Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 17-Νοε-2017 16:30

    Δοκιμάζουμε το Volvo XC60 στην Ελλάδα (vid.)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    To XC60 μας περιμένει στην αντιπροσωπεία και πηγαίνουμε να το παραλάβουμε, οδηγώντας ένα XC90! Καλά διαβάσατε. Όταν παραδώσαμε το XC90 που σας παρουσιάσαμε πριν 3 εβδομάδες, το ανταλλάξαμε με το νέο XC60. Ότι καλύτερο για να μην πέσεις από τα σύννεφα, αλλά και μια δύσκολη στιγμή για το XC60, μιας και προερχόμαστε από τον μεγάλο και ακριβότερο αδερφό του.

    Volvo XC60Το XC60 μας άρεσε από τη στιγμή που το είδαμε στις φωτογραφίες και η πρώτη μας αίσθηση επιβεβαιώθηκε όταν και οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση. Τώρα στους ελληνικούς δρόμους, πρέπει να μας πείσει στα δικά μας, δύσκολα λημέρια. Η διαφορά σε αναλογίες με το XC60: Το περιμένεις πιο κοντό σε μήκος και λίγο πιο στενό αλλά έχουν αρκετή διαφορά και στο ύψος. Η εξωτερική σχεδίαση βασίζεται στη φιλοσοφία που γνωρίσαμε στο XC90, ωστόσο εδώ έχει πάρει ένα δικό της δρόμο. Το XC60 έχει προσωπικότητα και αυτό μας αρέσει. Δείχνει λίγο πιο νεανικό και κάπως πιο αθλητικό, παραμένοντας σε παρόμοια επίπεδα φινέτσας και προσοχής στη λεπτομέρεια. Αγαπημένη μας λεπτομέρεια τα εμπρός φωτιστικά σώματα αλλά και τα πίσω, που χαρακτηρίζουν το μοντέλο. Υπέροχοι και οι τροχοί των 19in. Εντυπωσιακοί σε μέγεθος, δένουν άψογα με την υπόλοιπη σχεδίαση.

    Volvo XC60Το εσωτερικό ακολουθεί και αυτό με τη σειρά του τη φιλοσοφία της σειράς 90. Μόνο που εδώ είναι πιο compact, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση ο ωφέλιμος χώρος να δείχνει μικρός. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι ίδια, ίσως και λίγο μεγαλύτερη από τα μεγάλα αδέρφια, ενώ η ποιότητα υλικών και φινιρίσματος είναι σε παρόμοια επίπεδα. Πολύ κολακευτικό αν σκεφτούμε πως πρόκειται για ένα περισσότερο προσιτό μοντέλο. Η κεντρική κονσόλα εμπεριέχει την οθόνη αφής, η οποία προέρχεται κατευθείαν από τη σειρά 90. Πολύ εύκολη στη χρήση, αποδεικνύεται και αντίστοιχα πρακτική. Λες και χειρίζεσαι το tablet που έχεις στο σπίτι, κάνει την καθημερινή της χρήση, παιχνιδάκι. Οι ανοιχτόχρωμες επενδύσεις του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δημιουργούν ένα φωτεινό περιβάλλον που μας άρεσε πολύ. Οι χώροι είναι επαρκείς για πέντε άτομα και τις αποσκευές τους, ενώ τα καθίσματα σε κακομαθαίνουν με την άνεση τους. Στο τέλος όμως της ημέρας αυτό που σε κερδίζει με τα σύγχρονα Volvo είναι ο μαγικός τρόπος, με τον οποίο σου ανεβάζουν την διάθεση, όντας πολυτελή αλλά και πολύ άνετα. Αισθάνεσαι λες και βρίσκεσαι σε μια προέκταση του σπιτιού σου και αυτό είναι πολύ θετικό, ειδικά αν περνάς αρκετές ώρες μέσα στο αυτοκίνητο.

    Volvo XC60Κάτω από το καπό του XC60 βρίσκονται μόνο δίλιτροι κινητήρες που σε κάθε περίπτωση χαρακτηρίζονται από την χαμηλή κατανάλωση και την υψηλή απόδοση. Στην περίπτωσή μας είχαμε την έκδοση D5. Αυτό σημαίνει πως πρόκειται για κινητήρα πετρελαίου, με απόδοση 235 ίππων, αλλά και εντυπωσιακής ροπής που φτάνει τα 49 kg.m από τις 1750 rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων αλλά και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Θεωρούμε πως πρόκειται για την τέλεια έκδοση, ειδικά για εκείνους που διανύουν αρκετά km μέσα στο χρόνο. Εκτός από την αναμενόμενη χαμηλή κατανάλωση, που στη δοκιμή μας δεν πέρασε τα 8 Lt/100km, αυτό που το κάνει τόσο ξεχωριστό είναι η γεμάτη του απόδοση, ήδη από τις πολύ χαμηλές στροφές. Αυτό οφείλεται στην πατέντα της Volvo που ονομάζεται PowerPulse. Αυτό φροντίζει ώστε το turbo του κινητήρα να έχει πάντα επαρκή αέρα, ώστε να αποφεύγεται το ενοχλητικό turbo lag, που χαρακτηρίζει τους κινητήρες πετρελαίου.

    Volvo XC60Στην πράξη η οδήγηση του XC60 αποδεικνύεται παραπάνω από ευχάριστη. Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες παρά τους μεγάλους τροχούς. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία γενικά και όχι μόνο με βάση την κατηγορία . Για τους περισσότερο "ανήσυχους" μάλιστα υπάρχει και το οδηγικό προφίλ "Dynamic" το οποίο προσδίδει ένα περισσότερο σπορ χαρακτήρα στο XC60. Αρκεί η εντολή σου στο γκάζι και το XC60 μπορεί να κινηθεί ιδιαιτέρως γρήγορα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και πιάνεις τον εαυτό σου να κινείται με ρυθμό που θυμίζει GTi, χωρίς κόπο και με εντυπωσιακό αίσθημα ασφάλειας. Εντυπωσιάζεσαι και θές όλο και περισσότερο να διαγράψεις καμπές μαζί του. Μετά σκέφτεσαι πως είσαι σε ένα SUV και εντυπωσιάζεσαι. Όλα τα χειριστήρια έχουν πολύ καλοδουλεμένη αίσθηση μεταδίδοντας την αίσθηση που πρέπει. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα φρένα που θα σε ακινητοποιήσουν με ιδιαίτερη άνεση. Αναμφίβολα ένα από τα πιο αξιόλογα SUV της κατηγορίας, σε αυτό τον τομέα.

    volvoΟ κινητήρας σε κάθε περίπτωση είναι παραπάνω από επαρκής. Αρκεί το πάτημα του γκαζιού για να επιταχύνει δυναμικά με μηδενική απώλεια ισχύος χάρη στην εξελιγμένη τετρακίνηση. Στην καθημερινή μετακίνηση είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και άνετο, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και στον ανοικτό δρόμο. Ήταν τόση η λαχτάρα μας για οδήγηση, που ένα βράδυ δεν αντέξαμε και ταξιδέψαμε μέχρι το Ναύπλιο, μόνο για λίγες ώρες, απ' όπου και οι βραδινές φωτογραφίες. Εκτός από τα μηχανικά μέρη που εγγυώνται την άριστη ενεργητική ασφάλεια υπάρχουν και πολλά ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που δημιουργούν ένα μοναδικό "πλέγμα" ασφάλειας. Ειδική μνεία πρέπει να κάνουμε και στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Πραγματικά μετατρέπουν την νύχτα μέρα, κάτι που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα στα σκοτεινά δρομάκια, γύρω από το Ναύπλιο. Σε κακομαθαίνει το XC60 και όταν έρθει η ώρα να το αποχωριστείς, είναι μια μαχαιριά στην καρδιά.

    Volvo XC60Τί είναι τελικά το XC60; Κατά την άποψή μας, ένα από τα καλύτερα SUV, με βάση την ελληνική πραγματικότητα. Έχει λογικές διαστάσεις, είναι πρακτικό, όμορφο μέσα και έξω ενώ ταυτόχρονα εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο, τη μηχανολογική αύρα της σειράς 90. Μολονότι δεν έχουμε οδηγήσει άλλη έκδοση στην Ελλάδα, η D5 μας κάλυψε, καλύπτοντας με ιδανικό τρόπο κάθε επιθυμία. Πρέπει τώρα να βρούμε μια δικαιολογία ώστε να ξαναβρεθούμε στο φιλόξενο εσωτερικό ενός XC60!

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Volvo XC60Τεχνικά Χαρακτηριστικά Volvo ΧC60 D5 AWD

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.688/1.902/1.658mm

    Κινητήρας : 1969cc

    Ιπποδύναμη : 235 Hp/4000 rpm

    Ροπή : 49 kg.m/1750-2250rpm

    Τελική ταχύτητα : 220 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 8,2 lt/100km

    0-100 km/h : 7,2 sec

    Ρύποι CO2 : 144 g/km

    Τιμή : €56.030

     

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ