Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 06-Φεβ-2018 08:45

    Πρώτη επαφή με το νέο Ford EcoSport

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το EcoSport είναι το μεγάλο χαρτί της Ford για το 2018. FordΒάζει τη γροθιά του στη φωτιά που ονομάζεται κατηγορία B-SUV, και έρχεται να αποδείξει πως η Ford είναι και εδώ δυνατή. Το EcoSport, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 2014 και κατάφερε να κάνει 166.000 πωλήσεις. Δέχθηκε όμως κριτική, στην Ευρώπη, για τα σκληρά πλαστικά αλλά και τη λιγότερο "Ford” οδική συμπεριφορά. Η Ford δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια και αντέδρασε ταχύτατα. Όποτε σήμερα οδηγούμε το νέο μοντέλο στην παρουσίαση που έκανε η ελληνική αντιπροσωπεία. Από μακριά δείχνει σαν μια φρεσκαρισμένη έκδοση, αλλά τελικά είναι κάτι πολύ παραπάνω.

    Ford EcosportΜοντέρνο και φρέσκο

    Αν υπήρχε ένας τομέας που το EcoSport δεν χρειαζόταν ιδιαίτερες αλλαγές, ήταν η εξωτερική σχεδίαση. Ωστόσο έγιναν επεμβάσεις με σκοπό τη φρεσκάδα αλλά και τη μεγαλύτερη συγγένεια με τα Kuga και Edge. Έτσι το ανάγλυφο καπό με την κεντρική εξοχή, συμπληρώνει τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα αλλά και τους νέους προβολείς με σύστημα φωτισμού High Intensity Discharge, που ενσωματώνουν κομψά φώτα ημέρας LED. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέοι πολυεστιακοί προβολείς ομίχλης. Τα σχέδια του πίσω προφυλακτήρα και των πίσω φώτων του EcoSport έχουν επίσης ανανεωθεί, διαμορφώνοντας μία πιο ‘καθαρή’, πιο ανάγλυφη εικόνα. Οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από 12 εξωτερικές αποχρώσεις, όπως οι Lightning Blue, Ruby Red και η ζωηρή μεταλλική πορτοκαλί Tiger Eye, και να εξατομικεύσουν περαιτέρω το SUV τους με νέες αντίθετες χρωματικές προτάσεις για την οροφή. Τέλος, νέα σχέδια τροχών αλουμινίου 17 και 18 ιντσών συμπληρώνουν το σύνολο. Να σημειωθεί πως στο στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει κιτ επισκευής και σαν εξτρά κανονική ρεζέρβα που τοποθετείτε εξωτερικά από την πίσω πόρτα. Σε αυτή την περίπτωση δεν μπορεί να συνδυαστεί με κάμερα οπισθοπορείας.

    Ford EcosportΑναβάθμιση στο εσωτερικό

    Ford EcosportΜεγάλη είναι η αναβάθμιση στο εσωτερικό. Η ποιότητα των υλικών είναι ανώτερη με μαλακά πλαστικά και νέα κεντρική κονσόλα, με μοντέρνα λογική, δανεισμένη από το νέο Fiesta. Έτσι στο πάνω μέρος συναντάμε το προηγμένο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, με οθόνη αφής 8in, SYNC3. Στις βασικές εκδόσεις η οθόνη είναι 4,2 in. Νέα είναι τα σχέδια των καθισμάτων, με σκοπό τη μεγαλύτερη άνεση των εμπρός και πίσω επιβατών. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μάλιστα καθίσαμε στο πίσω κάθισμα και διαπιστώσαμε πως τόσο τα καθίσματα όσο και η ανάρτηση κρατούν τους επιβάτες ξεκούραστους. Ο χώρος αποσκευών είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος με τη χωρητικότητά του να φτάνει τα 334 Lt. Οι επιβάτες μπορούν να εναρμονίσουν επίσης το περιβάλλον στη διάθεσή τους με φωτισμό εσωτερικού που μπορεί να ρυθμιστεί σε μία από τις επτά διαθέσιμες αποχρώσεις.

    Η γκάμα του νέου EcoSport θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά τη νέα σπορ έκδοση EcoSport ST-Line, που θα συμπληρώνει τις Trend, Business και Titanium.

    Ford EcosportΠροηγμένοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

    Το μοντέλο θα προσφέρεται με μια ποικιλία κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που βρίσκουμε ιδιαίτερα ταιριαστές με το concept του μοντέλου αλλά και με την ελληνική αγορά. Το μεγάλο νέο είναι το λανσάρισμα του νέου κινητήρα πετρελαίου EcoBlue, ο οποίος έχει κυβισμό 1,5lt. και απόδοση 125 άλογα. Είναι σχεδιασμένος για πλούσια ιπποδύναμη, για βελτιωμένες επιδόσεις και μειωμένες εκπομπές CO2. Παρακάτω συναντάμε την έκδοση 1,5 TDCi, η οποία αποδίδει 100 άλογα και θα αποτελεί τη βασική έκδοση πετρελαίου. Στην πλευρά των εκδόσεων βενζίνης βρίσκουμε τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα EcoBoost που, ανάλογα με την έκδοση αποδίδει 100, 125 και 140 άλογα. Τέλος, στην κορυφαία έκδοση πετρελαίου το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και σαν τετρακίνητο, δανειζόμενο το σύστημα που υπάρχει και στο Kuga. Μαζί αλλάζει και η πίσω ανάρτηση που γίνεται πολλαπλών συνδέσμων από ημιάκαμπτο άξονα. Αυτή η έκδοση θα έρθει τον Ιούνιο. Σήμερα υπάρχουν διαθέσιμες οι εκδόσεις EcoBoost με 125 και 140 άλογα καθώς και η έκδοση πετρελαίου των 100 ίππων. Το Μάιο θα έρθουν στη χώρα μας και οι εκδόσεις EcoBoost των 100 ίππων αλλά και η έκδοση πετρελαίου με τα 125 άλογα και κίνηση στον εμπρός άξονα.

    Ford EcosportΔεν μπορούμε να μην θίξουμε το κομμάτι των τιμών. Η βασική έκδοση εξοπλισμού Trend με τον κινητήρα βενζίνης ξεκινά από €15.168 στην έκδοση βενζίνης με τα 100 άλογα και από τα €16.529 για την έκδοση πετρελαίου με τα 100 άλογα. Αντίστοιχα οι τιμές στην έκδοση Business διαμορφώνονται στα €16.498 και €17.407 και στην ST-Line στα €19.887 και €21.087. Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση ST-Line με απόδοση 140 άλογα, που η τιμή της διαμορφώνεται στα €21.509.

    Ford EcosportΣβέλτο και ευχάριστο

    FordΕιδικά η έκδοση ST-Line δείχνει πλούσια και φροντισμένη, όπως αξίζει στα αρχικά του ονόματός της. Όσο πρέπει σπορτίφ, συγκεντρώνει τα βλέμματα στην μπλε απόχρωση, ενώ δείχνει πιο διακριτική στη λευκή. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι κορυφαίο ενώ τα υλικά σε επενδύσεις και ταπετσαρίες έχει γεύση από premium κατασκευές. Η απόσταση από το έδαφος (190mm βενζίνη και 160mm οι εκδόσεις πετρελαίου) είναι αρκετή ώστε να μην προβληματίσει το μοντέλο στα βραχώδη εδάφη της Πάρνηθας, όπου έγινε και η παρουσίαση του μοντέλου στους Έλληνες δημοσιογράφους. Εκεί διαπιστώσαμε πως και η άνεση, παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ σε τροχούς 17 in, δεν επηρεάζεται, με την ανάρτηση να κρατά τους κραδασμούς έξω από την καμπίνα.

    Ford EcosportΤο τιμόνι έχει ευχάριστη αίσθηση όπως και το κιβώτιο, που όμως στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν πιο σφιχτό από το αντίστοιχο ενός Fiesta. Ο κινητήρας κρύβει με αριστοτεχνικό τρόπο το μικρό του κυβισμό και κινεί σβέλτα το ψηλό αμάξωμα. Η κλιμάκωση είναι σωστή και γρήγορα ξελογιασμένος από το ST-Line, βρίσκεσαι να πιέζεις την κατασκευή. Δεν θα σε εκθέσει και δεν θα σε προδώσει, καταφέρνοντας να έχει υψηλή ταχύτητα σε ευθείες και στροφές. Στο όριο δεν θα λείψουν οι κλίσεις αλλά πάντα είναι σε λογικά πλαίσια. Άλλωστε δεν πρόκειται για κάποιο GTi, αλλά για ένα ευρύχωρο, "έξυπνο" μοντέλο της κατηγορίας των B-SUV.

    Ford EcosportΜας αρέσει

    Δεν πρόκειται απλά για ένα facelift, αλλά για ένα μοντέλο με αλλαγές σε βάθος. Νέες τεχνολογίες, νέο εσωτερικό, βελτιωμένη ποιότητα υλικών, προηγμένοι κινητήρες, δυνατότητα επιλογής τετρακίνητης έκδοσης, αλλά και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά συνθέτουν ένα μοντέλο με πολλά χαρίσματα. Η Ford μένει στο παιχνίδι της κατηγορίας, έχοντας πλέον ένα πολύ ισχυρό χαρτί στα χέρια της, που συμπληρώνει ιδανικά τα Kuga και Edge.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

    Ford Ecosport

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ