Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 05-Φεβ-2018 09:13

    Ζούμε την αποκάλυψη της νέας Mercedes-Benz A-Class (vid.)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    To internet έχει αλλάξει τη δουλειά ενός δημοσιογράφου. Λίγα λεπτά μετά την αποκάλυψη της νέας γενιάς A-Class από τον ισχυρό άντρα της Daimler, Dr. Dieter Zetsche, το διαδίκτυο είχε γεμίσει με κείμενα, φωτογραφίες και video του νέου μοντέλου. Όποτε, από τη στιγμή που δεν περιλαμβάνεται οδήγηση του μοντέλου, ποιος ο λόγος να βρίσκεσαι εκεί; Όταν όμως το ζήσεις από κοντά καταλαβαίνεις τη μεγάλη διαφορά! Σε μια εντυπωσιακά οργανωμένη εκδήλωση μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε από πρώτο χέρι τις νέες τεχνολογίες, να μας τις εξηγήσουν οι άνθρωποι που τις εξέλιξαν και βέβαια να δούμε ζωντανά μέσα και έξω το νέο μοντέλο. Καλά τα νούμερα, οι εικόνες και τα video αλλά είναι αλλιώς η επαφή και αυτό θα προσπαθήσουμε να σας μεταφέρουμε.

    Mercedes-BenzΝέα εποχή συστημάτων πολυμέσων

    Mercedes-BenzΣοφά, πριν γίνει η αποκάλυψη του μοντέλου, μάθαμε για τις τεχνολογίες του. Ίσως μετά κανείς δεν θα μπορούσε να συγκεντρωθεί σε αυτό το κομμάτι μιας και οι γυαλιστερές λαμαρίνες έχουν τη δική τους γοητεία. Ένα μεγάλο βήμα μπροστά, είναι το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου και ομολογούμε πως κατάφερε να μας εντυπωσιάσει, παρά το γεγονός πως πλέον συναντάμε κάτι αντίστοιχο σε όλα τα μοντέλα. Περιέργως το σύστημα MBUX (Mercedes Benz User Experience), όπως το ονομάζει η εταιρία, δεν προέρχεται από κάποια μεγαλύτερη σειρά της εταιρίας, όπως γενικά συνηθίζει, αλλά λανσάρεται για πρώτη φορά στην A-Class. Αποτελείται από δυο οθόνες (πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων) των 7 in στη βασική του μορφή. Στην πιο πλούσια έκδοση, η οθόνη πολυμέσων γίνεται 10,25in, ενώ στη κορυφαία και οι δυο οθόνες έχουν διάσταση 10,25in. Οπτικά (δυο οθόνες συριακά τοποθετημένες) είναι μια εικόνα που έχουμε ήδη συναντήσει στην E-Class και της S-Class, ωστόσο εδώ πρόκειται για ένα πολύ πιο εξελιγμένο σύστημα. Για αρχή, η οθόνη πολυμέσων είναι πλέον αφής, στοιχείο που την κάνει πιο εύχρηστη. Με εντολές αφής είναι και τα χειριστήρια στο τιμόνι, ενώ το περιστροφικό χειριστήριο στη βάση της κονσόλας, έχει αντικατασταθεί με Touchpad.

    Mercedes-BenzΗ μεγάλη όμως καινοτομία αφορά την τεχνολογία artificial intelligence, που σημαίνει πως το αυτοκίνητο με την πάροδο του χρόνου μαθαίνει τις συνήθειες του οδηγού. Δέχεται φωνητικές εντολές, οι οποίες μπορεί να είναι και έμμεσες (όπως για παράδειγμα την λέξη "κρυώνω") που έχει σαν σκοπό να δημιουργήσει μια συναισθηματική σχέση μεταξύ αυτοκινήτου, οδηγού και επιβατών. Για να ενεργοποιηθεί η φωνητική αναγνώριση αρκεί να πείτε : "Hey Mercedes”. Αναμφίβολα πρόκειται για μια νέα εποχή στην επικοινωνία με το αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα είχαμε την ευκαιρία να δούμε την πρακτικότητα αλλά και την ωραία αισθητική που πλέον προσφέρουν οι δυο οθόνες. Άπειρες λειτουργίες αλλά και πολύ πρακτικές στη χρήση, πραγματικά κολλάς μαζί τους.

    Mercedes-BenzΠλαίσιο με αυξημένους χώρους και ακαμψία

    Το νέο μοντέλο έχει αυξημένους χώρους, στοιχείο καλοδεχούμενο σε αυτή την κατηγορία. Αρχικά έχουν αυξηθεί οι εξωτερικές διαστάσεις. Πλέον το μήκος έχει φτάσει τα 4.419mm (η 3η γενιά είχε 4.299mm), το πλάτος τα 1.796mm (από 1.780mm) και το ύψος τα 1.440mm (από 1.433mm). Επιπλέον, το μεταξόνιο έχει φτάσει τα 2.729mm (αυξημένο κατά 30mm) όντας κορυφαίο στην κατηγορία. Τέλος, αυξημένο είναι και το εμπρός μετατρόχιο κατά 15mm. Έτσι έχουν ωφεληθεί οι χώροι στο κεφάλι, τους ώμους και τα γόνατα, όλων των επιβατών. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως έχει βελτιωθεί η ορατότητα προς τα έξω κατά 10%, κάτι που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα μιας και η προηγούμενη γενιά είχε μια κάπως "κλειστοφοβική" αίσθηση για τα γούστα μας.

    Mercedes-BenzΜεγάλη έμφαση δόθηκε κατά την εξέλιξη του πλαισίου ώστε να προκύπτει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, να μην υπάρχουν κραδασμοί αλλά και να βελτιωθεί η ησυχία στην καμπίνα. Εκτός από τη βελτίωση στον τομέα της ακαμψίας μεγάλη έμφαση δόθηκε στα σημεία ένωσης με την ανάρτηση αλλά και τον κινητήρα, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα κύλισης. Οι βασικοί τροχοί είναι 16in, ενώ ακόμα και μοντέλα που δεν έχουν το πακέτο της AMG μπορούν να εφοδιαστούν με τροχούς έως και 19in. Η ανάρτηση διαφέρει ανάλογα με την έκδοση αλλά και τις επιθυμίες του οδηγού. Όπως και με τις προηγούμενες γενιές της A-Class, έτσι και τώρα, στο εμπρός μέρος συναντάμε μια εξελιγμένη μορφή με γόνατα McPherson. Μειώθηκε το βάρος με σκοπό τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς αλλά και της άνεσης. Στον πίσω άξονα στις εκδόσεις Α200 και Α180d υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, ενώ στην Α250 αλλά και στις τετρακίνητες εκδόσεις χρησιμοποιείται μια νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με νέο υποπλαίσιο. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ αλλά και χαμηλωμένη κατά 15mm ανάρτηση.

    Mercedes-BenzΝέοι κινητήρες

    Mercedes-BenzΤο μεγάλο νέο στους κινητήρες είναι η αντικατάσταση του 1,6lt. με έναν κινητήρα 1330cc, που η Mercedes-Benz τον "στρογγυλεύει" χαρακτηρίζοντας τον ως 1,4lt. Στην έκδοση Α200 αποδίδει 163 άλογα, ενώ στο μέλλον θα προκύψει μια πιο δυνατή αλλά και μια πιο αδύναμη εκδοχή του. Είναι έτσι κατά 15% πιο αποδοτικός από τον προηγούμενο αλλά και 20 κιλά ελαφρύτερος! Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων 7G-DCT. Στην τελευταία περίπτωση συνδυάζεται και με σύστημα απενεργοποίησης των δυο μεσαίων κυλίνδρων, για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερους ρύπους. Παρατηρώντας τον από κοντά, μας έκαναν εντύπωση οι μικρές του διαστάσεις αλλά και η κεφαλή σε σχήμα "Δ".

    Mercedes-BenzΑκολουθεί η έκδοση Α250 με δίλιτρο κινητήρα που αποδίδει 224 άλογα αλλά και 35,7 κιλά ροπής. Προσφέρει δυναμικές επιδόσεις με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 6,2 sec. Για εκείνους που αποζητούν τη μέγιστη οικονομία υπάρχει η Α180d. Εφοδιάζεται με έναν κινητήρα κυβισμού 1,5lt. που βασίζεται στον αντίστοιχο της προηγούμενης γενιάς, με πολλές όμως βελτιώσεις. Έχει νέο turbo με βελτιωμένη απόκριση στο γκάζι, τεχνολογία AdBlue και υδρόψυκτο intercooler. Η απόδοση έχει βελτιωθεί με 116 άλογα αλλά και ροπή 26,5 κιλά ροπής. Τέλος, το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC είναι περαιτέρω εξελιγμένο για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση. Να σημειωθεί πως κατά το λανσάρισμα μόνο η Α200 διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο.

    Mercedes-BenzΤο νέο βήμα στην εξωτερική σχεδίαση.

    Mercedes-BenzΗ ώρα όμως της αποκάλυψης του μοντέλου φτάνει. Ανάμεσα σε καπνούς μια κόκκινη και μια λευκή A-Class εμφανίζονται μπροστά μας. Η κόκκινη με το πακέτο της AMG περισσότερο εντυπωσιακή, με μαύρους τροχούς 19in αλλά και περισσότερο άγριους προφυλακτήρες, ενώ η λευκή έδειχνε περισσότερο απλή αλλά άκρως ουσιαστική και αντίστοιχα γοητευτική. Η πρώτη σκέψη λέει πως δείχνει περισσότερο σύγχρονη. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, η εξωτερική σχεδίαση της νέας A-Class αποτελεί το νέο βήμα στη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας. Το δυο όγκων αμάξωμα εκφράζει το δυναμισμό, τη σπορ πλευρά αλλά και το συναίσθημα.

    Mercedes-BenzΠιο επιθετικό το εμπρός μέρος, χαρακτηρίζεται από τα μακρόστενα φωτιστικά, που φτάνουν μέχρι τα πλαϊνά φτερά. Αυτό είναι και το σημείο του μοντέλου που όπως παρατηρήσαμε μαζεύει και τα περισσότερα σχόλια. Σε συνδυασμό με το εμπρός χαμηλό καπό δημιουργεί το επιθετικό προφίλ που ήθελε η Mercedes-Benz. Στο πίσω μέρος τα νέα φωτιστικά δίνουν την απαραίτητη νότα φρεσκάδας με το τριγωνοειδές σχήμα.

    Mercedes-BenzΑνώτερη ποιότητα

    Έρχεται η στιγμή να μπούμε μέσα στη νέα A-Class. Η ανώτερη ποιότητα είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή. Περισσότερο με μια μικρότερη C-Class μοιάζει παρά με Α-Class. Μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, υλικά πολύ καλής ποιότητας και βέβαια φρέσκια σχεδίαση που υπογραμμίζεται από το νέο ταμπλό με τις οθόνες του συστήματος MBUX. Όμορφοι και οι νέοι αεραγωγοί σε σχήμα τουρμπίνας. Καλοδεχούμενη και η αυξημένη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι βελτιωμένος, αν και θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα στο κάτω μέρος των πίσω θυρών.

    Νέα γενιά, νέα εποχή

    Mercedes-BenzΗ A-Class είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της Mercedes-Benz. Η 4η γενιά του μοντέλου δείχνει έτοιμη να συνεχίσει την καλή παράδοση. Έτοιμη να ταρακουνήσει για τα καλά την premium κατηγορία αποτελεί την αρχή μιας νέας εποχής για τη μάρκα. Κορυφαία σε επίπεδο τεχνολογίας, σε κάθε τομέα, θα αναστατώσει τις εκθέσεις, όπου θα είναι διαθέσιμη για παραγγελία από το Μάρτιο και στις εκθέσεις από το Μάιο.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ