Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 16-Φεβ-2018 15:59

    BMW M2: Γιατί η ζωή είναι μικρή

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Την Παρασκευή 24 Ιουνίου του 2016 είχαμε δημοσιεύσει κείμενο για την Μ2, όπου και μπορείτε να βρείτε και αρκετές τεχνικές λεπτομέρειες. Τότε είχαμε την τιμή να την οδηγήσουμε στην πίστα του Hungaroring. Είχαμε αισθανθεί πολύ τυχεροί. Ίσως όμως σήμερα αισθανόμαστε ακόμα πιο τυχεροί. Τότε κάναμε μαζί της περίπου 20 γύρους. Σήμερα είναι διαφορετικά. Μπορεί να μας λείπει η ασφάλεια της πίστας αλλά ζούμε με την Μ2 τέσσερα 24ωρα, αποκτώντας μια περισσότερο προσωπική σχέση.

    BMW M2Στην περίπτωσή μας πρόκειται για μια υπέροχη λευκή Μ2 με μόλις 1300 km στο οδόμετρο. Σχεδόν καινούργια λοιπόν, και δεν μπορούμε να μην χαρούμε αλλά και να μην νοιώσουμε την ευθύνη αυτής της εμπιστοσύνης. Ο κ.Διαμαντής, υπεύθυνος επικοινωνίας της BMW, για ακόμα μια φορά κάνει το θαύμα του. Μας παραδίδει το αυτοκίνητο και εκείνη της στιγμή νιώθουμε να περιστρέφεται κάτι μέσα μας. Ξαφνικά δεν σκεφτόμαστε πεζά πράγματα, το μόνο που μας νοιάζει είναι οι διαδρομές των επόμενων ημερών. Να ζήσουμε αυτό το ταξίδι όσο πιο έντονα γίνεται "ξεχειλώνοντας" το χρόνο. Να τη νιώσουμε δικιά μας, έστω για λίγο. Από τους άτυχους, που δεν μπορούν να την αποκτήσουν, αισθανόμαστε οι πιο τυχεροί, χαμογελάμε και ξεκινάμε.

    BMW M2Είναι το πιο μικρό μοντέλο της οικογένειας των Μ αλλά αυτό δεν επηρεάζει καθόλου την ένταση που σου δημιουργεί από την πρώτη στιγμή. Είναι το ίδιο συναίσθημα όπως όταν είχαμε παραλάβει Μ3 Ε46 για δοκιμή, Μ3 Ε92 ή Μ5 με τον μαγικό V10. Έτσι, όπως τότε, έτσι και τώρα αρχικά τα έχεις λίγο χαμένα. Λες και είναι η πρώτη φορά που μπαίνεις σε γρήγορο αυτοκίνητο. Παρατηρείς τα πάντα με μοναδική συγκέντρωση. Κλείνεις τη μουσική και συγκεντρώνεσαι απόλυτα. Εκεί η Μ2 σε έχει του χεριού της και ξέρει πως να σε ξελογιάσει.

    BMW M2Ήδη σε έχει κερδίσει με την εμφάνισή της. Είναι ένα από τα πιο brutal σχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους και που έχει βγάλει η BMW, χωρίς μάλιστα αεροδυναμικά βοηθήματα που εξέχουν. Τα φουσκωμένα φτερά, τα τεράστια ανοίγματα στον εμπρός προφυλακτήρα, τα υπέροχα οπίσθια και οι τροχοί των 19in με τα εντυπωσιακά φρένα στο εσωτερικό τους συνθέτουν ένα εκρηκτικό σύνολο. Πολλοί θεωρούν πως αποτελεί τη φυσική συνέχεια της M3 E30. Το βέβαιο είναι πως σε έναν κόσμο που τα αυτοκίνητα συνεχώς μεγαλώνουν, η Μ2 δείχνει συγκλονιστικά μυώδης αλλά και μαζεμένη ταυτόχρονα. Κάτι σαν το bulldog των αυτοκινήτων. Τις μέρες που την είχαμε στα χέρια μας μόνο βλέμματα και σχόλια εντυπωσιασμού λάμβανε. Πραγματικά δεν χορταίνεις να τη χαζεύεις και με έναν παράξενο τρόπο καταφέρνει να αποτελεί το όνειρο πολλών. Τόσο που ίσως θα την ζήλευαν και τα μεγαλύτερα αδέρφια της!

    BMW M2Η εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση μετριάζεται κάπως στο εσωτερικό. Δεν βρίσκεις κάτι αντίστοιχα ξεχωριστό. Η ποιότητα των υλικών είναι βέβαια κορυφαία, όπως υπαγορεύει το σήμα στο τιμόνι. Υπάρχουν όμορφες λεπτομέρειες όπως το τιμόνι με τις κλοστές στα χρώματα των μοντέλων "Μ", οι επενδύσεις από αλκαντάρα στις πόρτες, ο διαφορετικός λεβιές των ταχυτήτων και τα λογότυπα "Μ" σε πίνακα οργάνων, καθίσματα και μαρσπιέ. Ίσως αν τα καθίσματα είχαν πιο σπορ σχεδίαση να μας έφτανε. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα σύγχρονο περιβάλλον, με την κλασική μυρωδιά της BMW, στο οποίο αισθάνεσαι όμορφα και άνετα.

    BMW M2Μετά το πρησμένο αμάξωμα, το επόμενο που χτυπά κατευθείαν στο συναίσθημα είναι ο ήχος του κινητήρα. Η ακοή λοιπόν είναι το επόμενο πλήγμα της Μ2. Βάζεις μπροστά και αν ο κινητήρας είναι κρύος, το βουητό από την εξάτμιση, μέχρι να πέσουν οι στροφές στο ρελαντί, σε ανατριχιάζει. Πρέπει να ακούς μουσική με ακουστικά με την ένταση στο τέρμα για να μην ταραχθείς. Ακόμα και "άγγελος" να είσαι δεν μπορεί να μην ξεφύγει η σκέψη σου. Ακόμα και στο περίπτερο να πας, σoυ έχει περάσει το μήνυμα που θέλει. Σου έχει ψιθυρίσει πως η ζωή είναι μικρή και πως πρέπει το συντομότερο δυνατό να περάσετε κάποιες ώρες μαζί σε μια ερημική διαδρομή, μακριά από τον κόσμο. Όχι πως έχει πρόβλημα με την κοινωνικοποίηση. Αν εξαιρέσεις τον μπάσο ήχο και την πιο σφιχτή ανάρτηση, που όμως ποτέ δεν κοπανάει, κατά τα άλλα είναι μια σειρά 2. Πρακτική, εύχρηστη και ειδικά στην περίπτωση με το αυτόματο κιβώτιο με ελάχιστη συμμετοχή από την πλευρά του οδηγού, θα μπορούσε καθημερινά να σας μεταφέρει στις πιο πεζές διαδρομές. Είναι όμως οι ειδικές διαδρομές που την απογειώνουν.

    BMW M2Χωρίς να καταλάβουμε το πώς και το γιατί φορτώσαμε τα πράγματά μας και φωτογραφικό εξοπλισμό στο μεγάλο πορτμπαγκάζ και φύγαμε μακριά. Χωρίς ιδιαίτερο πρόγραμμα απλά και μόνο για να βρούμε το νόημα της Μ2. Η Κύμη με την ξακουστή ανάβαση αλλά και οι γύρω περιοχές θα ήταν το ορμητήριό μας. Ενδιαφέρουσες διαδρομές, με ελάχιστη κίνηση τους χειμερινούς μήνες, αποτελούν ιδανικό πεδίο. Όπως θα δείτε από τις φωτογραφίες, ο καιρός δεν ήταν ο ιδανικός, με έντονη βροχή, αλλά ήταν μια ευκαιρία να δούμε την Μ2 και σε αυτές τις συνθήκες. Ευτυχώς τις υπόλοιπες μέρες ο καιρός ήταν καλύτερος, οπότε έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα.

    BMW M2Γαντζωμένος στο τριάκτινο τιμόνι, έχεις μπροστά σου τη θέα από το καπό. Το υπόλοιπο αυτοκίνητο το αισθάνεσαι κοντά σου, γύρω σου. Η πρώτη θετική εντύπωση έχει να κάνει με την ανάρτηση. Σφιχτή αλλά ταυτόχρονα ενδοτική, με έναν μοναδικό τρόπο. Ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο καταφέρνει να μην μεταφέρει στο εσωτερικό τις κακοτεχνίες του δρόμου. Αναμφίβολα μια από τις καλύτερα ρυθμισμένες αναρτήσεις σπορ αυτοκινήτου. Στην Εθνική Οδό κινούμαστε με μεγάλη προσοχή στο κοντέρ. Θέλει σύνεση μιας και λίγο παραπάνω αν μείνεις στο γκάζι το κοντέρ γράφει πάνω από 200 km/h εύκολα! Στη ρύθμιση οδήγησης comfort το επίπεδο θορύβου είναι ικανοποιητικό για μακρινό ταξίδι, στην ρύθμιση Sport και Sport+ o ήχος γίνεται πιο έντονος. Για τα περιθώρια πρόσφυσης, ούτε λόγος, μιας και η Μ2 καταφέρνει να σε ξεγελά κρύβοντας την ταχύτητά της. Ειδικά σε στεγνή άσφαλτο θυμίζει περισσότερο τετρακίνητη κατασκευή.

    BMW M2Με χαρά αφήνουμε πίσω μας τον ανοικτό δρόμο, κοντά στη Χαλκίδα. Ο δρόμος πλέον είναι πιο στενός και η ανάγκη για προσπέραση αυξημένη. Στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας δεν σε εντυπωσιάζει, αλλά είναι οι μεσαίες και η απόδοση μέχρι τις 7000 rpm που σε τρελαίνει. Χωρίς να το καταλάβεις οδηγείς πολλές φορές με μια ταχύτητα κάτω. Είναι η απόδοση που σε ωθεί αλλά και ο ήχος που αλλάζει χροιά συνεχώς. Θυμίζει εξωτική κατασκευή και σε αναστατώνει παντού και πάντα. Κάτι σαν supercar. Κλείνεις το ηχοσύστημα, αδιαφορώντας για την πολύ καλή απόδοση του συστήματος της Harman/kardon. Ανοίγεις λίγα εκατοστά το παράθυρο και αφιερώνεσαι στην οδήγηση. Με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα η Μ2 είναι μαζί σου, και θα κινηθεί πολύ γρήγορα απαιτώντας από εσένα να κρατήσεις μόνο την ψυχραιμία σου ώστε να μην υπερβάλλεις από τον ενθουσιασμό. Η ανάρτηση παραμένει εκπληκτική με μικρές κλίσεις αλλά και πολύ καλή απορροφητικότητα. Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή αίσθηση, ενώ το εμπρός σύστημα είναι άμεσο χωρίς όμως να γίνεται απόλυτο. Τα φρένα και αυτά με τη σειρά τους στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Αποδεικνύονται αποτελεσματικά αλλά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση. Το σύνολο δείχνει τόσο καλά μελετημένο στη γρήγορη οδήγηση, που μόνο αν τελειώσει ο δρόμος ή η βενζίνη (με μέση κατανάλωση 16,3 lt/100km η Μ2 καίει αλλά το αξίζει) θα σταματήσεις.

    bmwΑφού όμως εξασφαλίσεις αυτό το επίπεδο, έρχεται η στιγμή που θες να περάσεις στο επόμενο. Να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και να ζήσεις την εμπειρία της Μ2 μέχρι τέλους. Πατάς επίμονα το μπουτόν απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών και μετά από λίγα δευτερόλεπτα έχεις την πλήρη ευθύνη. Αν έχεις ήδη συνειδητοποιήσει το πόσο δυνατή είναι η Μ2, αυτόματα το πόδι σου γίνεται πιο υπεύθυνο. Τα 370 άλογα είναι πολλά, όπως και τα 465 Nm της ροπής. Το υψηλό μάλιστα grip αλλά και οι σχετικά μικρές διατάσεις κάνουν ακόμα πιο εκρηκτικό το κοκτέιλ. Υπάρχουν στιγμές που πατάς βαθιά το γκάζι και το πίσω μέρος παραμένει βιδωμένο, ώσπου κοντά στις 4000 στροφές υπερνικά την πρόσφυση. Εκεί χρειάζονται γρήγορες αντιδράσεις μολονότι το τιμόνι κόβει πολύ βοηθώντας στη διόρθωση. Θέλει σεβασμό, μα αν καταλάβεις τις απαιτήσεις της θα περάσεις μαγικά μαζί της. Μια σχέση κατάκτησης-σεβασμού που σε ταξιδεύει σε κόσμους που ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να το κάνουν σήμερα. Όχι δεν είναι αυτοκίνητο για να μάθεις την πίσω κίνηση και θέλει ψυχραιμία, αλλά έτσι είναι τα αυτοκίνητα που μένουν στην ιστορία για την οδική τους συμπεριφορά.

    BMW M2Η Μ2, είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Όχι δεν είναι μια λιμουζίνα που πατώντας δυο κουμπάκια μετατρέπεται σε τέρας, όπως η Μ5. Ακόμα και στην πιο απλή βόλτα νιώθεις πως είναι κάτι ιδιαίτερο. Με κορυφαία ανάρτηση, πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης και έναν πολύ δυνατό κινητήρα θέλει να σε παρασύρει στον κόσμο της σε κάθε ευκαιρία. Θαρρείς πως μαζί της ξεγελάς την γκρίζα πραγματικότητα και επιτέλους έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο αντρίκιο. Στην εποχή όπου είναι εύκολο να ξεχάσεις την αγάπη σου για την οδήγηση, η Μ2 στη θυμίζει και σε κάνει να νιώθεις και πάλι ζωντανός.

    Δημήτρης Χατζητολίος

    BMW M2Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.468/1.854/1.410 mm

    Βάρος : 1495 kg

    Κινητήρας : 2979 cc

    Ιπποδύναμη : 370 PS/ 6.500 rpm

    Ροπή : 47,4 kg.m/ 1.400-5.560 rpm

    Τελική ταχύτητα : 250 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 16,3 lt/100km

    0-100 km/h : 4,3 sec

    Ρύποι CO2 : 199 g/km

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ