Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 29-Δεκ-2017 09:07

    Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Octavia

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όταν είχαμε δει τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Octavia, με τα ιδιαίτερα "διπλά" εμπρός φανάρια, η αλήθεια είναι πως προβληματιστήκαμε. Σήμερα όμως από κοντά τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Αυτομάτως θυμηθήκαμε τα λόγια του Ανδρέα Χαλμπέ, Διευθυντή Πωλήσεων & Marketing της ŠKODA. Είχε δίκιο πως από κοντά είναι όμορφο, όταν μας το είχε πει, αρκετούς μήνες πριν στην παρουσίαση του Kodiaq. Τα φωτιστικά σώματα λοιπόν που μας είχαν ξενίσει αρχικά, αποδεικνύεται πως είναι το highlight του ανανεωμένου μοντέλου. Η λογική, ωστόσο, συνήθως είναι διαφορετική. Η 3η γενιά της Octavia παρουσιάστηκε τo 2012 και κατάφερε να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική πορεία των προκατόχων. Ακόμα και το 2016 ήταν ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της μάρκας. Συνεπώς σε μια ομάδα που κερδίζει, οι αλλαγές πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές και στη Skoda φαίνεται πως γνωρίζουν καλά τους κανόνες του παιχνιδιού.

    Skoda OctaviaΜε στυλ

    Σε ένα όμορφο μπλε χρώμα και με κινητήρα πετρελαίου 1,6lt., συστηθήκαμε με το νέο Octavia. Από το πλάι ή στην πίσω πλευρά, που το μόνο που έχει αλλάξει είναι η ακμή που ενώνει τα δυο αντανακλαστικά, στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, δεν θα καταλάβεις εύκολα πως πρόκειται για το νέο μοντέλο. Εμπρός όμως τα διπλά φωτιστικά δίνουν μια περισσότερο premium εικόνα, ενώ το βράδυ γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά, με τη λεπτή γραμμή led στο κάτω μέρος. Στην μέση κυριαρχεί η φαρδιά μάσκα, ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα μια νίκελ λωρίδα ενώνει τα φώτα ομίχλης.

    Skoda OctaviaΣτο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας, σε κέρδιζαν οι ανοιχτόχρωμες επενδύσεις που σε συνδυασμό με τα ποιοτικά υλικά δημιουργούσαν ένα πολύ ωραίο περιβάλλον. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας η ανανεωμένη οθόνη αφής πολυμέσων κερδίζει τις εντυπώσεις. Από εκεί και πέρα τίποτα δεν λείπει σε επίπεδο εξοπλισμού, χωρίς από την άλλη να φορτώνεται αισθητικά η καμπίνα. Ακόμα και cruise control υπάρχει και μάλιστα σε βολική θέση, στο μοχλοδιακόπτη, μιας και η μόδα των φορτωμένων τιμονιών με πολλά μπουτόν δεν μας έχει κερδίσει ακόμα. Οι χώροι ήταν και παραμένουν ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του Octavia. Εύκολα μπορείς να φανταστείς μια ομάδα μπάσκετ στο εσωτερικό του. Το εντυπωσιακό μεταξόνιο των 2,68m παίζει το ρόλο του. Με συνολικό μήκος 4,67m (αυξημένο κατά 1,1cm σε σύγκριση με την απερχόμενη έκδοση) εξασφαλίζεται και ένας τεράστιος χώρος αποσκευών, με 568 lt και ευκολία στη φόρτωση, λόγω της 5ης πόρτας. Είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα, που όταν ακούς πως πρέπει να μετακινηθείς με πολύ κόσμο, χαίρεσαι γιατί ξέρεις πως δεν θα στριμωχθεί κανείς!

    Οικονομία και μεγάλη αυτονομία

    Skoda OctaviaΤο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον κινητήρα πετρελαίου 1,6lt. του VW group, που αποδίδει 116 ίππους και 25,5 κιλά ροπής. Στην περίπτωσή μας συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ είναι διαθέσιμο και με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα, ενώ απουσίαζε η επιλογή οδηγικών προφίλ, που έχουμε δει σε άλλες εκδόσεις. Το δυνατό χαρτί αυτής της έκδοσης είναι αναμφίβολα η χαμηλή κατανάλωση. Με ήρεμο ρυθμό είδαμε μέση τιμή 5,5 lt/100km, ενώ μια τιμή στα 6 lt/100km θεωρούμε ως είναι άκρως ρεαλιστική. Ακόμα και αν το πιέσεις η κατανάλωση δεν θα περάσει τα 7-7,5 λίτρα /100km. Από εκεί και πέρα μας έλειψε η 6η σχέση, ώστε οι στροφές να μένουν πιο χαμηλά στο ταξίδι, ενώ θεωρούμε πως η λύση του αυτόματου κιβωτίου είναι καλύτερη μιας και η πιο πυκνή κλιμάκωση θα κολακεύσει τον κινητήρα.

    Στο δρόμο οι εντυπώσεις παραμένουν πολύ θετικές, όπως και στο παρελθόν. Η αύξηση του μετατροχίου κατά 2 πόντους στον πίσω άξονα, δεν είναι κάτι που αισθανθήκαμε, ωστόσο επιβεβαιώσαμε για ακόμα μια φορά το μεγάλο αίσθημα ασφάλειας, την υψηλή άνεση και τα περιθώρια πρόσφυσης που θα καλύψουν πλήρως τις απαιτήσεις του οδηγού.

    Skoda OctaviaΈνας πραγματικός ήρωας

    Είναι ωραίο να δοκιμάζεις γρήγορα μοντέλα, με προκλητική εμφάνιση, με κίνηση στον πίσω άξονα κτλ. Είναι όμως και κάποια μοντέλα που τελικά είναι εκείνα που θα βγάλουν εις πέρας το δύσκολο κομμάτι της πραγματικής ζωής-αναγκών. Σε αυτή τη λογική το Octavia ήταν και παραμένει ένας μεγάλος ήρωας και έχει όλα τα εφόδια για να συνεχίσει την πολύ καλή πορεία του μοντέλου που αντικαθιστά.

    Skoda Octavia

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.670/1.814/1.461mm

    Βάρος : 1340 kg

    Κινητήρας : 1598 cc

    Ιπποδύναμη : 116 PS/ 3.250-4000 rpm

    Ροπή : 25,5 kg.m/ 1500-3200rpm

    Τελική ταχύτητα : 203 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 6,1 lt/100km

    0-100 km/h : 10,1 sec

    Ρύποι CO2 : 105 g/km

    Τιμή : €21.900

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ