Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 20-Οκτ-2017 16:14

    Lightweight Heaven

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο κόσμος του αυτοκινήτου χωρίζεται σε δυο κύριες κατηγορίες. Σε εκείνη που βλέπει τα αυτοκίνητα απλά σα μέσα μετακίνησης και σε εκείνη που τα αυτοκίνητα είναι και μέσα ευχαρίστησης. Παρά το γεγονός πως υπάρχει μια στροφή προς την πρώτη, ευτυχώς είμαστε αρκετοί εκείνοι που βλέπουμε τα αυτοκίνητα με άλλο μάτι. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διάφορες φιλοσοφίες προσέγγισης της ευχαρίστησης και κάποια μοντέλα που τις αντιπροσωπεύουν. Μια από αυτές τις κατηγορίες βασίζεται στη φιλοσοφία : "Less is more”. Αυτό σημαίνει πως η ευχαρίστηση προάγεται με το χαμηλό βάρος, οπότε μια λιτή κατασκευή είναι αρκετή. Ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αυτής της λογικής είναι το Lotus 7.

    Λίγη Ιστορία

    LotusΠρόκειται για ένα αυτοκίνητο θρύλο, ειδικά για όσους μεγαλώσαν διαβάζοντας αρκετά τον αγγλικό ειδικό τύπο. Η παραγωγή του Lotus 7 ξεκίνησε το 1957 και ήταν προϊόν έμπνευσης του Colin Chapman. Εκτός από ιδρυτής της Lotus Engineering LTD, ήταν και ένας από τους μεγάλους πρωτοπόρους στα μηχανοκίνητα αθλήματα. Βασική του αρχή ήταν η : ""Simplify, then add lightness”, δηλαδή "Σχεδιαστική απλότητα και στο τέλος χαμηλό βάρος”. Η απήχηση του μοντέλου ήταν τρομερή και η παραγωγή του κράτησε μέχρι το 1972. Το 1973 η Lotus αποφάσισε να ασχοληθεί με αγωνιστικά μοντέλα, αλλά και σπορ μοντέλα περισσότερο πολυτελή. Έτσι πούλησε τα δικαιώματα κατασκευής του μοντέλου στην Caterham Cars, η οποία παράγει το μοντέλο μέχρι σήμερα, που αποτελεί απόδειξη της διαχρονικής του αξίας. Ωστόσο δεν είναι μοντέλο που απλά παράγεται σε πίσμα κάποιων αρτηριοσκληρωτικών. Διακρίνεται και σε πολλές περιπτώσεις βάζει τα γυαλιά σε αυτοκίνητα που θεωρούνται κορυφαία στον πλανήτη. Τρανή απόδειξη, το βραβείο του καλύτερου αυτοκινήτου πίστας, που κέρδισε από το περιοδικό EVO το 2013, όπως μπορείτε να δείτε στο video, στο τέλος του κειμένου.

    IsmailosΑν μόλις είδατε το video, καταλαβαίνεται τη χαρά μας αλλά και την περιέργειά μας να οδηγήσουμε ένα Caterham Lotus 7. Πολλές φορές ήρθαμε κοντά, αλλά σήμερα τα καταφέραμε και μάλιστα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το είχαμε "βάλει στο μάτι" αρκετό καιρό. Πρώτη φορά το είδαμε στο 2o Ismailos Classics Tour, στα χέρια του κ. Αντώνη Ισμαήλου. Εκεί στα μάτια μας αποδείχθηκε και το πάθος του για τα αυτοκίνητα, μιας και οδήγησε για πολλά km το Caterham Lotus 7, που δεν είναι και ότι πιο βολικό, πάντα χαμογελαστός, παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες. Το ότι είναι και στην ιδιοκτησία του, απλώς αποτελεί τη χαριστική απόδειξη. Το αυτοκίνητο έλαμπε και στην εκδήλωση της Ismailos Classics στο καπνεργοστάσιο Παπαστράτος, όντας ένα από τα 12 αυτοκίνητα που είχαν επιλεγεί για τη συγκεκριμένη βραδιά. Από εκεί και πέρα έφτανε μόνο η συνεννόηση με την Ismailos Classics, που είναι πάντα υψηλού επιπέδου, ώστε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι αυτής της ιστορικής κατασκευής. Ελάχιστα αυτοκίνητα σαν και αυτό υπάρχουν στην Ελλάδα, οπότε η τιμή είναι μεγάλη.

    Ismailos ClassicsΤο συγκεκριμένο αυτοκίνητο αγοράστηκε καινούργιο στην Ελλάδα το 1975. Μέχρι πέρυσι έμεινε στα χέρια ενός ιδιοκτήτη! Μετά από χρόνια ακινησίας αποφάσισε να το πουλήσει σε κάποιον που θα καταλάβαινε τη συναισθηματική του αξία. Αυτός τελικά ήταν ο Αντώνης Ισμαήλος. Ο χρόνος για την ανακατασκευή του μοντέλου ήταν περιορισμένος, μιας και υπήρχε η επιθυμία το μοντέλο να συμμετάσχει στο 2o Ismailos Classics Tour. Έτσι έγιναν προσεκτικές και στοχευμένες εργασίες. Βάφτηκε με μεγάλη προσοχή, μιας και αρκετά κομμάτια είναι από αλουμίνιο. Αλλάχτηκε το καπό ενώ υπάρχει και το παλιό για λόγους ιστορικούς. Αλλάχθηκαν οι επενδύσεις των καθισμάτων, οι ζάντες, τα λάστιχα, οι βάσεις της μηχανής, τα υλικά τριβής καθώς και η ανάρτηση (αμορτισερ-ελατήρια). Ρυθμίσεις και μικροεπισκεύες έγιναν σε όλο το αμάξωμα, ενώ επιδιορθώθηκαν διαρροές στον κινητήρα. Ο τελευταίος ρυθμίστηκε με μεγάλη ευλάβεια μιας και τα διπλά καρμπυρατέρ της Dellorto θέλουν ιδιαίτερη φροντίδα. Οι μηχανικοί της Ismailos Classics φρόντιζαν το αυτοκίνητο με μεγάλη στοργή μέχρι να φύγει για το tour. Εκεί αποδείχθηκε η πολύ καλή δουλεία τους, μιας και ολοκλήρωσε όλες τις διαδρομές χωρίς κανένα πρόβλημα.

    Η στιγμή μας

    Ismailos ClassicsΈφτασε όμως και η δική μας στιγμή. Αρχικά φωτογραφίσαμε τις υπέροχες λεπτομέρειες του μοντέλου. Είναι εντυπωσιακή η απλή αλλά και τόσο ουσιαστική κατασκευή του. Για παράδειγμα το καπό είναι αφαιρούμενο και πανάλαφρο, όπως στα αγωνιστικά! Υπάρχουν τα απόλυτος απαραίτητα και ακόμα λιγότερα! Για παράδειγμα δεν υπάρχουν πόρτες και τα πλαϊνά τοιχώματα παίζουν και το ρόλο σημείων πλευρικής στήριξης για τους επιβάτες. Στον εξοπλισμό ανήκουν τα φώτα, τα όργανα, το κάλυμμα του χώρου αποσκευών και οι τέσσερις υπέροχες ρόδες, όλα τα υπόλοιπα απλά δεν υπάρχουν!

    Ismailos ClassicsΗ είσοδος είναι μια ολόκληρη διαδικασία. Ένα αφαιρούμενο τιμόνι θα βοηθούσε, αλλά στην περίπτωσή μας δεν υπήρχε. Πρώτα το δεξί πόδι, μετά κρατιέσαι με τα χέρια από το πίσω μέρος, βάζεις και το αριστερό πόδι και μετά βυθίζεσαι αργά στο εσωτερικό. Η απόσταση από το έδαφος είναι λίγο μεγαλύτερη από ότι σε ένα kart. Έχεις σφηνώσει ανάμεσα στο μεσαίο τούνελ και στο πλαϊνό του αμαξώματος. Με το χέρι σου μπορείς να πιάσεις το δρόμο. Νοιώθεις πρωτόγνωρα κοντά, για αυτοκίνητο, με το δρόμο. Τα πεντάλ έχουν μικρή απόσταση μεταξύ τους, ενώ ο λεβιές του κιβωτίου στην κορυφή του τούνελ είναι ότι μικρότερο έχουμε δει σε μήκος. Χαμογελάς και εντυπωσιάζεσαι από το πόσο ενδιαφέρον μπορεί να σου προκαλεί μια τόσο λιτή κατασκευή. Γυρνάμε το κλειδί αλλά ο κινητήρας δεν θέλει να πάρει μπροστά. Οι μηχανικοί της Ismailos Classics μας θυμίζουν πως πρέπει να πατήσουμε και λίγο το γκάζι. Είμαστε βλέπετε συνηθισμένοι από την εποχή των ηλεκτρονικών συστημάτων ψεκασμού, όπου όλα γίνονται αυτόματα.

    Ismailos ClassicsΜόλις όμως τα Dellorto "ταϊστούν" βενζίνη ο κινητήρας των 1557, 46cc (στα χαρτιά φαίνεται σαν 1558cc) έρχεται τσαμπουκαλεμένος στη ζωή. Ο ήχος είναι ανατριχιαστικός και σου μεταφέρεται ατόφιος από τα πιστόνια στα αυτιά. Ο Colin Chapman είχε ονομάσει τον κινητήρα το 1962, οπότε και παρουσιάστηκε, "Lotus Twin Cam" ενώ η Ford το 1967 τον μετονόμασε σε "Lotus-Ford Twin Cam", μια ονομασία που ποτέ δεν χρησιμοποίησε η Lotus. Η έκδοση της δοκιμής μας αποδίδει 126 Ps. Μπορεί για τα σημερινά δεδομένα να μην εντυπωσιάζεστε, ωστόσο πρέπει να υπολογίσετε πως το συνολικό βάρος βρίσκεται στα μόλις 530 kg. Η τελική ταχύτητα δεν είναι υψηλή με 188 km/h αλλά είναι οι εκρηκτικές επιταχύνσεις που κάνουν τη διαφορά. Ενδεικτικά τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 5,3 sec.

    Ismailos Υποβοήθηση δεν υπάρχει σε τιμόνι και φρένα. Ωστόσο το τιμόνι δεν απαιτεί πολλή δύναμη για να το χειριστείς. Ο συμπλέκτης είναι βαρύς και είσαι τυχερός αν δεν σου σβήσει την πρώτη φορά που θα πας να ξεκινήσεις. Η θέα του καπό με τα δυο φώτα μπροστά σου, σε φτιάχνει. Γενικά η θέση οδήγησης αλλά και η "ελευθερία" με την απουσία περιφερειακής προστασίας δημιουργεί μια παράξενη αίσθηση. Θα έπρεπε να φοβάσαι αλλά το πάτημα του Seven σε έχει ήδη κερδίσει, οπότε χαμογελάς και επιταχύνεις μέχρι την επόμενη στροφή. Ο κινητήρας σε τρελαίνει με τον ήχο του και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Η ανάρτηση έχει πολύ καλή λειτουργία και καταφέρνει να απορροφά τις ανωμαλίες. Τα φρένα θέλουν δύναμη αλλά έχουν καλή απόδοση. Γενικά η επικοινωνία με το αυτοκίνητο είναι άριστη και το νοιώθεις σαν φυσική σου προέκταση. Σε καμία περίπτωση δεν δείχνει την ηλικία του και είναι βέβαιο πως πολλά σημερινά σπορ αυτοκίνητα έχουν κατώτερη αίσθηση από αυτή τη λιτή κατασκευή. Αυτή η σύνδεση είναι που σε μαγεύει, και αν είσαι μαζί του μια ηλιόλουστη φθινοπωρινή μέρα, απλά δεν θες να τελειώσει η βόλτα.

    Ismailos ClassicsΜπαίνεις σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και αν δεν έχει αυτόματα φώτα σε ενοχλεί, αν δεν έχει μπουτόν ρύθμισης του ήχου στο τιμόνι σε ενοχλεί. Έρχεται όμως η μέρα που οδηγείς ένα Caterham Lotus 7 και δεν σε ενοχλεί τίποτα, ακόμα και το γεγονός πως δεν έχει καλοριφέρ. Είναι τόσο μαγικό στο δρόμο που νοιώθεις να τα έχεις όλα, παρά το γεγονός πως έχεις μόνο τα απολύτως απαραίτητα!

    Y.Γ. Ευχαριστούμε για ακόμα μια φορά την Ismailos Classics, που μας εμπιστεύτηκε εν λευκώ ένα αυτοκίνητο σύμβολο, σε άψογη κατάσταση.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 3.365/1.447/1.105 mm

    Βάρος : 530 kg

    Κυβισμός : 1557,46 cc

    Ισχύς : 126 Ps/6500 rpm

    Ροπή : 153 Νm/ 5500 rpm

    Τελική Ταχύτητα : 188 km/h

    0-100 km/h : 5,3 sec

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ