Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 14-Φεβ-2018 09:09

    Το νέο Skoda Karoq στην Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το γράφουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα. Βρισκόμαστε στην εποχή που τα SUV κάνουν πραγματικά επέλαση. Οι προτάσεις από όλες τις εταιρίες είναι αξιόλογες μιας και έχουν ανέβει τα στάνταρ. Ωστόσο υπάρχουν κάποια μοντέλα που ξεχωρίζεις, που σου μένουν στο μυαλό πιο έντονα. Ένα από αυτά, το 2017, ήταν το Karoq. Το οδηγήσαμε στη Σικελία και μας εντυπωσίασε. Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που ο κατασκευαστής πέτυχε το στόχο 100%.

    SkodaΣήμερα όμως το μοντέλο είναι στη χώρα μας και μόλις χθες, η Kosmocar οργάνωσε τη δημοσιογραφική του παρουσίαση. Πιστεύει πολλά η Skoda σε αυτό το μοντέλο και αυτό ισχύει και στη δική μας χώρα. Όπως μας υπογράμμισε ο κ. Ανδρέας Χαλμπές, Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing ŠKODA στην Ελλάδα, η εταιρία φιλοδοξεί να ανέβει το 2018 από τις 3000 πωλήσεις στις 4000 και το Karoq αναμένεται να βοηθήσει πολύ στην επίτευξη αυτού του στόχου. Δεν είναι τυχαίο πως στην έκθεση Αυτοκίνηση 2017, όπου είδαμε για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους το μοντέλο στο περίπτερο της Skoda, το 50% του ενδιαφέροντος ήταν για το Karoq. Την ανάπτυξη της Skoda θα βοηθήσουν και οι 20 αναβαθμισμένες εκθέσεις σε όλη τη χώρα αλλά και μακροπρόθεσμα, τα 12 νέα μοντέλα μέχρι το 2020.

    SkodaΑυτό που θες

    Αυτό που μας αρέσει στα μοντέλα της κατηγορίας "C” και το Karoq ειδικά είναι οι μαγικές του διαστάσεις. Ούτε πολύ μεγάλο αλλά ούτε και μικρό. Θα φιλοξενήσει άνετα μια οικογένεια με τις αποσκευές της (χώρος αποσκευών μέχρι 588 lt.), ενώ από την άλλη δεν θα δυσκολευτεί να κινηθεί μέσα στην πόλη. Είναι επίσης αρκετά ψηλό ώστε να μην σταματήσει στην πρώτη δυσκολία εκτός δρόμου ενώ ταυτόχρονα δεν γίνεται δύσχρηστο στο μπες-βγες.

    SkodaΑντίστοιχα σημαντικό, ίσως και σημαντικότερο για το αγοραστικό κοινό, είναι η εξωτερική του σχεδίαση. Στη Skoda συνεχίζουν την ειρηνική επανάσταση, με ένα από τα πιο αρεστά σχήματα στην κατηγορία. Λιγότερο απόλυτο από το Yeti, το Karoq αρέσει πολύ. Επιθετικό αλλά και ταυτόχρονα νεανικό είναι ένα πολύ πετυχημένο σχήμα. Χαρακτηριστικό σημείο τα κοφτερά φωτιστικά σώματα, που (extra) υπάρχουν και σε έκδοση full LED. Στα μάτια μας ένα από τα ομορφότερα και πιο εύστοχα σχήματα από τη Skoda.

    SkodaΕκδόσεις

    Η γκάμα των εκδόσεων του Karoq είναι αρκετά μεγάλη ώστε να καλύπτει πρακτικά το κοινό της κατηγορίας. Η τιμή εκκίνησης είναι παραπάνω από ανταγωνιστική με €19.900, για την έκδοση με τον TSI του 1,0lt. και απόδοση 116 Ps. Στο επόμενο τιμολογιακό σκαλοπάτι, με €21.900 υπάρχουν τρεις εκδόσεις. Η έκδοση με το χιλιάρη TSI και κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, η έκδοση με τον TSI των 1,5 lt. και απόδοση 150 Ps και χειροκίνητο κιβώτιο και τέλος η έκδοση πετρελαίου των 1,6lt. με απόδοση 116 Ps και επίσης χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι δυο τελευταίες εκδόσεις διατίθενται και με αυτόματο κιβώτιο DSG με τιμή €26.500. Να υπογραμμίσουμε εδώ ότι αυτή η διαφορά (+€4.600) προκύπτει λόγο αλλαγής φορολογικής κλίμακας και όχι επειδή η Skoda χρεώνει ακριβά το κιβώτιο. Κορυφαία έκδοση σήμερα η δίλιτρη πετρελαίου με 150 Ps και τετρακίνηση. Με χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει €32.500 και με αυτόματο €34.900. Τον Οκτώβριο θα είναι διαθέσιμη έκδοση 2,0 TDI με 190 Ps και αυτόματο κιβώτιο DSG, καθώς και τετρακίνητη έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1,5 TSI με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο.

    SkodaΜικρή γεύση

    Έχουμε οδηγήσει αρκετά το μοντέλο στο εξωτερικό και σήμερα παίρνουμε μια πρώτη γεύση από το Karoq στην Ελλάδα, ενώ ανυπομονούμε για την πλήρη δοκιμή. Στα χέρια μας η έκδοση πετρελαίου με αυτόματο κιβώτιο DSG. Στην Σικελία είχαμε οδηγήσει την αντίστοιχη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

    SkodaΤο εσωτερικό είναι φιλόξενο και άνετο. Αρκετή δόση τεχνολογίας με την οθόνη πολυμέσων στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας να πρωταγωνιστεί. Η ποιότητα υλικών είναι πολύ καλή, με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο κομμάτι των επιφανειών. Τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας διέθεταν συμβατικό πίνακα οργάνων, ωστόσο με σχετικά μικρή επιβάρυνση διατίθεται και ψηφιακός πίνακας. Στην εξίσωση πρέπει να βάλουμε και τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που υπάρχουν είτε στον στάνταρ είτε στον εξτρά εξοπλισμό:

    1. Υποβοήθηση αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (Front Assist) που περιλαμβάνει την Αστική λειτουργία επιβράδυνσης (City Emergency Brake) με Προγνωστική Προστασία Πεζών (Predictive Pedestrian Protection) που φρενάρει αυτόματα

    2. Ανίχνευση τυφλών σημείων (Blind Spot Detect) και Ανίχνευση Πίσω Κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert) που προειδοποιούν για κινδύνους πίσω από το αυτοκίνητο

    3. Υποβοήθηση λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) με διόρθωση απόκλισης από τη λωρίδα 

    4. Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Alert)

    5. Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition) με λειτουργία που βασίζεται σε κάμερα και αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας και περιορισμούς προσπέρασης.

    Εντυπωσιακό και το σύστημα Skoda Connect, που δίνει νέες δυνατότητες επικοινωνίας με το αυτοκίνητο (δείτε το video στο τέλος του κειμένου)

    SkodaΣτο οδηγικό κομμάτι, μας άρεσε πολύ ο συνδυασμός του κιβωτίου με τον κινητήρα πετρελαίου. Η διαφορά τιμής είναι μεγάλη αλλά το DSG των επτά σχέσεων σε κερδίζει. Ομαλές αλλαγές και σωστό ζύγισμα μεταξύ οικονομίας και ιδανικής σχέσης. Πολύ καλό και άμεσο το σύστημα πέδησης, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές και άμεσο. Το πλαίσιο είναι βράχος ακαμψίας, ενώ η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες με θαυμάσιο τρόπο.

    Η σωστή στιγμή

    SkodaΤο Karoq έρχεται στην Ελλάδα σε μια πολύ σωστή στιγμή. Ένα από τα πιο ώριμα μοντέλα της Skoda σε μια κατηγορία με συνεχή άνοδο. Από εκεί και πέρα, είναι σπαζοκεφαλιά η έκδοση που θα πρέπει κάποιος να διαλέξει μιας και η καθεμία έχει τα πλεονεκτήματά της.

    Κείμενο : Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ