Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 08-Νοε-2017 08:28

    Γνωρίζουμε τη νέα Porsche Cayenne στην Κρήτη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι περισσότεροι γνωρίζουμε την Cayenne. Αρκετοί επειδή είχαμε την τύχη να την οδηγήσουμε, κάποιοι ακόμα πιο τυχεροί επειδή κατάφεραν να την αποκτήσουν, και ένα μεγάλο μέρος επειδή τη συνδύασε, εσφαλμένα, με την κρίση και τη γενικότερη οικονομική εξέλιξη της χώρας. Αξίζει όμως να αναφέρουμε ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα SUV του πλανήτη, και για το λόγο αυτό είχαμε μεγάλη ανυπομονησία να οδηγήσουμε την 3η γενιά του μοντέλου στην Κρήτη. Εκεί η Porsche επέλεξε να κάνει το παγκόσμιο λανσάρισμα του μοντέλου, οπότε η χαρά-τιμή για εμάς ήταν ακόμα μεγαλύτερη. Σε ένα από τα ομορφότερα Ελληνικά νησιά, 300 δημοσιογράφοι οδήγησαν, φιλοξενήθηκαν και φωτογράφισαν ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο.

    PorscheΗ Κρήτη είναι ένας ευλογημένος τόπος, όπου δεν σου λείπει τίποτα και που για χάρη της μπορείς να ξεχάσεις ολόκληρο τον υπόλοιπο πλανήτη. Αυτή την εποχή ίσως τη χαίρεσαι κομμάτι παραπάνω, μιας και έχουν φύγει οι ορδές των τουριστών που συναντάς το καλοκαίρι. Είναι και ο καιρός διαφορετικός, με περισσότερο φυσιολογικές θερμοκρασίες. Ωστόσο στην περίπτωσή μας πετύχαμε αρκετές μεταβολές, που μας επέτρεψαν να "καταλάβουμε" ακόμα περισσότερο την νέα Cayenne.

    PorscheΛίγη Ιστορία

    Η Cayenne είναι ένα μοντέλο που γράφει τη δική του ιστορία από το 2002. Τότε, όταν και παρουσιάστηκε η 1η γενιά, έκανε μεγάλο ντόρο μιας και ήταν το πρώτο SUV από μια εταιρία που ήξερε να φτιάχνει αποκλειστικά σπορ μοντέλα. Η επιτυχία της ήταν μεγάλη και τη συνέχισε με ακόμα καλύτερα αποτελέσματα η επόμενη, 2η γενιά, που παρουσιάστηκε το 2010. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Η 1η γενιά κατάφερε να κάνει 270.000 πωλήσεις ενώ η 2η 500.000, άσχετα αν στη χώρα μας δεν κυκλοφόρησε τόσο πολύ, λόγο της κρίσης. Σήμερα παρουσιάζεται η 3η γενιά ένα μοντέλο που εφοδιάζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως θα δούμε παρακάτω.

    PorscheΣχεδίαση χωρίς εκπλήξεις

    Φτάνουμε στη Σητεία και παραλαμβάνουμε τα κλειδιά μιας Cayenne S. Με αυτή θα φτάσουμε μέχρι το ξενοδοχείο, όπου και θα γίνει η παρουσίαση. Ο καιρός μουντός. Έχει βρέξει και ο δρόμος είναι άγνωστος. Σίγουρα δεν είναι και οι καταλληλότερες συνθήκες, ειδικά όταν η άσφαλτος έχει τη μέτρια ελληνική ποιότητα. Το χαζεύεις αρχικά από έξω. Η αναλογίες της και ο όγκος είναι στα ίδια πλαίσια με το απερχόμενο μοντέλο. Μεγάλο, πληθωρικό, σε ξεγελάει και μπορεί να το παρεξηγήσεις μιας και μοιάζει αρκετά με το απερχόμενο μοντέλο. Η ίδια φιλοσοφία που έχει πετύχει μοναδικά και στην 911 δηλαδή. Αναγνωρίσιμο σαν Cayenne, σε βαθμό που θα προτιμούσαμε μεγαλύτερη διαφοροποίηση στο εμπρός μέρος από την προηγούμενη γενιά. Τα φωτιστικά σώματα είναι το highlight με τεχνολογία LED Matrix. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα, αλλά και η κόκκινη λωρίδα LED που τα ενώνει, κάτι που έχουμε δει και στην Panamera. Οι τροχοί έχουν εντυπωσιακό μέγεθος και ξεκινούν πλέον από τις 19 in, ενώ από την Cayenne S είναι στάνταρ οι τροχοί των 20in.

    porscheΑνοίγεις τη μεγάλη πόρτα και αμέσως βρίσκεσαι σε ένα περιβάλλον με αψεγάδιαστη ποιότητα. Το δέρμα κυριαρχεί όπως και η προσοχή στο φινίρισμα που είναι άψογο. Η πλευρική στήριξη από τα καθίσματα είναι πολύ καλή και οι άπειρες ρυθμίσεις σου επιτρέπουν να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Το μικρό σε διάμετρο τριάκτινο τιμόνι σε φτιάχνει με τη σχεδίασή του, αλλά και την υφή του. Κάτω και δεξιά βρίσκεται και το περιστροφικό χειριστήριο, από το οποίο διαλέγεις μεταξύ 4 οδηγικών προφίλ (Normal, Sport, Sport+ και Individual). Στο πλαίσιο ανανέωσης του εσωτερικού ανήκει και η κεντρική κονσόλα. Έχει δημιουργηθεί με σκοπό να φιλοξενεί την εντυπωσιακή σε μέγεθος και γραφικά οθόνη πολυμέσων, που έχει 12,3in διαγώνιο. Είναι πλέον ένα σημαντικό στοιχείο του εξοπλισμού των σύγχρονων αυτοκινήτων και η Porsche δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει μια κορυφαία λύση, όπως είναι το Porsche Connect Plus. Στο κάτω μέρος, τα νέα μπουτόν αφής είναι σαφώς πιο "εύκολα" στη χρήση, ενώ οπτικά προσδίδουν πιο λιτή και φωτεινή εικόνα. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 5 επιβάτες αλλά και τις αποσκευές τους.

    PorscheΤρεις εκδόσεις αρχικά

    Η νέα Cayenne λανσάρεται σε τρείς εκδόσεις βενζίνης. Την Cayenne, την Cayenne S και την Cayenne Turbo. H Cayenne έχει τρίλιτρο V6 κινητήρα (-0,6 lt σε σύγκριση με το παρελθόν) με ένα turbo και απόδοση 340 άλογα και 450 Nm ροπής (+40 άλογα και +50 Nm σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο). Έχει τελική 245 km/h (+15Km/h από την προηγούμενη) και 0-100 km/h σε 5,9sec. (-1,7 sec από την προηγούμενη). Η Cayenne S κινείται από ένα V6 με κυβισμό 2,9lt. (-0,7 lt. σε σύγκριση με το παρελθόν) με δυο turbo και αποδίδει 440 άλογα και 550 Nm ροπής (+20 άλογα σε σύγκριση με την απερχόμενη Cayenne S). Έχει τελική 265 km/h (+6Km/h από την προηγούμενη) και 0-100 km/h σε 4,9sec. (-0,5 sec από την προηγούμενη). Τέλος, η Turbo κινείται από έναν V8 με κυβισμό 4 λίτρα (-0,8 lt. σε σύγκριση με το παρελθόν) δυο turbo και αποδίδει 550 άλογα και 770 Nm ροπής (+30 άλογα και +20 Νm σε σύγκριση με τo προηγούμενο μοντέλο). Οι επιδόσεις της Turbo είναι καταιγιστικές με τελική 286 km/h (+7 km/h από την προηγούμενη) και 0-100km/h σε 3,9 sec. (-0,5 sec από την προηγούμενη). Είναι φανερό πως όλες οι εκδόσεις, παρά το χαμηλότερο κυβισμό, είναι πιο δυνατές και πιο γρήγορες. Είναι και ελαφρύτερες με το βάρος αντίστοιχα για τις τρείς εκδόσεις να είναι : Cayenne: 1985kg, Cayenne S: 2020kg, Cayenne Turbo: 2175kg. Είναι δηλαδή μειωμένο σε σύγκριση με το παρελθόν κατά 55kg, 65 kg και 10kg αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται στο νέο πλαίσιο που αποτελεί μια μίξη αλουμινίου με χάλυβα. Να σημειωθεί πως η μείωση του βάρους έχει επιτευχθεί παρά την αύξηση του στάνταρ εξοπλισμού. Πλέον οι τροχοί είναι 1in μεγαλύτεροι, με την Cayenne να έχει στάνταρ τροχούς 19in και στις υπόλοιπες εκδόσεις 20in. Να σημειωθεί πως πλέον τα πίσω ελαστικά είναι φαρδύτερα από τα εμπρός. Όλες οι εκδόσεις έχουν μόνιμη τετρακίνηση και νέο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S 8 σχέσεων. Οι τιμές των μοντέλων στην χώρα μας διαμορφώνονται ως εξής : Cayenne: €112.100, CayenneS : €137.300, Cayenne Turbo: €221.400.

    PorscheΥψηλή τεχνολογία

    Νέο στοιχείο είναι το ενεργό πίσω σπόιλερ, που πρώτη φορά τοποθετείται σε SUV. Έχει πέντε θέσεις και ανυψώνεται μέχρι και 80mm, βελτιώνοντας την αρνητική άντωση του πίσω μέρους. Νέο επίσης είναι και το σύστημα πέδησης PSCB που τοποθετείται ανάμεσα στο στάνταρ και τα κεραμικά φρένα. Αποτελείται από δίσκους υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα και συνδυάζεται με δαγκάνες δεκαπίστονες! Με δεκαπίστονες δαγκάνες είναι και τα κεραμικά φρένα, ενώ τα συμβατικά εφοδιάζονται με εξαπίστονες δαγκάνες. Σημαντικές βελτιώσεις υπάρχουν και στην ανάρτηση. Από την 911 προέρχεται το σύστημα τετραδιεύθυνσης, η αερανάρτηση είναι νέα, ενώ οι ενεργές αντιστρεπτικές χρησιμοποιούν πλέον ηλεκτρικό μηχανισμό 48V που αντικαθιστά το υδραυλικό σύστημα, με όφελος την αμεσότητα αλλά και τη μεγαλύτερη αντοχή στα φορτία. Σύμφωνα με την Porsche, αυτή η Cayenne προσφέρει ακόμα πιο διευρυμένη άνεση και συγχρόνως κράτημα, με αξιόλογες δυνατότητες εκτός δρόμου, κάτι που θέλαμε να διαπιστώσουμε.

    PorscheCayenne S

    Η μεσαία έκδοση είναι η πρώτη μας επαφή. Γνωρίζοντας ότι υπάρχει η ακόμα πιο γρήγορη Turbo είμαστε κάπως συγκρατημένοι μιας και δεν περιμένουμε κάτι πολύ γρήγορο. Γυρνάμε το κλειδί στα αριστερά και ο ήχος από τον κινητήρα μας θυμίζει πως βρισκόμαστε σε μια Porsche που σέβεται το σήμα στο καπό. Γραπώνουμε το υπέροχο τριάκτινο τιμόνι και ξεκινάμε. Ο πίνακας οργάνων μπροστά μας είναι υπέροχος με κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο και παραπλεύρως δυο οθόνες 7in. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ άμεσο και σε συνδυασμό με την απόκριση του κινητήρα αλλά και την ανάρτηση δεν πιστεύεις πως οδηγάς ένα αυτοκίνητο δυο τόνων. Πολύ γρήγορα όμως συνειδητοποιούμε και τη δουλειά που έχει γίνει στην άνεση, παρά τους τροχούς των 21 in του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Περνάει από κάθε ανωμαλία με ιδανικό τρόπο και οι δρόμοι γύρω από τη Σητεία είναι καλοί για να το διαπιστώσεις. Ο καιρός χειροτερεύει και τα σύννεφα πυκνώνουν. Η κίνηση είναι αραιή, οπότε στη στενή διαδρομή αποφασίζουμε να αυξήσουμε ρυθμό. Από τον περιστροφικό διακόπτη επιλέγουμε τη ρύθμιση Sport, οπότε όλα γίνονται πιο άμεσα ενώ η ανάρτηση σφίγγει. Πατάμε το γκάζι βαθειά και έρχεται το μεγάλο σοκ. Αυτή η Cayenne έχει ψυχή. Επιταχύνει αδιάκοπα, συνοδεία ενός υπέροχα μελωδικού κινητήρα, που αλλάζει χροιά όσο οι στροφές ανεβαίνουν. Τα 440 άλογα τελικά είναι ικανά να σε γεμίσουν και αυτομάτως αναρωτιέσαι πως θα είναι η Turbo. Ωστόσο με την ταχύτητα να έχει αυξηθεί, έχουν αυξηθεί και οι απαιτήσεις από το πλαίσιο και την ανάρτηση. Στρίβεις λοιπόν το τιμόνι και πριν το καταλάβεις οι καμπές έχουν μείνει πίσω. Έτσι απλά. Χωρίς δράματα, χωρίς κλίσεις, χωρίς ψαρέματα του μπροστινού συστήματος. Αυτό επαναλαμβάνεται, ενώ ακόμα και όταν άρχισε να ψιχαλίζει η Cayenne σου ψιθύριζε στο μυαλό ότι είναι δίπλα σου και δεν θα σε προδώσει. Η τετραδιεύθυνση βοηθά με τη σειρά της στην ευελιξία, στα στενά κομμάτια και στη σταθερότητα όσο οι ταχύτητες ανεβαίνουν. Σε κάθε μικρή ευθεία που βρίσκαμε, πατάγαμε βαθειά το γκάζι σα μικρά παιδιά για να νοιώσουμε την αίσθηση της επιτάχυνσης, αλλά και να ακούσουμε τον ήχο. Το κιβώτιο, όπως και τα φρένα, ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις, με γρήγορες αλλαγές αλλά και σωστή επιλογή σχέσης σε κάθε στιγμή. Στην Porsche έκαναν το θαύμα τους και η Cayenne είναι ότι καλύτερο μπορείς να αγοράσεις, στην κατηγορία, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.

    PorscheCayenne

    Την επόμενη μέρα ο καιρός είναι πολύ καλύτερος. Το οδόστρωμα είναι στεγνό και οι διαδρομές πολύ ενδιαφέρουσες με κλειστά και ανοικτά κομμάτια. Η καρδιά μας λέει Cayenne Turbo, αλλά οφείλουμε να οδηγήσουμε την απλή Cayenne, μιας και έχει περισσότερο εμπορικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Ο ήχος του κινητήρα είναι πιο ήπιος, αν και έχει μια δική του όμορφη μελωδία. Η διαφορά δύναμης σε σχέση με την έκδοση S είναι εμφανής και αποδεικνύεται πολύ σοφή η επιλογή του κινητήρα. Από την άλλη, είναι ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο, που επιταχύνει γραμμικά, που μαζεύει αρκετά km/h και που δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο για μια βασική έκδοση. Με αυτή την έκδοση είχαμε την ευκαιρία να κινηθούμε και εκτός δρόμου. Εδώ εντυπωσιαστήκαμε για ακόμα μια φορά από την ανάρτηση. Δεν φτάνει που απορροφά κάθε ανωμαλία του δρόμου χωρίς να κοπανάει ποτέ, κάνει το ίδιο και στο χώμα! Πραγματικός οδοστρωτήρας, παρά τα ελαστικά 21In και σε αυτό το αυτοκίνητο. Στην άσφαλτο πάντως για ακόμα μια φορά μας εντυπωσίασαν οι μηδενικές κλίσεις αλλά και η ευκολία με την οποία αυτός ο όγκος "τρύπωνε" ακόμα και σε φουρκέτες.

    Η καλύτερη Cayenne

    PorscheΔεν θέλει πολλή σκέψη για να καταλήξεις πως αυτή είναι η καλύτερη Cayenne. Αρχικά μας μπέρδεψε, μιας και η εμφάνισή της μας φάνηκε κοντινή με το απερχόμενο μοντέλο, ωστόσο ήρθε η οδήγηση στο δρόμο για να συνειδητοποιήσουμε πως πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, που οδηγικά θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία, περνώντας με μεγάλη επιτυχία ακόμα και από τα γλιστερά στροφιλίκια της Κρήτης. Καταφέρνει να συνδυάζει οδηγικά κόσμους αντίθετους με μοναδική άνεση και ευκολία. Ταυτόχρονα έχει κορυφαία τεχνολογία και πολυτέλεια. Η Cayenne στα καλύτερά της!

    PorscheΣυνέντευξη με τον Sean Rennie, Aftersales Training Manager

    CapitalAuto: Στο λανσάρισμα βλέπουμε τρείς εκδόσεις βενζίνης. Τι άλλο θα ακολουθήσει;

    Sean Rennie: Μπορώ να σας πω ότι θα ακολουθήσει έκδοση υβριδική αλλά και πετρελαίου, ωστόσο δεν μπορώ να δώσω παραπάνω πληροφορίες. (στην κεντρική κονσόλα των αυτοκίνητων που οδηγήσαμε υπήρχε αναμονή για το μπουτόν E-Power της υβριδικής έκδοσης!)

    CapitalAuto: Γιατί δεν επιλέξατε μια πιο ήπια έκδοση του κινητήρα των 2,9lt στη βασική έκδοση και επιλέξατε τον τρίλιτρο κινητήρα;

    Sean Rennie: Αρχικά λόγω της τεχνολογίας του έχει μεγαλύτερο κόστος. Έπρεπε επίσης η διαφορά να είναι ορατή μεταξύ των εκδόσεων και μια βασική έκδοση με δυο turbo θα μπορούσε να βρεθεί πολύ κοντά σε απόδοση με την έκδοση S, ειδικά στην εποχή μας που υπάρχουν πολλοί βελτιωτές.

    CapitalAuto: Από την 1η γενιά στην 2η γενιά υπήρχε μεγάλη μείωση στο βάρος, περίπου 150 κιλά. Τώρα η διαφορά είναι από 10 kg έως 65 kg. Αυτό σημαίνει πως τα περιθώρια πλέον δεν είναι μεγάλα;

    Sean Rennie: Η μείωση του βάρους στην πραγματικότητα είναι μεγαλύτερη, ωστόσο ο βασικός εξοπλισμός είναι πολύ πιο πλούσιος και αυτό κοστίζει σε βάρος. Σας θυμίζω την τετραδιεύθυνση, το ενεργό σπόιλερ αλλά και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα με τις αμέτρητες καλωδιώσεις. Η 1η με τη 2η γενιά δεν έχουν ιδιαίτερη διαφορά στον εξοπλισμό, οπότε εκεί φάνηκε πιο έντονα η διαφορά.

    CapitalAuto : Γιατί επιλέξατε αυτόματο κιβώτιο συμβατικό και όχι διπλού συμπλέκτη?

    Sean Rennie : Προέκυψε από το γεγονός πως στην Cayenne υπάρχει η απαίτηση να κινείται και εκτός δρόμου αλλά και η δυνατότητα έλξης. Σε αυτές τις περιπτώσεις το κιβώτιο Tiptronic S είναι καλύτερο από το PDK. Επίσης να σημειωθεί πως η τελική ταχύτητα του μοντέλου επιτυγχάνεται με 6η και οι υπόλοιπες δυο σχέσεις, είναι πιο μακριές βοηθώντας την οικονομία.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

     

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ