Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 09-Φεβ-2018 15:59

    To SUV που αρέσει πολύ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "To Seat Arona σε όλους αρέσει". Αυτή ήταν η τελική εκτίμηση του πατέρα μου όταν επιστρέφαμε παρέα το Arona της δοκιμής. Πιο δύσκολος πλέον με τα αυτοκίνητα, δεν τον ικανοποιεί εύκολα ένα νέο μοντέλο, παρά το γεγονός πως οι κατασκευαστές κάνουν ότι μπορούν για να μας τον πείσουν. Το Arona όμως τον κέρδισε τόσο σαν οδηγό, όσο και σαν επιβάτη, όπως κέρδισε και όσους το είδαν τις μέρες που το είχαμε για δοκιμή.

    Seat AronaΔεν είναι η πρώτη φορά, που ζητάμε την οπτική ενός τρίτου, ενός δυνητικού πελάτη, θέλοντας και μια διαφορετική διάσταση στα συμπεράσματα. Στην περίπτωση του Arona χρησιμοποιήσαμε αρκετές περιπτώσεις και όσο τα θετικά σχόλια αυξάνονταν, τόσο περισσότερο ψάχναμε γνώμες. Γιατί όμως το Arona αρέσει τόσο πολύ;

    seatΙδανικές αναλογίες

    Είναι εντυπωσιακά τα μεγάλα αμαξώματα, όπως εντυπωσιακά είναι και τα σπορ διθέσια μοντέλα. Στο τέλος όμως της ημέρας σε κερδίζουν τα αυτοκίνητα που δένουν πάνω σου, που τελικά δεν είναι δύσχρηστα. Το Arona λοιπόν είναι το ακριβώς αντίθετο από το δύσχρηστο. Έχει ιδανικές αναλογίες μήκους-πλάτους-ύψους και αυτό φαίνεται στην πράξη. Καταφέρνει να ισορροπεί μοναδικά ανάμεσα στους χώρους και τις μαζεμένες διαστάσεις. Θα βολευτούν άνετα 4 ενήλικες, ακόμα και 5, με τις αποσκευές τους, ενώ ταυτόχρονα γλιστρά στα στενά της πόλης και χωρά να παρκάρει όπου ένα super mini. Μάλιστα οι επιβάτες δεν χωρούν απλά. Λόγω του μεγάλου εσωτερικού ύψους αλλά και πλάτους έχουν μια αυξημένη αίσθηση ευρυχωρίας, που θα ζήλευαν ακόμα και μοντέλα ανώτερης κατηγορίας.

    Seat AronaΗ σχεδίαση είναι μοντέρνα, σε ένα περιβάλλον με αρκετή δόση φρέσκιας τεχνολογίας, ειδικά στην περίπτωσή μας, με το ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού Xcellence. Ποιοτικές επενδύσεις, μεγάλη οθόνη πολυμέσων αφής με άριστα γραφικά, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο διζωνικός κλιματισμός, σύστημα ανοίγματος χωρίς κλειδί, αλλά και πολύ εξυπηρετική στο παρκάρισμα κάμερα οπισθοπορείας. Ωστόσο θα θέλαμε έστω κάποιες επιφάνειες να ήταν καλυμμένες με μαλακά πλαστικά ενώ μας έλειψαν και οι χειρολαβές οροφής.

    Seat AronaΙσορροπία

    Εξωτερικά θεωρούμε πως είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα μοντέλα της SEAT. Έχει μια δυναμικότητα στο σχεδιασμό, με κοφτερές γραμμές, ωστόσο παντρεύεται ωραία με τη λογική των SUV, αλλά και τις διαστάσεις του μοντέλου, με αποτέλεσμα ένα πολύ ισορροπημένο σύνολο. Είναι τόσο εύστοχη η σχεδίαση, που το Arona αρέσει και σε ένα κοινό που μέχρι σήμερα δεν του ταίριαζαν τα μοντέλα της SEAT. Ίσως ένα από τα πιο εύστοχα σχήματα της μάρκας τα τελευταία χρόνια.

    seatΗ εικόνα του δικού μας μοντέλου είχε και τις παραπάνω πινελιές της έκδοσης Xcellence, που προσέθεταν σε φινέτσα αλλά και λεπτομέρεια. Διχρωμία σε οροφή και καθρέφτες, λογότυπο "Χ" στην πίσω κολόνα, μπάρες οροφής, ποδιές στους προφυλακτήρες και υπέροχα φωτιστικά τεχνολογίας LED, αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά διαφοροποίησης. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και τροχούς αλουμινίου με διάμετρο 17in.. Ωστόσο στο στάνταρ εξοπλισμό η έκδοση Xcellence έχει τροχούς 16in.. Παρά το γεγονός πως η άνεση είναι πολύ καλή και με τους τροχούς 17in., εμείς θα προτιμούσαμε αυτούς των 16in.. Οι δρόμοι μας είναι μέτριοι, ενώ το μεγαλύτερο προφίλ στα ελαστικά των 16in συνεπάγεται και μεγαλύτερες ελευθερίες για εκείνες τις περιπτώσεις που θα θελήσετε να αφήσετε την άσφαλτο.

    Seat AronaΠολυτάλαντος κινητήρας

    seatΚατά καιρούς είχαμε τις αμφιβολίες μας για τους κινητήρες πολύ μικρού κυβισμού, που καλούνται να κινήσουν αμαξώματα με σεβαστές διαστάσεις. Όταν λοιπόν αναφέρεις σε έναν τρίτο πως ο κινητήρας του Arona έχει μόλις 999cc, εκπλήσσεται αλλά αρνητικά. Αν μάλιστα είναι και μεγάλος σε ηλικία του έρχονται στο μυαλό εκείνες οι εποχές στη δεκαετία του 80-90s όπου μοντέλα με μικρούς κινητήρες ήταν απλά ένα βάσανο στην οδήγηση. Σήμερα όμως τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Το Arona έχει τον TSI των 999 cc που στην περίπτωσή μας αποδίδει 115 Ps. Βγαίνει και σε έκδοση με 95 αλλά εμείς βρίσκουμε τη "μεγάλη" πιο ολοκληρωμένη μιας και μας φαίνεται να έχει πιο γεμάτη απόδοση σε όλο το εύρος στροφών. Ίσως παίζει και ρόλο το 6ταχυτο κιβώτιο, μιας και η έκδοση των 95 ίππων έχει κιβώτιο με 5 σχέσεις. Από εκεί και πέρα υπάρχει και έκδοση πετρελαίου αλλά και δυνατότερη έκδοση βενζίνης με 150 άλογα, για τους πιο ανήσυχους.

    seatΗ έκδοσή μας όμως έχει μάλλον το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Στην πράξη αποδεικνύεται παραπάνω από επαρκής. Ακόμα και με 4 άτομα δεν θα διστάσει να ανέβει ανηφόρες και να επιταχύνει με ζωντάνια. Ωστόσο πολλές φορές πρέπει να πιέσεις το γκάζι για να πάρεις το αποτέλεσμα που θες, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και η κατανάλωση. Στην περίπτωσή μας βρέθηκε στα 7,6 lt/100km, ενώ με μικρότερο φορτίο και προσοχή στο γκάζι θα πέσει ακόμα και κάτω από τα 7 lt/100km.

    Seat AronaΣτο δρόμο είναι ευχάριστο. Χαίρεσαι να το οδηγείς. Έχεις πολύ καλή ορατότητα, μαζεμένες διαστάσεις αμαξώματος, χειριστήρια με καλή αίσθηση και σωστό βάρος ώστε να μην κουράζουν. Το πλαίσιο είναι πολύ άκαμπτο ενώ συνδυάζεται άψογα με την ανάρτηση. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, οπότε ψάχνεις μάταια πράγματα που δεν σου αρέσουν.

    Αρέσει σε όλους

    Το Arona είναι μια σπουδαία κίνηση από τη Seat. Τρομερά επίκαιρο αλλά και χαρισματικό, δένει με τη ζωή του 99% του μέσου αγοραστή. Το νιώθεις προέκταση της σκέψης σου. Πάντα είναι δίπλα σου, κάνοντας τη ζωή σου πιο εύκολη με μικρές απαιτήσεις. Από το βουνό έως τη θάλασσα και από το super market μέχρι τα στενά της πόλης βαθμολογείται με άριστα. Οπότε είναι λογικό να αρέσει!

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Seat Arona

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.318/1.780/1.552 mm

    Βάρος : 1112 kg

    Χώρος αποσκευών : 400 lt

    Κινητήρας : 999 cc

    Ιπποδύναμη : 115 PS/ 5.000-5.500 rpm

    Ροπή : 20,4 kg.m/ 2.000-3.500 rpm

    Τελική ταχύτητα : 182 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,6 lt/100km

    0-100 km/h : 9,8 sec

    Ρύποι CO2 : 113 g/km

     

     

     

    Τιμή : από €14.900 (έκδοση δοκιμής :€18.500)

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ