά τη δουλειά της. Ξεκινώντας σε κερδίζει η πολύ αρμονική συνεργασία κιβωτίου-κινητήρα. Αδιάκοπη επιτάχυνση με ομαλές αλλαγές, κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις, παιχνιδάκι. Το πλάτος των 1,9 μέτρων θέλει προσοχή στα στενά δρομάκια των πόλεων. Η επόμενη θετική εντύπωση δημιουργείται από την ποιότητα κύλισης. Σε αυτό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η εξελιγμένη από την Alfa Romeo ανάρτηση που η ίδια η εταιρία ονομάζει AlfaLink. Αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στην περίπτωσή μας βοηθούσαν και οι τροχοί των 18in, οι οποίοι ήταν εφοδιασμένοι με ελαστικά 235/60. Το αρκετό προφίλ έτσι βοηθούσε ώστε να μην φτάνουν οι ανωμαλίες στην καμπίνα. Σαφώς και οι μεγαλύτεροι τροχοί με τα ελαστικά χαμηλότερου προφίλ κολακεύουν την εικόνα του μοντέλου, ωστόσο εμείς θεωρούμε πως η λύση στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ορθή, μιας και δένει καλύτερα με τη φιλοσοφία των SUV, που αφήνουν και ένα περιθώριο για χρήση εκτός δρόμου. Αν συνυπολογίσετε και τα 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, τότε συμπληρώνεται η εικόνα ενός μοντέλου που δεν θα πει όχι στον πρώτο χωματόδρομο.

    Alfa RomeoΠαρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος αλλά και το βάρος που φτάνει τα 1659 κιλά, η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι πολύ κοντινή με μιας Giulia. Σε αυτό πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το εκπληκτικά άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Μια σου κίνηση στο τιμόνι αρκεί ώστε η Stelvio να αλλάξει πορεία. Είναι η πρώτη φορά που ένα SUV έχει τέτοια αμεσότητα. Από την άλλη, καταφέρνει να μην γίνεται ποτέ νευρικό και αυτό είναι εξίσου εντυπωσιακό με το γεγονός της αμεσότητας. Η ανάρτηση ελέγχει πάντα αποτελεσματικά το αμάξωμα και μόνο σε απότομες αλλαγές φορτίου οι κλίσεις έγιναν μεγαλύτερες από το επιθυμητό. Το μόνο που θα θέλαμε είναι καλύτερη αίσθηση από τα φρένα, που έχουν πολύ καλές προδιαγραφές με τετραπίστονες δαγκάνες και πολύ καλή απόδοση και αντοχή.

    Alfa RomeoΠεριστρέφοντας το χειριστήριο DNA στη ρύθμιση "D” η Stelvio ζωντανεύει. Τώρα ο κινητήρας δείχνει τα δόντια του και σε πείθει με την απόδοσή του, σε βαθμό που δεν σου λείπει μια αντίστοιχη έκδοση βενζίνης. Το κιβώτιο παραμένει σωστό στις επιλογές του και ο ρυθμός ανεβαίνει χωρίς να αυξάνονται οι απαιτήσεις από τον οδηγό. Ναι, η Stelvio μπορεί να κινηθεί σβέλτα χωρίς κόπο, εμπλέκοντας όμως τον οδηγό στη διαδικασία. Δεν δείχνει έξω από τα νερά της και όταν το παρακάνεις θα σε προειδοποιήσει με τις κλίσεις από την ανάρτηση. Στην πολύ γρήγορη οδήγηση θα βοηθούσαν τροχοί με χαμηλότερου προφίλ ελαστικά, αλλά όπως είπαμε και παραπάνω, έτσι την βρίσκουμε περισσότερο ολοκληρωμένη για την πλειοψηφία των οδηγών αλλά και του προφίλ χρήσης της.

    Alfa RomeoΕίναι ίσως το ομορφότερο SUV που έχουμε οδηγήσει και με βεβαιότητα μάζεψε τα πιο κολακευτικά σχόλια στην κατηγορία του. Είναι το πιο ποιοτικό μοντέλο μαζικής παραγωγής από την Ιταλία και έχει το δικό της χαρακτήρα. Όλα αυτά δεν είναι εύκολα, αλλά οι Ιταλοί τα κατάφεραν και γι'αυτό τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο.

    Alfa Romeo

    Κείμενο-Φωτογραφίες: Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.687/1.903/1.671 mm

    Βάρος : 1659 kg

    Κινητήρας : 2143 cc

    Ιπποδύναμη : 210 PS/ 3.750 rpm

    Ροπή : 47,9 kg.m/ 1.750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 215 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,8 lt/100km

    0-100 km/h : 6,6 sec

    Ρύποι CO2 : 127 g/km

    Τιμή : Από € 57.000

     

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ