Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Δεκ-2017 16:18

    VW Golf GTI Performance DSG

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ένας συντάκτης αυτοκινήτου πάντα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να οδηγήσει την καινούργια γενιά Golf. Ακόμα όμως μεγαλύτερο είναι το ενδιαφέρον του να οδηγήσει την έκδοση GTI. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι έχει ένα δυνατό κινητήρα, είναι και το γεγονός πως ξεκίνησε μια ολόκληρη κατηγορία. Όποτε είναι λογικό που περιμέναμε με ανυπομονησία την οδήγησή του. Από την προηγούμενη γενιά, παράγεται σε δυο εκδόσεις. Η κανονική αποδίδει 230 άλογα, ενώ η Performance φτάνει τα 245 Ps, συνοδευόμενη από μπλοκέ διαφορικό. Στην περίπτωσή μας έχουμε ένα φανταχτερό κόκκινο πεντάπορτο GTI Performance με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG! Πρόκειται δηλαδή για ένα από τα κορυφαία πακέτα με το λογότυπο GTi.

    VW GolfΤο κόκκινο χρώμα ήδη σε υποψιάζει. Δύσκολη επιλογή, που μπορεί να εκθέσει μοντέλα, αλλά στο GTI ταιριάζει. Την ένταση ανεβάζουν οι τροχοί των 18in, ο εμπρός επιθετικός προφυλακτήρας με τα ιδιαίτερα φώτα ομίχλης LED, τα πλαϊνά μαρσπιέ αλλά και ο πίσω προφυλακτήρας με τις δυο εξατμίσεις ακροβολισμένες στα άκρα. Από εκεί και πέρα, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο σαν Golf, με ότι θετικό ή αρνητικό αυτό συνεπάγεται. Από τη μια δεν κεντρίζει τα βλέμματα, όπως ένα πιο φρέσκο σχήμα, από την άλλη είναι φορές που θα ήθελες κάτι πιο τολμηρό σχεδιαστικά.

    VW GolfΣτο εσωτερικό η φρέσκια ψηφιακή τεχνολογία είναι έντονα εμφανής. Εντυπωσιακός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 in όπως και το σύστημα πολυμέσων αφής των 9,2in Discover Pro. Η λειτουργίες αμφότερων των ψηφιακών οθονών είναι πολύ σωστά μελετημένες και εκτός από τον εντυπωσιασμό, φροντίζουν και για τη σωστή και πλήρη ενημέρωση του οδηγού. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία ενώ σε κερδίζουν και τα καθίσματα με την πολύ καλή στήριξη αλλά και τις κλασικές καρό επενδύσεις. Όπως και εξωτερικά έτσι και εσωτερικά η βασική σχεδίαση είναι κλασική χωρίς έντονες γραμμές και νεοτερισμούς. Σε προσωπικό επίπεδο, θα θέλαμε κάτι λίγο πιο τολμηρό εν έτη 2017, ωστόσο κατανοούμε πως αυτό είναι η φιλοσοφία των Golf.

    VW GolfΚάτω από το καπό δεν θα μπορούσε παρά να βρίσκεται ένας κορυφαίας τεχνολογίας κινητήρας. Πρόκειται λοιπόν για το δίλιτρο σύνολο με κωδική ονομασία ΕΑ 888, που αποδίδει 245 άλογα και 37,7 κιλά ροπή. Η μέγιστη ιπποδύναμη αποδίδεται στο φάσμα 4700rpm-6200rpm και η ροπή αντίστοιχα 1600-4300rpm. Εννοείται πως για αυτή την απόδοση το ρόλο τους παίζουν ο άμεσος ψεκασμός αλλά και το turbo. Εκτός από την υψηλή απόδοση, στόχος είναι και η μετρημένη κατανάλωση.

    VW GolfΤίποτα όμως δεν έχει περισσότερο σημασία από την πράξη, που δεν είναι άλλη από την οδήγηση. Έχεις τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 4ων προφίλ οδήγησης που μεταβάλουν την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου αλλά και τη σκληρότητα του τιμονιού. Η αρχική μας επαφή ήταν σε ήρεμο ρυθμό. Εκεί, με το λεβιέ των ταχυτήτων στο "D”, βιώνεις μια πολύ άνετη και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης. Αγγίζεις το υπέροχο τιμόνι και ρυθμίζεις απλά τον ρυθμό με το γκάζι. Η ανάρτηση απορροφά πολύ αποτελεσματικά κάθε ανωμαλία του δρόμου, παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ. Το κιβώτιο εναλλάσσει τις ταχύτητες με εντυπωσιακή ταχύτητα και ομαλότητα ενώ το πλαίσιο που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB δεν δείχνει να κάμπτεται σε καμία περίπτωση. Η απόδοση του κινητήρα είναι πολύ ομαλή και φιλική.

    VW GolfΤο πρώτο που θες να κάνεις όταν αραιώσει η κυκλοφορία, είναι να δοκιμάσεις τον κινητήρα. Με το γκάζι βαθιά στο πάτωμα παρακολουθείς εντυπωσιασμένος την άνοδο των στροφών. Περιμένεις από το κιβώτιο να περάσει στην επόμενη σχέση αλλά δεν γίνεται τίποτα. Αυτό γιατί το βάθος του κινητήρα είναι εκπληκτικό. Ανεβάζει αγόγγυστα και με συνεχή αύξηση της απόδοσης μέχρι και το όριο των στρoφών λίγο πριν τις 7000rpm. Η κλασική κάμψη της απόδοσης, που χαρακτηρίζει τους κινητήρες turbo λάμπει δια της απουσίας της και αυτή η απόδοση περισσότερο θυμίζει ατμοσφαιρικό κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού. Ούτε ξεσπάσματα, ούτε άτσαλη απόδοση ούτε δράματα. Γραμμική αύξηση της ισχύος και ένας εθιστικός ήχος που σε ωθεί να μείνεις στο γκάζι. Πριν το καταλάβεις όμως τα km/h έχουν ανέβει σε εντυπωσιακό βαθμό. Τα τεράστια φρένα είναι έτοιμα σε κάθε περίπτωση να επιβραδύνουν με τρομερή ευκολία το GTI, μαζεύοντας αρκετό από τον ξελογιασμένο σου ρυθμό. Από εκεί και πέρα, στις στροφές αναλαμβάνει το υπόλοιπο σύνολο να φέρει εις πέρας το έργο. Παρά το γεγονός πως τις μέρες της δοκιμής είχαν ανοίξει οι ουρανοί, τα περιθώρια πρόσφυσης ήταν εντυπωσιακά υψηλά και το GTI κατάφερνε να στρίβει με τη σκέψη. Εσύ δίνεις τις εντολές και εκείνο εκτελεί με μοναδική άνεση τις εντολές σου. Η ανάρτηση για ακόμα μια φορά εντυπωσιάζει. Αυτή τη φορά με την αποτελεσματικότητά της στο γρήγορο ρυθμό. Είμαστε σίγουροι πως ακόμα και ένα καλό τετρακίνητο με παρόμοια απόδοση, δύσκολα θα ξεφύγει από αυτό το Golf στις στροφές. Αν βέβαια είστε από εκείνους που θέλουν να αποσταθεροποιήσουν το GTI για να χαρούν, μάλλον δεν θα το πετύχουν. Το ESP, που ομολογουμένως δεν επεμβαίνει εύκολα, δεν απενεργοποιείται πλήρως ορίζοντας και τις γωνίες ως προ το δρόμο. Κερασάκι στην τούρτα ο μπάσος ήχος από τον κινητήρα σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού.

    VW GolfΜπορεί στην αρχή να το κρίνεις λίγο σκληρά μιας και σχεδιαστικά περίμενες κάτι πιο μοντέρνο. Αυτό όμως που καταφέρνει το GTI είναι να σε κερδίζει όσο το χρησιμοποιείς. Μπορείς λοιπόν χωρίς κανένα συμβιβασμό να το χρησιμοποιήσεις για τις καθημερινές σου μετακινήσεις βολεύοντας εύκολα και τυχόν οικογενειακές υποχρεώσεις. Με ήπιο ρυθμό, κανείς δεν θα καταλάβει το κτήνος που κρύβεται πίσω από αυτό το "καθωσπρέπει" Golf. Αρκεί όμως να το πιέσεις για να εντυπωσιαστείς και να συνειδητοποιήσεις πως περισσότερο πιέζεσαι εσύ παρά αυτό! Περισσότερο από κάθε άλλη φορά στην κατηγορία έχει διευρυνθεί η παλέτα χρήσης και γι αυτό αξίζουν συγχαρητήρια στη VW.

    Κείμενο & Φωτογραφίες : Δημήτρης Χατζητόλιος

    VW Golf

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.362/1.799/1.482mm

    Βάρος : 1420 kg

    Κινητήρας : 1984cc

    Ιπποδύναμη : 245 PS/ 4.700-6200rpm

    Ροπή : 37,7 kg.m/ 1600-4300rpm

    Τελική ταχύτητα : 250 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 10,2 lt/100km

    0-100 km/h : 6,2 sec

    Ρύποι CO2 : 144 g/km

    Τιμή : €37.550

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ