Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Δεκ-2017 08:51

    Στα Καλάβρυτα με τη νέα BMW Χ3 (vid.)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται. Τις μέρες λοιπόν που γινόταν στην Αθήνα χαμός στους δρόμους, λόγω της έλευσης του Ερντογάν, εμείς ξεκινήσαμε με τη νέα BMW X3 για τα Καλάβρυτα.

    Νέα γενιά Χ3

    BMW X3Η Χ3 είναι αναμφίβολα ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα, στη σύγχρονη ιστορία της BMW. Η 1η γενιά από το 2003 έως το 2010 πούλησε 600.000 αυτοκίνητα, ενώ η 2η γενιά (φωτό δεξιά) από το 2010 έως το 2017 άλλες 900.000 αυτοκίνητα. Η 3η γενιά έρχεται σήμερα για να στηρίξει αυτή τη μεγάλη παράδοση και να τη συνεχίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Άλλωστε ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος και πολύ πιο έντονος από το 2010. Πριν ξεκινήσουμε όμως δεν μπορούμε να μην το επεξεργαστούμε εξωτερικά.

    BMW X3Βασίζεται στη σχεδιαστική λογική που είδαμε στη νέα Χ5 αλλά και πρόσφατα στη νέα Χ1. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά έχει μεγαλύτερη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα είναι περισσότερο τραβηγμένα στα άκρα και τα φώτα ημέρας έχουν πολυγωνικό σχήμα, σε αντίθεση με τα στρογγυλά. Επίσης οι προβολείς ομίχλης είναι πλέον οριζόντιοι από στρογγυλοί. Οι αεραγωγοί είναι μεγαλύτεροι, ενώ πλέον το καπό έχει δυο μεγάλα νεύρα που προσδίδουν δυναμισμό. Στο πλάι η σχεδίαση είναι περισσότερο τρισδιάστατη, με περισσότερο τονισμένα φτερά. Στο πίσω μέρος τα παραλληλόγραμμα φώτα αλλά και οι νέες απολήξεις των εξατμίσεων είναι οι πιο έντονες αλλαγές.

    BMW X3Πέρα όμως από τις σχεδιαστικές αλλαγές, είναι οι αυξημένες διαστάσεις που σου κάνουν εντύπωση. Σημειώστε πως η νέα X3 έχει μήκος 4.709mm (4.648mm η 2η γενιά ), πλάτος 1891mm (1881mm η 2η γενιά) και μεταξόνιο 2.864 (2.810mm η 2η γενιά). Να σημειωθεί πως η 1η γενιά της Χ5 είχε μήκος 4.667mm, οπότε η νέα Χ3 είναι μεγαλύτερη. Τέλος ο χώρος αποσκευών παραμένει στο πολύ καλό νούμερο των 550 lt.

    bmw-x3Πέραν του βασικού μοντέλου, υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού, η xLine, η Luxury Line καθώς και η Μ Sport Package. Όλες έχουν τροχούς από 19in έως 21 in (η βασική έχει τροχούς 18in) διαφέρουν στιλιστικά μέσα και έξω, ενώ η Μ Sport έχει και σκληρότερη ανάρτηση. Για εκείνους που θέλουν μια έκδοση ακριβώς στα προσωπικά τους γούστα, υπάρχει η Χ3 Individual. Οι τροχοί εδώ είναι 21in, είναι διαθέσιμο στο ειδικό χρώμα Sunstone Metallic, ενώ στο εσωτερικό οι επενδύσεις των καθισμάτων αλλά και του ταμπλό είναι άριστης ποιότητας.

    BMW X3Στο τεχνικό μέρος, υπάρχουν 3 εκδόσεις βενζίνης και 2 εκδόσεις πετρελαίου, όλες τετρακίνητες. Η βασική έκδοση βενζίνης xDrive20i (1998cc-184 άλογα) έχει τιμή εκκίνησης τα €58.130 ενώ η βασική έκδοση πετρελαίου ονομάζεται Xdrive20d (1995cc-190 άλογα) και έχει τιμή εκκίνησης τα €59.900, με δεδομένο όμως πως έχει στο βασικό της εξοπλισμό το αυτόματο κιβώτιο, που δεν έχει η έκδοση βενζίνης, είναι προφανές πως τελικά η έκδοση πετρελαίου δεν είναι ακριβότερη. Έχουμε συνηθίσει τις εκδόσεις πετρελαίου να είναι ακριβότερες, ωστόσο επειδή στη συγκεκριμένη κατηγορία θα είναι η πιο εμπορική έκδοση, έγινε προσπάθεια ώστε η τιμή της 20d να είναι όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστική. Η κορυφαία έκδοση πετρελαίου ονομάζεται xDrive30d (2993cc-265 άλογα). Οι εκδόσεις βενζίνης συμπληρώνονται από τις xDrive30i (1998cc-252 άλογα) με τιμή €69.120 και η Μ40i (2.998cc-360 άλογα) €88.830.

    BMW X3Εμείς είχαμε τη χαρά να οδηγήσουμε την έκδοση xDrive20d, η οποία, όπως ήδη αναφέραμε, έχει και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Το πρώτο σχόλιο, μπαίνοντας στην καμπίνα, έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών. Η BMW μας έχει εντυπωσιάσει σε αυτό τον τομέα με τη σειρά 7, με τη σειρά 5 και τώρα με τη Χ3, που βρίσκεται σε παρόμοιο επίπεδο με τα δυο αυτά μοντέλα. Τρομερή φινέτσα, μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια άριστα υλικά και τελευταία λέξη της τεχνολογίας, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά. Η σχεδίαση του ταμπλό έχει γίνει πιο μοντέρνα και λιγότερο "βαριά" στο μάτι. Σημαντικό ρόλο, σε αυτό, παίζει η οθόνη πολυμέσων που πλέον δεν είναι εντοιχισμένη και ελευθερώνει τη σχεδίαση των άνω επιφανειών του ταμπλό. Η οθόνη έχει πολύ καλά γραφικά, είναι αφής και πλέον έχει διαγώνιο 10,5In. Ο νέος πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων είναι 12,5in, το head up display είναι νέο, υπάρχει πακέτο Ambient Air, αυτόματος κλιματισμός 3 ζωνών, ατμοσφαιρικός φωτισμός αλλά και θήκες 1 λίτρου στις πόρτες.

    BMW X3Στο δρόμο

    Η θέση οδήγησης είναι άριστη, όπως το συνηθίζει η BMW, καθώς και η εργονομία. Οι διακόπτες και τα χειριστήρια, έρχονται στα χέρια σου με πολύ φυσικό τρόπο. Αφήνοντας πίσω την Αθήνα, το πρώτο κομμάτι είναι στο Εθνικό δίκτυο. Η θέα του μεγαλύτερου καπό με τα δυο νεύρα είναι υπέροχη. Προσδίδει μια αίσθηση αρχοντιάς που δεν συναντάς συχνά στις μέρες μας. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η άνεση θυμίζει λιμουζίνα. Ο στόχος της καλύτερης άνεσης που είχε τεθεί αρχικά, έχει επιτευχθεί. Γλιστράει στον αέρα με αεροδυναμικό συντελεστή αντίστασης μόλις 0,29, ενώ η κατανομή βάρους 50/50 δημιουργεί μια όμορφη ισορροπία. Πριν το καταλάβουμε έχει φτάσει η στιγμή να αφήσουμε το Εθνικό δίκτυο και να ανηφορίσουμε για Καλάβρυτα. Επιλέγουμε το οδηγικό προφίλ Sport και πλέον πιέζουμε περισσότερο σε πιο σφιχτά κομμάτια. Το πλαίσιο είναι τέρας ακαμψίας και η ανάρτηση απορροφά εντυπωσιακά τις ανωμαλίες. Οι κλίσεις δεν είναι μεγάλες παρά το γρήγορο ρυθμό. Το κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση και λειτουργία. Η απόδοση του κινητήρα είναι γραμμική, ωστόσο το σύνολο δείχνει ικανό να διαχειριστεί πολύ μεγαλύτερη δύναμη. Η πρόσφυση είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό, στην εξελιγμένη τετρακίνηση, που μεταφέρει σε κανονικές συνθήκες το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στον πίσω άξονα, ενώ αν χρειάζεται μπορεί να μεταφερθεί το 100% στον άξονα που το χρειάζεται. Στα περισσότερο κλειστά κομμάτια, αν πιέσεις παραπάνω, από το φυσιολογικό, η αυθόρμητη αντίδραση είναι η υποστροφή, κάτι λογικό για τη συγκεκριμένη κατηγορία.

    BMW X3Περάσαμε το χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων, οπότε είχαμε την ευκαιρία να κινηθούμε εκτός δρόμου φτάνοντας σε πολύ μεγάλο υψόμετρο. Το τοπίο μαγευτικό, με την θέα να σου κόβει την ανάσα. Ακόμα και εκεί απέδειξε τις υψηλές της ικανότητες, φτάνοντας σε σημεία, που ο μέσος κάτοχος ίσως δεν θα δοκιμάσει.

    Ακόμα καλύτερη

    BMW X3Η BMW έχει τεράστια εμπειρία στην κατηγορία. Ήξερε λοιπόν επακριβώς τις κινήσεις που έπρεπε να γίνουν ώστε η νέα X3 να κερδίσει το κοινό. Μεγαλύτερη σε διαστάσεις, εξελιγμένη τεχνολογικά, με τρομερή ποιότητα υλικών και προσοχή στη λεπτομέρεια, είναι βέβαιο πως θα διαπρέψει εμπορικά. Η δίλιτρη έκδοση πετρελαίου είναι επαρκέστατη, ενώ για τους περισσότερο ανήσυχους, η BMW έχει αρκετές επιλογές. Περισσότερες λεπτομέρειες, στην πλήρη δοκιμή του μοντέλου.

    Κείμενο : Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

    BMW X3

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ