Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Ιαν-2018 08:45

    Με το Civic Type R στην πίστα των Μεγάρων

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Για ακόμα μια φορά η Honda ταράζει το lobby των hatchback και τα μυαλά των petrolhead με το νέο Civic Type R. Εκεί που νομίζαμε πως το μοντέλο του 2015 ήταν ότι πιο ακραίο μπορούσε να παρουσιάσει η Honda, έρχεται η νέα γενιά να μας αποδείξει πως τίποτα δεν έχει τελειώσει. Ακόμα πιο προκλητικό εμφανισιακά, στα όρια του tech freak, ακόμα πιο δυνατό και ακόμα πιο γρήγορο. Το ενδιαφέρον να βρεθείς πίσω από το τιμόνι δεν μπορεί παρά να είναι μεγάλο. Ακόμα καλύτερα όταν η ελληνική αντιπροσωπεία έχει εξασφαλίσει την πίστα των Μεγάρων για οδήγηση.

    HondaΑνατριχίλα

    Ανατριχιάζεις από τη στιγμή που θα το αντικρίσεις. Λες και είναι βγαλμένο κατευθείαν από κάποια πίστα, οι Ιάπωνες δεν δίστασαν να προσθέσουν κάθε αεροδυναμικό βοήθημα που είχαν στο μυαλό τους. Όπως μάλιστα τονίστηκε στην πληρέστατη παρουσίαση, τίποτα δεν έχει προστεθεί εξωτερικά για λόγους εντυπωσιασμού, μιας και ότι βλέπετε έχει σκοπό τη βελτίωση της ευστάθειας. Στα μάτια του περισσότερου κόσμου θα φανεί υπερβολικό. Εμείς υποκλινόμαστε στους Ιάπωνες, που δίνουν προτεραιότητα στο τεχνικό κομμάτι, παραμερίζοντας ίσως τις προσταγές του marketing, που γενικά προτιμούν τα πιο εύπεπτα σχήματα.

    HondaΦαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει μικρότερους προβόλους και μυώδεις, στιβαρές γραμμές. Το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, εμπρός ‘air curtain’, λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμών, τα λεγόμενα vortex generators στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Αυτά τα χαρακτηριστικά πετυχαίνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.

    HondaΤρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω διαχύτη. Οι κεντρικές απολήξεις σε κάθε πλευρά απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ μία μοναδική κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% συγκριτικά με του προηγούμενου Type R, πράγμα που μειώνει την πίεση επιστροφής μέσα στο σύστημα. Για να παράγεται πιο δυναμικός ήχος κατά την επιτάχυνση, η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν μία ακόμα ροή εξαγωγής, με αποτέλεσμα αύξηση 2dB συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τις ίδιες ταχύτητες.

    HondaΤεχνολογία σε κάθε μηχανικό μέρος

    Το Civic Type R εξοπλίζεται με μια μοναδική διάταξη γονάτων διπλού άξονα εμπρός, με νέα γεωμετρία που μειώνει το ίχνος κατά 19mm και το αρχικό κάμπερ κατά 1.0 μοίρες συγκριτικά με το αντίστοιχο του στάνταρ Civic. Αυτή η ειδική ρύθμιση για το Type R ελαχιστοποιεί τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση και μεγιστοποιεί τη σπορ συμπεριφορά του. Επιπλέον, για μεγαλύτερη ακαμψία και μείωση του βάρους, οι κάτω βραχίονες και τα ακροαξόνια των γονάτων κατασκευάζονται από αλουμίνιο.

    HondaΠίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ανεξάρτητοι βραχίονες προσφέρουν αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια για ανώτερη οδηγική άνεση και ασφαλή οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες, καθώς και πιο γραμμική απόκριση σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS.

    HondaΤο νέο Civic Type R διαθέτει ανανεωμένο Adaptive Damper System τεσσάρων σημείων τροχών που προσφέρει ανώτερη οδηγική ποιότητα και εξαιρετικό κράτημα. Το σύστημα υιοθετεί αναβαθμισμένα αμορτισέρ σχεδίασης τριών θαλάμων, για μεγαλύτερο εύρος μεταβλητότητας της δύναμης απόσβεσης.

    HondaΓια να μπορεί ο οδηγός να διαχειριστεί την τεράστια ισχύ του Type R, οι εμπρός τροχοί φέρουν ισχυρό σύστημα πέδησης Brembo, ειδικά εξελιγμένο για το μοντέλο. Μπροστά, τετραπίστονες δαγκάνες ασκούν πίεση πέδησης σε αεριζόμενους δίσκους 350 mm. Οι εισαγωγές του εμπρός προφυλακτήρα φέρουν μοναδικούς αεραγωγούς ψύξης που διοχετεύουν τον αέρα μέσω του αμαξώματος για να μειώσουν τη θερμότητα στους δίσκους και τις δαγκάνες. Πίσω, συμπαγείς δίσκοι 305mm είναι 9mm μεγαλύτεροι από αυτούς του προηγούμενου Type R. Νέες ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών σε berlina black, μοναδικές στο Type R, συμπληρώνουν τις οπτικές αλλαγές, και κοσμούν τους διευρυμένους θόλους των τροχών με ελαστικά 245/30 R20.

    HondaΤο προηγμένο, αυτοφερόμενο αμάξωμα της δέκατης γενιάς Civic hatchback σημαίνει ότι το πλαίσιο του νέου Type R είναι 16kg ελαφρύτερο από του προηγούμενου Civic Type R, με βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 37% και αυξημένη αντοχή στη στατική κάμψη κατά 45%. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικά οφέλη στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και στην ευστάθεια στις στροφές, ενώ βελτιώνει επίσης την παθητική ασφάλεια και τα χαρακτηριστικά NVH του αυτοκινήτου.

    HondaΚαρδιά με 320 άλογα!

    Η Honda φημίζεται για τους κινητήρες της. Εκατομμύρια οδηγοί σε όλο τον πλανήτη προσκυνούν την Ιαπωνική εταιρία σε αυτό τον τομέα, ακόμα περισσότερο όταν αφορά κάποιο δυνατό κινητήρα. Στην περίπτωση του νέου Type-R έχουμε ένα από τα πιο προηγμένα σύνολα στην γκάμα της Honda παγκοσμίως. Βασίζεται στον κινητήρα της προηγούμενης γενιάς και σύμφωνα με την εταιρία, έχει βελτιστοποιηθεί και αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει ισχύ, ροπή και επιδόσεις σε επίπεδα απαράμιλλα στην κατηγορία προσθιοκίνητων hot hatch.

    HondaΟι τεχνολογίες Μεταβλητού Χρονισμού & Ηλεκτρονικού Ελέγχου Βύθισης Βαλβίδων - Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda προσφέρουν ειδικά πλεονεκτήματα στον υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής (mono-scroll) του κινητήρα. Το VTEC μεταβάλλει τη βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής για να μειώσει την υστέρηση turbo (turbo lag) μέσω αυξημένης πίεσης στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές, ενώ προσφέρει αυξημένη ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Το Dual-VTC επιτρέπει ένα βαθμό επικάλυψης στο χρονισμό των βαλβίδων που μεταβάλλεται σε μεγάλο εύρος στροφών για βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης του καυσίμου. Η ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.

    HondaΠροηγμένη τεχνολογία θερμικής διαχείρισης απαντά στις προκλήσεις που δημιουργεί η υψηλή αναλογία 9.8:1 και η υπερσυμπίεση. Ο αέρα υπερπλήρωσης ψύχεται μέσω ενός εναλλάκτη αέρα - αέρα υψηλής χωρητικότητας, ενώ η κυλινδροκεφαλή έχει μία υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής δύο τμημάτων για τη μείωση των θερμοκρασιών των καυσαερίων και των θαλάμων καύσης. Κάθε έμβολο περιλαμβάνει ένα κανάλι ψύξης για αυξημένη ροή λαδιού, κάτι που αυξάνει σημαντικά τα όρια αυτανάφλεξης.

    HondaΗ μέγιστη ισχύς του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα άμεσου ψεκασμού είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400 Nm από 2.500rpm – 4.500rpm. Τα νούμερα υπόσχονται κορυφαίες επιδόσεις, οπότε η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 272km/h!

    HondaΈνα εξατάχυτο μηχανικό περνά τη δύναμη στο δρόμο. Οι σχέσεις μετάδοσης έχουν βελτιστοποιηθεί με κριτήριο τις επιδόσεις, με μικρότερο λόγο τελικής μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα - πρωτεύοντα άξονα κιβωτίου στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, ελαχιστοποιεί τους ανεπιθύμητους κραδασμούς από τη μετάδοση που σχετίζονται με τις υπερβολικές διαφορές στροφών. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών μπορεί να ενεργοποιείται ή να απενεργοποιείται μέσω των ρυθμίσεων χρήστη, ανεξάρτητα από το mode που έχει επιλεγεί. Η τελική μετάδοση περιλαμβάνει ένα ταχύτατης απόκρισης ελικοειδές, μπλοκέ διαφορικό (LSD). Ένα υγρόψυκτο ψυγείο λαδιού ειδικό για το κιβώτιο βοηθά στη διαχείριση θερμοκρασιών κατά τη διάρκεια παρατεταμένης οδήγησης στο όριο.

    HondaΕσωτερικό που σε βάζει στο κλίμα

    Το εσωτερικό των μοντέλων Type R είναι πάντα απαράμιλλο και έχει μία παράδοση 25 χρόνων, από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο Honda με το θρυλικό, κόκκινο σήμα. Το νέο Civic Type R βασίζεται στο προηγμένο περιβάλλον της καμπίνας του στάνταρ μοντέλου, με σουέντ κόκκινη και μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία, για τα νέα, σπορ καθίσματα υψηλής πλευρικής στήριξης. Τα καθίσματα ενσωματώνουν ανανεωμένα κάτω και πλευρικά μαξιλάρια, προσφέροντας εξαιρετική στήριξη για σπορ οδήγηση, ενώ παράλληλα είναι και τα ελαφρύτερα καθίσματα της έκδοσης Type R στην ιστορία του μοντέλου. Η σχεδίαση πάντως είναι πιο ήπια από του προηγούμενου μοντέλου.

    HondaΤο τιμόνι ενσωματώνει κόκκινα δερμάτινα ένθετα και εξαγωνική ραφή, ενώ το κεντρικό ένθετο από ανθρακονήματα στο ταμπλό πλαισιώνεται από κόκκινη διακοσμητική λωρίδα που εκτείνεται στις πόρτες. Η σφαιρική λαβή του επιλογέα κατασκευάζεται από κατεργασμένο αλουμίνιο. Όλος αυτός ο εξοπλισμός εσωτερικού είναι μοναδικός στο Type R.

    HondaΗ ώρα της οδήγησης!

    Μπαίνεις, δένεσαι και πλέον όλα είναι στα χέρια σου. Βάζουμε μπροστά τον κινητήρα και πλέον μένει να απενεργοποιήσουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και να επιλέξουμε πρόγραμμα οδήγησης. Το ‘Comfort’ mode προστίθεται στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για αγωνιστική οδήγηση. Το καθένα προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, την υποβοήθηση διεύθυνσης, την αίσθηση αλλαγών σχέσεων και την απόκριση του γκαζιού, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

    HondaΗ θέση οδήγησης μας φαίνεται καλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο, που σε τοποθετούσε λίγο πιο ψηλά από το ιδανικό. Η πλευρική στήριξη από τα καθίσματα είναι άριστη θυμίζοντας αγωνιστικό. Το εσωτερικό σε περιβάλει και νιώθεις το τιμώμενο πρόσωπο. Μέχρι εκείνη τη στιγμή όλα έχουν χτυπήσει το συναίσθημα. Εμφάνιση, εσωτερικό, τεχνικά χαρακτηριστικά, όλα στο κόκκινο. Κράνος, ρύθμιση στο +R mode και η πίστα είναι δική μας.

    HondaΟι τεχνικοί της Honda έλαβαν σαν παράπονο από το προηγούμενο Type-R την απόδοση στις υψηλές στροφές και τα 10 παραπάνω άλογα προστέθηκαν εκεί. Ο πρώτος γύρος είναι αναγνωριστικός, αλλά είναι βέβαιο πως σύντομα θα χρησιμοποιήσουμε τον κινητήρα στο πάνω μέρος τις κλίμακας των στροφών του. Το σύνολο δείχνει πολύ άκαμπτο, με αμεσότητα στην αλλαγή κατεύθυνσης και μικρές κλίσεις. Τα χειριστήρια έχουν καλοδουλεμένη αίσθηση, οπότε σύντομα αποφασίζεις να ανεβάσεις ρυθμό.

    HondaΤώρα πλέον φλερτάρουμε με το κόκκινο του στροφομέτρου οπότε όλα τα αισθητήριά μας δουλεύουν στο 100%. Μιλώντας για τον κινητήρα, σε κερδίζει με τη γραμμική του αίσθηση αλλά και με την απόδοση στις υψηλές στροφές. Θες να τον δουλέψεις ψηλά μιας και εκεί βγάζει τον καλό του εαυτό. Δεν φαίνεται πάντως για 320 άλογα, αν και τα km/h που βλέπεις στις ευθείες της πίστας συνηγορούν προς την τιμή του κατασκευαστή. Η φιλικότητα είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό του μοντέλου. Ακλόνητο σε γενικές γραμμές, δεν θα σε φοβίσει ότι θα ξεκολλήσει απότομα, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πραγματικά πολύ υψηλά. Ο συγχρονισμός στροφών στο κιβώτιο είναι ακόμα ένα ωραίο gadget, αν και στην πίστα των Μεγάρων που καταπονεί τα φρένα δεν το θέλαμε, μιας και θα προτιμούσαμε το κατέβασμα να συμβάλει στο φρενάρισμα.

    HondaΌσο περνούν οι γύροι το εμπρός σύστημα αρχίζει να κουράζεται μιας και από εκεί πρέπει να γίνουν όλα (επιτάχυνση-επιβράδυνση-στρίψιμο). Αυτό σημαίνει πως πρέπει να κάνεις λίγο περισσότερο υπομονή στην είσοδο ώστε να μην εμφανιστεί υποστροφή, εγκράτεια στην έξοδο με το γκάζι αλλά και λίγο νωρίτερα το φρενάρισμα. Σαφώς και δεν είναι αγωνιστικό αλλά είναι οι προδιαγραφές και το όλο concept που σε έχουν παρασύρει σε έναν πολύ γρήγορο ρυθμό. Ίσως μάλιστα και μια περισσότερο ανοιχτή πίστα, όπως αυτή των Σερρών να το βόλευε καλύτερα. Ίσως βέβαια να είχε παίξει το ρόλο του το γεγονός πως το αυτοκίνητο γύρναγε από την προηγούμενη μέρα αδιάκοπα στην πίστα, στα χέρια αρκετών οδηγών, που αντίστοιχα είχαν ξελογιαστεί με τις προδιαγραφές του.

    HondaΊσως η δυσκολότερη στιγμή είναι όταν φτάσεις στο κομμάτι της τιμής αγοράς. Στην Ελλάδα του σήμερα τα €49.700 είναι πολλά χρήματα και δυστυχώς η τόσο υψηλή τιμή έχει προκύψει από τους πολύ υψηλούς φόρους μιας και όπως μας εξήγησε η κ. Κατσαρέα η τιμή εκκίνησης προ φόρων είναι λίγο χαμηλότερη από την αντίστοιχη στην Γερμανία, όπου το αυτοκίνητο.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες :Γιώργος Καραγιωργάκης

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ