Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 19-Ιαν-2018 16:02

    Το Audi Q3 είναι ακόμα επίκαιρο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ένας τρόπος απόδειξης της επιτυχίας μιας σχεδίασης είναι η αντοχή της στο χρόνο. Ειδικά στα αυτοκίνητα, αυτό το στοιχείο επηρεάζει πολλούς τομείς. Δεν είναι λίγες οι φορές που σου αρέσει ένα μοντέλο όταν παρουσιάζεται και μετά από 4-5 χρόνια δείχνει παλιό και ξεπερασμένο. Το γεγονός ότι πλέον δεν σε ελκύει έχει πολλές αρνητικές παραμέτρους, από την μεταπώληση μέχρι και την ίδια τη χρήση. Το Q3 είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που ο χρόνος δεν το έχει αγγίξει και αυτή ήταν η πρώτη μας σκέψη μόλις πήραμε τα κλειδιά του κατακόκκινου αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

    audi q3Στην περίπτωσή μας είχαμε μια από τις πιο εντυπωσιακές παραλλαγές. Εκτός από την κόκκινη βαφή, ήταν και το πακέτο S-line που βοηθούσε στη συνολική εικόνα. Εντυπωσιακοί μαύροι γυαλιστεροί τροχοί 19in, πιο άγριοι προφυλακτήρες με μεγάλα ανοίγματα εμπρός και διαχύτη πίσω, καθώς και μεγάλη πίσω αεροτομή. Το αισθητικό παιχνίδι ολοκλήρωναν οι λεπτομέρειες σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση σε προφυλακτήρες, πλαϊνά μαρσπιέ, αεροτομή, φρύδια τροχών. Το Q3 δείχνει μοντέρνο, δυναμικό, γοητευτικό, κερδίζοντας εύκολα το στοίχημα της εμφάνισης. Τι και αν ξεκίνησε την πορεία του το 2011, ακόμα και σήμερα 7 χρόνια μετά δείχνει φρέσκο, δικαιώνοντας πλήρως εκείνους που το επιλέγουν ακόμα.

    audi q3Στο εσωτερικό η εικόνα είναι σε παρόμοια κλάση, αν και σε επίπεδο εξοπλισμού έχει αρχίσει να φαίνεται η ηλικία του μοντέλου. Έτσι η οθόνη πολυμέσων στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας δείχνει πλέον κάπως μικρή, ενώ στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν υπήρχε θύρα USB. Από εκεί και πέρα όμως η ποιότητα ήταν στα γνωστά πολύ υψηλά δεδομένα της Audi. Μαλακά πλαστικά με άριστη υφή, άψογη συναρμογή και μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Η σπορ επίγευση του μοντέλου μας συμπληρωνόταν από τα καθίσματα bucket σε συνδυασμό δέρμα-ύφασμα, από τα αλουμινένια πεντάλ αλλά και το υπέροχο τριάκτινο τιμόνι, που σε αναστατώνει στη θέα του, με τις εξωτερικές ραφές. Η εργονομία είναι καλή, αν και θα προτιμούσαμε μια λιγότερο κάθετη διάταξη της καμπίνας, η οποία έχει γίνει ώστε να βελτιωθούν οι χώροι στο δεδομένο μήκος.

    audi q3Κάτω από το καπό, με βάση την εμφάνιση θα περίμενες να υπάρχει ένας κινητήρας με εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά. Παραπέμπει άλλωστε, αισθητικά, στο RSQ3, ένα μοντέλο που μας είχε καθηλώσει με την απόδοσή του όταν το είχαμε δοκιμάσει. Στην πράξη, κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας ιδιαίτερα σύγχρονος, ιδιαίτερα ταιριαστός με τα ελληνικά δεδομένα και πιο γήινος. Ο TSI των 1395 cc έχει απόδοση 150 ίππων και 25,5 kg.m ροπής. Πέρα από την τεχνολογία με turbo και άμεσο ψεκασμό, ξεχωρίζει το σύστημα απενεργοποίησης καύσης δύο κυλίνδρων Cylinder on Demand (CoD) που λειτουργεί όταν δεν χρειάζονται περισσότερα από 10,2 kgm ροπής και σε φάσμα στροφών από 1.400 έως 4.000. Σκοπός του η μείωση της κατανάλωσης, αλλά και των ρύπων. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το extra αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic με 6 ταχύτητες.

    audi q3Στο δρόμο δεν είναι κάτι λιγότερο από αυτό που περιμένεις από ένα Audi. Εύκολο στην καθημερινή χρήση, σου λύνει τα χέρια με την πρακτικότητά του. Μαζεμένες διαστάσεις, πολύ καλή ορατότητα, υψηλή θέση οδήγησης αλλά και ποιότητα κύλισης στο ανώτερο επίπεδο. Σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ευκολία παίζει και ο συνδυασμός κινητήρας-κιβώτιο, που συνεργάζονται άψογα. Πολύ καλή είναι και η άνεση παρά τους μεγάλους τροχούς. Έχει παράδοση η Audi σε αυτό το κομμάτι και το συγκεκριμένο Q3 δεν ξεφεύγει. Στη γρήγορη οδήγηση τα περιθώρια πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά, θυμίζοντας τετρακίνητη κατασκευή. Το Q3 στρίβει χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις και με ταχύτητες που δεν πιστεύεις. Πραγματικά εντυπωσιακό. Από την άλλη, θεωρούμε πως τα ελαστικά διάστασης 255/40/19 κολακεύουν την εμφάνιση, ανεβάζουν τα περιθώρια πρόσφυσης αλλά το κοινό που επιλέγει το Q3 με τον κινητήρα των 1,4 lt. ίσως δεν τα χρειάζεται. Μιλώντας για τον κινητήρα, μας κέρδισε με την απόδοσή του, που τη θεωρούμε παραπάνω από επαρκή για το 99% της χρήσης του μοντέλου, αποδείχθηκε έμπρακτα οικονομικός και το μόνο που θα θέλαμε είναι λιγότερο τραχιά λειτουργία στις υψηλές στροφές.

    audi q3Το Q3 παραμένει ένα επίκαιρο μοντέλο, κάτι που δίνει τα εύσημα στους σχεδιαστές της Audi. Με την γνωστή αίσθηση στιβαρότητας από την γερμανική εταιρία, όμορφο σχεδιαστικά, με πρακτικές διαστάσεις και έναν κινητήρα που αποδεικνύεται πασπαρτού, είναι ίσως πιο επίκαιρο ακόμα και από το 2011, μιας και στις μέρες μας η κατηγορία των SUV βρίσκεται σε μεγάλη άνθηση.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    audi q3

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.385/1.831/1.608 mm

    Βάρος : 1460 kg

    Κινητήρας : 1395 cc

    Ιπποδύναμη : 150 PS/ 5.000-6.000 rpm

    Ροπή : 25,5 kg.m/ 1500-3500 rpm

    Τελική ταχύτητα : 204 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 8,8 lt/100km

    0-100 km/h : 9,2 sec

    Ρύποι CO2 : 127 g/km

    Τιμή : από €30.230

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ